Wat mag het kosten…?

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Wat mag het kosten…?

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    WallyTax

Ik heb een aantal forum berichten gelezen over hoog olie verbruik. Ik rij zelf in een Zafira uit 99 met een 1.8XE motor en deze verbruikt ook erg veel olie. Krijg bijna het gevoel 2x tanken = 1x olie bijvullen (half litertje).

Heb het probleem ook met Eugene van gm-tuningparts besproken en hij heeft hetzelfde gehad met zijn Astra 1.8XE. Na het vervangen van de zuigerveren was het olie probleem verholpen.

Ik was van plan om bij mijn motor ook de zuiger veren te laten vervangen omdat ik het gevoel heb dat het probleem daar ligt, maar ik heb geen idee wat zo’n geintje mag kosten bij een garage. Heeft iemand hier ervaring hiermee (kosten)?

WallyTax

Oh ja, vergat nog even mezelf voor te stellen;

Ik rij dus in een Zafira 1.8XE Elegance uit 99. Prima wagen, maar heeft zo z’n probleempjes. Ik probeer altijd veel zelf te verhelpen, maar soms heb je gewoon een expert nodig.

plaatje gelukt ;-)

wim-v6
        Deelnemer

X18XE1 !!!!

Scheelt nogal

en ja deze motoren willen wel olie verbruiken..

zuigerveren kan helpen, behalve als je cilinderbussen te glad zijn of vervormd, wat nogal eens voorkomt bij deze motoren.

Willem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.