Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Wat kun je allemaal aan een c20 xe doen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2009 om 10:08 #17509588
altyd chip laten schrijven vind ik. testbank afgestelde chip maakt gewoon t verschil.
grotere injectoren is nergens voor nodig.
verstelbare poulies is wel zo ideaal, kan je de assen perfect mee aftimen.
loopt ook goed zonder hoor, maar dan laat je wel wat vermogen liggen.de c20xe in mijn a corsa is voorzien van snelle nokkenassen (276 graden), 60m uitlaat en testbank afgestelde chip.
dit resulteerde in 148pk aan de wielen. ik laat vermogen liggen omdat ik met standaard tandwielen erop rijd.
10 oktober 2009 om 10:18 #17509589Die van Ruben loopt goed hoor met originele tandwielen. Volgens mij zei rudy dat er ook nog weinig mee te winnen was. Rond 190 pk op de krukas.
22 oktober 2009 om 14:50 #17509590Wat is dat precies een FSI vervanger?
22 oktober 2009 om 22:40 #17509591zie site Mathijssen technics
23 oktober 2009 om 08:21 #17509592Kheb nog een SFI kastje liggen,maar helpt dat nu zoveel aan het vermogen?De ruimte van de luchtinlaat word enkel kleiner,maar of dat omzet in meer vermogen:hmmz Kdacht eigelijk gewoon dat het handig en nodig is voor een motorombouw in een corsa/tigra door plaatsgebrek.:wtf
23 oktober 2009 om 08:37 #17509593Volgens mij is het eerder een restrictie maargoed. De std box is lekker ruim.
23 oktober 2009 om 22:45 #17509594Het verschil is gewoon dat bij een sfi vervanger de lucht direct je inlaatspruitstuk in gaat en dus niet in die sfibox blijft “hangen”.
Dus een sfi vervanger zorgt er voor dat je een betere cilindervulling heb. ik had hem ook op me gsi icm met 63mm groep a uitlaat vanaf blok tot aan achter en hield een gechipte c20xe bij dus sfi vervanger help wel:D24 oktober 2009 om 19:04 #17509595Op een turbo motor zou ik zeggen ja, maar op een atmo motor zeg ik toch echt nee. Die SFI box is er niet voor niks opgezet. En met alleen een andere chip in je ecu heeft die motor echt NIET zoveel lucht nodig.
24 oktober 2009 om 19:12 #17509596origineel gepost door bbg_gendt
Op een turbo motor zou ik zeggen ja, maar op een atmo motor zeg ik toch echt nee. Die SFI box is er niet voor niks opgezet. En met alleen een andere chip in je ecu heeft die motor echt NIET zoveel lucht nodig.Met een SFI vervanger heb je niet zo’n aparte luchtwerveling zoals in een SFI box heb ik me laten vertellen. Dit schijnt beter te zijn voor de prestaties, pin me er niet op vast maar ik vind het wel redelijk logisch.
24 oktober 2009 om 20:15 #17509597aan de 1e kant, gaat de lucht sneller naar binnen met een vervanger
aan de andere kant, als de lucht meer werveld als het de cilinders ingezogen word,mengt het wel beter met brandstof en heb je eigenlijk een beter mengsel
24 oktober 2009 om 20:25 #17509598origineel gepost door TRPower
aan de 1e kant, gaat de lucht sneller naar binnen met een vervangeraan de andere kant, als de lucht meer werveld als het de cilinders ingezogen word,mengt het wel beter met brandstof en heb je eigenlijk een beter mengsel
wat het laatste betreft wat je zegt… dan heb je het over werveling na het gasklephuis… werveling boven het gasklephuis heeft daar niks mee te maken lijkt me ?
24 oktober 2009 om 21:48 #17509599de werveling zal wel mee naar beneden gezogen worden toch, wel bij volgas in elk geval, dan is er eigenlijk geen restrictie…
oudere diesels zijn wervelkamer motoren,om alles beter te kunnen mengen… maar dat waren nog 1 gat verstuivers
24 oktober 2009 om 22:12 #17509600origineel gepost door TRPower
de werveling zal wel mee naar beneden gezogen worden toch, wel bij volgas in elk geval, dan is er eigenlijk geen restrictie…oudere diesels zijn wervelkamer motoren,om alles beter te kunnen mengen… maar dat waren nog 1 gat verstuivers
Ik zou het verder niet weten :P Zelf heb ik voor men C20XE een sfi vervanger omdat ik geen zin had om al die vakjes van de SFI box te schuren voor het spuiten :jerry Sfi vervanger was makkelijker :P
24 oktober 2009 om 22:20 #17509601Tjah ik hoef ook geen gelijk te hebben ofzo, mischien brengt de SFI vervanger wel degelijk wat meer vermogen op, maar als je het dan icm met zo’n leuk sportfilter doet, haal je het weer naar beneden, want je loopt alleen maar warme lucht aan te zuigen :jerry
24 oktober 2009 om 22:23 #17509602origineel gepost door TRPower
als de lucht meer werveld als het de cilinders ingezogen word,mengt het wel beter met brandstof en heb je eigenlijk een beter mengselWas dit niet alleen van toepassing bij carburateurs?
24 oktober 2009 om 22:38 #17509603AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door bbg_gendt
Tjah ik hoef ook geen gelijk te hebben ofzo, mischien brengt de SFI vervanger wel degelijk wat meer vermogen op, maar als je het dan icm met zo’n leuk sportfilter doet, haal je het weer naar beneden, want je loopt alleen maar warme lucht aan te zuigen :jerrypost je nu uit vermoedens of uit ervaring:hmmz:hmmz
denk t 2e:hmmz
25 oktober 2009 om 01:57 #17509604origineel gepost door bbg_gendt
Op een turbo motor zou ik zeggen ja, maar op een atmo motor zeg ik toch echt nee. Die SFI box is er niet voor niks opgezet. En met alleen een andere chip in je ecu heeft die motor echt NIET zoveel lucht nodig.sfi box is ontwikkeld voor het mid-range gebied, met een sfi vervanger verleg je dat iets naar t hoge toeren gebied.
je curve is hooguit iets anders bovenin, maar das minimaal.
t ziet er gewoon een stuk netter uit als zo’n tupperware koektrommeltje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.