Wat kan dit zijn?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Wat kan dit zijn?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Marjon64

Goedemorgen,

Ik heb een Opel Zafira uit 2001. Prima auto, maar nu maakt hij sinds een dag of twee een piepend, fluitend geluid bij het rijden. Als ik iets aan het stuur trek is het weg, dus alleen bij rechtdoor rijden. Als ik rem, is het ook weg. Wat zou dit kunnen zijn??

midnight black
      Deelnemer

Oei dat is moeilijk op een afstand te zeggen, kun je niet iets specifieker zeggen waar het geluid vandaan komt?

Andre_Ede

Ik heb precies het zelfde gehad, toen hebben ze de remmen uit gespoten dacht ik.

Marjon64

Bedankt voor de reacties! Moeilijk te zeggen waar het vandaan komt, het lijkt wel aan de rechterkant. Het gekke is dat hij alleen piept als ik gas geef en rechtdoor rij…. als ik rem of stilsta of maar heel licht aan het stuur trek naar links of rechts, houdt het op en het begint weer zodra ik rechtdoor rij…..

midnight black
            Deelnemer

Wiel rechtsvoor eraf halen en visueel checken, misschien remblokken bijna versleten: dan schuurt namelijk een metalen plaatje tegen de remschijf als waarschuwing.

Andre_Ede

@Marjon64 wrote:

Bedankt voor de reacties! Moeilijk te zeggen waar het vandaan komt, het lijkt wel aan de rechterkant. Het gekke is dat hij alleen piept als ik gas geef en rechtdoor rij…. als ik rem of stilsta of maar heel licht aan het stuur trek naar links of rechts, houdt het op en het begint weer zodra ik rechtdoor rij…..

Klopt had ik ook zelfs bij 120 hield het, om even een tikje te geven naar echts of links en dan was het weer voor een tijdje weg.

Marjon64

Maar hij piept niet als hij remt? En zodra ik weer rechtdoor rij, begint het weer

Andre_Ede

Ja 100% gelijk met wat ik had, ze hebben toen alles bij de remmen schoon gemaakt en toen was het weg.

dutch
                    Deelnemer

Hallo Marjon,

Welkom op het Opel-forum :D
                      Net als de vorige posters denk ik ook aan de remmen. De oorzaak kan verschillend zijn, maar bij piepen rechtdoor wat weggaat als je een bochtje maakt zijn de blokken de 1e verdachte. Het kan zijn dat ze bijna versleten zijn, het kan ook zijn dat er een hard plekje zit dat een fractie van een fractie uitsteekt. Komt het nèt tegen de schijf aan dan gaat het piepen. Duwt het in een bocht niet of juist harder tegen de schijf is de piep weg. Bij remmen wordt de blok ook goed tegen de schijf geduwt -> geen piep.

Wiel eraf, zaak schoonmaken en remblokken controleren. Zijn de blokken al een heel eind op dan zou ik er gewoon nieuwe op zetten, kan je er weer een hele poos tegen.

Succes, Dutch

Marjon64

Dank jullie wel voor jullie reacties! Super! Mijn buurman werk in een garage en zet hem zaterdag even op de brug….Nogmaals bedankt allemaal !! :thumb

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.