Wat kan dit zijn?????

Forumindex Forums Modellen Astra Wat kan dit zijn?????

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235233
    Ronald79
      Lid sinds:
      13 September 2010

      Hallo,

      Als ik mijn opel astra H diesel aan de voorkant heen en weer duw, hoor en voel ik getik bij mijn voorwielen, ook als ik mijn voorwielen beet pak en dan heen en weer beweeg, hoor en voel ik een tik, wie heeft er een idee wat dit kan zijn???
      Ophanging??
      wiel lagers??
      stuurinrichting??

      Wie o wie heeft er een idee????

      M.v.g.

      Ronald

      #17849661
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        misschien die stabilisatorstangetjes? daar wil ook wel eens speling op komen.

        #17849662
        arjontje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 March 2006

          [rquote=1907950&tid=145870&author=Spacejam]misschien die stabilisatorstangetjes? daar wil ook wel eens speling op komen.[/rquote]

          Die voel je niet als je aleen het wiel heen hen weer beweegt.

          ja is zo lastig te zeggen vanaf achter de computer.

          #17849663
          Ronald79
            Lid sinds:
            13 September 2010

            wat kan ik eraan doen om erachter te komen wat het is?
            Hij heeft 2000km geleden nog een grote beurt en APK gehad en daarbij is ook de radeateur vervangen, kan het zo zijn dat ze hiermee iets hebben losgemaakt om deze te kunnen vervangen, maar vergeten zijn dit goed terug te plaatsen of goed aan te draaien.

            #17849664
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Als je je auto opkrikt, en je pakt het wiel beet moet je dus speling gaan controleren.

              Wiel heen en weer trekken en op en neer. Fusseekogel, stuurkogel en stuurarm kan speling op komen.
              Astra h’s hebben veel de fuseekogels die vervangen moeten worden. Deze zitten gekonken, nieuwe worden er op gebout met 3 bouten.
              Draagarm er onderuit, van beide kanten de klinknagels gladslijpen en doortikken. Nieuwe kogel vastbouten en even in de tectyl zetten.

              Met 2 man erbij heb je het probleem zo gevonden, 1 aan het wiel laten trekken, en als die wat voelt kan de ander ff de kogels checken.

              De stabstangen moet je controleren met de wielen op de grond, armpje vastpakken en op en neer trekken.

              #17849665
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                ik denk als je inderdaad aan je wiel trekt en duwt en er is ergens speling dat je dat moet zoeken op de fusee,s en of op de spoorstangen of de stuurkogels .

                controlle is niet zoveel werk en het vervangen van die delen valt ook nog wel mee(ik vervang de fusee kogels onder de auto ga niet meer slopen als nodig)maar dat is elke monteur heeft zo zijn manier van werken .

                kijk is op http://www.hbase.nl en dan naar je voorwiel ophanging is een mooi overzichtje wat daar allemaal zit ,en is dus simpel na te lopen

                Bert

                #17849666
                Ronald79
                  Lid sinds:
                  13 September 2010

                  oke, ik zal eens gaan kijken, maar bij de 90.000 km is er al een draagarm vervangen enz., en in maart jl. heeft hij nog een grote beurt en APK gehad, toen is de radiateur ook vervangen na lekkage, hebben ze daarmee niks geraakt of losgehad? want daarvoor was er niks aan de hand, kan dit dan zo snel kapot gaan?

                  Ronald

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.