Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat kan dit zijn?????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2011 om 20:20 #17235233
Hallo,
Als ik mijn opel astra H diesel aan de voorkant heen en weer duw, hoor en voel ik getik bij mijn voorwielen, ook als ik mijn voorwielen beet pak en dan heen en weer beweeg, hoor en voel ik een tik, wie heeft er een idee wat dit kan zijn???
Ophanging??
wiel lagers??
stuurinrichting??Wie o wie heeft er een idee????
M.v.g.
Ronald
5 april 2011 om 20:31 #17849661misschien die stabilisatorstangetjes? daar wil ook wel eens speling op komen.
5 april 2011 om 20:35 #17849662[rquote=1907950&tid=145870&author=Spacejam]misschien die stabilisatorstangetjes? daar wil ook wel eens speling op komen.[/rquote]
Die voel je niet als je aleen het wiel heen hen weer beweegt.
ja is zo lastig te zeggen vanaf achter de computer.
5 april 2011 om 20:39 #17849663wat kan ik eraan doen om erachter te komen wat het is?
Hij heeft 2000km geleden nog een grote beurt en APK gehad en daarbij is ook de radeateur vervangen, kan het zo zijn dat ze hiermee iets hebben losgemaakt om deze te kunnen vervangen, maar vergeten zijn dit goed terug te plaatsen of goed aan te draaien.5 april 2011 om 21:00 #17849664Als je je auto opkrikt, en je pakt het wiel beet moet je dus speling gaan controleren.
Wiel heen en weer trekken en op en neer. Fusseekogel, stuurkogel en stuurarm kan speling op komen.
Astra h’s hebben veel de fuseekogels die vervangen moeten worden. Deze zitten gekonken, nieuwe worden er op gebout met 3 bouten.
Draagarm er onderuit, van beide kanten de klinknagels gladslijpen en doortikken. Nieuwe kogel vastbouten en even in de tectyl zetten.Met 2 man erbij heb je het probleem zo gevonden, 1 aan het wiel laten trekken, en als die wat voelt kan de ander ff de kogels checken.
De stabstangen moet je controleren met de wielen op de grond, armpje vastpakken en op en neer trekken.
6 april 2011 om 07:54 #17849665ik denk als je inderdaad aan je wiel trekt en duwt en er is ergens speling dat je dat moet zoeken op de fusee,s en of op de spoorstangen of de stuurkogels .
controlle is niet zoveel werk en het vervangen van die delen valt ook nog wel mee(ik vervang de fusee kogels onder de auto ga niet meer slopen als nodig)maar dat is elke monteur heeft zo zijn manier van werken .
kijk is op http://www.hbase.nl en dan naar je voorwiel ophanging is een mooi overzichtje wat daar allemaal zit ,en is dus simpel na te lopen
Bert
6 april 2011 om 09:05 #17849666oke, ik zal eens gaan kijken, maar bij de 90.000 km is er al een draagarm vervangen enz., en in maart jl. heeft hij nog een grote beurt en APK gehad, toen is de radiateur ook vervangen na lekkage, hebben ze daarmee niks geraakt of losgehad? want daarvoor was er niks aan de hand, kan dit dan zo snel kapot gaan?
Ronald
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.