Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Wat is TC en hoe werkt t?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2009 om 20:56 #17513864
Waar hebben we het nu eigenlijk over?
Toerenbegrenzer of Tractie controle?
Toerenbegrenzer zorgt ervoor dat idd de verbranding onderbroken wordt.
Tractie controle zogt ervoor dat het doorslippen van de wielen niet gebeurt (als je bv op een met ijs bedekte ondergrond rijdt waarbij het ene wiel meer grip heeft als het andere toch?)dan komt er toch geen onderbreking van de verbranding tot stand? dan gaat het erom dat het juiste vermogen op het juiste wiel komt. en dat je zodoende controle over je tracie (aandrijving) hebt.Wat is nu waar en wat niet ?
Ik hoop dat er nu eens een duidelijk antwoord komt, want dit gaat maar heen en weer zonder duidelijke uitleg.gr,
Aart31 augustus 2009 om 19:27 #17513865origineel gepost door yoyo
Waar hebben we het nu eigenlijk over?Toerenbegrenzer of Tractie controle?
Toerenbegrenzer zorgt ervoor dat idd de verbranding onderbroken wordt.
Tractie controle zogt ervoor dat het doorslippen van de wielen niet gebeurt (als je bv op een met ijs bedekte ondergrond rijdt waarbij het ene wiel meer grip heeft als het andere toch?)dan komt er toch geen onderbreking van de verbranding tot stand? dan gaat het erom dat het juiste vermogen op het juiste wiel komt. en dat je zodoende controle over je tracie (aandrijving) hebt.Wat is nu waar en wat niet ?
Ik hoop dat er nu eens een duidelijk antwoord komt, want dit gaat maar heen en weer zonder duidelijke uitleg.gr,
AartWat jij bedoeld is weer anders.
Bij tractiecontrole word er vermogen/koppel weg gehaald.
Dit om doorspinnen van de wielen te voorkomen.Hier bij wordt dus geen vermogen naar andere wielen gestuurd.
Dit kan alleen met een intelligente sper differentieel.
Het hier boven genoemde gebeurt wel bij het 4×4 systeem bij de insignia.31 augustus 2009 om 19:30 #17513866origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door arjontje
Tc werkt anders.
Als de tc in geschakeld wordt dan onderbreekt de ecu de ontsteking.
Dit is ook te horen aan het roffelende geluid.
De gas klep kan je niet zo snel bedienen. ook niet bij de elektronische gasklep(pen).Alleen de onsteking ?
dus krijgt wel gewoon brandstof.Brandstof word onderbroken door de Injectoren te sluiten.
anders zou ie een Backfire kunnen krijgen.
Bij de omega word inderdaad de ontsteking en inspuiting onderbroken..
Bij een oudere V6 (Calibra / Vectra-A) word weldegelijk het inlaat gesloten, dmv een speciale TC klep.
Willem
Dat bij de c blokken zou dus deels het inlaat traject afgesloten worden. net als een restrictie. Mij lijkt dus niet helemaal.
En idd was ik vergeten de injectoren zouden ook onderbroken moeten worden. Anders zou je kat het niet lang overleven.
31 augustus 2009 om 22:39 #17513867ja, dat is dus het ‘smoren’ van de motor.
De C25XE, C20XE hebben een TC klep idd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.