Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Wat is nu het beste voor een automaat..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2012 om 23:21 #18060359
kategorie is 100% juist gespeld in het Duits. Tja, dat kun je wel eens hebben als je op Nederlandse, Engelse, Franse en Duitse fora onderweg bent.
Gelukkig heb ik meer verstand van techniek. :thumb30 augustus 2012 om 06:03 #18060360Waar gaat het hier nog over?!?
Lijkt wel een bitchfight te gaan worden….. :swear
Het verhaal van kromme schijven klopt helemaal.
Zelf ben ik niet van het fors afremmen. Laat de motor liever uitlopen om daarna bij te remmen. Nooit geen last van kromme schijven gehad (of glazige remblokken).
Wat ik wel weet, is dat de N een betere optie is bij langere tijd stilstaan dan de D. Gewoon omdat de automaat dan niet steeds belast wordt.
Rolt hij dan ligt naar voren, handrem ligt aantrekken zodat deze net pakt.
Motor zet ik zelf nooit uit, omdat naar mijn idee het beetje besparing niet opweegt tegen het verbruik met starten.Maar komop zeg, laat iedereen toch in zijn waarde. De een kan niet spellen (volgens de nederlandse regels :P) en de ander zegt dingen die nergens toe doen. BOEIE(n)!!!! :agent
Voegt verder niets toe aan dit topic, en dat lijkt me nu niet de bedoeling…
30 augustus 2012 om 20:11 #18060362AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Twitchy wrote:
@HOT ROD wrote:
Het “verhaal van Louwe” is niet alleen aannemelijk, het is nog waar ook en zelfs van toepassing voor handgeschakelde bakken. Je ziet het best vaak dat bij auto’s die voor een stoplicht stilstaan de remlichten branden. Als je een “aaier” bent en ook een slome rijder, is dat nog niet zo’n ramp maar als je een redelijk stevig tot stevige remmer bent kost dit je schijven. Ook telt dat hoe dunner je schijven zijn, deste eerder je hier last van krijgt.
Valt nog best mee, op de snelweg hoef je vrijwel nooit te remmen en zijn je remmen prima gekoeld door rijwind.
Dus dat ze dan ineens ‘gloeiend’ zouden zijn van beetje afremmen voor afrit gaat me wat ver.
Dit is geen formule 1 ofzo he..tjah ik moet regematig stevig remmen op de snelweg :shock:
omdat er dan 1 of andere “blinde” niet in z,n spiegels kijkt en zonder richting aan te geven
naar links gaat of zo ;) ;) ;)verder was die snelweg afrit een voorbeeld he ;)
zijn zat andere situatie,s te bedenken waar je je remmen flink warm krijgt ;)je zou er eens met een ir thermometer op moeten meten ;)
dan praat je wel anders ;) ;)en opwarmen gaat veel sneller dan afkoelen ;) ;)
en ja ik heb ook wel eens rode remschijven gehad ;)
was ook op een afrit van de A7was meer om n maat van me te laten zien dat dat met een redelijk gewone straatauto best mogeljk is
heb je echt geen formule 1 voor nodig30 augustus 2012 om 20:53 #18060361Zegt dingen die er niet toe doen? Volgens mij werd er duidelijk gevraagd om een mening hier, dus ik heb mijn mening gegeven.
Ik rijd ‘slechts’ 12 jaar automaat, maar zal er inderdaad niets van afweten.
Stel zielige figuren hier, zal zo ff notificaties uitzetten voor dit topic.
Voordat ik forumregels ga breken…en ledematen.
Voor de eerste de beste bijgoochem die hier nu nog wat te roepen heeft aan mijn adres:
Ik ben op 9 september op de meeting in Lelystad, als je wat dappers te zeggen hebt doe je dat daar maar in m’n gezicht.
Moet je daarna overigens niet janken als je van de dijk geflikkerd wordt.
De groeten dames :thumbup30 augustus 2012 om 21:11 #18060363Twitchy, haal eens adem.
Mijn reactie had geen betrekking op je eerdere posts (daar kan ik me grotendeels ook in vinden btw)
Maar met deze reactie:
@Twitchy wrote:en dat moet ik aannnemen van iemand die het woord categorie niet eens kan spellen.
tis wel goed met je :assWil je dat best recht in je gezicht zeggen, geen probleem. Maar daar is me Lelystad of Amstelveen toch te ver voor rijden.
Dat jij je er gelijk door aangevallen voelt… tja, dat is jouw probleem.P.S. dat iemand al geruime ervaring heeft met iets, wil niet per definitie zeggen dat hij het daarom ook goed doet. heeft dus verder ook geen betrekking op jouw voor de goede orde :thumb
30 augustus 2012 om 21:22 #18060364Gaat inderdaad nergens meer over.
Twitchy ik denk dat je te snel en heftig heb gereageerd.
Remmen worden inderdaad super snel warm heet.. zelf ook eens gehad dat ik niet mijn handen op de lm velgen kon houden,van de hitten..en dat met het turbodieseltje :wors
30 augustus 2012 om 23:26 #18060365Nee, moet wel leuk blijven en van kreten als “ledematen breken” en “van de dijk geflikkerd worden” wordt het allemaal ook niet gezelliger.
Jammer dat hij nu van het forum is, anders kon ik hem er nog even op wijzen dat aannemen slechts met drie ennen geschreven wordt.31 augustus 2012 om 11:09 #18060366Jawel hij is vanmorgen nog op forum geweest.
Jammer zoiets. Wij zijn niet allemaal even perfect :thumb :thumb
31 augustus 2012 om 18:04 #18060367……………………..
Het zegt meer over de persoon zelf om zo te reageren op een onbenullig iets als wat commentaar…Dan zou ik half het forum hier hebben moeten vermoorden…lol
31 augustus 2012 om 22:59 #18060368Doe dat maar niet Ben, dan kan het forum ook dicht als er niemand meer op kijkt :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors
18 september 2012 om 20:41 #18060369tsjongejonge wat een gelul over stilstaan met automaat zeg… laat m lekker in zn D staan met voetrem er op. daar is ie voor gemaakt. dat is toch de luie bedoeling van een automaat? en blijf van die handrem af. dat zijn juist die dingen die op den duur in de kabels vast rotten. kromme schijven? goedkope troep of flink wezen trappen. dan gaan ze zowiezo wel krom. dat komt heus niet door het wachten voor een stoplicht met je voet op de rem ( na de race-akties)…….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.