wat is nu beter?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) wat is nu beter?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    EBkadett

origineel gepost door corsaboy
      Wat ik zou doen,

Van de turbo naar de intercooler een dikkere buis gebruiken dan van intercooler naar gasklep.
      De lucht vanuit de turbo is warm dus uitgezet, dan gaat het de intercooler in en wordt afgekoeld.
      Koude lucht is veel compacter dus mag er een dunnere buis naar de gasklep.

Maar like said, gebruik je de orginele gasklep? dan zou ik niet boven die 55 mm gaan.
      Dus van intercooler naar gasklep.. Anders loopt het allemaal ‘vast’ bij de gasklep..
      Monteer wel ff zo’n eds inlaat hoedje.. die dus 55mm is qua doorlaat :)

Van de turbo naar de intercooler zou ik dan 60mm pakken als de aansluitingen dit toelaten… Moet niet zo zijn dat er op de intercooler maar 50mm aansluitingen zitten want dan heeft het nog geen nut..

intercooler is 60mm.
      ik heb al van meerdere gehoord dat je weinig merkt van een groter inlaat hoedje.

er zijn ook grotere gas kleppen te koop. weet alleen niet of het past/helpt.

http://cgi.ebay.de/Drosselklappe-Drosselklappenstutzen-60-mm-NEU_W0QQitemZ180437876358QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2a02ef7e86

corsaboy
      Deelnemer

piep telefoon. Weer me hele tekst kwijt.

Als je een grotere gasklep neemt en alles aanpast naar de 60mm zou ik wel ff de bank opgaan om te zien of je software nog voldoet.

Verder blijf ik voorstander van 1 zelfde maat na de intercooler. Goedkoopst is dan alles 55mm met orginele gasklep en eds hoedje.

Maar dat is een keuze wat je zelf zult moeten maken. Hou het wel zoveel mogelijk gelijk na de intercooler en niet groter dan de aanvoer. Want dat is totaal onnodig.

Andre Botter
        Deelnemer

Dikkere pijpen dan 55mm heeft geen nut!!!!!!
          En een grotere gas klep ook niet hebben ze bij EDS en KLASENMOTORS enz al getest.
          Zelfs bij een Z20LET die heeft maar een 55mm gasklep heeft het geen nut.
          Alleen een groter inlaat hoedje heeft nut is ook niet veel maar alle beetjes helpen:D

skinsdale

met die garret turbo kan je wel 60mm pakt die aleen wat later op met lijk me geen probleem met die turbo als je nou 55 of 60 neemt magoed beste zal wa 55 zijn

skinsdale

als je 60 neemt zaag je je inlaathoedje stukje vanaf zodat die dat ook word als je tenminste een grotere airtake erop hebt

corsaboy
              Deelnemer

wij hebben toevallig afgelopen week de gasklep na gemeten…
                maar mbt de gasklep zou 60mm buis ook goed moeten gaan…

Gasklep zelf is 65mm + een 25mm voor de kleine.
                Dus qua doorlaat mag dat geen restrictie opleveren…

Wel ff eds inlaat aanpassen naar 60mm en klaar

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.