Wat is mijn astra H 1.6 Sport 2004 nog waard?

Forumindex Forums Modellen Astra Wat is mijn astra H 1.6 Sport 2004 nog waard?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Richy

Hallo Opelfans,

Sinds 2006 rijdt ik met veel plezier een Opel Astra H 1.6 Sport van 2004. Sorry voor de crappy telefoonfoto´s..

http://uploadenfoto.nl/show-image.php?id=fb180259ed24ba521151ced4e76f5419″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://uploadenfoto.nl/show-image.php?id=7596759651b5ef6d42c3f3c9d593e6d1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://uploadenfoto.nl/show-image.php?id=e94f799ab2796b62ca5326e1d224d7d6″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://uploadenfoto.nl/show-image.php?id=66a226780917c6fc683df825a6d92912″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      Tot afgelopen maand heb ik gelukkig nooit grote onkosten aan de auto gehad.

Sinds kort komt er flinke rookpluim uit de uitlaat (wit/blauw) en is de uitlaat helemaal vet uitgeslagen en zwart van binnen.
      Daarbij verbruikt hij enorm veel olie. Ik heb al onder de auto gekeken maar daar ligt niks. De olie wordt dus kennelijk door
      de moter verbuikt. Bij de garage wordt nu gezegd dat er een drijfstanglager uitligt.

Daarbij heeft de moter sinds deze week een tikkend geluid. Bij stationair draaien hoor je het niet, maar wel zodra je het gaspedaal induwt.
      De garage heeft de kop erafgehaald en komt nu tot de conclusie dat het blok schade heeft opgelopen door (waarschijnlijk) rijden zonder olie.

Het kan gemaakt worden, maar volgens de garage is het niet meer interessant aangezien de kosten tussen de 2.500 en 3.000,- gaan bedragen :wtf

Aangezien ik totaal niet technisch onderbouwd ben vraag ik me af of het nog zin heeft om eventueel een ruilmotor te kopen of dat ik toch maar afscheid kan nemen van deze auto.
      Hebben jullie enig idee wat deze Astra bij een eventuele verkoop in deze staat nog kan opleveren?

Alvast bedankt!

Richy

Haasje17
      Moderator

Gewoon doorgereden met het olielampje brandend dus?

Dan zul je er niet meer zdan 2500 euro voor krijgen nog.

Juffer1
        Deelnemer

Die 2500 ga je never niet krijgen in deze staat. Ik heb in Januari mijn 1.6 Cosmo Sport ingeruild (ook uit 2004) bij een km-stand van ongeveer 150.000.

Astra was van zeer veel opties voorzien (origineel Xenon, origineel navigatie met kleurenscherm & carkit, fabrieksalarm, half leder, climate control, licht en regensensor enz) verkeerde in nieuwstaat en was aantoonbaar altijd dealer onderhouden.
          Bij inruil op een auto van 7/8000 euro wilden 8 van de 9 garages daar max 3500 voor terug geven en ik heb zelfs biedingen gehad van nog geen 2000 euro.

Jij gaat voor een auto waar 2500 euro schade aanzit nooit meer als 2000 euro terug krijgen en dan moet je al zeer veel geluk hebben.
          Je kan Maikel Vrijhoeven in Heesbeen eens bellen en hem vragen wat de auto zo oplevert en wat het moet kosten als hij de auto weer lopend maakt.
          Maikel heeft zowel een garagebedrijf als een demontage bedrijf wat volledig is gericht op Opel.

Stel dat alles meezit en je vangt nog 2000 euro, dan zal je daarna ook wat nieuws terug moeten kopen neem ik aan.
          Voor 2000 euro koop je nooit meer een auto die je nu hebt, die zal zeker 2 a 3x zoveel moeten kosten. Als de rest van de auto nog wel voldoet dan zou ik een moto swap zeker overwegen.
          Zelf denk ik dat je nog geen 1000 euro terug gaat krijgen in deze staat.

GSE
          Deelnemer

Marktwaarde – de reparatie kosten= reeel
            Maar dat ga je niet krijgen want niemand wil zoiets als in restauratie project geld gaan steken,dus je krijgt minder als dat..

Wat dat bedrag is zul je met de mogelijke koper moeten overeen komen..

Kijk op marktplaats en tell 2000 minder als wat de jou wagen waard zou zijn tip top…Dat zal wel een indicatie zijn gok ik..

Richy

Dank voor de reacties!

Ik heb hem te koop gezet, want dan ga ik toch maar op zoek naar een jongere kleinere auto.

Het hoogste bod is nu 1650,- dus daar mag ik al blij mee zijn denk ik.

Laat hem nog tot maandag staan en dan hoop ik dat de nieuwe eigenaar hem weer opknapt.

Groeten,
              Richy

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.