Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Wat is jullie verbruik??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2010 om 21:25 #17626038
origineel gepost door Hawke
Ik kreeg er pas zonder onnodig extra ‘navullen’ bijna 58 liter in :D.
En ik heb geen lampje om aan te geven dat hij leeg is. Maar heel lang rijden met de naald op het rustpunt is toch niet zo rustgevend.Ik red tussen 1:13,5 en 1:14,5. Gaat bij goed weer en heel rustig rijden al richting 15. Maar om nou 900 km zo geduldig te zijn… Dat lukt me eigenlijk niet echt.
heb al een een keer gehad dat ik een lampje op de plaats van het benzine lampje plaatste in een toerentellerloze tellerbak, en dat deze gewoon werkte, weet niet of je dat al heb geprobeert.
Alle Vectra’s B met toerenteller hebben zowiezo een benzine lampje.
Willem
12 maart 2010 om 01:56 #17626039Mijn GTS 2.2 dgi 1 op 15 bij normale snelheden dus 120…
15 maart 2010 om 11:10 #17626040Jee! mijn 1.8 (C18NZ) doet (door de automaat?) net geen 1:10 :( (heb nog maar 1200 gemeten km’s, dus kan verbeteren)
Is dat normaal? ik rij toch best rustig. Mensen met een V6 die zuiniger rijden dan mijn 1.8tje :argue :P
15 maart 2010 om 13:36 #17626041Gisteren bij thuiskomst van de meeting bij De Meern een verbruik gemeten van 1 op 19, op de boordcomputer dan wel te verstaan. Totaal 332 km gereden.
Greetz Roel met een C.
15 maart 2010 om 13:41 #17626042origineel gepost door opel-limbo
Gisteren bij thuiskomst van de meeting bij De Meern een verbruik gemeten van 1 op 19, op de boordcomputer dan wel te verstaan. Totaal 332 km gereden.Greetz Roel met een C.
Heel netjes!!! :thumbup
de mijne reed 120 op de CC 1op13.815 maart 2010 om 16:23 #17626043origineel gepost door RobertJ
Jee! mijn 1.8 (C18NZ) doet (door de automaat?) net geen 1:10 :( (heb nog maar 1200 gemeten km’s, dus kan verbeteren)Is dat normaal? ik rij toch best rustig. Mensen met een V6 die zuiniger rijden dan mijn 1.8tje :argue :P
Ligt aan wat en hoe je rijdt, rijdt je voornamelijk stand is het verbruik zowiezo (zeker met automaatbak) hoger als dat je alleen snelweg rijdt..
mijn V6 doet bij heel lief rijden 1 op 10 in de stad.
op de snelweg is 1 op 14 haalbaar..
Willem
15 maart 2010 om 16:45 #17626044origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door opel-limbo
Gisteren bij thuiskomst van de meeting bij De Meern een verbruik gemeten van 1 op 19, op de boordcomputer dan wel te verstaan. Totaal 332 km gereden.Greetz Roel met een C.
Heel netjes!!! :thumbup
de mijne reed 120 op de CC 1op13.8Uhh ik heb het nie zo netjes gehouwe 1:14,3:hmmz
Lag aan Ahrend
Jan
15 maart 2010 om 21:13 #17626045origineel gepost door wim-v6
Ligt aan wat en hoe je rijdt, rijdt je voornamelijk stand is het verbruik zowiezo (zeker met automaatbak) hoger als dat je alleen snelweg rijdt..
mijn V6 doet bij heel lief rijden 1 op 10 in de stad.
op de snelweg is 1 op 14 haalbaar..
Willem
Bedankt Wim, voor zover ik weet rij ik redelijk lief maar haal beide niet. Als ik over een langere periode gemeten heb en geen verbetering merk, zal ik eens wat verder vragen :)
Misschien rij ik toch wel iets teveel stad :hmmz19 maart 2010 om 23:14 #17626046Hmmmm,
Vraag mij toch iets af, in m’n zaf A 2,2 hand bak zit een K&N luchtfilter in de standaard filter behuizing.
Maar ik vind m toch behoorlijk lurken, 120 op de CC 1 op 10 en gecombineerd blijft ie op 13,7 liter op de 100 KM aangeven toch 1 op 8.
Loopt die 2,2 zo duur of kan het door dat K&N filter komen?20 maart 2010 om 00:02 #17626047Die filter deruit das in ieder geval niet goed,vraag me niet waarom maar mijn vec is bij EDS geweest en ik wou er ook een K&N in maar dat werd me ten zeerste afgeraden er moest een orginele in.
Ik heb een vectra GTS gehad ook een 2.2 benzine en die reed in de stad 1:10 op de snelweg 1:14
wel normale rijstijl.Jan
20 maart 2010 om 04:33 #17626048Donderdag getankt en verbruik berekend: 1 op 11,65.
20 maart 2010 om 09:34 #17626049origineel gepost door janneman vectra c
Die filter deruit das in ieder geval niet goed,vraag me niet waarom maar mijn vec is bij EDS geweest en ik wou er ook een K&N in maar dat werd me ten zeerste afgeraden er moest een orginele in.
Ik heb een vectra GTS gehad ook een 2.2 benzine en die reed in de stad 1:10 op de snelweg 1:14
wel normale rijstijl.Jan
Idd, bij diesels is een K&N sowieso zinloos. En kan zelfs je Luchtmassa meter beschadigen als ze te veel olie bevatten.
2x per jaar je luchtfilter wisselen is beter. En die dingen kosten geen drol. Volgens mij kan je 10x je filter wisselen voor de prijs van een K&N.
Overigens:
Ik heb trouwens weer een nieuw persoonlijk zuinigheids record gevestigd.
Mijn 1.9CDTH rijd nu op de BC 1 op 21,6 bij constante snelheid op 120 km/h. :)
In werkelijkheid zal het dus ingeveer 1 op 19,5 zijn. 2 weken was dat nog 1:18.Combinatie van injectiesysteem reinigen en verlagen.
Ik heb gemerkt dat vooral de uitlijning van de auto veel invloed heeft op het verbruik.
Na het verlagen had hij achter nogal veel negatieve wielvlucht en dit moest gecompenseerd worden met veel positieve sporing. Gelukkig kan bij de C de wielvlucht achter bijgesteld worden.
Tot 3x toe de uitlijning laten bijstellen omdat ik niet helemaal te vreden was.Omdat ik bijna alleen maar autoweg rij, aan de uitlijning “te recht” laten zetten. Negatieve wielvlucht stuk lager dan advies, en daardoor sporing ook stuk lager. Hierdoor heeft de auto een stuk minder rolweerstand en bandenslijtage.
Nadeel is dan weer dat je grip kwijt raakt bij scherpe snelle bochten, maar ik ben toch niet zo’n racer.
21 maart 2010 om 12:53 #17626050Met een k&n zou je wat meer vermogen eruit halen zo.n 7 pk ofzoiets, maar dat merk je toch niet echt en met een V6 is het geluid zeer mooi en bruut! Je hoort echt de 6 cilinders roffelen! Daarom heb ik hem erop gezet puur voor de vette sound! Enne met zoveel meer zuipen met zo,n filter valt nou ook wel weer mee hoor! Rij er het zelfde mee als met de gewone! Waarom zou hij meer gaan zuipen? Enne ze geven er miljoen kilometers garantie op nooit meer hoef je hem meer te vernieuwen! Alleen reiningen en dat hoeft ook pas na …tig kilometers!
21 maart 2010 om 18:42 #17626051K&N meer vermogen????
hoe moderner je motor, hoe meer je erop verliest zelfs..
moderne motoren hebben een berekende lucht aanvoer, als je dat veranderd is het in de meeste gevallen alleen maar nadelig voor vermogen en verbruik..
alleen als je dit opvangt met programmeren kan je er profijt van hebben..
Willem
21 maart 2010 om 20:21 #17626052Ik denk dat ik die K&N filter er maar uit ga halen, op de site staat dat je gemiddeld om de 6 maanden deze moet reinigen….
Ga gewoon maar voor een standaard versie, effe kijken of het benzine verbruik wat terug loopt.
Onlangs had ik er een aanhanger achter hangen en ik merkte vergeleken met mijn vorige Zaffie;);)1.8 weinig “effect” van de 2.2 die ik nu rij.21 maart 2010 om 20:23 #17626053Inleg filter filter zal geen verlies opleveren, maar een Open Filter wel..
inleg kan dus GEEN kwaad
Willem
21 maart 2010 om 20:40 #17626054Mijn vectra C 1.9 CDTI met 6 traps automaat rijdt gemiddeld 1 op 16/17.
Maar ik heb nog weinig lange stukken gereden, moet dan beter worden.
Ga van de zomer naar Italie (1400 km) ben benieuwd….Groet,
Peter23 maart 2010 om 08:35 #17626055origineel gepost door flappie
Mijn vectra C 1.9 CDTI met 6 traps automaat rijdt gemiddeld 1 op 16/17.
Maar ik heb nog weinig lange stukken gereden, moet dan beter worden.
Ga van de zomer naar Italie (1400 km) ben benieuwd….Groet,
PeterMet de meriva (1.6 twinport) naar het gardameer geweest, 1340 km (via oostenrijk), maar dat was niet zo zuinig, 1:13-14, maar ik had de reis incl pauzes en tanken dan ook in 10 uur gedaan :)
23 maart 2010 om 08:39 #17626056origineel gepost door RobertJ
Met de meriva (1.6 twinport) naar het gardameer geweest, 1340 km (via oostenrijk), maar dat was niet zo zuinig, 1:13-14, maar ik had de reis incl pauzes en tanken dan ook in 10 uur gedaan :)
een schone motor is ook wat geld waard ;)
23 maart 2010 om 08:47 #17626057origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door RobertJ
Met de meriva (1.6 twinport) naar het gardameer geweest, 1340 km (via oostenrijk), maar dat was niet zo zuinig, 1:13-14, maar ik had de reis incl pauzes en tanken dan ook in 10 uur gedaan :)
een schone motor is ook wat geld waard ;)
dat was ie wel, er stond nog maar 18 op de teller :)
23 maart 2010 om 09:08 #1762605818 km of 18dkm :hmmz
en als er 18 op stond, issie iig goed ingereden :)
23 maart 2010 om 10:00 #17626059dkm, maar hij was sowieso wel aardig ingereden hoor. Daar zie ik persoonlijk op toe voor mijn ouders. :P
-offtopic : je stemming is wel écht slecht!
23 maart 2010 om 10:04 #17626060-offtopic
ja Jos kan idd wel weer weg :D
maar hij was GOED :D (trotse brabander hier ;))
23 maart 2010 om 19:16 #17626061Inleg filter, je bedoelt het filter wat gewoon in standaard behuizing zit Willem.
Op de site van K&N staat wel dat je ze regelmatig moet reinigen, als je dat bijhoudt zou het geen verschil uit moeten maken dan?27 maart 2010 om 07:01 #17626062origineel gepost door CORSAGSI
Heb ook een vectra GTS 3,2 V6Als ik alleen maar snelweg rij dan kan ik ongeveer 550 km rijden met 1 tank dus das 1:9 ongeveer, maar bij de korte stukken kan ik blij zijn als ik er 500 km mee kan rijden op een volle tank dat is ongeveer 1:8
idd een stevige drinker en dat is ook precies de reden dat mijn vrouw er meestal in rijdt, die hoeft er niet zo ver en niet zo vaak mee te werken,en dan ik er in het weekend mee rijden,wel zo verstandig aangezien ik ook een zware rechter voet heb .
ik heb ook nog een corsa B 1.4 8V waarin ik meestal rij deze is wel lekker zuinig 1:13 ongeveer.vraag me wel eens af of het OPC blok 2,8 V6 turbo ook zo’n stevige drinker is ?
greetz,
En wat gooi je erin 95 of 98? Ik ben nu ook op 95 over gegaan! Alleen voor hoger prestaties en hard rijden en snel optrekken kun je er beter 98 in gooien zei die vent! Maar voor gewoon rijden kan 95 ook zei hij! Hij gaat niet pingelen of slechter lopen hoor zei hij! Dus we gaan zien!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.