Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat is het mooist om te verlagen nieuwe vraag onderste post
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2010 om 18:47 #17228570
hallo allemaal,
ik had even een vraag over een verlagings set.
ik heb hier een setje liggen en die komt onder een vectra benzine 4 cylinder vandaan.
alleen wil ik dit setje onder mijn v6 zetten kan dit?alvast bedankt
gr, bastiaan16 november 2010 om 18:55 #17761096nee . . . dan wordt die wel heel erg laag van voor ;)
de v6 is qua motor veel zwaarder dan een 1.6 bv.andersom heb ik het weleens gezien . . . echt 20 cm tussen wielkast en voorwiel . . . geen gezicht man :jerry
16 november 2010 om 19:03 #17761097en wat is erg laag?
16 november 2010 om 19:12 #17761098origineel gepost door bastiaan1981
en wat is erg laag?Erg laag. De veren zijn daar gewoon niet op gerekend.
Maar proberen kan altijd.
16 november 2010 om 19:20 #17761099ik heb er geen zin in dat hij te laag komt.
als jullie zeggen dat het niet kan moet er maar wat anders komen en dan gaat dit setje de verkoop in.heb helaas net een afspraak gemaakt voor 29-11 bij de vod om hem uitlijnen.
heeft iemand wat liggen voor een v6 hoor ik het graag
16 november 2010 om 19:44 #17761100oke ik ga het anders doen ik ga een nieuw stetje halen of bestellen.
alleen wat is het mooiste 40mm of 60mm verlagen?
en kun je met 60mm verlaging nog een beetje normaal over een drempel?
misschien dat iemand foto’s heeft?alvast bedankt
16 november 2010 om 20:13 #17761101Sja, mooier is maar net wat je smaak is. Ik ben meer van het subtiele, dus ik zou eerder 40mm als 60mm zeggen.
In de regel kan je trouwens tot 30mm verlagen zonder daarbij je schokdempers te moeten vervangen.
Bij meer verlaging worden ze te lang, waardoor de veren los kunnen komen te zitten als de auto te ver omhoog komt (b.v. bij opkrikken of heel hard over een drempel jagen).
Ze moeten kort genoeg zijn om je veren in de schalen te houden, zeg maar.Ik heb m’n Calibra een tijdje terug 30mm verlaagd met een vaste kit. Die kit heb ik samengesteld uit een set Bilstein B6 Sport dempers (originele lengte) en Vogtland Sportsuspension -30mm veren.
Er ligt hier in de buurt een enorme k.u.t. drempel. Heel stijl en hoekig, maar daar kom ik zelfs met lading in de kofferbak en passagiers op de stoelen zonder problemen overheen.Persoonlijk zou ik zeggen dat je voor fatsoenlijk drempelrijden niet veel verder als 30mm moet gaan.
Wat verlagingssetjes betreft zou je opzich af kunnen met een setje veren. Ik zou het niet al te goedkoop doen. Ik zeg altijd “You get what you pay for”, ofwel “kwaliteit kost geld”.
Wil je comfort behouden, ga dan niet voor knakenwerk en koop een setje veren van een gerenomeerd merk zoals Vogtland, Bilstein, Apex, etc.
Mocht je er meteen dempers bij willen hebben kan ik Bilstein aanraden. De B6 en hoger kunnen namelijk bij Bilstein gereviseerd worden als ze ooit slecht worden. Dan hoef je niet een nieuwe set aan te schaffen. Aanschafkosten zijn wel relatief hoog (450 euro ongeveer voor B6jes rondom, ex montage), maar je hebt er de rest van je leven lol van.Edit: Gezien een Calibra deels Vectra is, is het misschien wel enigzinds interessant:
http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=131789
^^Plaatjes van hoe m’n Calibra erbij staat met -30.16 november 2010 om 20:20 #17761102tis denk ik een beetje wat je zelf wil en vindt, iedereen zijn mening, dan weet ik ook niet of je zomaar 60mm kan verlagen, ligt natuurlijk ook aan de wielen/banden maten die je eronder hebt.
kweet niet wat voor uitvoering vectra jij hebt maar ik dacht dat de sport uitv. standaard al 20mm heeft rondom, ik heb dat zelf, wil hem verder origineel laten anders zou ik voor 40mm gaan.
ik vindt dat net wat mooier en denk als je naar de 60mm gaat je niet echt lekker comfortabel meer kan rijden.16 november 2010 om 20:21 #17761103AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mijn vec is 40/40 verlaagd. Drempels allemaal geen probleem..
16 november 2010 om 20:25 #17761104ja dat is netjes, ziet er strak uit en zal ook goed rijden.
is dat 225/45 r17 wielen?16 november 2010 om 20:27 #17761105AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nope 205/45/17. 225 breed loop tegen de wielkasten aan met et38.
16 november 2010 om 20:29 #17761106Mooie Vec Martklanderman!
De verlaging vult de wielkasten prachtig op :)
Denk dat je bij -60mm de spatbordrandjes moet gaan uitkloppen, of niet?
Wat dan meteen weer bijtelt aan de nadelen van erg laag gaan: Extra werk ;)16 november 2010 om 20:36 #17761107AnoniemLid sinds:
1 January 197060mm lager vind ik persoonlijk ook niet mooi. Vind wielen die in de wielkasten vallen echt spuuglelijk. Ik heb nu al 0,0 comfort meer over door de verlagingsset dus laat staan bij 60mm;) Opzich is het uitkloppen of omrollen niet nodig bij een 205 band, want heb nu een half centimeter over tussen mn band en de wielkast. Maar dat ligt natuurlijk ook helemaal aan de et waarde.
16 november 2010 om 20:45 #17761108McKaamos, je calibra staat er netjes bij:thumbup
Peter, ik heb zelf ook de sport:P
Mart, bedankt voor je foto. je vec staat heel netjes met die 40 40 verlaging:wub
jongens bedankt voor jullie adviezen:thumbup
ik ga voor de 40 40 set.16 november 2010 om 20:46 #17761109origineel gepost door nova….
Die van ons:D
achter staat hij nuwel hoger voor is er nix aan veranderd.;)
ik zie helaas je foto niet:hmmz
16 november 2010 om 20:49 #17761110Voor issie het zelfde achter staat tie nu hoger :D
16 november 2010 om 21:19 #17761111nova,
het staat wel heel strak en een mooie vec heb je:thumbup
alleen als ik die van mij zover verlaag kom ik niet meer voor me deur met al die kl:swear drempels17 november 2010 om 11:13 #17761112origineel gepost door bastiaan1981
nova,het staat wel heel strak en een mooie vec heb je:thumbup
alleen als ik die van mij zover verlaag kom ik niet meer voor me deur met al die kl:swear drempelsIk ken het probleem… :D
sommige neem ik ook recht maar soms moet het ook dwars;)17 november 2010 om 16:17 #17761113origineel gepost door nova….
origineel gepost door bastiaan1981
nova,het staat wel heel strak en een mooie vec heb je:thumbup
alleen als ik die van mij zover verlaag kom ik niet meer voor me deur met al die kl:swear drempelsIk ken het probleem… :D
sommige neem ik ook recht maar soms moet het ook dwars;)dat geloof ik, die drempels moeten ze is verlagen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.