wat is het merk,model en schema

Forumindex Forums Overige Opel algemeen wat is het merk,model en schema

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    timmerman_606
    Deelnemer

Ik heb een autoradio in mijn Antarra 2016 staan. Het is een touch & connect en dat is het, de rest niet gekend.

Mijn ervaring met dit model is alles behalve. De ontvangst op FM laat veel te wensen over en is op AM nihill.

Je kan via een verborgen setup wel in een menu geraken om  alle gegevens te bekijken maar dbs en sins is chinees voor mij.

Het rare is dat de gps wel correct en goed werkt.

Graag had ik de achterkant eens bekeken om te kijken of er een voorziening is voor een achteruitrij camera.

Eventueel een schema met de aansluitingen en ….natuurlijk het merk en model.

Ik  krijg meer en meer de indruk dat alles afgeschermd wordt en we dom worden gehouden. :help:

Opel_Antara_touch-and-connect_768x432_an13_i06_004

PVB
      Deelnemer

Touch en connect is gemaakt door Bosch.
        Je radio ontvangst kan zijn een losse stekker of defecte antenne.

pjotter
        Deelnemer
          timmerman_606
          Deelnemer

De gebruikshandleiding heb ik die is samen met de gebruikers handleiding van mijn wagen geleverd.

Ik kom nog uit een tijd dat bv in de gebruikershandleiding van de wagen op het laatste blad het elektrisch schema stond. Nu weet ik ook wel dat dit de dag van vandaag niet meer mogelijk is maar gewoon de achterkant van de radio’s afbeelden en de pin layout van de stekkers geven is te veel werk.  Via via kom je achter verborgen menu’s  maar dan houd het op. Voor de antara zijn twee modellen van radio’s voorzien van opel dus moest ik eerst erachter komen om welk type en merk het ging. Inderdaad ik gok op een antenne versterker die stuk is want ik krijg de indruk dat zonder de buitenantenne de ontvangst hetzelfde is. Dinsdag moet hij binnen voor een klein onderhoud  hopelijk vinden ze dan het probleem. Want goedkoop zijn de radio’s van opel niet . We zijn dus in blijde verwachting…. :happy02:

pjotter
            Deelnemer

[quote quote=18360914]De gebruikshandleiding heb ik die is samen met de gebruikers handleiding van mijn wagen geleverd. Ik kom nog uit een tijd dat bv in de gebruikershandleiding van de wagen op het laatste blad het elektrisch schema stond. Nu weet ik ook wel dat dit de dag van vandaag niet meer mogelijk is maar gewoon de achterkant van de radio’s afbeelden en de pin layout van de stekkers geven is te veel werk. Via via kom je achter verborgen menu’s maar dan houd het op. Voor de antara zijn twee modellen van radio’s voorzien van opel dus moest ik eerst erachter komen om welk type en merk het ging. Inderdaad ik gok op een antenne versterker die stuk is want ik krijg de indruk dat zonder de buitenantenne de ontvangst hetzelfde is. Dinsdag moet hij binnen voor een ein onderhoud hopelijk vinden ze dan het probleem. Want goedkoop zijn de radio’s van opel niet . We zijn dus in blijde verwachting…. :happy02:[/quote]

hierbij een link betreffende touch@connect bron:https://www.corsa-drivers.nl/viewtopic.php?f=11&t=1135&start=200

pjotter
              Deelnemer

[quote quote=18360914]De gebruikshandleiding heb ik die is samen met de gebruikers handleiding van mijn wagen geleverd. Ik kom nog uit een tijd dat bv in de gebruikershandleiding van de wagen op het laatste blad het elektrisch schema stond. Nu weet ik ook wel dat dit de dag van vandaag niet meer mogelijk is maar gewoon de achterkant van de radio’s afbeelden en de pin layout van de stekkers geven is te veel werk. Via via kom je achter verborgen menu’s maar dan houd het op. Voor de antara zijn twee modellen van radio’s voorzien van opel dus moest ik eerst erachter komen om welk type en merk het ging. Inderdaad ik gok op een antenne versterker die stuk is want ik krijg de indruk dat zonder de buitenantenne de ontvangst hetzelfde is. Dinsdag moet hij binnen voor een ein onderhoud hopelijk vinden ze dan het probleem. Want goedkoop zijn de radio’s van opel niet . We zijn dus in blijde verwachting…. :happy02:[/quote]

hierbij een link betreffende touch@connect bron:https://www.corsa-drivers.nl/viewtopic.php?f=11&t=1135&start=200

USB:

Van de Volgende pin nummers volg je het draad en die knip je in het midden van de verlengkabel door!! LET OP: Volgen vanaf de kant die in je radio gaat!

18 – Voeding USB kabel,
                23 – Signaaldraad + USB kabel
                24 – Signaaldraad – USB kabel
                25 – Massa USB kabel
                26 – “beschermdraad” USB kabel

“Rood” gaat naar pin 18 aan de stekkerkant die in je radio gaat. (Solderen)
                “Wit” gaat naar pin 23 aan de stekkerkant die in je radio gaat. (Solderen)
                “Groen” gaat naar pin 24 aan de stekkerkant die in je radio gaat. (Solderen)
                “Zwart” gaat naar pin 25 aan de stekkerkant die in je radio gaat. (Solderen)
                “Beschermdraad” naar pin 26 aan de stekkerkant die in je radio gaat. (Solderen)

Aux:

In Het midden van de verlengkabel doorknippen:

Pin 31 vanaf de kant waar je stekker van je auto in de verlengkabel gaat. (NIET je originele kabelboom!!)
                Pin 32 vanaf de kant waar je stekker van je auto in de verlengkabel gaat. (NIET je originele kabelboom!!)
                Pin 38 vanaf de kant waar je stekker van je auto in de verlengkabel gaat. (NIET je originele kabelboom!!)

Pin 22 vanaf de kant van de stekker die je radio in gaat!
                Pin 27 vanaf de kant van de stekker die je radio in gaat!
                Pin 28 vanaf de kant van de stekker die je radio in gaat!

Soldeer nu de draad van pin 31 aan de draad van pin 28
                Soldeer nu de draad van pin 32 aan de draad van pin 22
                Soldeer nu de draad van pin 38 aan de draad van pin 27

Microfoon:

Doorknippen in het midden van de verlengkabel:

Zoek pin 34 en 40 aan de kant van de stekker die de radio in gaat.

Pin 34
                Pin 40

Knip de jackplug van je microfoon kabel en strip een stuk van de beschermmantel.

Soldeer de rode draad van je Microfoon aan pin 34
                Soldeer de Zwarte of Witte draad van je microfoon aan pin 40.

Nu heb je je eigen kabelboom gemaakt zonder je originele kabelboom van de auto kapot te knippen.

Mocht je de auto verkopen kan je altijd de originele radio weer monteren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.