Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat is er toch aan de hand met mijn Astra??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2013 om 20:00 #17261866
Hey iedereen,
Mijn Astra (1.6 8v uit 2001) heeft sinds een tijd een vervelend probleem en nu weet ik het ECHT niet meer :swear .
Ik begin bij het begin:De nokkenas van mijn Astra tikt (erg), dit blijkt veel voor te komen? Nu heeft de auto het vervelende probleem dat hij inhoudt bij hoge toeren en dan op 3 cilinders gaat lopen! Foutcode P0304.
Aangezien niemand mij PRECIES kon vertellen wat nou het probleem is is het volgende gebeurd:
-Bougies vervangen (nieuw) Origineel opel
-Bobine vervangen (gebruikt en geen garantie, goedkoop)
-Garage heeft volgens hun injectoren gewisseld met die van een andere Astra, dit was het probleem niet
-ECU recent gewisseld met een gebruikt exemplaar, nu valt de auto steeds vaker uit onder het rijden, bij plotseling terug laten vallen in de toeren, dit deed hij met de vorige ECU héél af en toe.Overigens start de auto redelijk slecht en valt vaker uit meteen na starten.
Kan iemand mij AUB helpen? Is het de ECU, distributieriem, bobine, nokkenassensor, nokkenas (vanwege het harde tikken)?? :wtf
Ik weet het echt niet meer.Als iemand het probleem kan oplossen (monteur?) breng ik je de auto en maak het maar tegen wat het kost. Wordt het te duur dan gaat hij toch echt de deur uit:(
Heel veel bedankt!!
13 november 2013 om 20:08 #18191985Welke 8v heb jij?
erg klep. Bekijk ook je vacuumslangen eens. Van je carterontluchting die van je blok naar het gasklep gaan. Kun je zo los trekken n door blazen. Heb je last van majo op je oliedop? (Sludge)
13 november 2013 om 20:15 #18191986@robert_corsa wrote:
Welke 8v heb jij?
erg klep. Bekijk ook je vacuumslangen eens. Van je carterontluchting die van je blok naar het gasklep gaan. Kun je zo los trekken n door blazen. Heb je last van majo op je oliedop? (Sludge)
Hey,
Ik heb de Z16SE.
Wat moet ik zien aan de vacuumslangen? Koelvloeistof is altijd netjes op peil. Zag inderdaad een beetje bruine drab aan de vuldop maar niks geks.
EGR klep was bij de vorige ECU uitgelezen want deze was uitgetrokken en met de vervangende ecu kreeg ik een foutmelding van de EGR. Nu weer ingestoken en de foutmelding is weg. Mijn EGR is dus niet afgedopt denk ik.13 november 2013 om 20:28 #18191987Tweede topic met gelijke vraag verwijderd.
13 november 2013 om 20:31 #1819198814 november 2013 om 08:04 #18191989Niemand meer?? :hmmz
14 november 2013 om 08:10 #18191990EGR klep, uitval veroorzaken.
Als je nokkenas echt uitgesleten is kan deze ook het probleem veroorzaken van uitvallen en in hogere toeren niet goed lopen.
Als die op 3 cilinders loopt heb je al eens gekeken of je weet welke cilinder het is en is het steeds dezelfde?
Zoja, denk ik toch dat het iets met je bobine te maken heeft. Distributie timing staat die nog wel goed?Lukraak onderdelen wisselen lost meestal niet veel op. Zeker ECU wisselen niet.
14 november 2013 om 08:15 #18191991Oke, dus EGR klep = blinde pakking monteren?
-Nokkenas is erg uitgesleten, steeds Cilinder 4 :(
-Auto valt vaak uit NADAT ik heel fftjes hoog in toeren ben gekomen maar niet lang genoeg dat hij op 3 poten gaat lopen. Ik denk dus idd samenhang.
-Timing is nog niet gecontroleerd, moet ik even bij garage voor langs.14 november 2013 om 08:41 #18191992Gewoon vervangen, als die stuk is en je monteerde blinde pakking verandert je probleem niet.
14 november 2013 om 10:11 #18191993Oke, bij mijn oude ECU was de EGR klep uitgeschreven.
/Bij deze werkt hij dus weer, dus nieuwe EGR klep halen en blinde pakking ertussen.
/Dan toch maar nokkenas vervangen denk ik. Moet nokkenassensor dan ook meegepakt worden?14 november 2013 om 10:41 #18191994Trek de stekker van de egrmklep maar los en rijd dan eens paar dagen rond.
14 november 2013 om 11:24 #18191995Volgens mij is je nokkenassensor gewoon aan het overlijden…
14 november 2013 om 13:21 #18191984EGR klep stekker los getrokken. Zal dit even zo laten.
Waarop baseer je nokkenassensor defect, Botho?14 november 2013 om 14:01 #18191983Nokenassensor zou kunnen, maar dan zou je de toerenteller ook zien dansen in de meeste gevallen voordat die uitvalt of bij starten
14 november 2013 om 14:10 #18191982@Haasje17 wrote:
Nokenassensor zou kunnen, maar dan zou je de toerenteller ook zien dansen in de meeste gevallen voordat die uitvalt of bij starten
Dat doet hij niet, valt gewoon terug in toeren volgens de teller en dan uit. Kan hem mee vervangen, voor die 3 tientjes. Maar denk zelf dat het meer de nokkenas is icm de egr klep.
14 november 2013 om 20:54 #18191996Zojuist gaan rijden met egrklep stekker uitgetrokken. Op 80 weg ff doorgereden en toe hield de auto in en ging het mm lampje flikkeren. Heb de auto tijdens het rijden uitgelezen en voorheen kreeg ik een opgeslagen P0304, terwijl ik nu een pending code P1405 krijg (EGR). Is dit omdat hij los gekoppelt is en waarom krijg ik dan geen P0304 meer?
14 november 2013 om 21:03 #18191997Heb al gezien bij versleten nokkenas dat er onvoldoende kleplift over was om een goede verbranding te kunnen krijgen, daardoor liep de auto op 3 cilinders
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
14 november 2013 om 21:23 #18191998@wim-v6 wrote:
Heb al gezien bij versleten nokkenas dat er onvoldoende kleplift over was om een goede verbranding te kunnen krijgen, daardoor liep de auto op 3 cilinders
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Maar was dit constant of alleen bij hoge toeren zoals bij mij?
15 november 2013 om 07:23 #18191999Zojuist weer vertrokken en nu zag ik dat hij de p1405 toch opgeslagen had. (MM lampje)
15 november 2013 om 21:30 #18192000EGR
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
16 november 2013 om 02:35 #18192001als je de auto een aantal keer start als die weer is aangesloten verdwijnt de melding vanzelf, meestal na 2 keer.
16 november 2013 om 17:56 #18192002Melding is inderdaad weg. Ik ga een nieuwe EGR bestellen. Is het nou verstandig om hem meteen af te doppen?
Het is een Z16SE, moet hij dan bij de dealer uit geprogrammeerd worden?16 november 2013 om 18:24 #18192003Nieuwe meteen afdoppen is wel verstandig.
16 november 2013 om 18:39 #18192004Oke, maar hij hoeft dan niet ook nog uit geprogrammeerd te worden?
17 november 2013 om 10:41 #18192005Nieuwe :O die dingen kosten een godsvermorgen en zeker om het maar naast je blok te hebben hangen….
Ga anders ff naar de sloop en haal er daar een voor een paar tientjes ;)Ps die van mij hangt in de stekker en dus werkend naast mijn blok. Nergens last van en doet gewoon wat hij moet doen, namelijk helemaal niks :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.