Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › wat is er met mijn accu en mijn stroom ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2015 om 11:55 #17274496
Hallo,
Ik heb dus een 2.0l ascona b en het probleem is dus dat ik speakers en radio etc op de accu heb zitten maar de accu was eerst om de 2 weken leeg nu laad hij niet eens meer bij MAAR toen ik bij mijn opa was zette ik hem uit later wilde ik starte en vloog hij naar de 8 volt geen beweging toen we hem met de startkabels woude starte toen probeerde ik het weer en starte wel uit zichzelf dit heb ik nog nooit gezien maargoed nu is de accu daadwerkelijk leeg die moet ik bij laden als ik tijd heb maar wat zou mijn probleem kunnen zijn ? Miss de accu die zo goedkoop was ? En hoe moet ik het anders aansluiten of is het wel goed om de speakers en radio op de accu te zetten?
Ja ik heb een heel gekloot met stroom in me auto dus hopelijk kan iemand helpe ook doet me achteruit tij lampe het niet hangt ook een soort sensor los onder de bakdeze is wel een 5bak9 december 2015 om 12:30 #18304161@asconaB2.0 wrote:
Hallo,
Ik heb dus een 2.0l ascona b en het probleem is dus dat ik speakers en radio etc op de accu heb zitten maar de accu was eerst om de 2 weken leeg nu laad hij niet eens meer bij MAAR toen ik bij mijn opa was zette ik hem uit later wilde ik starte en vloog hij naar de 8 volt geen beweging toen we hem met de startkabels woude starte toen probeerde ik het weer en starte wel uit zichzelf dit heb ik nog nooit gezien maargoed nu is de accu daadwerkelijk leeg die moet ik bij laden als ik tijd heb maar wat zou mijn probleem kunnen zijn ? Miss de accu die zo goedkoop was ? En hoe moet ik het anders aansluiten of is het wel goed om de speakers en radio op de accu te zetten?
Ja ik heb een heel gekloot met stroom in me auto dus hopelijk kan iemand helpe ook doet me achteruit tij lampe het niet hangt ook een soort sensor los onder de bakdeze is wel een 5bakMisschien dat mensen je vraag beter begrijpen als je leestekens en enters gebruikt. Dit is een onsamenhangend verhaal.
9 december 2015 om 13:39 #18304162Nieuwe accu plaatsen of oude opladen met een thuislader. Vervolgens je radio aansluiten via een geschakelde plus van het contact of via een relais. Als de auto op ‘slot’ zit moet je de radio niet aan kunnen zetten. Als dat wel kan trekt het je accu blijkbaar leeg. Of je oude accu was gewoon rot, of er is nog meer mis waar het wel op lijkt gezien problemen met je acteruitrijlamp, kortsluiting ergens?
9 december 2015 om 15:51 #18304163En wellicht is je dynamo / gelijkrichter stuk en laad de accu niet!
9 december 2015 om 17:20 #18304164Mischien ergens anders nog lekstroom?? een lampje van de kofferbak die blijft branden of zo
10 december 2015 om 08:59 #18304165nee de binnen verlichting en kofferbak verlichting doen het niet,
ik heb in de voordeuren een centrale deur vergrendeling op afstandbediening.
dus ook de vergrendeling is aangesloten op de accu.
de dynamo is wel goed, maar kan iemand mij uitleggen hoe het in elkaar zit want de plus draad loopt van een zwart kastje rechts naar de accu, levert de dynamo dan stroom naar dat zwarte kastje?
sorry dat ik dit nog niet weet ik zit ik ben tenslotte pas 17 ;)10 december 2015 om 12:35 #18304166Mischien moet je eens wat fotos posten van hoe het aangesloten is.
Alles wat rechtstreeks aan de accu zit wat er niet hoort eraf halen. Als die dan niet leeg loopt zit het in de rommel die er aan hangt. Dus je radio (die hoort zowel met 1 draad aan de accu als met 1 draad aan de geschakelde plus). Zelfde geld voor je deurvergrendeling. Die hebben draden welke aan de geschakelde plus horen en draden die aan de accu horen.
Dat kastje is je spanningsregelaar. De oude dynamos zijn zonder spanningsregelaar. Daar zitten 2 draden van de dynamo naar dat kastje en vervolgens naar de accu.
11 december 2015 om 11:45 #18304167Kan ienand mij vertellen hoe je fotos hierop plaatst?
Ja ik zal alles eraf halen maar de accu loopt toch leeg na een tijd stil staan?
En er zit (heb ik net ontdekt) een draadje los aan de linker kant van het blok 1 zit er vast en andere hangt los.
Weet niet of dat wat uitmaakt maar dat lijkt me wel en er zit ook geen draad aan mijn thermostaathuis. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.