Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Wat is dit voor dynamo?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2011 om 13:33 #17243253
Ik heb de dynamo van mijn Kadett gedemonteerd omdat de koolborstels op zijn;
Lampje op het dashbord ging knipperen en brandt nu helemaal niet meer.Nu kwam deze dynamo eruit en volgens mij is dit geen standaard 2.0E dynamo want bovenop deze dynamo moet je een blokstekker aansluiten. Dit zit volgens mij niet op een standaard dynamo?
Kan iemand mij vertellen waar deze dynamo vanaf komt? En hoeveel ampere levert dit ding?
Ik wil een gereviseerde dynamo kopen en wil dit zelfde type dynamo er terug in monteren.Typenummer is: 002 5 19 7 45
Merk: Delco RemyAlvast bedankt!
15 november 2011 om 15:24 #17942264Die vraag heb je zelf al beantwoord, het is een DELCO.
Werd origineel op diverse CIH motoren gemonteerd.
Gooi deze maar in de vuilnisbak en koop een Duitse dynamo oftewel een BOSCH.
Deze is véél beter dan die Delco, en heeft als voordeel dat de spanningsregelaar aan de achterzijde met twee boutje`s vast zit.:jerry
15 november 2011 om 20:27 #17942263Bedankt voor dit eerlijke antwoord :jerry
Maar als ik zo’n Bosch installeer wat doe ik dan met de blokstekker.
In die blokstekker gaan volgens mij een rode en een blauwe draad. Waar moet ik die aansluiten achterop zo’n Bosch dynamo?15 november 2011 om 20:48 #17942265B+, dikke rode kabel.
D+, blauw met witte streep, of alleen blauw.
Boutje M5, massa = bruin.
Volgens mijn Manta uit 1973.
Kijken, controleren, beslissen, ok, ja, dan aansluiten.
Maar eerst een Bosch dynamo kopen, gebruikt kan ook.
:jerry15 november 2011 om 21:29 #17942266Controleren gaat een beetje lastig; zit namelijk op mijn kamer en de auto staat bij mijn ouders.
Dus ik moet het met mijn herinnering doen.
Ik dacht namelijk dat er vier aansluitingen achterop de dynamo zaten?16 november 2011 om 13:44 #17942267@DennisKadett wrote:
Controleren gaat een beetje lastig; zit namelijk op mijn kamer en de auto staat bij mijn ouders.
Dus ik moet het met mijn herinnering doen.
Ik dacht namelijk dat er vier aansluitingen achterop de dynamo zaten?Praat je nou over de Delco?
Die heeft vier aansluitingen, twee achterop en twee op de zijkant = stekker.
Achterop zit de + = rode kabel, en de – = bruine kabel.
Zijkant = stekker, blauw/wit = lamp, en rode kabel is + bat.16 november 2011 om 13:47 #17942268Ik heb nog een dynamo van een 2.0s liggen… Moet ik alleen even kijken of dit een Bosch is of een Delco.
Deze is werkend uit mijn manta 2.0s gekomen toen ik het blok eruit haalde.Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.
Gr.
Pastra16 november 2011 om 17:28 #17942269@ Jethro: Ik had het inderdaad over de Delco. Maar nu is het duidelijk; bij een Bosch dynamo komt de rode draad van de stekker te vervallen. Bedankt voor de uitleg!
@ Pastra: Ik heb thuis volgens mij nog een Bosch dynamo liggen. Ik wil deze eerst proberen. Wanneer deze niet werkt hoor je van me. Alvast bedankt in ieder geval!
16 november 2011 om 23:22 #17942270Dit is wel een originele dynamo voor deze wagen. Opel leverde zelf altijd
Delco dynamo’s in de vervangmarkt, zelfs ter vervanging van Bosch dynamo’s.
Delco ref: 3 472 002 is 45Amp.
Ik ga niet akkoord met de bewering dat deze Delco dynamo’s slecht zijn, integendeel!
De Delco starters daarentegen waren wel rommel !
Deze Delco dynamo’s zijn heel gemakkelijk te reviseren, en de koolborstels (los of in de houder)
zijn nog altijd te krijgen.
Ik kan je een nederlandstalige handleiding ervoor bezorgen in PDF, bezorg me dan je Emailadres !17 november 2011 om 11:10 #17942271Hmm… Als ik hem zelf kan reviseren zou dat wel interessant zijn. Maar ik dacht dat dat met die oude dynamo’s van Opel vrij ingewikkeld was. Zou je mij die handleiding toe kunnen sturen en weet je toevallig ook nog een adresje waar ik nieuwe koolborstels kan krijgen?
17 november 2011 om 14:37 #17942272PDF is opgestuurd !
23 november 2011 om 11:03 #17942273@jethro wrote:
@DennisKadett wrote:
Controleren gaat een beetje lastig; zit namelijk op mijn kamer en de auto staat bij mijn ouders.
Dus ik moet het met mijn herinnering doen.
Ik dacht namelijk dat er vier aansluitingen achterop de dynamo zaten?Praat je nou over de Delco?
Die heeft vier aansluitingen, twee achterop en twee op de zijkant = stekker.
Achterop zit de + = rode kabel, en de – = bruine kabel.
Zijkant = stekker, blauw/wit = lamp, en rode kabel is + bat.waar moet die + bat op komen dan
heb nl een E kadett en dynamo is stuk nu kon ik enkel een passende delco remy vinden van een c kadet en deze erop geplaatst
de blauw/witte heb ik op Lamp gezet enkel heb ik geen extra losse draad liggen die op de + bat kan ,dus moet ik zelf aanleggen enkel waar zou ik deze vanaf kunnne pakken
moet dit constand wezen of geschakelt +28 november 2011 om 18:34 #17942274Ik heb mijn dynamo gereviseerd; nieuwe koolborstels en spanningsregelaar en heb weer netjes iets onder de 14 volt spanning. Het was echt super eenvoudig en dus de moeite waard om zelf te doen. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.