Wat is dit? – update 3-1-12

Forumindex Forums Modellen Astra Wat is dit? – update 3-1-12

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238336
    Tusk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2009

      Een duidelijkere foto als dit kan ik er niet van maken.

      Het zit onder het kapje onder de handrem. Een zilvergrijs kastje wat links van de aansluiting van TECH2 etc zit.
      De monteur vroeg aan mij wat het was. Ik dacht dat het zo hoorde :)


      http://dl.dropbox.com/u/17075997/IMAG0766.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #17885935
      m41k89
        Lid sinds:
        30 December 2010

        Als ik het goed heb is dat voor de op-com kabel op aan te sluiten.

        #17885936
        dion87
          Lid sinds:
          22 August 2011

          ziet eruit als een houtschroef waar die mee vast zit :hmmz

          #17885937
          xanquezer
            Lid sinds:
            21 April 2011

            Boordcomputer uitlezen!!!

            jeeeeej :jerry

            en kastje kan je centrale deurvergrendeling zijn. :kewlpics

            #17885938
            dion87
              Lid sinds:
              22 August 2011

              ik geloof niet dat hij die stekker bedoelt hoor. maar dat ding links ervan.
              het lijkt me namelijk niet dat een monteur gaat vragen wat die stekker is, anders kan je beter opzoek naar een ander

              #17885939
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                de tech2 stekker is natuurlijk hetzelfde als het opcom stekker.
                Het kastje, ik denk dat aangezien er een houtschroef in zit iets is van een vorige eigenaar, ik zou zeggen schroef het kapje er eens af en maak een foto van wat eronder zit.

                Mark
                http://www.AstraTuningClub.nl

                #17885940
                Basgsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  zal wel van een alarm zijn ofzo ziet er iig niet origineel uit

                  #17885941
                  loebassie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 May 2010

                    Ben je de tweede of derde eigenaar? Misschien iets van track & trace

                    #17885934
                    derartz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2011

                      weet je wat ik zou doen… lekker die stekker eraf trekken en vervolgens kijken wat er daarna niet meer werkt.

                      #17885942
                      Tusk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 January 2009

                        ok tijdens het lezen even dit muziekje opzetten :) lekker spannend!
                        http://www.youtube.com/watch?v=Jv8Xeg6MQW0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                        @loebassie wrote:

                        Ben je de tweede of derde eigenaar? Misschien iets van track & trace

                        volgens mij 2e. Er staat 1 vorige eigenaar in het onderhoudsboekje, maar die info is met veel moeite onleesbaar gemaakt. Volgens mij is het een ex-lease gezien de km stand (160dkm bij aankoop) en alle keurige opel stempels

                        Heb vandaag maar even de stoute schoenen aangetrokken en t kasje er gewoon uitgehaald. Het zal gewoon los weggestopt.
                        1 groen ledje en 1 kabel (op foto van eerste post)
                        hier zat ie:

                        Net ff gestart en alles lijkt gewoon nog te werken. Ik heb fabrieksalarm, maar heb nog nooit begrepen hoe dat werkt dus dat kan ik niet echt testen. (alarm gaat wel eens per ongelijk af, toeter en lichten)

                        het komt volgens mij neer op dit apparaat:
                        http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/StocksView.aspx?ProductID=1958&LanguageID=41&CategoryID=9999″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Heb gelijk ff gebeld. Zij zijn fabrikant van het apparaatje. Ze houden verder niet bij, zei hij, welke serienummer naar welke dealer/inbouwer gaat.

                        Het apparaatje zorgt ervoor dat je allerlei randapparatuur makkelijk op of via de CANBUS kan aansluiten. Het registeert ook allerlei zaken en wordt veel gebruikt in de transportsector of bedrijven met grote wagenparken.

                        Op het middenconsole zijn wat beschadigingen van inbouwapparatuur te zien. Die waren allemaal al weggehaald toen ik hem kocht/zag. Zou er nu nog ergens een geheim apparaat verstopt zitten in mijn auto (big brother)?

                        En wat biedt dit apparaat mij als mogelijkheden evt? Er zitten verder geen uit- of ingangen op het kastje alleen die grote stekker van 16 kabeltjes.

                        #17885943
                        robert_corsa
                          Lid sinds:
                          16 May 2009

                          zou hem weer terug zetten. is volgens mij wel ergens voor bedoeld.
                          waarom zou het er anders inziten?

                          #17885944
                          Dré
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2011

                            Als ik dat zo lees, en wat er al gesuggereerd word zou het wel eens deel kunnen zijn van track en trace oftewel de beruchte black box. Ding geeft volgens mij simpel weg data vrij rijtijden kms snelheid….
                            Zit er achter de km teller ook nog een raar kastje met een antenne in de raamstijl meestal links. Bij ons dan.

                            #17885945
                            Tusk
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 January 2009

                              @robert_corsa wrote:

                              zou hem weer terug zetten. is volgens mij wel ergens voor bedoeld.
                              waarom zou het er anders inziten?

                              voor het spul wat allemaal op t middenconsole heeft gezeten?

                              Ik zat ook te denken aan een blackbox (paranoia). Als dat zo is bonjour ik em eruit!
                              Ik zie zo’n nix zitten bij de km teller. Ga dat liever niet losmaken om te checken :)
                              @bikerdevil wrote:

                              .. met een antenne in de raamstijl meestal links. Bij ons dan.

                              is die zwarte krullende kabel op de 1e foto (niet van de startpost) geen antenne kabel?

                              #17885946
                              Dré
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 December 2011

                                Bij de bedrijfswagens die wij rijden loopt die kabel van de blackbox mee in een raamstijl.
                                Het is zo mooi gemonteerd dat als wij het contact afzetten een licht gezoem hoorbaar is.
                                En die kabel die er loopt waar gaat die naartoe? de radio misschien?.

                                Ik moet er wel bij zeggen dat wij een optie hebben om de bedrijfswagen op prive te zetten.
                                Is een afwijkend schakelaartje.

                                De groeten aan big Brother en succes :thumb

                                #17885947
                                svdk20
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 August 2009

                                  zo ver ik nu ff voor je heb kunnen zoeken is het een omvormer van normaal signaal naar canbus.
                                  zal hoogst waarschijnlijk zijn voor een navigatie systeem die er in het verleden in heeft gezeten

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.