Wat is dit precies?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wat is dit precies?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    sentinel69

Ik zat naar aanleiding van het topic hoe je je motor aan de buitenkant schoon kon maken dus een poging te wagen met die “Dasty” waar ze het over hadden en zag toen dit :

Ik weet wel iets van auto’s ,maar deze plek aan de achterkant van het motorblok zegt me niets eigenlijk. dus kan iemand me zeggen wat het is ,dan heb ik weer wat geleerd :angel

En die Dasty werkt trouwens monsterlijk goed .Met een oude tandenborstel erbij voor de nare plekjes.

jethro
      Deelnemer

Wel, daar zou dus in vroegere tijden een benzinepomp op hebben gezeten. :thumb

sentinel69

Euh, hoeveel vroeger dan? Want hij is al niet meer van gisteren.

Voor op het motor blok zitten ook van die grote ronde dingen van een paar mm diep . Nu hij wat schoner is zie ik een heel stuk meer interessante zaken :shock:

jethro
          Deelnemer

@jethro wrote:

Wel, daar zou dus in vroegere tijden een benzinepomp op hebben gezeten. :thumb

Aanvulling:

Jawel een benzinepomp, voor de carburateur uitvoering. ;)
            Aangezien jij dus eentje hebt met injectie, waarbij de benzinepomp bij de tank zit.
            Duidelijk?

GTS2.2DTI
            Deelnemer

Dat is inderdaad een plekje voor de mechanische benzinepomp die de motoren met een caburateur toen hadden. Ik heb toen in een C Ascona uit 1984 een 1.8i motor in een 1.6S gezet ( we praten 1988 ) Een 1.8i had ook al een benzinepomp in de tank maar deze motor had toen een afdek plaatje op die plek zitten. Je kon zo je oude benzinepomp daarin steken en klaar was je er mee. In wat latere jaren id dat plaatje weer verdwenen en zie je de oplossing zoals jij hem nu hebt op je motor.

sentinel69

Dank jullie wel voor de reacties en de uitleg , het is me nu helemaal duidelijk :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.