Wat is dit en kan het veel kwaad?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Wat is dit en kan het veel kwaad?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    .B4R7.
    Deelnemer

laatst velgen gekocht met banden, echter valt me nu pas het volgende op (stom ik weet het).

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoeveel kwaad het kan? Ik durf ze er op dit moment namelijk niet onder te zetten.
      alvast bedankt

joop1970
      Deelnemer

Zit er een deuk in de band? Kan het niet heel goed zien.

Juhroen

Als het een deuk is in de band is het een karkas breuk. Hier word hij voor de apk ook voor afgekeurd.

Family man
          Deelnemer

bij karkasbreuk meestal bult..geen deuk. en zit dan vaak aan de buitenkant wiel (ergens tegenaan gereden) en niet aan de binnenzijde.
            Het kan natuurlijk ook het punt zijn waar de karkasring bij elkaar komt, bij mijn oude conti’s op mijn oldtimer zaten op alle 4 deze plekken, daar stond ook rondje/stempel wat vaak deze plek markeert (t.o ventiel monteren voor minste kans op onbalans VOOR balanceren).
            Bij twijfel, effe meenemen naar bandenboer/werkplaats die hebben het zo gezien!

joop1970
            Deelnemer

Wat is de staat van de banden voor de rest? lijkt of er wat droogtescheurtjes in de wang zitten?

Vannos
              Deelnemer

lijkt wel of dat een reservewiel is geweest, vaak zie je dit bij banden die onder de auto als reserve wiel hangen ! is het geen tweedehands band ?

het kan niet direct kwaad, maar risico dat er iets gebeurt is er wel natuurlijk

manuel25
                Deelnemer

Ik zou het niet aandurven hiermee 190 over de autobahn te gaan. De band ziet er zo op de foto al best verouderd uit.

arjontje
                  Deelnemer

@Juhroen wrote:

Als het een deuk is in de band is het een karkas breuk. Hier word hij voor de apk ook voor afgekeurd.

Terug naar de school banken.
                    Een deuk in de wang is geen afkeur. Sterker nog dat is het stevigste gedeelte van de wang.
                    Die deuk krijg je omdat er daar meerdere lagen van de band aan mekaar gehecht zijn in het productie proces.

Vergelijk het als je op een ballon een stuk tape plakt en dan de ballon op blaast.

Silver

probeer de DOT code eens op te zoeken op je band, daar kan je de leeftijd op aflezen, ze zien er best wel oud uit zo op de foto.
                      en die witte streep lijkt mij een markering ofzo.

Corsa_GSi
                      Deelnemer

Lijkt mij idd een merkteken om het balanceren goed te doen.

Zeker omdat het lijkt dat die streep ook een stukje op de velg rand door loopt. :hmmz

otdh
                        Deelnemer

Is n krijtstreep

Band zal wel een x lek geweest zijn en van binnenuit met een paraplu gemaakt zijn

Dan zetten ze er een streep op om m niet opnieuw te hoeven balanceren

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.