Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat is deze auto waard?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2010 om 12:43 #17229418
Hallo Allemaal,
Ik wil mijn Opel Astra Bouwjaar 2000 1.7 dti
zwart metalic
5 spaak velgen
+ trekhaak
km stand 251.000verkopen maar nu is mijn vraag wat is die waard?
8 december 2010 om 12:48 #177730652500,= denk zoiets.
Afhankelijk oa ook van uitvoering/opties & staat vd wagen.
8 december 2010 om 12:55 #17773066autodna.nl
8 december 2010 om 12:59 #17773067ter vergelijkking: mijn astra 1.7dti (met o.a. airco) uit 2002 met 170.000 op de teller moest bij de garage (vóór onderhandelingen) 2750 kosten
2 jaar jonger, 80k minder gelopen, in goede staat, met kleine beurt…. 2500 lijkt mij persoonlijk aan de hoge kant.
Particulier verkopen? Of inruilen? Opties? Staat? Maakt allemaal verschil8 december 2010 om 13:21 #17773068oja zit nog een beetje werk aan vergat ik erbij te zetten de luchtmassameter is defect en de thermostaat werkt niet en rechts een spiegelglas kapot dus voor een 1750 moet ie dan wel te verkopen zijn?
8 december 2010 om 13:36 #17773069je kan natuurlijk kijken of het oplossne van die probleempjes je missschien meer oplevert dan kost.
Zeker particulier verkopen zal potentiele kopers afschrikken.
Met het idee van “wat zal er dan nog meer stuk zijn” of “deze auto is niet goed onderhouden”.naar mijn idee is de prijs van 1750 wel te doen als de auto goed is, maar ik zou zelf nooit komen kijken naar de auto.
Wat voor auto is het? hatchback, sedan station, hoeveel deurs?
8 december 2010 om 13:46 #177730701750 vind ik gezien de problemen nogal veel
en aangezien de auto handel momenteel toch op zijn gat ligt denk ik niet dat je hem dan ook snel kwijt bentzoals herboven al aangegeven kijk of de reparatie van defecte onderelen loont
dus meer oplevert dan het kostmisschien dat je dan meer kopers aantrekt
groet michel
8 december 2010 om 14:02 #17773071origineel gepost door mies&geri
aangezien de auto handel momenteel toch op zijn gat ligt denk ik niet dat je hem dan ook snel kwijt bentDat vind ik altijd een beetje een non-issue. het is een kopersmarkt ja, maar dat betekend alleen dat koper kritischer zijn.
Oftewel: je prijs en je waar moet goed zijn.
ik zou zeggen: fix je problemen zodat je waar en ej prijs goed is, en verkopen moet niet zo’n probleem zijn.Ik heb dus net een andere auto, dus kan me goed in de koper verplaatsen. ik heb ook gewoon net zo lang gezocht tot het aan mijn verwachtingen voldeed, en dat hoor je veel op dit moment.
Als je qua prijs of kwaliteit op het randje of er over zit zla niemand komen, maar zit je goed, dan kan je hem zo kwijt zijn. Er zijn niet zo veel scherpe auto’s op de markt, dat gat moet je vullen!
8 december 2010 om 14:11 #17773072wel jammer dat je alleen dat stukje quote
als je verder leest zie je ook dat ik aangegeven heb om de auto te maken en dat hij m dan eerder kwijt is omdat er dan geen gebreken meer aan zittengroet michel
8 december 2010 om 14:18 #17773073Oh, zo was het niet bedoeld!
Ik quote alleen waar ik op wilde reageren ;)
Ik had ook neit bedacht dat het stukje over het fixxen van de problemen verband had met het stukje over de markt.
Ik bedoelde er dus niks mee, maar denk wel dat het een punt is.De man bij de garage zei ook dat hij minder voor mij auto kon geven voor inruil vanwege de markt, waarop ik zei, prima, dus kan ik ook minder voor die van jou geven vanwege de markt. Ik wil alleen maar zeggen dat “markt” iets is wat geen invloed HOEFT te hebben.
Los van alles ben ik wel benieuwd wat robert er zelf van vindt…. ;)
8 december 2010 om 15:38 #17773074Wat robert er van vind? Nou het volgende, gezien de gebreken hoef ik hem dus niet op marktplaats te zetten want potentiele kopers zullen er waarschijnlijk toch niet zijn en dan maar inruilen op een andere wagen ik wil namelijk van de diesel af ik rijd haast geen km s meer en de wagen word zeer weinig gebruikt en dan is 98 euro in de maand aan belasting een hoop geld , repareren weet ik niet het kost je weer een hoop geld en ik denk niet dat ik dat er weer uit krijg, ik ga nu eerst eens kijken naar wat voor auto ik wil hebben dit is mijn 6e Opel en ik denk dat ik nu eens wat anders ga proberen …….
ieder bedankt voor de snelle reacties…
8 december 2010 om 17:54 #17773075Haha… nou je kan het altijd proberen… niet geschoten ;)
De reparaties kunnen volgens mij wel meevallen hoor. Zowel de luchtmassameter als de thermostaat zijn makkelijk zelf te vervangen en kosten volgens mij niet veel (thermostaat 17 euro iig). is denk ik toch de moeite waard!8 december 2010 om 19:33 #17773076Idd kijken wat de kosten zijn om ‘m te maken… ook als je ‘t bij ‘n garage laat maken.
Op MP zetten kan altijd ook met gebreken, er zijn altijd handige jongens die zo’n auto zoeken om zelf op te knappen.Opties maken bij een inruil weinig uit… oftewel als je een luxe uitvoering heb geven ze de zelfde prijs als een ‘kale’ uitvoering. Maar hier kun je over praten als je een luxe uitvoering hebt…
Bij inruil zijn er een paar belangrijke punten die je moet weten… De auto die je op ‘t oog hebt, wat vraagt de garage/dealer ???
Die prijs is natuurlijk altijd te hoog. De garage/dealer gaat er op voorhand van uit dat iemand wat komt inruilen… dus zit er een extra marge op de auto, hoeveel dat is ligt aan de auto + bouwjaar + kmstand + uitvoering en opties.Je moet van te voren vragen wat de auto kost zonder inruil… de garage zal vrijwel altijd geen antwoord geven, maar de tegenvraag: Wat heb je in te ruilen ?
De aanhouder wint in dit geval dus volhouden dat je niks in te ruilen hebt ookal heb je dat wel. De prijs die men opgeeft is natuurlijk nog steeds te duur… maar daar ontkom je toch niet aan, niemand verkoopt met verlies.Het verschil tussen de inruilprijs en de prijs is de marge… Vervolgens moet je een klein idee hebben wat je eigen auto ongeveer waard is.
De Astra die je hebt is 10 bijna 11 jaar oud, met het wegdoen ben je eigenlijk 1 bijna 2 jaar te laat… het is intressanter om dit in het 9de jaar te doen, maar dat is nu niet belangrijk.De huidige waarde van je auto + het marge-verschil zou je ongeveer hebben bij aankoop van die andere auto.
Een garage heeft die marge om voor jou de inruil intressanter te maken… Dus stel je hebt een marge van 2000,- op de auto van je intresse doe daarbij de waarde van je huidige auto bv 1750,- is dus een korting van 3750,-. Een bedrag wat je never nooit niet kan krijgen bij particuliere verkoop. Daarom is het belangrijk om te weten wat die marge is…Grote kans dat men een aanbod doet dat rond de 2250,- ligt, een beetje praten erbij en je kunt wel meer inruilwaarde krijgen. De volledige 2000,- + waarde eigen auto krijg je waarschijnlijk niet.
Laat je daardoor niet uit het veld slaan, praat over extra onderhoud van de auto.Een garage geeft liever voor 500,- aan normale onderhoudskosten korting dan nog eens 500,- van de prijs af.
Voor de garage is dit 100,- onderdeelkosten, en die monteur wordt toch al betaald.
De hoofdpunten die je wel voor elkaar zou moeten kunnen krijgen zijn, nieuwe olie en de distributie-riem… Eventueel remmen en bougies…
Met het nog openstaande ‘rest-bedrag’ moet je vrede kunnen hebben….Je moet echter wel van te voren een uitgebreide proefrit maken… en dan met de auto naar een kennis met verstand van auto’s gaan… of 30,- uitgeven bij een andere garage om ‘m even na te laten kijken.
Die 30,- is natuurlijk wel zwart, wil je een btw-bon dan betaal je ook ‘t uurloon… dus geen merk-garage.
En dan ook zeker weten dat je die auto wil kopen, mits je genoeg korting/onderhoud kunt krijgen.9 december 2010 om 06:07 #17773077goed verhaal.
Dat van dat onderhoud is ook een goeie. Dat heb ik met mijn wagen ook gedaan. Nieuwe distri set, beurt, waterpomp, airco beurt, uitlijnen…
iets wat je zelf niet graag doet, maar zij wel voor jou, want kost hun in dit geval 200 euro, maar het heeft een veel grotere “tegenwaarde”, namelijk wat het jou anders kost.Succes met de keuzes en zoektocht iig!
9 december 2010 om 09:12 #17773078Een handig stukje uitleg Rob en goeie punten van de olie en distributie riem etc… heb de Astra nu te koop staan en heb al een paar reacties gehad en ik denk dat de volgende auto een Corsa van rond 2005 gaat worden….
12 december 2010 om 07:09 #17773079Hallo Allemaal mijn oog is gevallen op een Opel Corsa 3-drs 1.2-16v silverline
Autospecificaties
Brandstof: Benzine
Kleur: Grijs
Aantal deuren: 3
Bouwjaar: 2006
Datum deel I: 30-06-2006
Kilometerstand: 77756 km
Transmissie: Handgeschakeld
Kenteken: 89-TB-NGTechnische specificaties
Motorinhoud: 1229 cc
Vermogen: 81 pk
Gewicht: 910 kg
Carrosserie: HatchbackOpties en extra’s
* achterbank neerklapbaar
* airbag bestuurder
* airbags voor
* airconditioning
* bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
* buitenspiegels in carrosseriekleur
* buitentemperatuurmeter
* bumpers in carrosseriekleur
* centrale deurvergrendeling
* centrale deurvergrendeling afstandbediend
* cruise control
* elektrisch bedienbare ramen voor* hoofdsteunen achter
* in hoogte verstelbaar stuur
* lederen stuurwiel
* lichtmetalen velgen
* radio
* radio cd speler
* radio voorbereiding
* reservewielNu kan ik inruil voor mijn huidige astra 1200 euro krijgen de corsa kost 6950 euro is dit een reeele inruilprijs of mag dit wel wat hoger?
Heeft deze corsa nog een ditributie riem of is dit een onderhoudsvrije ketting?
12 december 2010 om 07:59 #17773080het kan altijd hoger, want er zit altijd marge op.
Maar je moet niet praten over de inruil prijs van je oude auto, hooguit over de prijs van de nieuwe auto (die marge is groter), maar liever dus over opties als garantie en onderhoud etc. (Airco beurtje, bandjes, accu, uilaat, ik noem maar wat)
Als 1750 je “gewone” verkoop is, dan is 1200 voor inruil nog wel te doen.
Hij moet ook de auto nog nalopen, en misschien nog dingen repareren, schoonmaken en de garage draaiend houden, onderhandelen met volgende eigenaar, en dat moet allemaal van die 500 euro verschil…28 december 2010 om 11:11 #17773081Kan uit je verhaal niet opmaken hoe je bij die auto bent gekomen… lees dus ook niks terug van de eerder aangegeven punten.
Ik ga dus geen advies geven over wat verder te doen…
9 februari 2011 om 22:30 #177730822500 euro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.