Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Wat is de naam van dit onderdeel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2011 om 20:52 #17243784
Hoi allemaal!!!
Afgelopen maandag heb ik bij mijn auto (Opel Corsa B 1.4 Joy,Sport,GLS 16V Ecotec Kat(66kW) Inj. X14XE uit 1997) de kleppendekselpakking laten vervangen. Motor weer in elkaar, starten en bleek ergens iets niet goed te zijn (stationair 2000 toeren).
Op het betreffende onderdeel (waarvan ik dus nergens de naam kan vinden) zitten 2 klemmen; die klemmen bleken niet (zal wel een speciaal gereedschap vereisen) meer erop te krijgen dus andere klemmen gebruikt (met een schroef aan te draaien). Klemmen opnieuw bevestigd en aangedraaid. Auto weer gestart, nog steeds niet goed.
Weer alles losgehaald, toen bleek er een scheur in het rubber te zitten. Vooralsnog geplakt met ducttape en zo rij ik momenteel rond, maar…het zit me echt niet lekker! (Of maak ik me zorgen om niets? In Alaska plakken ze immers complete vliegtuigen met ducttape?? ;) )Motor maakt prima geluid; wellicht íets anders dan voorheen, maar heb me laten vertellen dat dit kan zijn door de vernieuwde kleppendekselpakkingen (?). Het verschil is echter minimaal.
Ik heb geen klachten over hoe de auto rijdt. Geen verschil in vermogen (voor mijn gevoel, maar ik durf hem ook niet echt in de toeren te rijden op het moment, dus braaf schakelen bij 2500) of rare geluiden.Vragen:
1: hoe kom je er uberhaupt achter als er ergens iets niet goed zit, dus als de motor ergens lucht aanzuigt? Hoor je dat dan meteen (ben vrij goed met mijn gehoor) of is daar een test voor?
2: hoe heet het onderdeel? Iemand heeft het onderdeel voor mij aangegeven op bijgaande foto. Het gaat om het rubber tussen luchtinlaat en gasklep.30 november 2011 om 20:59 #17948984om er makkelijk bij te kunnen kun je aan de distrizijde een krik onder je blok zetten
opspannen, niet je auto optillen :D
dan draai je de motorsteun los van chassis en laat je blok kantelen door de krik te laten zakken
hoe dat rubber precies heet weet ik eigenlijk niet haha :DGr. Mario
edit, ik krijg die klemmen er gewoon op met de waterpomptang
of dat zo hoort zou niet weten maar ‘t werkt bij mij al 20 jaar :D30 november 2011 om 21:04 #17948985Hey das een handige tip! Thanks! Ikzelf heb het niet gedaan, heb er helaas geen ervaring mee. Maar een goede om er volgende keer bij te vertellen (of gewoon zelf eens te proberen ;) ). Ik heb zelf het idee geopperd van de ducttape, maar wist ik veel; ik weet niet hoe heet dat rubber kan worden en hoeveel hitte ducttape kan hebben. Daarom zit het me niet lekker.
Ik wil graag het onderdeel bestellen gaan maar zolang ik niet weet hoe het heet, schiet het niet op.
Wordt het dan toch de dealer? Of sloop? Of niet handig met dit soort onderdelen? Heb al vele onderdelen die op mijnautoonderdelen.nl staan bekeken, maar dit rubber staat er helaas niet bij…30 november 2011 om 21:05 #17948986Die man stond echt te pielen met die waterpomp tang en die klemmen waren zo stroef, dat ze iedere keer weer wegschoten en hij kwam er amper bij doordat niet alle slangen los waren gehaald. En dan moet je dus die klem op een of andere manier eromheen zien te krijgen, terwijl dat onderdeel tegen het ????? (weet de naam niet) drukt. Dus je hebt wel iets van een paar mm ruimte daar….Maar ja, opkrikken zou dan wel helpen denk ik?!
30 november 2011 om 21:08 #17948987een hand de tang en de andere aan de klem ;)
als de ducktape er strak omheen zit is het goed
de motor wordt niet zo heet daar dat het gaat smelten30 november 2011 om 21:13 #17948988Ik pak die klemmen ook met de waterpomptang. Moet je wel een goede hebben, met ribbels, niet een oude versleten, die zijn te glad en dan schieten ze eraf.
30 november 2011 om 21:17 #17948989Deze tang zag er prima uit. Die rotklem schoot weg vlakbij plek van bestemming en vonken schoten er nog af ook!
Maar, is dat heel erg dan, dat er nu andere soort klemmen omheen zitten (aanschoefklemmen noem ik het maar even)? Ik heb er namelijk bij het hele gebeuren gewoon geen lekker gevoel bij, maar dat komt weer omdat ik er gewoon geen verstand van heb (sorry…).
Ik denk dan: die dingen zijn er toch ook ooit op een of andere manier op gezet??? Maar ja, als monteur niet weet dat blok op te krikken valt, schiet het al niet op…Wat adviseren jullie? Doorrijden en afwachten tot de auto stationair weer 2 a 3 duizend toeren loopt :???: of toch maar laten vervangen?
Maar dan weet ik nog steeds niet waar/hoe ik aan het rubber-zonder-naam moet gaan komen?30 november 2011 om 21:20 #17948990als het dicht is is het dicht
en die andere klemmen kunnen geen kwaad30 november 2011 om 21:26 #17948991en goed gereedschap is indd het halve werk
nu nog een andere compressor die mn nieuwe luchtsleutel kan bijbenen :Dals je met die (grote) klemmen gaat stoeien met een hand gaat het meestal fout
het makkelijkste is met je linkerhand tussen duim en wijsvinger de klem nemen
de waterpomptang er zo ver mogelijk op
openknijpen en met je hand en de tang naar de gewenste plek brengen
en loslaten natuurlijkAlsjeblieft komplete how to king:
Houdoe Mario
30 november 2011 om 21:28 #17948992Nee, die andere klemmen kunnen inderdaad geen kwaad. Ik heb met de motorrevisie een aantal van de originele slangenklemmen per ongeluk gebroken en er ook schroefklemmen voor teruggeplaatst. Gaat al 30.000 km goed ;)
30 november 2011 om 21:28 #17948993Okay top, dan blijf ik gewoon doorrijden en afwachten….
Excuus als het stom overkomt maar heb de auto nog niet zo heel lang en ben helemaal weg van dat ding, dus hij mag echt voorlopig nog niet komen te overlijden!!! ;)
Heel erg bedankt voor alle antwoorden.
Meer info is natuurlijk altijd welkom. Ben al druk aan het rondlezen op dit Forum, erg leerzaam!Ik probeer nog antwoord te vinden op de vraag hoe ik erachter kom of de motor ergens lucht aanzuigt? Omdat het allemaal zo apart is gegaan? Iemand die mij daarover meer kan vertellen of weet waar ik meer informatie daarover kan vinden? Bv. link naar een site of topic is ook goed hoor. Ben blij met alle info!
30 november 2011 om 21:32 #17948994Als je echt veel te weten wilt komen op dit forum, vinden we het leuk als je je even voorstelt (liefst met foto’s, daar zijn we gek op!) in ons voorsteltopic. Forumleden zijn dan eerder geneigd je vraag direct te beantwoorden en nemen daar ook meer tijd voor.
30 november 2011 om 21:32 #17948995Okay top, ga ik doen!!!
30 november 2011 om 21:35 #17948996diezelfde klemmen zaten ook op mijn vorige X16XEL
destijds met de waterpomptang die klemmen open getrokken
een grote dop (uit de doppenset) er tussen gezet zodat die open blijft staan
en een TieWrap om de pootjes van de klem gezet.vervolgens gewoon de slang monteren en als de klep op zn plek zit, de TieWrap doorknippen en de klem zit goed op zn plek vast.
30 november 2011 om 21:38 #17948997goeie tip voor een x14xe?
ga maar eens lezen over mantzel inlaatspruitstuk
blokje op mijn avatar zag er net zo uit als jouwe ;)Gr. Mario
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.