Wat is de meest luxe uitgevoerde Astra H OPC?

Forumindex Forums Modellen Astra Wat is de meest luxe uitgevoerde Astra H OPC?

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    HarrieAstra
    Deelnemer

Sorry, maar ligt dat aan mij of schrikt dat men af, als je leest dat die bakken het ‘snel’ begeven.

En wat voor kosten brengt dit met zich mee, mocht de bak aan diggelen gaan?

Wat is de eventuele modificatie en is die reeds vanuit fabriek uitgevoerd op latere modellen, of hoe moet ik dit zien?

Wat ik begrijp is dat de hoge heren van Opel wel de turbo verbetert heeft (LET –> LEH), maar niet nagedacht hebben over het extra vermogen+krachten welke vrijkomt op de bak.

Dat is wel écht jammer, en dat verwacht je als consument ook niet echt bij een auto van zo’n kaliber….

Baas J.
      Deelnemer

Het probleem zit ‘m in het lager dat na de 6e versnelling zit, deze is te licht uitgevoerd en begeeft het.

ronOPC1
        Deelnemer

@kelderbier wrote:

@ronOPC1 wrote:

Ligt eraan hoe het vermogen vrij komt, bij lagere toerentallen icm veel koppel..gaat de M32 kroepoek bak stuk.

De mijne geeft 485 nm vanaf 2900 toeren. Rij soms vanuit onderin, meestal daarboven

De Corsa OPC 230 NM bij 1980 toeren met de overboost functie 266 NM.
          Het koppel komt ontzettend vroeg vrij voor een benzine auto, toen ik voor de eerste keer reed in de Corsa had ik een beetje het diesel gevoel in deze auto, en alleen het verschil is deze trekt in de hogere toeren ook nog als een tierelier……. :D

Lekker hoog koppel heb je :thumbup :thumbup wat scheelt is dat het vrij laat inkomt. Das beter voor de bak schrijft men, vanwege de trillingen enz wat je hebt bij lage toerentallen.
          Wie weet heb je al een nieuwe, als ik zo op het internet lees, en zoek onder Opel en Fiat m32 bak dan lees ik er dat er zijn die bij 60.000 de geest geven……….. :shock:
          Maar hoe dan ook, met de M32 kom je vroeg of laat aan de beurt. En het is niet alleen de 6 geloof me……….vaak begint het hier. Op een gegeven moment komen daar de 1, 2 en 5 ook bij, met een bocht naar rechts krijg je een schurend zagend geluid en wacht je nog langer dan gaat ie uit de versnelling springen ( zover heb ik het toch maar niet laten komen ) en uiteindelijk loopt ie stuk, en dan wordt het echt een duur grapje met wat pech erbij.

3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.