Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat is de meest luxe uitgevoerde Astra H OPC?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2013 om 12:12 #17260706
Uit interesse vroeg ik me af wat de meest luxe uitgevoerde H OPC is.
Dit bedoel ik natuurlijk in de zin van functies ed.Ik neem aan dat de meest luxe H OPC de exclusieve Nürburgring editie is?
Ik vraag me dit af omdat je zoveel verschillende ziet, en ieder heeft weer nét iets anders.
Ditzelfde geldt ook al natuurlijk voor de oudere Astra’s. GL, Sport, Sport Edition, Njoy, enz.Als iemand een (optie)lijstje heeft of zo functies weet te benoemen zie ik die graag!
19 september 2013 om 14:18 #18174419Klopt de Nürburgring is de versie met de meeste optie’s
Voor de rest is er maar 1 Astra OPC versie, en er is 1 Optie pakket beschikbaar OPC+
OPC+ pakket € 895
Bevat: OPC exterieur pakket (WEY) Bevat: OPC zijskirts; Grote OPC dakspoiler. € 995,00
Lichtmetalen velgen 8,5Jx20″ ‘OPC’ (R01)Daar naast kun je, je Astra OPC met alle mogelijke zaken uitrusten zoals die in de Configrator op de Opel website te vinden zijn.
En als je dat er allemaal opzet dan is je OPC bijna 10.000 euro duurder dan de basis OPC.19 september 2013 om 16:36 #18174420OPC racecamp editie “arctic white”. Meeste h opc’s hebben trouwens geen vol leer, maar slechts half leren recaro’s.
21 september 2013 om 08:00 #18174421Dat OPC + pakket ben ik op nog geen enkele H OPC tegengekomen, of kijk ik er dan gruwelijk naast?
Welke velgen zijn vanaf de fabriek op de H OPC geleverd? Of is dit naar wens van de klant? Afgezien van de H OPC Nürburgring editie dan.
Zijn er nog verschillen tussen de race-camp en de Nürburgring editie?
Ook zie ik veel verschillende soorten schermen in de H OPC zotten. De eenvoudigste met oranje letters, een wat luxere met kleurenscherm, en een met een zeer grafisch gedetailleerd kleurenscherm (meest luxueuze).
Ook vroeg ik me af wat het inhoudt zodra de SPORT knop wordt geactiveerd. Wordt het onderstel dan (nog) stugger? Wat nog meer?
21 september 2013 om 08:37 #18174422ben je van plan een H opc te kopen dan?
21 september 2013 om 09:47 #18174423Ik dacht een Racecamp niet in Nederland geleverd is.
Het verschil in de displays zit in het type BC, het kleurenscherm is een OPC met het Navigatie pakket.
Ga anders eens aan het vergelijken op opel-infos.de misschien wordt daar het één en ander duidelijk.
Als ik het juist heb zijn daar ook wel wat folders en prijslijsten te vinden.21 september 2013 om 19:14 #18174424De nurburgring editie die ik heb heeft alle opties. BiXenon, vol leer, full map navi, regensensor. De sportknop stelt dempers stugger, vermindert stuurbekrachtiging en verscherpt gasrespons.
22 september 2013 om 12:23 #18174425Kelderbier, waar is jouw auto gechipt?
22 september 2013 om 17:00 #18174426@Baas J. wrote:
Kelderbier, waar is jouw auto gechipt?
Bij Jurgen Schmidt autosport in Vriezenveen. Goede ervaringen mee! Heeft voor mij een z20let en leh gechipt op de bank
23 september 2013 om 10:41 #18174427En je weet zeker dat je 310pk hebt…? Zowel Vmax als EDS krijgen dat niet voor elkaar met stock turbo. Maar ben op zoek naar goede NL chipper met bank, dus wie weet is het wat.
23 september 2013 om 10:56 #18174428Ik denk dat het een beetje aan de 1ste eigenaar ligt, ik heb een gewone H opc en de enige opties die ik niet heb zijn parkeersensoren en de startknop.
24 september 2013 om 07:32 #18174429@Baas J. wrote:
En je weet zeker dat je 310pk hebt…? Zowel Vmax als EDS krijgen dat niet voor elkaar met stock turbo. Maar ben op zoek naar goede NL chipper met bank, dus wie weet is het wat.
Run kwam iig boven 305 pk uit. Is al twee jaar geleden. Inmiddels eea aangepast en loopt nu nog beter. Tijd voor nieuwe run. Weet wel dat een grote Intercooler 30 pk opleverde op stock software.
Btw er rijd hier op het forum nog een h opc nurburgring rond met 310 pk. Het is wel mogelijk.
24 september 2013 om 10:08 #18174430Ik ga es contact opnemen, bedankt voor de info!
25 september 2013 om 20:51 #18174431Race camp uitvoering zou toch ook zeer luxe uitgevoerd moeten zijn?
Ik zie er nu een op MP staan met een simpele boordcomputer en zonder navigatie.
Daar knapt men toch direct op af bij zo’n luxueuze auto waarbij je beter verwacht!?Ook staat deze race camp op velgen die volgens mij niet standaard op de H OPC geleverd zijn, klopt dat?
Gaat om de volgende;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m723162579-opel-astra-gtc-2-0-turbo-opc-race-camp-240pk-bj-2010.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Weet niet of die link te openen is…
Ook lees ik (veel) berichten dat de versnellingsbakken (ik meen M32?) van deze OPC’s bij bosjes stuk gaan. Is dit inderdaad zo?
Als mensen nog meer meningen/aandchtspuntjes hebben hoor ik dat graag. Ik ben me in de opties en mogelijkheden van de OPC aan het verdiepen.
25 september 2013 om 21:07 #18174432Klopt idd zijn geen originele opc velgen, klopt ook dat de M32 bakken geen top bakken zijn ze gaan nog sneller stuk als je in lage versnellingen (1,2) voluit gaat rijden wat je bij een opc dus wel wil maar goed ze hebben nu verbeterde lagers etc die het langer vol moeten houden na een revisie.
Wat ook opvalt aan deze is dat het een ingevoerde is hoeft niet per definitie slecht te zijn maar let vooral goed op de onderhouds historie.
25 september 2013 om 21:38 #18174433Dat deze geen kleurenscherm heeft komt daar misschien ook wel door.
Er zit tevens ook een CD30 in helaas, maar wat er nog niet in zit kan nog komen king:mijn astra OPC NBE, heeft ook bijna alle opties ben ook wel eens benieuwd wat er wel en niet op de OPC zit en bij te krijgen is?
gr Rick
26 september 2013 om 05:31 #18174434Die racecamp bij den Hartog staat al lang te koop. Stond eerst in hollandscheveld te koop. Mooie wagen maar jammer dat er geen navi in zit. Er liggen 19 inch j opc wielen onder.
De m32 gaat bij mij na 50.000 gechipte kilometers nog steeds soepel en geen enkel probleem mee. Scheelt dat ik zelden vol accelereer vanuit 1 en 2 omdat een opc begrenst is in deze verstellingen.
26 september 2013 om 08:39 #18174435Ik heb ook nog geen problemen met me versnellingsbak gehad.
Wat gebeurd er eigenlijk als de M32 bak kapot loopt, valt dat van te voren al ergens aan te merken of is het ineen keer?
Het enige waar ik me soms aan irriteer is dat als hij in een versnelling staat, er wat speling op de pook zit (links/rechts), maar dat heeft hij al zolang ik hem heb, hebben meerderen hier last van en valt er eventueel iets aan te doen??
26 september 2013 om 08:41 #18174436@kelderbier wrote:
Die racecamp bij den Hartog staat al lang te koop. Stond eerst in hollandscheveld te koop. Mooie wagen maar jammer dat er geen navi in zit. Er liggen 19 inch j opc wielen onder.
De m32 gaat bij mij na 50.000 gechipte kilometers nog steeds soepel en geen enkel probleem mee. Scheelt dat ik zelden vol accelereer vanuit 1 en 2 omdat een opc begrenst is in deze verstellingen.
kwestie van je vacuumbox omzeilen, dan heb je vol boost in je 1ste :P
26 september 2013 om 09:40 #18174437een boostcontroller doet ook al wonderen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
26 september 2013 om 10:37 #1817443840k zonder problemen met de M32 nu… vermogen zie onder…
Heb afspraak btw bij die tuner @ Kelderbier.
26 september 2013 om 13:47 #18174439Mijn broertje is met zijn Corsa OPC met 60000km aan de beurt met zijn M32 :(
En ik zelf nu met 120000km :vertagGroeten Jurgen,
26 september 2013 om 15:19 #18174440Ligt eraan hoe het vermogen vrij komt, bij lagere toerentallen icm veel koppel..gaat de M32 kroepoek bak stuk.
26 september 2013 om 17:01 #18174441@Baas J. wrote:
40k zonder problemen met de M32 nu… vermogen zie onder…
Heb afspraak btw bij die tuner @ Kelderbier.
Top man! Ben benieuwd!
26 september 2013 om 17:07 #18174442@ronOPC1 wrote:
Ligt eraan hoe het vermogen vrij komt, bij lagere toerentallen icm veel koppel..gaat de M32 kroepoek bak stuk.
De mijne geeft 485 nm vanaf 2900 toeren. Rij soms vanuit onderin, meestal daarboven
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.