Forumindex › Forums › Modellen › Astra › wat is beter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2010 om 20:48 #17223213
hey
ik heb een astra g coupe 2.2 16V
en nu wil een een powerfilter van K&N
maar nu is mijn vraag kan de luchtmassa meter dat aan
of is het verstandig om een inlegfilter te gebruiken?of heeft iemand anders nog iets wat er op lijkt
bijvoorbeeld een flowmaster ?mvg job
6 juli 2010 om 08:34 #17696172Inlegfilter is beter, aangezien je geen warme lucht uit je motorruim je motor in krijgt ;)
6 juli 2010 om 11:23 #17696173Geen open filter gaan gebruiken kom je absoluut van terrug .
Bert
6 juli 2010 om 13:31 #17696174Gewoon inlegfilter van k&N doet het prima en krijgt koude lucht, een open filter kom je inderdaad van terug
6 juli 2010 om 15:11 #17696175oke top
en een flowmaster? dat is ook een gesloten sysem
mvg job
6 juli 2010 om 17:34 #17696176Bedoel je die van Dbilas ?
Zoja dat is ook een gesloten systeem met een inlegfilter.
Erg mooi maar ook niet goedkoop.
gr Marcel.
7 juli 2010 om 16:34 #17696177ja die bedoel ik :D
heb je er ervaring meer?wil daar wel wat meer over weten dan.
mvg job
7 juli 2010 om 16:49 #17696178Gesloten sportfilter systeem is leuk, als je verder ook aanpassingen aan de motor gedaan, anders is het zijn geld niet waard.
Daar zeker de modernere motoren een volledige berekening maken op basis van de standaard luchtaanzuiging.
Effekt heeft het vooral als ook het motorprogramma word aangepast op het luchtfilter systeem
anders kan het zelfs komen op Vermogens afname.
Willem
7 juli 2010 om 16:53 #17696179bij een z22se moet je GEEN open lucht filter plaatsen!
Het is onder de kap zo heet bij zon motor dat je vermogensverlies krijgt!Ik heb zelf in mijn 2.2 ook een inlegfilter van K&N samen met een aangepaste luchtfilterbox en inlaat van een vectra diesel!
Ik merk zeker wel verschil onder de 2500 toeren dat ie net wat beter oppakt :thumbup
7 juli 2010 om 16:57 #17696180Dat geld voor Open Filter op zo goed als elke motor.
Elke motorruimte word GOED warm tijdens Flink rijden..
Je wil de kap van mijn V6 niet openen na een Vlucht door het land van de Duitsers.
Mijn V6 loopt Continu op een te arm mengsel (zowel te constateren met de uitleeskast als uitlaatgas meting) als er een open filter op zit.
Willem
8 juli 2010 om 15:08 #17696181ik wil een dbilas inlaat en dan in combi met die flowmaster.
volgens mij is dat wel een perfecte combie.
dan een knap uitlaat systeem en nog een chip aan gepast op de inlaat.
denk dat ie dan ook beter optrekt?weet iemand daar je zoon inlaat kan laten monteren?
denk dat dat niet echt een klus is voor mijn zelf :Dmvg job
ps ik heb nog geen uitlaat systeem gevonde op internet voor een 2.2
weet iemand wat??8 juli 2010 om 16:10 #17696182Ligt eraan waar je vandaan komt..
kan je eigengarage dat niet doen voor je.
Mooiste is iemand met ervaring van dit soort zaken dit laten monteren.
Willem
8 juli 2010 om 16:44 #17696183ja dat dacht ik ook weet niet of mijn vaste monteur dat kan denk het niet.
kom uit NH maar mijn auto is veel voor mij en heb het er voor over om desnoots naar de andere kant van nederland te rijden.
als het maar goed gebeurt :D
de leveranzier in nederland monteurt het ook. maar dan is de vraag of ze al een astra coupe 2.2 hebben gedaan.mvg job
9 juli 2010 om 21:30 #17696184power filter sucks :D wordt je motor lekker goor van aan de binnenkant :) heb de orginele filter erop gezet van astra g en hij loopt 100 x rustiger :)
9 juli 2010 om 21:30 #17696185als je gebrul of herrie wil boor dan paar gaatjes onder je auto ^^ in die katylisator ofzo dan hoor je ook herrie
10 juli 2010 om 08:07 #17696186Jan, Hier word gesproken over zeer goede ”Gesloten” Filter systemen..
Deze kunnen zeker een goede Effect hebben op de motorloop bij getunede motoren..
Willem
10 juli 2010 om 13:00 #17696187neem dan een pipercross viper kit.
heb hem nu zelf niet meer maar op mijn vorige auto liep dat veel lekkerder.
enigste nadeel is dat je de pijp ergens moet maken.10 juli 2010 om 13:20 #17696188ok maar je krijg er geen pk’s meer door staat wel op de doos :)
10 juli 2010 om 15:46 #17696189origineel gepost door jan0405
ok maar je krijg er geen pk’s meer door staat wel op de doos :)Je krijgt bij bepaalde getunde motoren toch wel pk’s erbij? Alleen zal dat minimaal zijn. Ga je echt niet merken met snelheid maar vaak loopt die er beter van ook onderin. Alleen moet het goed gemonteert zijn en niet zeer dicht bij de motor. Bijv. met lange buis naar voren naar grill.
13 juli 2010 om 14:32 #17696190oke bedankt voor het advies.
maar had nog een vraag was op een meeting mee met mijn neef dit was dan van een ander type auto.
maar heb je die meetings ook voor astra’s?mvg job
13 juli 2010 om 15:27 #17696191is het eigenlijk aan te raden om een inlegfilter te gebruiken bij een door eds gechipte auto (z19dtj naar 160pk). Of heeft het niet veel zin?
13 juli 2010 om 16:31 #17696192luchtstroom verbeterd wel inderdaad, met een inlegfilter..
Willem
18 juli 2010 om 13:24 #17696193Een standaard opel filter is toch ook een inleg filter? :P althans die filter ligt erin haha geen sjoege van (H)
18 juli 2010 om 16:27 #17696194Inleg is een element in originele luchtfilterbak
Powâh Filter is zo’n kelkding dat warme lucht legt te zuigen in de motorruimte.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.