Wat houd foutcode p0190 in?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wat houd foutcode p0190 in?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    boykie

Kreeg van de week een foutmelding op het dashbord. Heb de auto laten uitlezen en ik krijg als foutmelding p0190 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction. Kan iemand mij zeggen wat het precies inhoudt? Kan er niet echt veel over terug vinden. De melding verschijnt alleen met starten om daarna gewoon weer uit te gaan. Houdt dit in dat het geen permanente storing is?

CommoCruiser
      Deelnemer

De Fuel Rail Pressure Sensor is de druksensor voor de rail die over je injectoren zit.
        Circuit Malfunction houdt, denk ik, in dat de ecu geen verbinding kan maken met die sensor.
        Misschien een draadbreuk waar de gebroken delen bij elkaar gehouden worden door de kabelisolatie en af en toe contact maken, waardoor de ecu ‘m niet altijd kan vinden.

Het doel van deze sensor lijkt mij dat de ecu de openingstijd van de injectoren aan kan passen, om schommelingen in de brandstofdruk te compenseren, zodat alsnog de juiste hoeveelheid brandstof ingespoten wordt.
        Niet essentieel voor de werking van de motor, maar een fijnregeling.

boykie

Is het mogelijk alleen de sensor te vervangen of gaat het dan om een complete unit, dat zilveren pijpje waar hij zeg maar aan vast zit?

boykie

Vanmorgen was de foutmelding verdwenen. Is dit normaal dat een melding na verloop van tijd verdwijnt? Bijvoorbeeld als de fout niet meer terugkomt binnen bepaalde tijd? Dacht namelijk dat die melding net zolang bleef staan tot hij gewist wordt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.