Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Wat heb je vandaag voor je Meriva gedaan?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2015 om 15:06 #1826067216 juli 2015 om 15:15 #18260673
Was het ook van plan te verlagen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. Steeds vaker plaatsen ze die ondingen. Zet er dan flitscamera’s neer. Op een stukje van 1km moet ik 10 drempels passeren onderweg naar huis, ook van die forse drempels die je met 15-20 kan nemen hooguit. Alleen met de Xsara van pa kan ik er met 40 overheen. Maar met duitsers kan je het vergeten, dan wordt je gewoon gelanceerd.
17 juli 2015 om 04:59 #18260674Heb er ook vanaf gezien…
Op het duitse Meriva forum waren er geen goede ervaringen met verlagen.
Vandaag heb ik een ander stuur in onze Meriva gezet met “witte” stiksels op het leer.
17 juli 2015 om 12:05 #18260675Heb je foto van je stuur? Ik wou er een OPC stuur inzetten maar volgens de dealer is dat onmogelijk ivm de functies er op
17 juli 2015 om 19:37 #18260676@andy8908 wrote:
Heb je foto van je stuur? Ik wou er een OPC stuur inzetten maar volgens de dealer is dat onmogelijk ivm de functies er op
Het is een stuur van modeljaar 2014.
Vanaf dan heeft de Meriva een leer stuur met witte stickels.24 juli 2015 om 20:06 #18260677Vandaag verlichtingsschakelaar aangepakt om mee te beginnen, dashboard geel gaat eruit, daarvoor rood of blauw in de plaats, ben er nog niet helemaal over uit. Was eigenlijk benieuwd wat voor ledjes er in zaten, maar toen ik het ding zover uit elkaar had kon ik me toch niet inhouden om een paar gammele rode ledjes van afgedankte apparatuur in te bouwen om te proeven. 200 nieuwe ledjes in allerlei kleuren zijn nog onderweg.
Hoogteverstelling knop en verlichting knop hebben nog de oude ledjes, waarvan er 1 niet lijkt te werken zo te zien.
Nu, na de modificatie:
Omdat ik er nog niet helemaal uit ben, en ik toch al aan het soepen was, gelijk maar andere kleuren gesjopt als test:
Misschien blauw met rood proberen, maar dat lijkt me beetje kermis achtig. Hoewel ik het in de VW golfjes altijd wel mooi vond staan in het klokhuis.
Modificatie:http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=158251&start=402525 juli 2015 om 14:07 #18260678In de Meriva B is alles rood in de knoppen ..
1 augustus 2015 om 19:19 #18260679Vandaag rode ledjes binnen voor de klok, meteen erin gepruts, het contactsysteem is echt waardeloos, na veel gepruts met de contactpennen:
Blijft over het kachelpaneel, kilometerteller en de raambediening. Kachelpaneel zie ik erg tegenop, want de radio moet er uit, en daarvoor moet het handschoenkastje ook uit, nogal veel kabels daar lopen, maargoed geen haast, misschien morgen misschien morgen over een jaar :hmmz
4 augustus 2015 om 11:58 #18260680Vandaag lichtschakelaar verder afgemaakt, was nog niet helemaal in orde, lichtjes van de knoppen zelf waren veel te zwak, bleek dat de serieweerstanden van de ledjes niet goed contact maakten na al die jaren. Heb ze meteen in rood/blauw gemaakt, past beter bij mijn radio waarvan de knopjes ook blauw zijn (keuze uit paars, geel, blauw, maar geen rood) dus dan maar zo.
Zat er nog niet helemaal in tijdens de test:
En paar dagen geleden aan beide kanten de raamschakelaars ook aangepakt:
Blijft over kachelunit en kilometerteller.
7 augustus 2015 om 12:53 #18260681Poosje afwezig geweest…
Paar kleine updates:
-K&N inlegfilter geplaatst
waarbij op te merken is dat deze niet zo strak erin ligt als origineel.– Leds voor interieur gekocht
in de kofferbak zit die, een hele vooruitgang.
Voorin krijg ik de kapjes niet los…Wil nog de instapverlichting doen… maar weet niet hoe deze open gaan en welke leds hierin moeten.
En led stadsverlichting… maar kan deze niet in led vinden.
En de kentekenverlichting dan ook nig, maar doe dit pas bij de aanschaf van nieuwe platen en de montage van de Irmscher plaathouders (krijg ze toch niet verkocht).Eventueel Xenon erin, maar wil de koplampunit niet vervangen… Wel noodzakelijk?
Verlagen stond op de agenda, maar is vd baan… comfortkeuze.
Heb wel een klein/groot hekelpuntje…
De water-afvoer vd portieren laat zwarte strepen achter op de dorpels.
Dit is met bijzonder veel poetsen te verwijderen, maar binnen een paar natte dagen zit het er ook zo weer op.
Best wel vervelend… meer mensen last van?7 augustus 2015 om 13:22 #18260682@Rob-Epe wrote:
Poosje afwezig geweest…
Paar kleine updates:
-K&N inlegfilter geplaatst
waarbij op te merken is dat deze niet zo strak erin ligt als origineel.– Leds voor interieur gekocht
in de kofferbak zit die, een hele vooruitgang.
Voorin krijg ik de kapjes niet los…Wil nog de instapverlichting doen… maar weet niet hoe deze open gaan en welke leds hierin moeten.
En led stadsverlichting… maar kan deze niet in led vinden.
En de kentekenverlichting dan ook nig, maar doe dit pas bij de aanschaf van nieuwe platen en de montage van de Irmscher plaathouders (krijg ze toch niet verkocht).Eventueel Xenon erin, maar wil de koplampunit niet vervangen… Wel noodzakelijk?
Verlagen stond op de agenda, maar is vd baan… comfortkeuze.
Heb wel een klein/groot hekelpuntje…
De water-afvoer vd portieren laat zwarte strepen achter op de dorpels.
Dit is met bijzonder veel poetsen te verwijderen, maar binnen een paar natte dagen zit het er ook zo weer op.
Best wel vervelend… meer mensen last van?De kapjes van de instapverlichting moet je los wippen met een platte schroevendraaier.
Door de verlaging is die inderdaad stugger (alleen voelbaar bij drempels) maar wel erg strak in de bochten.7 augustus 2015 om 15:45 #18260683.
8 augustus 2015 om 10:56 #18260684@StefanDTI: Welke tectyl heb je gebruikt? Hoe verwerk je dat? Blijft dit lang zitten? En doet de VOD dit ook?
Eind sept. gaat de mijne voor een beurt (afspraak nog niet gemaakt).
Geschatte kmstand zal dan 15dkm zijn… oa in gedachten oliewissel.
Verder nog geen idee…21 augustus 2015 om 12:26 #18260685Oliefilter en olie vervangen. Aircopomp nagekeken (stekker los, maar geen stroom meer???). Op dit forum gevraagd waar de storing zou kunnen zitten. Nu ga ik hem zo eens een flinke wasbeurt geven. Heeft hij wel nodig.
25 augustus 2015 om 07:09 #18260686Vandaag niks gedaan… ondertussen wel interieurverlichting en flexdoorlicht naar led.
Kleine How-To gemaakt over het loskrijgen vd Flexdoor-unit (zie overzicht).Zoek nog leds voor de make-up spiegels, met name de aansluiting… w5w is veels te groot.
Zaterdagplan: Hoge druk afspuiten/wassen, 2-emmer systeem wassen, kleien, mogelijk deepclean als ik daar iets voor heb, waxen, en als afsluiter nog een polymeer speedwax.
26 augustus 2015 om 10:48 #18260687parkeersensoren en achteruitrijcamera met beeld in de spiegel geplaatst.
het enige wat er in de auto van te zien is is het draadje van de spiegel naar de plafondbekleding.30 augustus 2015 om 10:28 #18260688@ alfawiel: Wat voor een uitvoering is dat? Binnenspiegel-gebeuren ziet er bij mij heel anders uit.
Parkeersensoren zijn super !!!30 augustus 2015 om 13:25 #18260689@ Rob-Epe.
Dit is de set D zoals aangeboden door parkeersensoreninbouw.nl uit Apeldoorn.31 augustus 2015 om 12:54 #18260690@alfawiel: Nooit van gehoord…
Heb de sensoren er origineel inzitten, reageren een beetje traag en behoorlijk paniekerig…
Geven bij 40cm afstand al aan dat je niet verder achteruit kunt.
Verder werkt het wel oke, het was even wennen.31 augustus 2015 om 13:24 #18260691@Rob-Epe.
Bij mij gaan ze van 0.3 naar 0 met constante piep, heb dan nog 20 cm ruimte.
de afstand staat ook in mijn spiegel geprojecteerd, van 2.50 tot 0(20) aflopend.18 september 2015 om 19:24 #18260692Vandaag de laatste hand gelegd aan interieur led modificatie, de tellerhuis moest er ook aan geloven:
De kachelunit had ik eerder al gedaan:
Lastig om goed op de foto te krijgen maar het is mooi dieprood, en niet extreem fel, sowieso is het instelbaar dat werkt prima. Was alleen geklooi met de ledjes want uiteindelijk heb ik zelf ledjes op de oude osram fittingen gesoldeerd omdat de standaard lichtopbrengst met top ledjes te weinig was. Ik heb dus een zelfbouw side led unit gemaakt met 2 keer een 50mA high power led met een 0,5W weerstand voor de dissipatie.
Ook nog gedaan afgelopen tijd maar lang niet zo spannend:
– LED kentekenverlichting, had ik nog liggen van de interieurlampjes en deze bleken ook van de simpele T10 fitting te zijn.
– Voor en achterbanden gewisseld vanwege betere profiel achter.
– Dashcam iets mooier opgehangen, zit nu achter de achteruitkijkspiegel waardoor ik hem helemaal niet meer zie, mooie black box dus.
– Front speakers vervangen voor Sony Xplods die ik nog had liggen, de oude speakers waren wel aan vervanging toe omdat ze de bass niet meer aankonden met de zachte randen.19 september 2015 om 19:45 #18260693Vanmorgen rond 4.15 opgehaalt op Schiphol P3 LangParkeren… en onderweg naar huis de teller op 15.000 gezet.
Voor onze vakantie de auto compleet gewassen en gepoetst… wat de Meriva natuurlijk fijn vond, en een goede bescherming heeft geboden op P3.
25 september 2015 om 17:32 #1826069425 september 2015 om 17:40 #182606951 oktober 2015 om 20:49 #18260696Welke velgen heeft de facelift Meriva B Cosmo dan?
En wat zijn je plannen met de ‘oude’ set? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.