Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Wat heb je vandaag voor je Meriva gedaan?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2015 om 15:45 #18260623
Ja dat is ook zo , optrekken in de 2 doet hij net zo makkelijk……het is gewoon een fel autootje waar je genoeg andere mee kan verrassen, je verwacht het niet van een Meriva OPC.
10 januari 2015 om 08:25 #18260624Vandaag nog niks, kan m volgende week ophalen…
Maar was al wel aan t kijken voor wat kleine updates.
En vroeg me af of iemand het volgende heeft ingebouwd en of dit makkelijk te doen is:
interieur-verlichtingEn hebben de volgende zaken nut, is het fijn om te hebben en is het makkelijk in te bouwen:
Comfort-module, CommingHome-module & Bochtverlichting …???En voor de leuk:
http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/5562/chrome-raamschakelaar-covers-opel-meriva-b” onclick=”window.open(this.href);return false;10 januari 2015 om 12:54 #18260625Die raamschakelaars zijn leuk , die ga ik ook eens bestellen voor onze meriva.
Ik heb in de uitstapverlichting led gemonteerd :
10 januari 2015 om 12:57 #18260626Trouwens als je twee keer op “open” drukt van de sleutel gaan de koplampen aan.
Bij de Meriva B dan.
10 januari 2015 om 18:16 #18260627@stefanDTI wrote:
Trouwens als je twee keer op “open” drukt van de sleutel gaan de koplampen aan.
Bij de Meriva B dan.
Gaan we volgende week ook proberen :thumbup
Iemand trouwens windafwijzer???
En welke zijn goed, ClimAir, Heko ??
[img]http://www.autototaalshop.nl/Zijwindschermen-Climair-opel-meriva-b-5drs-10-#&ui-state=dialog[img]10 januari 2015 om 20:49 #18260628Wel even foto’s laten zien he van je nieuwe aanwinst volgende week!
12 januari 2015 om 21:09 #18260629@stefanDTI wrote:
Wel even foto’s laten zien he van je nieuwe aanwinst volgende week!
Bijna t zelfde als die van jou… alleen 20pk minder en een gewone Cosmo.
Het was lang zoeken naar een auto waar ik goed in kan zitten en er ook nog iemand achter mij kan meerijden.
In een Astra J drukte de stoel de achterbank in.
In een Insignia werd de achterbank aangetikt…
Opel stelt bij deze 2 modellen wel teleur…14 januari 2015 om 20:47 #18260630Haha gek, komt omdat je bijna 3 meter bent :p.
15 januari 2015 om 12:53 #18260598@Rob-Epe wrote:
@stefanDTI wrote:
Wel even foto’s laten zien he van je nieuwe aanwinst volgende week!
Bijna t zelfde als die van jou… alleen 20pk minder en een gewone Cosmo.
Het was lang zoeken naar een auto waar ik goed in kan zitten en er ook nog iemand achter mij kan meerijden.
In een Astra J drukte de stoel de achterbank in.
In een Insignia werd de achterbank aangetikt…
Opel stelt bij deze 2 modellen wel teleur…Ik ben nu van een zafira a naar meriva a gegaan.
Maar de zafira was een ruimte wonder en royaal aan zit ruimte ( achterin )
Bij de meriva vind ik het tegenvallen.
Het enige wat wel super is dat van de achter zitting het rug gedeelte meer naar achter gesteld kan worden.
20 januari 2015 om 20:27 #18260631Vandaag de OPEL MERIVA OPC terug gekregen , een beurt gehad en een A.P.K.
Nu nog 1 keer naar Oostenrijk ,en dan wordt hij verkocht / ingeruild ?23 januari 2015 om 10:55 #18260632Ik vind echt ÜBER achtelijk dat je niet op een normale manier je kapotte lampen kan vervangen. Die gaan 1 om de haverklap kapot en 2 je kan er niet bij.
Welke idioot bedenkt het om een schroef te zetten onderin de lamp? En dan moet je de bumper loswippen om er bij te kunnen. Of moet de accu los of het luchtfilterhuis. Opel en logica is soms ver te zoeken.
Zo dat lucht op.
23 januari 2015 om 10:58 #18260633Wees blij dat je een Opel hebt, het kan nog veeeeellll erger qua lampen wisselen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
23 januari 2015 om 12:30 #18260634Ja weet het Wim. Bij mijn A4 moeten de lampen ook eruit maar dat is veel makkelijker. Bij een A6 bijv. moet aan de rechterkant halve motorruimte worden leegehaald. Ach ja. Ik was gefrustreerd en dat moest er uit.
24 januari 2015 om 01:10 #18260635Een Kia Picanto moet op de brug.. en dan met gestrekte armen een beetje voelen en bidden dat t goed gaat.
@ Merivaopc: er zit nogal een klasse-verschil tussen beide auto’s.
Bij de Meriva B kun je t midden inklappen, en de beide stoelen naar achteren en meer naar t midden verschuiven.. resultaat; nog meer beenruimte :thumbup@ StefanDTI: Het werkt !!!
Wat heb ik verder gedaan… gezocht en gevraagt over de raamspoilers.
En daar zit toch wel wat verschil in…http://youtu.be/zx1vn7ysqK8
Zie vooral de snelweg-test.Het komt erop neer dat de ClimAir de betere keus is.
Kosten voor complete set komen richting de €100,-.. een btje te gek, maar goed.
Alle raamspoilermerken met ABE (toegestaan voor op de openbare weg) zitten in de hogere prijsklasse.Heko kun je in NL kopen voor €44,95 ex verzending maar dan heb je er enkel 2 voor de voorportieren.
Een complete set van Heko koop je incl verzending voor hetzelfde bedrag bij de oosterburen.Voor ClimAir is de prijs dus nagenoeg overal gelijk. Deze koop ik dan zelf liever bij een winkel, dan kan ik ter plekke zien welke ik mooier vind ogen op de Meriva.
Daarbij stimuleer in dan ook de NL economie.Foto’s volgen nog, en maak daar een apart topic voor aan king:
24 januari 2015 om 13:42 #18260636Mooi dat het werkt!
Ik ben nog erg benieuwd naar de foto’s van je Meriva :kewlpics
24 januari 2015 om 18:40 #18260637Nou de lamp vervangen. Accu eruit en dan is het 5 minuten werk. Nu doet zich al een tijd het probleem voor dat brandstofmeter spontaan 0 laat zien terwijl er genoeg zit in de tank. Bij tanken heb ik gemerkt dat er lucht uit komt. Ik heb die brandstofventilatieklep al vervangen. Wat kan het zijn?
25 januari 2015 om 17:13 #18260638Heb er pas geleden een andere grill in gezet:
En de achterruitenwisser er gelijk afgehaald:
Groetjes
1 februari 2015 om 15:54 #18260639http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/5562/chrome-raamschakelaar-covers-opel-meriva-b” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vanmiddag erin gemaakt… ziet er precies zo uit :thumbup
Mis alleen een randje op t knopje vd elec. handrem…
Deze is breder dan de raamschakelaars, maar die gaan we wel zoeken.2 februari 2015 om 19:39 #18260640Ziet er wel leuk uit he !
Je zou ook de schakelaar van de latere astra J kunnen bestellen die heeft standaard en chromen randje erop. (Maar of deze past weet ik niet)Zo ziet het er bij onze meriva uit..
Ook de originele kunststof matten erin gelegd vanwege het winterse weer.
14 februari 2015 om 18:49 #18260641Mijn meriva even een poetsbeurtje gegeven en het een en ander aangepast :)
Gisteren even langs de garage geweest om er een andere xenon in te doen (Philips 4000K) maar helaas nog steeds niet de kleur die ik wou. Weet iemand misschien waar ik Philips Xenon 6000K kan laten inzetten?
6 maart 2015 om 15:52 #18260642Nadat ik gemerkt had dat de Meriva heel erg rechts trok, besloot ik het uit te zoeken. Hij was namelijk kort geleden al uitgelijnd. Bleek de rechterband spanning te missen. Ik zag gelijk dat er een een spijker in zat :o :shock:
De banden waren bijna aan vervanging toe dus maar vandaag twee nieuwe Vredestein banden er onder laten zetten.
Maandag wordt de distributieriem en de hele mikmak vervangen. Dan kan mn vrouwlief er weer een tijdje zorgeloos (ik ook) tegenaan.
7 maart 2015 om 07:25 #18260643Het is niet wat heb je vandaag gedaan bij mij,maar meer wat heb ik de afgelopen 2 weken gedaan :)
Vorige week woensdag,
Auto opgehaald in Duitsland En naar Nederland gebracht.Afgelopen woensdag naar het rdw gebracht.
geschouwd,gekeurd,bpm geregeld.
Ze hebben gelukkig mn 2jaar tüf over genomen.
Dus pas keuren eind 2016.
Nu wachten op het kenteken enzo.Gister 1xenon lamp vervangen.
(Bumper moet los en koplamp er uit)
Deze gaf enkel nog maar roze licht (teken dat je lamp dood aan het gaan is.)Accu opgeladen (contact was aanblijven staan)
Vandaag hopelijk mn airbag lampje /stekker probleem oplossen.Todo list.
Motor ruimte schoon maken.
(Hotwax en stof bah bah)
Compressie laten meten (uit voorzorg)
Distributie. (Laat ik doen)
Alle vloeistoffen vervangen.
Grotebeurt.
Voorportieren aan pakken ivm roest.
Achterklep cleanen.
Dbilas coldairintake plaatsen.
Div slangen vervangen voor blauwe samco’s
Decat voorpijp.
70mm rvs uitlaat.
Andere Fmic.
Chiptuning. (Laat ik doen)Optisch gaat er niets aan veranderen hooguit winterrsloffen aanschaffen.
7 maart 2015 om 07:57 #18260644En wat heb je nu aan bpm moeten betalen?
7 maart 2015 om 08:07 #18260645863 euro.
nu afwachtend of onze leuke vrienden het er mee eens zijn.
Blijft altijd spannend.
Maar dat merken we van de week.
Had zelf max 1020 euro berekend.
Zit onder de 5600,- in totaal
Aanschaf auto transport rdw en bpm.Niet verkeerd voor een 2007 meriva met 107000km.
Dacht ik zelf zo.9 maart 2015 om 18:19 #18260646Zo gezegd zo gedaan. Een hoop onderhoud aan Meriva in 3 dagen.
Na de bandenwissel van vrijdag vandaag de distributieriem (conti contec), waterpomp, thermostaat, multieriem, koelvloeistof en de voorste remblokken vervangen.
Ik wist wel dat thermostaat kapot was. Temperatuur meter komt nu aardig snel op 90 en blijft daar ook. Riem gaat zo’n 90k mee heb ik begrepen bij deze motor (XE).
Vrouwlief kan er weer tegenaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.