wat heb je vandaag gedaan

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD wat heb je vandaag gedaan

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 201 tot 214 (van in totaal 214)
  • Auteur
    Berichten
  • #17781745
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006

      Zo gisteren kwam ik tot de ontdekking dat mijn kachel niks deed op stand 1 en 2….

      Multimeter gepakt na 16:00 en gaan meten en kwam to de conclusie dat de weerstand kapot was van stand 2 dan doet stand 1 nl ook niks….

      Kachelmotor van een oude sloper gepakt die aan de stekker van mijn chassie gestoken,en ja hoor die deed het op alle 4 de standen,kachelmotor verneukt weerstanden deraf gepakt,en deze tussen mijn eigen kachelmotor gezet en nu werkt alles weer op 4 standen,dat dashbord deruit halen om bij die motor te komen zie ik niet als zinvol….

      Die motors opzich begeven het niet snel,enkel die weerstanden die derop zitten wel,alleen wil je die vervangen zit je ruim een dag te prutsen en als je ziet hoe het gemaakt is,kun je die weerstanden beter los onder de paravan hangen,dan is vervangen maar een paar minuten werk als je plug en play stekkers hebt zoals ik die had..

      #17781746
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        afgelopen week sennie grote beurt gegeven, 4 nieuwe banden, remmen rondom nagekeken en gangbaar gemaakt. stabi stokje voor , 2x wiellagers voor vervangen, 2x schokdemper achter. en vandaag voor de apk gehad. en in 1x goed gekeurd. :D
        nu nog koelvaatje vervangen ivm scheuren rondom de dop, en motorkap hendel/kabel gezien deze blijft hangen.

        niet alles was direct nodig maar rijdt nu weer heerlijk.

        altijd handig ebay met z’n koopjes! (en opel4ever natuurlijk :D)

        Nu ff sparen voor de 4 traps automaat.
        wat heb ik allemaal nodig voor een 3 –> 4 traps conversie?

        #17781747
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Wat je nodig hebt:

          Flex plaat met afstand busje
          koppelomvormer
          bak (met baksteun)
          eerste stuk cardanas na de bak het korte stuk
          kabelboom met relais en schakelaar
          mechanische wat de TV kabel bedient

          #17781748
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            Vandaag even het dashboard kaal geplukt, zodat ik van het weekend de kachel unit en aanjager kan wisselen.

            #17781749
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Ben blij dat ik de kachelmotor niet hoef te wisselen…Daar heb ik echt een hekel aan….

              #17781750
              Freestyler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2006

                Als de kachel unit er zelf uit is, stelt de aanjager geen klote meer voor ;)

                #17781751
                eddepet007
                  Lid sinds:
                  11 February 2005

                  schijnbaar kun je die ook van onder de kap wisselen kwam ik keer achter bij een monza haden ze in geslepen op beide kanten

                  plaat terug gevouwen en zo aanjager der uit

                  tja zijn meerdere opties maar dit was niet echt mooie (denk wel makkelijke )

                  #17781752
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Dan moet je toch wel veel wegslijpen wil je um deruit kunnen…Zal wel gaan maar is lastig,die kachelmotor had men echt anders moeten maken,is echt veel werk om dat simpel ding in handen te krijgen…

                    #17781753
                    sw16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      ach uit die tijd misschien veel werk, maar doe eens een hedendaagse renault of citroen, is bijtijds ook een dagtaak.

                      ben blij dat ik een senator heb met airco. hierbij is de kachelmotor in 15min gewisseld. (alleen dat enige hoerige moertje wat verstopt zit is wat een gekut de eerste keer)

                      #17781754
                      Stender
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        5 April 2009

                        Vandaag na ongeveer 4 maanden eindelijk de voorbumper weer gemonteerd, inclusief 4 Hella’s :P vanavond even afstellen in het bos.

                        #17781755
                        voederbiet
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 May 2006

                          de 24V maar verder inmekaar geknutseld, bijna klaar voor inbouw :D

                          #17781756
                          Freestyler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 January 2006

                            Gisteren even snel de tank onder de sennie vandaan gehaald. Hij lekte, en volgens de vorige eigenaar was de tank rot, en moest ie dicht gekit worden.

                            Twijfelde hieraan, omdat hij precies daar lekte waar bovenop de ontluchtingsslangen zitten.
                            Dus tank eronder vandaan, en denken dat die leeg was (tank lampje brandde, en meter gaf niets meer aan)

                            Bleken inderdaad de slangen helemaal weg te zijn, en geen rotte tank. Dus ff wat nieuwe slang gehaald en alles is nu weer dicht.
                            Ook gelijk maar een nieuw massapunt op de tank gemaakt (deze was dus weggerot), en nu geeft de meter veel beter aan hoeveel er nog in zit.
                            Bleek dus nog ff een ruime kwart tank in te zitten (en dat hebben we gevoeld met tillen :shock: )

                            #17781757
                            champo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2006

                              Die van mij staat op vol tot half vol en blijft daar staan(benzinemeter). Ook maar een kijken hoe dat komt.

                              #17781758
                              Cobus
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 February 2010

                                Vandaag mijn Zaffie laten voorzien van een verse airco vulling.
                                Nieuwe olie en nieuw koelmiddel.
                                Het is gelijk meteen een stuk kouder in de auto.

                              14 berichten aan het bekijken - 201 tot 214 (van in totaal 214)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.