Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › wat heb je vandaag gedaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2012 om 16:33 #17781745
Zo gisteren kwam ik tot de ontdekking dat mijn kachel niks deed op stand 1 en 2….
Multimeter gepakt na 16:00 en gaan meten en kwam to de conclusie dat de weerstand kapot was van stand 2 dan doet stand 1 nl ook niks….
Kachelmotor van een oude sloper gepakt die aan de stekker van mijn chassie gestoken,en ja hoor die deed het op alle 4 de standen,kachelmotor verneukt weerstanden deraf gepakt,en deze tussen mijn eigen kachelmotor gezet en nu werkt alles weer op 4 standen,dat dashbord deruit halen om bij die motor te komen zie ik niet als zinvol….
Die motors opzich begeven het niet snel,enkel die weerstanden die derop zitten wel,alleen wil je die vervangen zit je ruim een dag te prutsen en als je ziet hoe het gemaakt is,kun je die weerstanden beter los onder de paravan hangen,dan is vervangen maar een paar minuten werk als je plug en play stekkers hebt zoals ik die had..
4 april 2012 om 17:05 #17781746afgelopen week sennie grote beurt gegeven, 4 nieuwe banden, remmen rondom nagekeken en gangbaar gemaakt. stabi stokje voor , 2x wiellagers voor vervangen, 2x schokdemper achter. en vandaag voor de apk gehad. en in 1x goed gekeurd. :D
nu nog koelvaatje vervangen ivm scheuren rondom de dop, en motorkap hendel/kabel gezien deze blijft hangen.niet alles was direct nodig maar rijdt nu weer heerlijk.
altijd handig ebay met z’n koopjes! (en opel4ever natuurlijk :D)
Nu ff sparen voor de 4 traps automaat.
wat heb ik allemaal nodig voor een 3 –> 4 traps conversie?4 april 2012 om 17:20 #17781747Wat je nodig hebt:
Flex plaat met afstand busje
koppelomvormer
bak (met baksteun)
eerste stuk cardanas na de bak het korte stuk
kabelboom met relais en schakelaar
mechanische wat de TV kabel bedient4 april 2012 om 20:32 #17781748Vandaag even het dashboard kaal geplukt, zodat ik van het weekend de kachel unit en aanjager kan wisselen.
4 april 2012 om 21:48 #17781749Ben blij dat ik de kachelmotor niet hoef te wisselen…Daar heb ik echt een hekel aan….
5 april 2012 om 05:12 #17781750Als de kachel unit er zelf uit is, stelt de aanjager geen klote meer voor ;)
5 april 2012 om 09:17 #17781751schijnbaar kun je die ook van onder de kap wisselen kwam ik keer achter bij een monza haden ze in geslepen op beide kanten
plaat terug gevouwen en zo aanjager der uit
tja zijn meerdere opties maar dit was niet echt mooie (denk wel makkelijke )
5 april 2012 om 11:23 #17781752Dan moet je toch wel veel wegslijpen wil je um deruit kunnen…Zal wel gaan maar is lastig,die kachelmotor had men echt anders moeten maken,is echt veel werk om dat simpel ding in handen te krijgen…
5 april 2012 om 15:23 #17781753ach uit die tijd misschien veel werk, maar doe eens een hedendaagse renault of citroen, is bijtijds ook een dagtaak.
ben blij dat ik een senator heb met airco. hierbij is de kachelmotor in 15min gewisseld. (alleen dat enige hoerige moertje wat verstopt zit is wat een gekut de eerste keer)
14 april 2012 om 16:04 #17781754Vandaag na ongeveer 4 maanden eindelijk de voorbumper weer gemonteerd, inclusief 4 Hella’s :P vanavond even afstellen in het bos.
14 april 2012 om 16:15 #17781755de 24V maar verder inmekaar geknutseld, bijna klaar voor inbouw :D
15 april 2012 om 08:31 #17781756Gisteren even snel de tank onder de sennie vandaan gehaald. Hij lekte, en volgens de vorige eigenaar was de tank rot, en moest ie dicht gekit worden.
Twijfelde hieraan, omdat hij precies daar lekte waar bovenop de ontluchtingsslangen zitten.
Dus tank eronder vandaan, en denken dat die leeg was (tank lampje brandde, en meter gaf niets meer aan)Bleken inderdaad de slangen helemaal weg te zijn, en geen rotte tank. Dus ff wat nieuwe slang gehaald en alles is nu weer dicht.
Ook gelijk maar een nieuw massapunt op de tank gemaakt (deze was dus weggerot), en nu geeft de meter veel beter aan hoeveel er nog in zit.
Bleek dus nog ff een ruime kwart tank in te zitten (en dat hebben we gevoeld met tillen :shock: )16 april 2012 om 09:04 #17781757Die van mij staat op vol tot half vol en blijft daar staan(benzinemeter). Ook maar een kijken hoe dat komt.
28 mei 2012 om 17:24 #17781758Vandaag mijn Zaffie laten voorzien van een verse airco vulling.
Nieuwe olie en nieuw koelmiddel.
Het is gelijk meteen een stuk kouder in de auto. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.