Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › wat heb je vandaag gedaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2012 om 19:47 #17781720AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Jigsaw wrote:
vandaag kreeg ik mn 24v niet meer aan de praat.
had de accu eruit gehaald en aan de lader gehangen. terug gebouwd, starten…auto sloeg aan.
accu weer eruit en weer aan de lader. paar dagen later weer terug ingebouwd, starten…..auto slaat niet meer aan ???frustraties alom..
computer-tik ?? :hmmz
19 maart 2012 om 19:52 #17781721AnoniemLid sinds:
1 January 1970@GSE wrote:
Auto is klaar…
Helaas heb ik geen foto,s gemaakt..Sorry.IK heb het zo gemaakt:
http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=610&start=15″ onclick=”window.open(this.href);return false;Had Opel deze plaat der maar ingezet:
http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=719.” onclick=”window.open(this.href);return false;.plaatjes zijn her en der schrikbarend, Ben :shock:
========================================dat was een snelle lasdaad euh lasnaad :thumb
Jou rubber laarzen kunnen iig weer aan het rek gehangen worden :mrgreen:Veel rijplezier met je Monza ;)
19 maart 2012 om 20:14 #17781722Water had ik geen last van Ron,ik wist nl dat der een klein gaatje zat,en had dit dicht gekit..Alleen dat de plaatwerk zo rot was tussen spatbord en veerschotel wist ik niet ,ook dat de verstevigings driekhoek zo rot was wist ik ook niet…
Je hebt het allemaal niet in de gaten,3 jaar terug toen ik de passagiers kant heb gemaakt,was de bestuurderskant nog goed,3 jaar later na altijd buiten te slapen,dag in dag uit te gebruikt te worden,zag het der nu toch slecht uit..
Gat in de A-stijl waar de 3 hoek vast,plaatwerkt tussen veerschotel en spatbord zeer slecht,en een klein gaatje in de voetenruimte..
Ik heb net een ronde gereden en ik kan wel zeggen dat alles is als voor de operatie….Alleen heb ik nu een beter gevoel als ik hard op een drempel af ga..
19 maart 2012 om 20:38 #17781723AnoniemLid sinds:
1 January 1970die driehoek is alom bekend, vandaar ook de mysterieuze bijnaam ‘Bermuda Driehoek’,
je weet nooit wat daar binnenin ‘spookt’ :shock:dat weet je pas als het gaat lekken of als je een gaatje constateerd
onder je dash rechts of links :thumbupDe mijne A2 heb het toendertijd ook voor zijn kiezen gehad,
heb hier de fotos erbij, van voor, tijdens en na de operatie,
als je die vanaf begin ziet zou je echt zeggen, dat was mooi gaaf………aan de buitenkant :hmmz
mooi niet dus………………aan de binnenkant :shock:en zekers, met de drempels tegenwoordig, dan doet een extra las wel wonderen :thumb
19 maart 2012 om 21:13 #17781724@MonzaRon wrote:
@Jigsaw wrote:
vandaag kreeg ik mn 24v niet meer aan de praat.
had de accu eruit gehaald en aan de lader gehangen. terug gebouwd, starten…auto sloeg aan.
accu weer eruit en weer aan de lader. paar dagen later weer terug ingebouwd, starten…..auto slaat niet meer aan ???frustraties alom..
computer-tik ?? :hmmz
aan de computer heb ik niks gedaan, maar zou t kunnen dat ie een klap heeft gekregen en nu dood is?
19 maart 2012 om 21:34 #17781725AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Jigsaw wrote:
aan de computer heb ik niks gedaan, maar zou t kunnen dat ie een klap heeft gekregen en nu dood is?
normaliter niet, doe het zelf hier ook wel, as ie langer in de garage staat, hier geen probs, gewoon normale start.
dacht aan 3 dingen, massa, computer of Lmm, zou zeggen testen, als je backup hebt, veel meer kan het ja niet zijn :thumbup19 maart 2012 om 23:02 #17781726Zit die 24V in een Monza?
Zit der geen water in je computer?
Daar lekken Monza,s ook graag in de buurt van de computer..
Of je brandstofpomp relays kapot schiet me net te binnen..
20 maart 2012 om 08:36 #17781727Ja de 24v zit in mijn Monza ingebouwd, de computer heb ik echter bij de bijrijder nog aan de linkerkant tegen de voetverwarming liggen. Zover ik kan zien geen waterschade. Het relais heb ik ook aan gedacht, deze hoor ik wel klikken als ik de wagen op contact zet. De pomp loopt ook mee als ik de motor start, heb de pomp eens direct op de accu gehangen om dit uit te sluiten, die loopt gewoon. Heb ook de groene kabel naar de bobine doorgemeten, daar staat ook 12V op
20 maart 2012 om 09:57 #17781728AnoniemLid sinds:
1 January 1970kijk toch de stekkers even goed na, want als het idd alleen de accu is
die opgeladen is en Monza na aanpluggen niet lopen cq doorstarten wil :hmmz
Terwijl ie, zoals jij aangaf daarvoor wel startte :shock:
Anders miss toch bijv computer of een relais een plotselinge te hoge impuls gekregen,
of………. door het stoppen van een paar injectoren [vuil] , dan gaat ie ook niet lopen.laten we ervan uitgaan dat het vooralsnog niet veel kan zijn. ;)
20 maart 2012 om 12:04 #17781729Laatste tijd veel 24 problemen :(
20 maart 2012 om 14:34 #17781730@GSE wrote:
Laatste tijd veel 24 problemen :(
Tja, wat wil je, die dingen zijn al meer dan 20jr oud!
Maar goed, met een nieuw jasje ziet het weer uit als nieuw.20 maart 2012 om 17:25 #17781731Mechanisch heeft dat blok me nooit in de steek gelaten. Ze lopen mooier als de oude generatie CIH (c30ne uitgezonderd), het is wederom een electronica probleem die roet in het eten gooit. Ik ga alles nog eens nalopen en de computer even wisselen
22 maart 2012 om 07:30 #17781732nou, de Monza loopt weer. Had dus toch geen enkel probleem. Ik trapte het gas eens diep in bij het starten en ik merkte dat hij wilde aanslaan, dus even pompend gasgegeven en hij kwam tot leven. Wel heel moeizaam, maar uiteindelijk liep hij weer zelfstandig. Uit de uitlaat kwam wel ff een t*ringzooi maar dat komt door t lange stilstaan denk ik.
22 maart 2012 om 18:12 #17781733AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumb mooi dat deze 20jarige ‘oudje’ nu geen echte problemen kent,
of miss mazzel, omdat ie geen nieuw jasje heeft :DTis maar wat je wil, hé ;)
22 maart 2012 om 18:30 #17781734ach, hoop er nog een jaar of 3 zo mee te kunnen rijden, dan gaat hij uit elkaar en krijgt ie een nieuw jasje :)
22 maart 2012 om 18:53 #17781735AnoniemLid sinds:
1 January 1970:jerry
euh….. de Monza of het blokkie :shock:idd, eerst lekker mee rijden, kijken hoe het blokkie zich houdt,
je weet maar nooit wat je in werkelijkheid heb gekocht,
heb um toen gekocht met mooi uiterlijk, zonder te weten of ie nu wel of niet loopt,
blokkies vaak hetzelfde verhaal, ken er wel tegenaan kijken, maar niet binnenin.
bij de koop van een ander blok neem je dus een gok, en ja, soms kan het de verkeerde kant op gaan.
En als ie eenmaal loopt, blijft er bij ELKE motor-update in het begin wel een klein vraagteken,
en er dan maar vanuit gaan dat ie snel verdwijnt :thumbsucces ermee, grtz ;)
22 maart 2012 om 21:48 #17781736uiteraard, maar heb het blok uit een sloop omega gehaald die ik zelf nog gereden heb. dit is denk ik wel de beste optie om de staat van een motor te testen. (op een nieuw of revisieblok na dan). Euhm, waarschijnlijk gaat de Monza EN het blok een nieuw jasje krijgen haha. Nog ff flink sparen
23 maart 2012 om 10:49 #17781737pakketje uit duitsland ontvangen met allemaal reinz pakkingen voor de 24V, waaronder de iluustere koppakking :wub :wub :wub :wub
23 maart 2012 om 22:59 #17781738Laten we eerlijk zijn:
De laaste 24V is rond 94/95 verkocht dus zo,n 17/18 jaar oud…Reviseren gebeurt niet veel omdat een totale revisie van een blok 100% bij een revisie bedrijf gereviseert (meeste mensen zijn niet heel handig of hebben de middelen niet) vaak ruim boven de 2000€ uitkomt:
En dan bedoel ik dit:Krukas slijpen
Nieuw distrubutie huis
overmaat krukas drijfstang lagers
nieuwe bouten
6x boren honen
6 overmaat zuigers
12-24 nieuwe klepstoters
kop vlakken
12-24 nieuwe klep geleiders
Nieuwe kettingen en geleiders
enz enz en dan nog alles laten monteren door een monteur…Uitgaande van een blok dat niet meer aan de toleranties voldoet…Maar nog niet 100% gaar is.
Daarom de meeste 24V blokken die je nu vind:
Hebben wel interne slijtage,en lopen misschien wel mooi,en hebben voldoende power,maar zijn verre van vers..Persoonlijk ben ik niet de 24V fan,mijn broer heeft ook zo,n 24V maar kwa motor…..Nee…niet mijn eerste keuze,Ik zie toch liever de 12V variant,dan maar wat minder power,maar wel wat betrouwbaarder en makkerlijker aan onderdelen te komen…..
23 maart 2012 om 23:59 #17781739AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi verhaal Ben, begint al aardig een 24V topic te worden :thumb
Kijk even naar de aantallen 30E en C30NE’s blabla tegenover de 24V’s,
dan heb je met een 24V, mits je een goede hebt, een collector item in je bezit :DDe 30E reed heerlijk, maar een 24V is toch van een ‘higher level’ . :jerry
miss dat ik het geluk [tot op heden] mag hebben, er 2 in mijn bezit te mogen hebben,
maar die zijn bewust op dat onderdeel goed bekeken en beoordeeld.
de een is gereviseerd en heb nadien nog maar 25.000 gelopen.
de andere 24V heb origineel ongeveer 40.000 gelopen,
gezien de staat en andere zaken aan het blok zou het idd zo kunnen zijn.Dus ja, er schijnt nog voldoende licht aan de 24V horizon, Ben,
Je Monza Holden project, waar ik overigens wel respect voor heb.
gaat jou meer klauwen geld kosten, dan een evt revisie aan een 24V king:24 maart 2012 om 01:00 #17781740Euro teller op project Holden staat al op ruim 5000€…
Maar das mijn eigen fout begint eer je begint,teller loopt fijn rustig door,ergste kwa uitgaven is achter de rug..Maar der word hier gesproken alsof de 24V de motor is onder de motoren-het neusje van de zalf…
Het is een fijne rappe motor,maar anno 2012 is het meer een nadeel als een voordeel om een 24V te hebben,der is geen schroef meer van te vinden,die motoren hebben hun productie fouten..
Ik zeik die blokken niet af,maar ze hebben zwakke punten,en het feit dat een simpele dual ram doos of ketting geleiders al niet meer te krijgen is,maakt het de eigenaars het der niet makkelijker op het ding dagelijks te rijden..
Je zult maar je koppakking der tussenuit blazen en weer op hoop een pakkingset moeten vinden,of je verdeler aan gort rijden en der weer 1 moeten zoeken,terwijl je de auto dagelijks gebruikt..Daarom dat beetje extra power wat je hebt,en leuke mooie text 3.0 24V en fijne looks wegen niet op tegen de ellende die hebt als je een onderdeel kapot hebt wat specifiek voor de opel DOHC motor gemaakt is…..en das redelijk veel voor de 24V.
C30NE is na mijn idee de betere keuze,al moet ik zeggen die blokken zijn ook al zowat op,zie ze zelden meer op MP of net waar te koop voor 200-250€ waar je ze 2-3 jaar terug voor kreeg..
Maar goed je moet soms geluk hebben,ik kon 2 weken terug nog een 265 getrag meenemen voor niks,en ik heb um laten liggen liggen met de woorden:Ik neem die bak wel een andere keer mee,krijg um nu niet in de wagen..
24 maart 2012 om 17:37 #17781741vandaag maar even de 24V inmekaar gemeubeld, nieuwe reinz pakking ertussen nieuwe kettingkies en geleiders, eigenlijk alles vernieuwd en gedaan zoals ben hierboven al getypt heeft :jerry
C30SE :wub :wors :wub
27 maart 2012 om 18:44 #17781742Zo vanmorgen lasbochten gehaalt voor de V8,onderweg naar huis viel me op dat mijn binnenverlichting los hing…
Thuis gekomen,viel me op dat die niet meer werkte…Maar ik wist na 0.00008 sec ook waarom niet….
Ik pakte het glas/plastic deruit en miste de kabels…..en gelijk dacht ik aan die vreemde kabels die der vrij hobby bpb en doelloos hingen te kijken toen ik de A-stijl open had liggen voor vervanging van een rot stukje…Ik heb toen die kabels weg getrokken en en afgeknipt en de kliko ingegooit….
Nu wist ik dus gelijk waar die kabels voor waren….ik ben zeker 4 uur bezig geweest met het trekken van een nieuwe wat echt met geen mogelijkheid ging….Ik heb 2 gaten geboort 1x in de A-stijl aan de binnenkant en 1x in het dak achter de deur rubber,beide las ik weer dicht,ander gaat het gewoon niet…Morgen ff de zaak opnieuw aansluiten en dan moet de binnen verlichting het weer doen…
27 maart 2012 om 19:03 #17781743@GSE wrote:
Zo vanmorgen lasbochten gehaalt voor de V8,onderweg naar huis viel me op dat mijn binnenverlichting los hing…
Thuis gekomen,viel me op dat die niet meer werkte…Maar ik wist na 0.00008 sec ook waarom niet….
Ik pakte het glas/plastic deruit en miste de kabels…..en gelijk dacht ik aan die vreemde kabels die der vrij hobby bpb en doelloos hingen te kijken toen ik de A-stijl open had liggen voor vervanging van een rot stukje…Ik heb toen die kabels weg getrokken en en afgeknipt en de kliko ingegooit….
Nu wist ik dus gelijk waar die kabels voor waren….ik ben zeker 4 uur bezig geweest met het trekken van een nieuwe wat echt met geen mogelijkheid ging….Ik heb 2 gaten geboort 1x in de A-stijl aan de binnenkant en 1x in het dak achter de deur rubber,beide las ik weer dicht,ander gaat het gewoon niet…Morgen ff de zaak opnieuw aansluiten en dan moet de binnen verlichting het weer doen…
Dus het morraal van dit verhaal EERST even kijken waar wat naar toe gaat :D :D :D ;) ;)
27 maart 2012 om 20:33 #17781744Ja….eerst kijken,maar die kabels zagen der nogal amateuristisch uit,en de vorige eigenaar vertelde me dat hij 20kg kabel en lampen en leds enz uit de wagen had gehaalt..
Ik dacht dat die kabels een restant waren van die lichtshow 8 jaar terug..
nieuwe kabels hangen der morgen ff de zaak met de oude verbinden en de slappe band laten plakken en dan moet maar goed zijn..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.