wat heb je vandaag gedaan

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD wat heb je vandaag gedaan

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 214)
  • Auteur
    Berichten
  • #17781709
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      complete 4 traps automaat aangeschaft voor mijn monza projectje en een LE-jetronic injectie systeem. Gisteren de rekord E2 diesel met een waslijst aan afkeurpunten meegekregen van de keurmeester. Morgen gaat flink aanpoten worden!

      #17781711
      Cobus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 February 2010

        Vandaag ga ik de remleiding links voor vervangen.
        Deze was een beetje ingesleten omdat hij tegen het aan chasis zat, hierdoor apk afkeur.
        Woensdag voor een herkeruing.

        #17781552
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Windschermpje voor het schuifdak op de Monza gemonteerd. Ik zocht hier al een hele tijd naar, en geduld loont….

          Ik ben er erg verguld mee.Er zijn ook universele schermpjes, maar die zijn of net aan of te groot.

          #17781574
          Goofy44
            Lid sinds:
            7 June 2011

            Dus jij was diegeennen die hem voor mijn neus wegekaapt hebt .Ik zag hem op MP maar was al besproken :( :(

            #17781685
            bettus accu
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 March 2009

              ik heb ze ook wel voor je liggen Nieuw en in de originele opel verpakking. :thumb

              #17781549
              rinus de boer
                Lid sinds:
                2 July 2004

                Kijk,en dat wisten wij ook weer niet. :D :D :D Ik heb me echt rot gezocht naar zo’n schermpje, en wilde al een universele kopen. Toen deze per ongeluk op het Big Opels Forum werd aangeboden, ben ik er gelijk op ingesprongen. Ik wist niet, dat deze ook op MP stond, en dat hou ik toch goed bij qua aangeboden onderdelen.

                #17781640
                noci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 March 2010

                  Had hem ook al op MP gezien, en gereserveerd !!! :thumb

                  #17781588
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Zal best z’n voordelen hebben, zo’n kappie :thumb
                    Maar ik wil um niet op mijn dakkie ;)

                    hier ook de laatste tijd bezig geweest, winter is voorbij :D
                    M’n Nissy 300 is weer rijklaar, de schade is hersteld en gespoten
                    er zijn verders een paar technische zaken vernieuwd.

                    binnenkort de A2 weer van stal halen, is nu belastingvrij , heb um al lang nie in het eggie gezien :thumbup

                    #17781710
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Je gaat toch niet zo,n ding op je dak zetten…..Pff dat ziet echt niet uit…

                      Zulke dingen en spatlappen ruk je gelijk van je auto…

                      #17781657
                      Goofy44
                        Lid sinds:
                        7 June 2011

                        Maar Bertus wat kosten die dan bij jou ???????

                        @ GSI maar dit zijn dingen die op een auto van begin 80 horen

                        #17781605
                        rinus de boer
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          @Goofy44 wrote:

                          @ GSI maar dit zijn dingen die op een auto van begin 80 horen

                          Vind ik nou ook. Dat zijn van die typisch tijdsgebonden accessoires, die erbij horen. Spatlappen zitten er bij mij ook op,hahahahaha.
                          Smaken verschillen gelukkig. Wat ik dus niet onder een Monza vind staan zijn veel te grote velgen (17 inch en groter) met te brede banden, of die massieve Borbet velgen, die hele volksstammen mooi schijnen vinden. Het maakt de auto ordinair in mijn ogen. Maar daar gaat het niet om. Ieder kleedt zijn auto aan naar zijn eigen smaak toch? Anders zou iedereen dezelfde auto rijden.

                          #17781546
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Met spatlappen en dat plastic gedoe op het dak en evt de zijraampies heb ik nie moeite mee :wors

                            maar wel as ze op een Coupe zitten…. :jerry

                            zag ze toendertijd wel eens op deze wagens bij de garage waar ik toen werkte,
                            [met org 14” velgen] maar toen zaten er vaak ouwe l*llen in :mrgreen:

                            smaken verschillen idd, zo zie je maar weer, je hebt iig een item uit de jaren 80 bemachtigd,
                            ziet er verder wel strak uit, goed onderhouden zo te zien, veel plezier ermee :thumb

                            #17781551
                            Goofy44
                              Lid sinds:
                              7 June 2011

                              maar wel as ze op een Coupe zitten…. :jerry

                              Maar ik heb geen cuope maar een dikke sedan met spatlappen aan de achter kant :D :D

                              #17781667
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                @Goofy44 wrote:

                                maar wel as ze op een Coupe zitten…. :jerry

                                Maar ik heb geen cuope maar een dikke sedan met spatlappen aan de achter kant :D :D

                                dank u, zijn er dus toch nog spatlappen die niet op een cuope zitten :mrgreen: ;)

                                #17781687
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Gisteren LE jetronic injectoren voorzien van nieuwe slangen,en ook nieuwe slangen tussen de bochten gezet,alles mooi op maat gemaakt op een oud inlaat spruitstuk..

                                  Vandaag de injectoren geplaats op mijn L jetronic systeem,ik heb ook de voorschakel weerstanden der tussen uit gegooit,en de kabels door verbonden 4 naar 1 en 2 naar 1..

                                  Nu rij ik injectoren die op 2.5 bar werken,ik heb der nu 3 bar druk opstaan…

                                  Ik moest de injectoren vervangen die waren nl naar de klote door benzine met 25% diesel te tanken ik kannen waar lijmzaad olie inzat….Ik weet niet wat der voor gezorgt heeft dat de injectoren niet meer werkte,maar nu loopt ie weer netjes op benzine na ruim een half jaar op LPG te hebben gelopen..

                                  #17781686
                                  Freestyler
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 January 2006

                                    Vandaag de aanjager gewisseld van de rekord. Nu eindelijk van het gepiep af.

                                    Nu marktplaats en ebay afzoeken naar wat kleine interieur delen (plastic wat voor het parafaan zit, en kofferbak bekleding voor een station)

                                    #17781547
                                    GSE
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 August 2006

                                      We beginnen bij het begin:
                                      Mijn voorbanden waren kaal,dus ik der dinsdag andere derop laten leggen,toen ik naar huis reed kwam ik derachter dat de zaak niet goed uitgebalanceerd was en trilde tussen de 80 en 100km/h,dus op woensdag na 15:00 gestopt met werk omdat ik de banden opnieuw uit wilde lijnen,ik had deze maar deraf gehaalt omdat de meneer te ver weg woont die ze derop heeft gelegd om der ff snel heen te rijden en ik het druk had..ben ik maar naar mijn lokale apk garage gegaan daar uit laten lijnen..

                                      Wilde ik ze derop leggen,zag ik wat roest op 2 plaatsen op de langsligger,dus langsligger een flink stuk uitgeslepen en de zaak vervangen door een 5mm dikke strip die ik op maat heb geslepen,toen zag ik gvd ook roest aan de binnen kant van de verstevigings 3hoek,en roest bij de voeten ruimte,daar drukte ik zo doorheen….

                                      Zodra ik tijd heb gaat het spatscherm deraf en slijp ik alle rotte rommel deruit,ik vervang ik het plaatwerk bij de voetenruimte en de veerpoot en maak ik weer een fatsoenlijke sterke 3 hoeks constructie,die ik aan de A-stijl vast stook zoals hier..

                                      http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=610&start=15″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      Ik gok zelf dat ik zaterdag en zondag weer werk heb….Waar ik niet op getelt had en het is al zo druk hier,met de rozen dat ik geen vrienden maakte toen ik gisteren en vandaag zei dat ik de Monza ging maken na 15:00…

                                      #17781712
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006

                                        Heb vandaag de heledag aan de Monza gewerkt:
                                        Spatscherm deraf,rotte zooi deruit geslepen,plaat van 5mm dik gehaalt voor om de veerpoot en massieve koker 20x20mm gehaalt in 3 stukken van 70cm

                                        Vandaag hebt ik de voetenruimte weer dicht gekregen op 1 lasje na dit omdat ik alleen was en brand binnen wil verkomen ik daar nl tectyl gestreken aan de binnen zijde en verder de A-stijl weer gedicht die was nl ook erg slecht plaatselijk,morgen verder met het plaatwerk rond de veerschotel en de 3 hoeks constructie derop zetten,alleen moet ik werken tot 15:00 uur en mijn lasdraad en gasfles zijn nagenoeg op…

                                        Eens kijken of ik iemand kan vinden die me dat morgenvroeg kan halen..

                                        Ik erger me echt aan de kut-klote constructie van Opel het is echt zo zwak en gierig maakt,gewoon waardeloos,zelf de oude driehoek was voor 80% hard en dan buig je dat ding nog zo krom en dat moet dan mede met de rest van de constructie schokken opvangen….Het is allemaal erg gierig gemaakt..

                                        Ik heb het der nog met mijn maat in Australie derover gehad,maar in de zandbak roesten de Commodores daar never nooit en die hebben dezelfde constructie Opel heeft gewoon iets echt fout gedaan,mijn maat schrok zich kapot toen ik wat foto,s door stuurde zonder rotte stukken en dacht dat het chassie ready for the wreckers was,hij kon zich niet voorstellen dat ik geen ander chassie zocht…Toen ik vertelde dat 70-80% van de Monza/Senators daar last van hadden,geloofde ie me niet..

                                        #17781713
                                        bettus accu
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 March 2009

                                          @Goofy44 wrote:

                                          Maar Bertus wat kosten die dan bij jou ???????

                                          @ GSI maar dit zijn dingen die op een auto van begin 80 horen

                                          ze zijn nieuw en origineel opel. na, 40,00 per stuk goeie prijs?

                                          #17781714
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            Spijtig om je verhaal te lezen, Ben, wens je succes met het herstel :wors

                                            Verder wil ik toch even reageren op je frustraties tov van het plaatwerk,
                                            laten we even terug gaan naar het begin, toen deze bolides gemaakt werden,
                                            ze werden toen gemaakt voor een oudere generatie, kan geen precieze cijfers overleggen,
                                            maar in mijn garage, met vestigingen zowel in NL en D,
                                            werde zeker 9 van de 10 werden verkocht aan oudere gasten, zeg maar gerust 50+. :thumbup

                                            Die gingen er, met respect naar hun bolide toe, hun ritten mee maken,
                                            een paar jaar of meer, aan de wagens niets mis mee :thumb

                                            Een bewijs staat hier in de garage, 31 jaar oud en in een prima staat,
                                            ok, toen ik hem haalde, hier en daar een klein plekkie wel te vinden.
                                            hebben jullie toen kunnen zien, de jongste bestuurder van deze bolide [op papier] tot nu toe was 44 jaar :shock:

                                            Affijn, we gaan verder:
                                            het duurde echt een tijdje voordat deze bolides betaalbaar /interessant werden voor de jongere generatie.
                                            Deze generatie kwam in het bezit van deze prachtige bolides,
                                            sportief en big, met de daarbij behorende rijgedrag in deze bolides. :D

                                            Maar dit rijgedrag was/is mede de oorzaak en de ‘doodsteek’ voor veel van deze bolides, :shock:
                                            mede doordat deze types idd iets te zuinig zijn afgelast tov van hun gewicht/vermogen :???:

                                            En daar zijn deze bolides, hoe spijtig en zuinig ze bij Opel ook zijn omgegaan met hun lasapparaat,
                                            in feite NIET voor gemaakt, voor sportief gedrag :wors

                                            Ik wens je nogmaals succes met het aanbrengen van stevig plaatwerk,
                                            en dat je na het weekend, weer droog en warm zit :thumb

                                            btw: een paar leerzame plaates zijn zekers welkom hier :kewlpics

                                            #17781715
                                            noci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 March 2010

                                              Ben ,je hebt er toch wel foto’s van gemaakt ?
                                              En nog bedankt, deze foto’s zocht ik laatst toen kon ik ze niet meer vinden :thumb

                                              Succes met het herstellen van je bolide ;)

                                              #17781716
                                              GSE
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 August 2006

                                                Ik heb geen plaatjes gemaakt,maar ben al een heel stuk,de zaak rond de veerpoot-shutbord zit weer dicht.

                                                Ik ben dat gezeik met dat dunne plaatwerk moe en heb 5mm dikke plaat genomen,en vol afgelast,nu moet ik nog de opstaand rand maken waar het spatscherm op komt,ik las de nu een grote 3 hoek constructie tegen:
                                                Tegen de A-stijl aan dan met de plaat rond de veerpoot mee lopend,dan schuin naar onderen naar de A-stijl terug,die 3 hoek word van massie 20x 20mm dik staal..

                                                Ron je kan het ook zo zien:
                                                Die auto,s zijn gemaakt om te rijden,en feit is en blijft:
                                                Plaatwerk rond de veerpoot zit om de plus minus 5cm gepuntlast,vervolgens zit der een gierig laagje tectyl overheen na een x aantal jaren word dat droog scheurt het en vocht zand zout vuil komt tussen het geweldige dubbel plaatwerk en bingo de bruine vlekken komen vanzelf tevoorschijn…

                                                Die originele versterkings driehoeken zijn geen klote waar,veels te dun,veerpoten hadden vol afgelast moeten worden…

                                                In Australie hebben ze der een extra plaat tussen gezet,en daar roesten die dingen nooit,opel had gewoon andere moeten maken al rij je nog zo rustig problemen krijg je op die plek,bij Stinger hebben ze der ook platen ingestookt,en die rij toch echt nooit hard..

                                                #17781717
                                                noci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 March 2010
                                                  GSE wrote:
                                                  Ik heb geen plaatjes gemaakt,maar ben al een heel stuk,de zaak rond de veerpoot-shutbord zit weer dicht.

                                                  Ik ben dat gezeik met dat dunne plaatwerk moe en heb 5mm dikke plaat genomen,en vol afgelast,nu moet ik nog de opstaand rand maken waar het spatscherm op komt,ik las de nu een grote 3 hoek constructie tegen:
                                                  Tegen de A-stijl aan dan met de plaat rond de veerpoot mee lopend,dan schuin naar onderen naar de A-stijl terug,die 3 hoek word van massie 20x 20mm dik staal..

                                                  Maak je nog wel plaatjes van deze constructie als je klaar bent, wij zijn wel benieuwd hoe jij dat allemaal maakt :thumb

                                                  #17781718
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Auto is klaar…
                                                    Helaas heb ik geen foto,s gemaakt..Sorry.

                                                    IK heb het zo gemaakt:
                                                    http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=610&start=15″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    Alleen heb ik geen massieve koker gepakt,maar een 5-6cm brede strip van 1 cm dik die ik onder een hoek heb laten lopen van 45%..

                                                    De constructie is nu oer en oer sterk,wel niet echt mooi gelast,maar goed der zit nu een dikke laag tectyl op binnen en buiten,net als aan de andere kant die ik 3 jaar terug heb gedaan en daar zit nog geen puntje roest op,ik heb laatst met een schroevendraaier zitten kratsen op het plaatwerk en dit is nog als de dag dat ik het 3 terug ingelast heb..

                                                    Had Opel deze plaat der maar ingezet:
                                                    http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=719″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    Kijk op 2/3de van de pagina op de foto,net voordat de foto,s zijn verdwenen,die plaat had der echt in gemoeten,daty had echt veel ellende in europa voorkomen,trouwens bij de Monza ben ik bijgeweest in Austrailie..

                                                    #17781719
                                                    Jigsaw
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 April 2007

                                                      vandaag kreeg ik mn 24v niet meer aan de praat.

                                                      had de accu eruit gehaald en aan de lader gehangen. terug gebouwd, starten…auto sloeg aan.
                                                      accu weer eruit en weer aan de lader. paar dagen later weer terug ingebouwd, starten…..auto slaat niet meer aan ???

                                                      frustraties alom..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 214)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.