Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › wat heb je vandaag gedaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2011 om 19:24 #17781629
De kabelboom van de rekord nagelopen (opgeknapt), nu nog even een brandstofrelais zoeken, en hopen dat hij dan ook weer gewoon op benzine loopt. Gelijk ook maar even nieuwe bussen besteld voor de voorwiel ophanging.
25 augustus 2011 om 12:17 #17781630Gisterenavond het afwateringssysteem vanuit de parafan, dat ik bedacht heb, geupgrade met slangen met een dikkere diameter. Ipv 3 mm nu 10 mm. Dat past nog precies door het onderste gat van de driehoek. Nu kan het elke stortbui aan.
27 augustus 2011 om 19:31 #17781631vandaag de laatste hand gelegt aan de muur
hij is eindelijk op hoogte
morgen gaan we beginnen met de balklaag
foto`s volgen :thumb28 augustus 2011 om 12:11 #17781632Net muurtje !! :thumb
29 augustus 2011 om 19:18 #17781633en natuurlijk het begin van het dak
zo begint het geheel al een aardig gezicht te krijgen
29 augustus 2011 om 20:26 #17781634Dat ziet er keurig netjes uit :thumb :thumb
29 augustus 2011 om 20:41 #17781635doe mijn best he :thumb
30 augustus 2011 om 18:34 #17781636Ja dat zien we maar vooral door gaan ;) :D
31 augustus 2011 om 05:47 #17781637Daar kunnen straks zeker 2 oldies in !!! Dus Hans, straks nog een Monza naast je Commo, en je bent helemaal de man !! :jerry
By the way, blijft het aan de voorkant open? Geen deur(en)?
31 augustus 2011 om 19:25 #17781638nou rinus weet niet of ik een 2 e oldie erbij voor elkaar krijg met moeders de vrouw :hmmz
de voorzijde word straks afgesloten met 2 naar buiten draaiende deuren gemaakt van hardhout :thumb
1 september 2011 om 06:09 #17781639@hans-01 wrote:
nou rinus weet niet of ik een 2 e oldie erbij voor elkaar krijg met moeders de vrouw :hmmz
de voorzijde word straks afgesloten met 2 naar buiten draaiende deuren gemaakt van hardhout :thumb
Gelukkig heb ik met het eerste geen problemen mee. Lena wil straks een A2 kopen (is ze helemaal verliefd op), maar de Kadett gaat niet de deur uit. Dat heeft ze al gezegd. Want het is “haar kadettje”. Dus ze wordt langzamerhand net zo autogek als ik, wat dat betreft. :D :D :D
Mooi, dat je er deuren inzet. Voorkomt inkijk, en als je klussen wil, kan je dat windvrij doen. :thumb
Vandaag en morgen wordt het puik weer, dus de Monza lekker naar buiten getrokken, Tank volgegooid, en lekker binnendoor door de polder op en neer naar m’n werk. Daar doen we het voor. :D :D :D
1 september 2011 om 21:13 #17781641Vandaag met een bladblazer mijn interieur uitgeblazen met goed gevolg:
stoelen tapijt enz mooi schoon….schakelaars en meters onder het zand,zelf de oliedruk meter zit vol met zand (achter het glas op de naald zelf lol)Kachel deed het niet meer vanwege zand in de schakelaar..
Maar goed ben tevreden de tijd zal het wel schoon maken..ik niet in iedersgeval
3 september 2011 om 21:36 #17781642@rinus de boer wrote:
@hans-rekord-e wrote:
De v6 2.0 ( ford ,ja ja ik weet het ) opgehaald uit kaatsheuvel en van de winter in de rekord-e leggen !!! :wtf
Lagen toch o.a in de Taunus (en misschien Capri?) Maar gaat dat passen zonder al te veel aanpassingen? En waarom die motor? Een andere CIH is veel makkelijker erin te lepelen.
Ja weet het , ik heb ook al een hele discussie gehad met gt/w maar ik wil er echt een v6
inhebben die kwa vermogen enzo niet te veel afwijkt met het orgineel omdat er dan eventueel moeilijkheden zouden kunnen komen bij het omkeuren bij de rdw. En met een opel blok kom je dan al gauw bij een 2500 . Ik weet wel dat het geen plug en play wordt maar we gaan het toch doen . Verder heb ik nog een escort MK2 “79 dus ben ook wel een beetje fordgek . Als we gaan starten met de ombouw , van de winter , zal ik een toopic openen waar alles beshreven wordt over hoe of wat3 september 2011 om 22:39 #17781643problemen met de rdw :hmmz ik heb een chevy V8 in mijn commodore,enigste probleem was 53 € :D
ik heb niets tegen ford maar pak dan een 3 liter V6 uit een scorpio of zo
4 september 2011 om 14:19 #17781644het gaat mij echt niet om veel vermogen ofzo , of om de straatstenen een slinger te geven ,maar echt alleen om de v6 ZONDER injectie .
Kan wel een 2400 0f 2900uit een scorpio pakken maar die zijn allemaal met injectie en dat hoef ik echt niet .
Komt ook bij dat de LPG er weer op moet en ik heb al een lpg tussenstuk voor de 2.0 carburateur .
En daarbij ben ik ook eigenwijs :D4 september 2011 om 15:44 #17781645Niet voor het 1 of ander maar het is jou project en als je zoiets graag doet is dat jou keuze ,maar ik had van de week een behoorlijke discussie met iemand over carburateurs en injectie,mijn stelling was:
Primitieve injectie systemen zoals L en LE jetronic zijn gemakkelijker te maken als een carburateur,een carburateur is een precisie ding met bewegende delen die slijten/uitlodderen met als gevolg meer verbruikt minder vermogen als mogelijk gevolg.Ook afstellen is vaak lastiger omdat injectie systemen zoals L of LE een paar sensors hebben en een computer en als 1 van die kapot is weet je als je wat ervaring hebt vaak gelijk wat der kapot is en om een carby afgestelt te krijgen heb je weer wat meer kennis nodig.
Aan L of LE hoef je niks af te stellen alleen je lucht hoeveelheids meter kun je afstellen voor je co thats all in de regel.
Een carby werkt op vacuum trappen stangetjes klepjes enz dit is veel lastiger 100% goed af te stellen als de schroef op de lucht hoeveelheids meter,na mijn idee..Daarom zou ik als je de kans hebt toch een primitief injectie systeem nemen,dit is meer betrouwbaar als een carby na mijn idee..
4 september 2011 om 16:25 #17781646bedankt voor de tips , maar zoals gezegd , heb het blok al liggen …..
4 september 2011 om 19:11 #17781647morgen ff platen ophalen voor het dak van mijn carpoort
this wel een stukkie rijden maar scheelt wel mooi 13 euro per plaat :jerry
4 september 2011 om 19:36 #17781648moet wel af zijn voor vrijdag he :thumb
4 september 2011 om 20:26 #17781649AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag ff in m’n ‘achtertuin’ geweest, mooie bolides bekeken op de Monzaghuru meeting :jerry
opkomst fifty-fifty, was er rond 11uur, grtz aan de users-bekenden die daar aanwezig waren :thumb
4 september 2011 om 21:09 #17781650@MonzaRon wrote:
Vandaag ff in m’n ‘achtertuin’ geweest, mooie bolides bekeken op de Monzaghuru meeting :jerry
opkomst fifty-fifty, was er rond 11uur, grtz aan de users-bekenden die daar aanwezig waren :thumb
was dat vandaag alweer :shock:
en dan zit ik hier thuis te vervelen.
heb je nog foto’s gemaakt :kewlpics4 september 2011 om 21:41 #17781651AnoniemLid sinds:
1 January 1970helaas nope, toen we aankwamen, waren er [nog] niet veel,
denk laat camera maar, de andere bolides kwamen me al bekend voor van afgelopen mei,
btw: opvallende bolides-> goud-brons kleurige Commo A, een blauwmet Manta B,
met een vreselijke mooie ombouw en inbouw[24V] en nog een Rekord E station met 24V [Irmscher] :wub
voor die heb ik wel ff mn camera gepakt, want die had mooi ‘beugeltje’ over het blokkie liggen, denk das handig ;)4 september 2011 om 21:59 #17781652kijk ik wel op de side van de monzaghuru :thumb
4 september 2011 om 22:03 #17781653AnoniemLid sinds:
1 January 1970@HAICO wrote:
kijk ik wel op de side van de monzaghuru :thumb
moet je nog wel ff geduld hebben, want die zijn daar nie zo snel mee :(
6 september 2011 om 18:29 #17781654 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.