Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › wat heb je vandaag gedaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2011 om 23:27 #17781603
Dat geloof ik graag. Ik kon eerst niet vinden welk type ik nu heb, maar ik denk dat ik het nu wel weet
Bij opel4ever nummer 1302061
klere ding kost dik 350euro :cry :cry :cryMorgen even snel kijken op de sloop anders heeft Ben er ook een in de aanbieding :D . Ik hield de mijne net even vast en het ik noem het maar even honingraad brokkelde zo weg :wtf
18 juli 2011 om 06:35 #17781604Ik was voor revisie 150 Euriies kwijt, en toen was tie gelijk heavy duty gemaakt (groter koelvermogen door aangepast koelblok). Als je een automatenversie nodig hebt, schijnen er twee maatvoeringen te zijn van de aansluiting voor de automaatkoelleidingen. Kijk daar even naar bij jouw oude.
22 juli 2011 om 18:57 #17781606vandaag voor APK weg geweest viel weer eens 100% mee,alleen reflector van de linkse koplamp was los,even gemaakt en er zit weer ‘n verse APK open dat voor ‘n monza van27 jaar oud.
26 juli 2011 om 07:44 #17781607afgelopen vrijdag heeft mijn Monza een nieuwe drukgroep gekregen!
Gelukkig geen schrapend geluid meer met koppelen :wors
En wat blijft hij toch lekker rijden mijn autootje :wub26 juli 2011 om 12:33 #17781608vandaag benzineleiding vervangen die was kapot. Halve tank benzine is gedurende het weekend de straat op gesijpeld :fy1 :argue
26 juli 2011 om 17:59 #17781609@Jigsaw wrote:
vandaag benzineleiding vervangen die was kapot. Halve tank benzine is gedurende het weekend de straat op gesijpeld :fy1 :argue
zonde het is toch al zo duur :swear
26 juli 2011 om 18:00 #17781610@Jigsaw wrote:
vandaag benzineleiding vervangen die was kapot. Halve tank benzine is gedurende het weekend de straat op gesijpeld :fy1 :argue
dat probleem had ik 3 maanden geleden ook, heb voor nood toen kunstof leidingen gemonteerd, heb nu wel de koperen leiding liggen binnenkort met de nieuwe achteras alles tegelijk monteren !
27 juli 2011 om 07:03 #17781611Eigenlijk niet vandaag, maar afgelopen weekend.
Ik heb mijn zusje en haar vriendin weer terug naar huis gebracht in Duitsland. Daar aangekomen bleek mijn tank geen 60 of 70 liter te dragen, maar 50 :wtf . Net bij de pomp viel hij stil na een kilometer of 3 flink stotteren. Mazzel dus :D :D :D :D .
Op de terugweg kwam ik erachter dat de Duitsers nog ergere links rijders zijn dan hier :swear . Gelukkig was het later iets rustiger en heb ik even op het pedaal gedrukt om te kijken wat hij doet. Naar de 180 gaat hij vrij vlot en dan schakelt hij door naar de 4. Vervolgens krijpt hij naar de 4000 toeren en de navi bleef hangen op 197kmh en de teller krap 170 king: . Is het normaal dat een 3l 24v 4 bak automaat niet doortrekt? Of had ik hem in die sport stand moeten zetten? Niet dat het niet hard genoeg ging, maar hij zou tot de de 6000 toeren gaan dacht ik.Ondanks het doorrijden vanaf Soest(bijna 200km tot de grens) Duitsland heb ik gemiddeld 1op10 gereden :wors
27 juli 2011 om 08:21 #17781612@champo wrote:
Eigenlijk niet vandaag, maar afgelopen weekend.
Ik heb mijn zusje en haar vriendin weer terug naar huis gebracht in Duitsland. Daar aangekomen bleek mijn tank geen 60 of 70 liter te dragen, maar 50 :wtf . Net bij de pomp viel hij stil na een kilometer of 3 flink stotteren. Mazzel dus :D :D :D :D .
Op de terugweg kwam ik erachter dat de Duitsers nog ergere links rijders zijn dan hier :swear . Gelukkig was het later iets rustiger en heb ik even op het pedaal gedrukt om te kijken wat hij doet. Naar de 180 gaat hij vrij vlot en dan schakelt hij door naar de 4. Vervolgens krijpt hij naar de 4000 toeren en de navi bleef hangen op 197kmh en de teller krap 170 king: . Is het normaal dat een 3l 24v 4 bak automaat niet doortrekt? Of had ik hem in die sport stand moeten zetten? Niet dat het niet hard genoeg ging, maar hij zou tot de de 6000 toeren gaan dacht ik.Ondanks het doorrijden vanaf Soest(bijna 200km tot de grens) Duitsland heb ik gemiddeld 1op10 gereden :wors
Dat zijn nog eens mooie cijfers 1 op 10 en dan 197 kms p/uur gassen :wors
Wel raar dat je navi 197 kms p/uur aangeeft terwijl je op de teller net 170 kms p/uur rijdt.
Normaal zit er een buffer tussen andersom :???:
Als ik op mijn teller 100 km p/uur rij dan ga ik op de navi 99 km p/uur…..een heel klein buffertje.
Als ik met mijn Rover 45 100 km p/uur rij dan ga ik op de navi 94 km p/uur….greetzz,
Mario
27 juli 2011 om 11:00 #17781613Dan geeft die teller van jou het heel netjes aan!! Banden omtrek groter dan standaard? Bij mij kwam het door een of ander tandwieltje in de bak en was niet of moeilijk te verhelpen. In het begin vond ik al dat iedereen heel langzaam reed :hmmz . Maar toen ik een keer met de navigatie reed, kwam ik erachter dat 103 of 105 al 120kmh is :jerry .
27 juli 2011 om 11:22 #17781614Ja klopt ik heb er 18 / 255 / 40 onder mijn Monza liggen :thumb
Nu kan ik dus eigenlijk zeggen dat mijn km teller exact klopt! Zonder buffer27 juli 2011 om 15:57 #17781615120 op de teller is 117 op de TomTom.
Vandaag het witte kleine ei gewassen (de Corsa).
27 juli 2011 om 18:20 #17781616champo….der klopt iets niet:
Of je hebt een verkeerd diff of een verkeerd impuls gever…Of net wat,maar zulke verschillen zijn te groot
28 juli 2011 om 08:45 #17781617Zolang ik het weet, vind ik het niet zo heel erg. Ik stoor me er dan meer aan dat de vlotter van mijn tank op halverwege blijft hangen.
28 juli 2011 om 22:11 #17781618De v6 2.0 ( ford ,ja ja ik weet het ) opgehaald uit kaatsheuvel en van de winter in de rekord-e leggen !!! :wtf
29 juli 2011 om 06:30 #17781619@hans-rekord-e wrote:
De v6 2.0 ( ford ,ja ja ik weet het ) opgehaald uit kaatsheuvel en van de winter in de rekord-e leggen !!! :wtf
Lagen toch o.a in de Taunus (en misschien Capri?) Maar gaat dat passen zonder al te veel aanpassingen? En waarom die motor? Een andere CIH is veel makkelijker erin te lepelen.
2 augustus 2011 om 17:28 #17781620Brandstof slang die lekte vervangen,rook al langer benzine maar kon niks vinden,bleek dat het onder de auto zat onder de deur zeg maar aan de bestuurderskant,daar zat een bult op een slang en die drupte…
12 augustus 2011 om 09:52 #17781621vanmiddag mijn Monza weer ophalen bij de spuiter.
Keienvanger was wat beschadigd door steenslag….en is weer helemaal bijgewerkt (als het goed is hahaha)13 augustus 2011 om 10:09 #17781622vandaag moet mijn commo nog ff ouderwets aan het werk ff een aanhanger met puin wegbrengen :thumbup
18 augustus 2011 om 18:18 #17781623vandaag begonnen met de nieuwbouw van de carpoort om mijn commo ook een thuis te kunnen stallen (maten 12 m lang 3.5 m breed en 2.70 m hoog)
19 augustus 2011 om 06:07 #17781624Hee Hans, goed bezig. Heb je daar een vergunning voor nodig, om zoiets te bouwen?
20 augustus 2011 om 18:40 #17781625hier bij ons in de gemeente niet maar dat kan per gemeente verschillend zijn
moest het wel melden bij de woningbouw en een tekening inleveren maar das maar een bijkomstigheid :thumb
22 augustus 2011 om 06:26 #17781626Zondag samen met m’n maatje naar Wervik in Belgie gegaan (in de buurt van Kortijk). Daar was een grote old-en vooral youngtimer festival. Zo’n dikke 500 a 600 auto’s, van allerlei slag. Veel Frans, maar ook nogal wat Engeles en Duits, een verdwaalde amerikaan en wat Italiaans.. Ook Opeltjes gezien, zoals Rekord C (2x), Rekord D, Commo B, Kadett D, Manta A en B, Ascona en 1 Diplo. Geen Senator, geen Monza. Erg leuke locatie (in een soort van park midden in het stadje, gelijk naarst de rivier). Erg leuke dag, en het weer hield zich erg goed.
22 augustus 2011 om 06:26 #17781627Oh ja, en van het weekend een goed setje achterdempers gescoord voor de Monza. Kunnen weer mooi op de plank als spare. Beter mee verlegen zitten dan om verlegen.
22 augustus 2011 om 19:07 #17781628met m’n ”taxi” rekord een colega rond gereden die vandaag getrouwd is :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.