Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2013 om 07:09 #18092895
Ik heb in mijn Zafira 2006 vandaag een extra 12v aansluiting geplaats in de midden/achter console.Mijn vraag is ik krijg geen spanning.
Heb de origineelkabel gebruikt moet het misschien nog geprogrammeerd worden ofzo. :hmmz18 september 2013 om 04:44 #18092896Kan aan de bedrading liggen of een zekering… of de extra 12v aansluiting is kapot???
2 oktober 2013 om 13:52 #18092897add: Bert, Waar en voor hoeveel heb je die deur ( sierstrips ) gekocht?
Verder heb ik Afgelopen zondag me Dimlicht vervangen voor GP thunders 7500k
En me stadlampjes voor ledjes :thumb5 oktober 2013 om 15:10 #18092898Vanmiddag een asbak voor voor gehaald bij de Bedo in Aalst-waalre…
Linkerds zijn het!!!
Loop naar binnen in de loods zeg tegen die vent had gemaild voor een asbak voor de zafira, vent loopt naar de linkerzijkant in het midden zafira afdeling ja zegt 25 euro :hmmz Heh dat klopt niet !! Heb je het referentienummer zegt tie vent, ik zeg nee had 20euro in de pocket.. ok 15 euro heh zeg ik?? Ok dus 15 euro afgerekend..
Dus blijft nog steeds goed uit kijken daar laaielichters … andere kant is dicht voor ons maar blijf erwel komen en op je hoede zijn!
16 oktober 2013 om 08:14 #18092899tja da de moeite!
20 oktober 2013 om 18:37 #18092900@Family man wrote:
Even wat foto’s van de eerder vernoemde updates:
bagagescheidingsnet en (bagage)vloernet en 2 netjes aan zijkant met haakjes (opel flexsysteem)
set structuurwielen met wieldeksels en winterbanden (de velgenboom die ik bij de winterset kreeg staat niet op de foto’s).
opbergbak voor bagagescheidingsnet
gisteren gewassen met de 2 emmer methode en in de wax gezet!
Waar heb je de netjes weg ? Misschien een onderdeelnummer?
20 oktober 2013 om 18:45 #18092901Ik heb alle netten van MP, scheidingsnet is nieuw 140 euro, weet niet of die opbergbak erbij zit, deze komt van de autodemontage.
Die zijnetjes en haakjes (8) zijn van het flexsysteem, zijn nieuw niet duur.
Het vloernet ook van MP. heb er geen ond.nr. van maar zal vast in ecat24 staan.20 oktober 2013 om 18:46 #18092902@MPWPeter wrote:
@vfrmarcel wrote:
Net de laatste draad aangesloten voor de camera en externe microfoon voor de telefoon , nog steeds gelukkig met de radio
Ziet er mooi uit, dat is vast ook mooi in een Astra H! Hoe heb je de camera aangesloten? De kentekenplaat zit op de achterklep, net als bij m’n station… Eerst naar boven via het dak en dan weer naar beneden door de d-stijl naar de verlichting??
Kun je hier de boordcomputer ook nog gebruiken ? En welke radio heb je ?
21 oktober 2013 om 20:35 #18092903zendai v41 van navaudio boordcomputer blijft gewoon werken :thumb
31 oktober 2013 om 23:13 #18092904Het is al weer ff een tijdje geleden dat ik hier gepost heb maar heb weer een paar “updates” waar van 1 eigelijk geen update is maar goed :jeuk
Vanmorgen had ik om 09:15 een afspraak bij Carglass in Groningen omdat er 3 kleine sterretjes in mijn raam zaten/zitten.
In combinatie met de nieuwe ruiterwissers actie was dit een mooie kans om 2 vliegen in 1 klap te slaan…sterretjes gevult en nieuwe BOSCH TWIN ruitenwisserbladen.Mijn ouwe ruitenwisserbladen waren dan ook wel erg uitgedroogt en streepte daardoor erg veel.
Deze Bosch TWIN bladen maken het zicht 100x beter.Nu de “echte update” :
Gistere werd ik gebelt door Oscar dat eindelijk de zafira binnen was op de sloop waar zijn broer werkt en omdat ik nog wat dingen zocht vanmiddag gelijk even heen geweest en wat dingen gescoort.
en de bumpergril met mistlamp gaten en temperatuur sensor + windgeleider voor in de voor portieren:
Ookheb ik de CV bedieningsmotor uit de linker achterdeur gehaald omdat die van mij stuk is dus die ga ik nog ff testen, anders ligt het aan de kabelboom in de deur denk ik.
straks eerst en nieuwe apk erop en daarna alles in/op bouwen.
Ik moet nog een paar dingen hebben dus van de week of volgende week nog maar weer ff heen.Foto’s van na de montage post ik als het klaar is.
gr. Paul
De rest van de vorige updates kun je hier vinden mocht je nieuwschierig zijn:
1 november 2013 om 11:58 #18092905heeft die sloop zafira nog de asbak erin ?
ik ben op zoek naar het uitneembare gedeelte :angel1 november 2013 om 13:29 #18092906Quote:Ook heb ik de CV bedieningsmotor uit de linker achterdeur gehaald omdat die van mij stuk is dus die ga ik nog ff testen, anders ligt het aan de kabelboom in de deur denk ik.”Quote:“Ligt bijna zeker aan de kabelboom…
1 november 2013 om 15:11 #18092907@StinG wrote:
heeft die sloop zafira nog de asbak erin ?
ik ben op zoek naar het uitneembare gedeelte :angelUitneembaar gedeelte heb ik hier liggen.
1 november 2013 om 15:19 #18092908Vanmiddag oliefilter gehaald olie had ik al.. nu nog de tijd om het te verwisselen,
Wou ook ff bougies kopen hmmz 11 euro ps.. Andere keer doen starten doet tie smorgens nog steeds goed!
Injectie cleaner gehaald en bij de benzine gedaan.En aangezien er voor de zafira weinig mooie onderlippen zijn.. Wil ik is proberen om er zelf een te gaan maken ,voorbeeld heb ik al en op zolder ligt het al te drogen, is een tijd rovend klusje. meerdere lagen glasvezelmatten leggen en smeren :vertag
1 november 2013 om 15:43 #18092909@StinG wrote:
heeft die sloop zafira nog de asbak erin ?
ik ben op zoek naar het uitneembare gedeelte :angelde sloop zafira is nog helemaal compleet (op de mistlampen en slot linker achterdeur na)
Misschien dat ik de koplampen er ook nog uithaal en 1 achterlicht.3 november 2013 om 17:00 #18092910Vanmiddag luie zondagmiddag , de zafira gewassen en afgedroogd en in de wax gezet! Kan die er weer tegen voor een half jaar de wax dan hè.
3 november 2013 om 18:18 #18092911vandaag onze ultieme pamperbak ook maar even verwend…
regenbui over heen laten gaan… hand bediend.. en kost verdorie nog een paar euro ook
en het belangrijkste.. de kentekenplaat verlichting gefixt… shit wat knooien met die rotte boutjes :D
en dan het aller aller belangrijkste.. de gister op de kop getikte winterreifen gemonteerd.
wel wat lawaaierig, maar winterreifen, zijn winterreifen.
king:
pfff.. da ding is vandaag ECHT verwend :D
7 november 2013 om 23:26 #18092912afgelopen week wilde de zafira slecht starten maar als die een tijdej gereden had was het goed.
1,5 maand geleden deed die ook helemaal niks dus dacht “accu stuk” dus nieuwe accu gehaald (62ah ipv 55aph) dus iets zwaarder.
Het probleem was een tijdje goed totdat die van de week een paar ker slecht wilde starten en vanmiddag dus helemaal niet meer wilde lopen.Vanavond samen met scar de starthulp van zijn vader erbij gehaald en toen liep die weer.
Multi meter eraan gezet om te kijken wat de laadstroom was en dit was wat die aangaf:https://www.youtube.com/watch?v=EpWaSXob1e4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
gevalletje dynamo stuk?? of misschien toch wat anders.
7 november 2013 om 23:40 #18092913Hoe bedoel je “slecht/niet starten”, in de zin van startmotor gaat moeilijk, of in de zin van niet aanslaan?
8 november 2013 om 00:00 #18092914@PeterNoFear wrote:
Hoe bedoel je “slecht/niet starten”, in de zin van startmotor gaat moeilijk, of in de zin van niet aanslaan?
startmotor draaide vrij moeilijk en op het laatst hoorde je alleen het start relais klikken.
Toen heb ik de accu spanning gemeten en die was iets meer dan 8volt dus te laag.met de start hulp sloeg die gelijk aan en liep verder ook prima.
Maar met het meten van de laadstroom zag je de meter dalen tot 0,8 volt en dan weer naar de 13,2/3 volt dus erg wisselende laadspanning…..deze moet 14,2 zijn en met iets meer toeren meer worden. (check filmpje)8 november 2013 om 18:35 #18092915Achterlicht links gehaald bij Bedo vanmiddag 40e.. alleen erin zetten gaat niet kloteweer.
8 november 2013 om 18:43 #1809291610 november 2013 om 22:19 #18092917Weekend er mee weg geweest naar Vlissingen .. rijd opzich heerlijk maar vind dattie heb hem best wel lust! wil hem is laten uitlezen voor de zekerheid!
En wat olie bijgevuld
11 november 2013 om 12:02 #18092918@nova…. wrote:
Weekend er mee weg geweest naar Vlissingen .. rijd opzich heerlijk maar vind dattie heb hem best wel lust! wil hem is laten uitlezen voor de zekerheid!
En wat olie bijgevuld
Tsja bij 210 km rijd de onze ook 1 op 5, de cw waarde van het rijdende bushokje is ook niet de laagste natuurlijk ;)
12 november 2013 om 06:23 #18092919@Family man wrote:
@nova…. wrote:
Weekend er mee weg geweest naar Vlissingen .. rijd opzich heerlijk maar vind dattie heb hem best wel lust! wil hem is laten uitlezen voor de zekerheid!
En wat olie bijgevuld
Tsja bij 210 km rijd de onze ook 1 op 5, de cw waarde van het rijdende bushokje is ook niet de laagste natuurlijk ;)
haha 210 hebben we niet gereden 120 wel.. idd dat klopt ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.