Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 545)
  • Auteur
    Berichten
  • #18092870
    JanW75
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2008

      Voorruit laten vervangen nadat deze een steentje gekopt had.

      Nu weer vrij zicht zonder putjes en sterretjes en krasjes.

      #18092871
      nova….
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Waxen heb ik net maar gedaan weer was er goed voor… Alleen onder de stootsptrips aan de bestuurders kant en voor en achterbumper moet ik nog doen zal wel morgen ff worden.
        En dan nog een keer met de ice spray wax endan vind ik het goed voor een half jaar!
        En de stootstrips rondom en voor en achterbumper ook gedaan met de wax…

        Endan gaan we kijken voor wa spulletjes voor de zafira.

        #18092872
        MPWPeter
          Lid sinds:
          16 April 2012

          @vfrmarcel wrote:

          Net de laatste draad aangesloten voor de camera en externe microfoon voor de telefoon , nog steeds gelukkig met de radio

          Ziet er mooi uit, dat is vast ook mooi in een Astra H! Hoe heb je de camera aangesloten? De kentekenplaat zit op de achterklep, net als bij m’n station… Eerst naar boven via het dak en dan weer naar beneden door de d-stijl naar de verlichting??

          #18092873
          nova….
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Twee 18 inch velgen gewassen..
            En een EHBO doos achterin een hoek geplaatst

            #18092874
            Rickyyy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 June 2012

              Expansievat vervangen. In één van de retourpijpjes zat een scheurtje waardoor ik koelvloeistof verloor.
              Is de zafira weer klaar voor de 2e keer bij Klasen op de bank!

              #18092875
              nova….
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Een radio eruit gehaalt en een andere erin geplaatst!

                #18092876
                Dafkes24
                  Lid sinds:
                  20 October 2007

                  ermee naar huis gereden.

                  #18092877
                  bandido
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2010

                    Even weg geweest en weer terug gekomen :D

                    #18092878
                    Family man
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 August 2012

                      # 3 Gordelverlengers en opbergbak bagagenet #

                      ivm met 3 kleine kinderen dus vorig jaar de Zafira aangeschaft, de allerkleinste is uit de maxi cosi en zit nu in een kleine autostoel, de middelste zit nu ook in een grote stoel.

                      Ondanks dat er aan de zijkanten nog voldoende ruimte is vond ik het een ramp om die gordels om te doen (bij die kleine stoel 1x vastmaken daarna gewoon die stoelriempjes doen), die grote stoelen gebruiken nl de gewone gordels, door de armsteuntjes kon ik daar met veel pijn en moeite bij (stoelen helemaal schuin met kind erin was echt niks).

                      Dus dacht aan gordelverlengers, nu 2 nodig, over pakweg 1,5 jaar nog 1 (kleinste ook in grote stoel).
                      OP marktplaats staan ze nieuw voor 25 euro..maar dezelfde (chinese) (kwaliteit?) voor 3 euro op ebay.. inmiddels er wel achter dat er al minstens 6 verschillende maten gordelpinnen zijn (het metalen gedeelte zijn) en bij opel waren die maten anders (groter).

                      Wat nu? naar de buurman! die werkt bij Autoliv (gordel/airbagfabikant).. en verteld wat ik wilde (doen) en of hij dit kon laten stikken/naaien.. Ja geen probleem.
                      Daarna uit een Zafira (bij Mettler autodemontage) uit de achterbank de 3 gordelbevestigingen geschroefd (bij sommige auto’s het sluideel (met rode knop) bevestigd met een staaldraad aan carosserie maar bij opel Zafira/astra is het sluitdeel via gordelband aan een metalen deel aan de carosserie geschroeft)
                      Ook 3 gordelpinnen er vanaf gehaald, thuis stiksel losgetornd, metalen deel met schroef aan carosserie verwijderd en vervangen door de gordelpin.

                      Dan heb je een mooie gordelverlenger als ie goed gestikt is (behoorlijk dikke nylon draad), eerst foto geprint hoe het er orgineel uitzag en aan de buurman meegegeven.
                      Gisteren terug en goed gestikt/genaaid, waarschijnlijk meer/dikker als orgineel.
                      Deze valt nu precies onder de armleunig/op bovenbeen en kunnen de kinderen het zelfs zelf dichtdoen, geen problemen meer want 25 cm langer.
                      De 3e ligt alvast klaar voor de toekomst.
                      Wat ik wel leuk vond dat op de gordelhouders GM met ond/patentnr. stond en fabrikant.. Autoliv (hetzelfde dus als waar mijn buurman werkt)

                      Mooie bijkomstigheid was dat ik bij het demonteren in de Zafira een kunststof bak onder de achterbank zag zitten en meteen wist waar die voor was,
                      Deze is voor het bagagescheidingsnet en de bak had ik nog niet want het net heb ik op de dag van aanschaf auto op de terugweg aangeschaft voor 25 euro.
                      Dus nu ook dit compleet.
                      Overigens, deze bak is 100 procent hetzelfde als van een zafira A voor degenen die ook zo’n bak zoeken.

                      #18092879
                      vectra208v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 January 2006

                        Niet alleen vandaag maar eergisteren begonnen met het inbouwen van mijn nieuwe radio/dvd klapscherm en versterker.
                        Waar ik het meest mee zat is dat er weinig plek is in de zafira om een versterker weg te werken zodat de kids er niet op gaan staan of dat ze er tegen stoten.

                        uiteindelijk toch een plekje bedacht en erin gebouwd.


                        Het meeste is al aangesloten maar nog niet naar wens dus vandaag weer even verder.

                        #18092880
                        Dafkes24
                          Lid sinds:
                          20 October 2007

                          Ik heb mijn defecte CDC3 eruit gehaald en een nieuwe erin gezet met een Aux-In aansluiting op zit. :thumb

                          #18092881
                          nova….
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            @vectra208v wrote:

                            Niet alleen vandaag maar eergisteren begonnen met het inbouwen van mijn nieuwe radio/dvd klapscherm en versterker.
                            Waar ik het meest mee zat is dat er weinig plek is in de zafira om een versterker weg te werken zodat de kids er niet op gaan staan of dat ze er tegen stoten.

                            uiteindelijk toch een plekje bedacht en erin gebouwd.


                            Het meeste is al aangesloten maar nog niet naar wens dus vandaag weer even verder.

                            Idd ruimte achter is beperkt een kleinere versterker geen optie?

                            En hoe zet je hem vast?

                            #18092882
                            nova….
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Asbak gedemonteerd gaat niet meer dicht! kijk voor een ander op de sloop van de week.

                              #18092883
                              Dafkes24
                                Lid sinds:
                                20 October 2007

                                @nova…. wrote:

                                Asbak gedemonteerd gaat niet meer dicht! kijk voor een ander op de sloop van de week.

                                ik zou het pinnetje recht buigen, dan gaat hij weer dicht. :thumb

                                #18092884
                                nova….
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  @Dafkes24 wrote:

                                  @nova…. wrote:

                                  Asbak gedemonteerd gaat niet meer dicht! kijk voor een ander op de sloop van de week.

                                  ik zou het pinnetje recht buigen, dan gaat hij weer dicht. :thumb

                                  Die aan de binnenkant bij dat ijzeren plaatje zie daar wel een pinnetje en veertje?

                                  #18092885
                                  Family man
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 August 2012

                                    Even wat foto’s van de eerder vernoemde updates:

                                    bagagescheidingsnet en (bagage)vloernet en 2 netjes aan zijkant met haakjes (opel flexsysteem)

                                    dakdragers

                                    set structuurwielen met wieldeksels en winterbanden (de velgenboom die ik bij de winterset kreeg staat niet op de foto’s).

                                    opbergbak voor bagagescheidingsnet

                                    gordelverlengers

                                    gisteren gewassen met de 2 emmer methode en in de wax gezet!

                                    #18092886
                                    nova….
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Mooie updates… :thumbup Wel handig opbergvak onder de zitting!

                                      #18092887
                                      Family man
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 August 2012

                                        Dan de rest van de updates van het afgelopen jaar ook maar met plaatje erbij..
                                        Volgende week hebben we de Zafira 13 maanden en zijn dan ook bijna 13.000 verder (nu 69 duizend en een beetje).

                                        En wat hebben we nu gedaan aan de Zafira het afgelopen jaar, zelf de condensor vervangen en active koolstoffilter geplaatst
                                        en clima laten vullen en bijna direct na aanschaf een 3 tal deukjes laten restylen
                                        Binnenkort is de auto toe aan de volgende service maar zal een paar maanden (ongeveer 3000km verwacht ik) langer doorrijden zodat ik het samen kan laten doen met APK (vorig jr niet nodig), check natuurlijk wel regelmatig oliepijl maar er hoeft nog niets bij en een nieuwe fles opel olie (vanaf nieuw??) lag onaangebroken in de kofferbak bij aankoop.

                                        Hier de plaatjes bij de eerder geplaatste praatjes (hoera ook ik kan nu uploaden!)

                                        Als eerste de bestuurdersmat, (foto is van vandaag), alle matten zagen er prima uit (mag ook bij 57K) alleen net onder het gaspedaal een kleine slijtage (1bij3 cm) duidelijk een hakje van een klein damesvoetje (eerste eigenaresse), navraag leerde dat de charcoal mattenset met beige piping maar liefst 70 euro koste voor de voorste 2.

                                        Wat gedaan? strijklapje (voor kledingreparatie) aan onderzijde mat gestreken, en ik ben bezig met restauratie van een MG B GT, daar had ik het hele interieur gestript en de oude mattenset zat verlijmd en bij het lostrekken bleef er natuurlijk allemaal tapijt achter dus nieuwe besteld, de oude mat bewaard (ivm productiedatum onderzijde mat begin 1974).
                                        In de Opel mat in het gat stukje op maat geknipt MG tapijt gelijmt op het strijlapje zodat het gat gevuld was, daarna het verstevigde rubber gedeelte van de MG mat losgetornd en op maat gemaakt (randje eraf van ongeveer 4cm) en aan de onderzijde voorzien van enkele stroken dubbelzijdig tape, en goed uitgemeten op de Opel mat geplakt en door de schoenmaker laten stikken (4,50 euro) en zoals je ziet na een jaar nog steeds perfect.

                                        Daarna eind vorig jaar met dank aan de welkom terug actie van Opel met 50 euro korting de volgende onderdelen besteld:
                                        GM/Opel verbanddooos en gevarendriehoek, instaplijsten met zafira logo voor achterportieren (zelfde als voorin bij cosmo) alleen achter niet standaard en een nieuwe raamlijst RV met rvs inleg ivm deukjes in de lijst.

                                        En dan nog vorige week de dunlop flatblades gemonteerd (al eerder aangeschaft) en een setjes orginele GM lakstiften.

                                        Totale kosten afgelopen jaar (restylen, (orginele) updates en airco onderdelen op een paar euro na 700 euro wat ik niet
                                        tegen vind vallen.

                                        #18092888
                                        nova….
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Net apk gehad enige wat er aan moest gedaan worden was een stadslichtje vervangen! Dus kunnen we weer een jaar cruise! :wors
                                          Kreeg wel een aandachtspuntje voor de remschijven voor.

                                          #18092889
                                          OpelJeff
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            18 April 2011

                                            @vfrmarcel wrote:

                                            Dagrijlampen van Hella geplaatst
                                            dit is een speciale uitvoering omdat je deze onder 30 graden mag plaatsen LEDlayline 30
                                            http://www.hella.com/ePaper/NL/Dagrijverlichting/index.html#/4/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                            makkelijk te plaatsen gleuf maken met dremel , alu strip op maat maken
                                            In combinatie met automatische verlichting erg makkelijk en H7 gaat langer mee


                                            hier zie je de leds onder een hoek

                                            Erg mooi dit zou ik ook wel willen maar ik heb geen mistlampen, Waar heb jij de bedrading aangekoppeld ?

                                            #18092890
                                            vfrmarcel
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 December 2012

                                              Werkt ook zonder mistlamp
                                              Er zit een maak / breek relais bij
                                              Voeding over relais contact geschakelde plus(uit zekeringkast) naar de dagrijlampen
                                              Schakelen door plus stadslicht (draad door tule uit de koplamp), hierdoor verbreek je de verbinding

                                              #18092891
                                              bert.
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                16 December 2009

                                                @Family man wrote:

                                                Even wat foto’s van de eerder vernoemde updates:

                                                bagagescheidingsnet en (bagage)vloernet en 2 netjes aan zijkant met haakjes (opel flexsysteem)

                                                dakdragers

                                                set structuurwielen met wieldeksels en winterbanden (de velgenboom die ik bij de winterset kreeg staat niet op de foto’s).

                                                opbergbak voor bagagescheidingsnet

                                                gordelverlengers

                                                gisteren gewassen met de 2 emmer methode en in de wax gezet!

                                                Hai family man, ik zie dat je ‘n Zafira met panorama-dak hebt. Heb net zo’n Zafira, ben op zoek naar dakdrager hiervoor. Kun je me ffe laten weten misschien wat er bij jou op zit, m.n. omdat niet alles op panorama-dak past ?? misschien merk of type
                                                alvast bedankt. bert.

                                                #18092892
                                                Family man
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 August 2012

                                                  @ Bert is een dakdrager van Opel, genoeg te koop op MP voor ongeveer 50 euro, soms zelfs goedkoper, let op 2 verschillende types, t/m 2007 (nokjes aan binnenzijde dakrail auto) en vanaf modeljaar 2008 met gaatjes in de dakrail! goed navragen of goed kijken naar foto.

                                                  #18092893
                                                  bert.
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 December 2009

                                                    @Family man wrote:

                                                    @ Bert is een dakdrager van Opel, genoeg te koop op MP voor ongeveer 50 euro, soms zelfs goedkoper, let op 2 verschillende types, t/m 2007 (nokjes aan binnenzijde dakrail auto) en vanaf modeljaar 2008 met gaatjes in de dakrail! goed navragen of goed kijken naar foto.

                                                    Hai, dankjewel voor je antwoord. Volgens mijn info zijn er 3 versch.type’s dakdragers, alléén als je panorama-dak hebt is het aanbod niet zo erg groot. Ik blijf doorzoeken en bedankt, family-man. Mooie Zafira en netjes bijgehouden/opgeknapt!!

                                                    #18092894
                                                    wim-pan
                                                      Lid sinds:
                                                      25 June 2013

                                                      Vandaag een setje winterbanden met mooie zwarte aluminium velgen weten te scoren op mp, voor weinig.. :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 545)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.