Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 545)
  • Auteur
    Berichten
  • #18092795
    udo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2007

      @vectra208v wrote:

      vandaag nieuwe achterruitenwisserarmpje opgehaald bij de dealer.
      Was op de sloop nergens te vinden en het risico dat die ook knapt net als die oude van mij heb ik verschillende automaterialen bedrijven hier in de buurt gebelt maar zijn niet aftermarket te leveren en dus alleen verkrijgbaar bij de dealer.

      prijs voor dat stukje kunstof?? 32,- ex BTW :fy1 oplichters

      Als je hem hier had besteld, had je hem voor de helft !!
      http://www.ruitenwissershop.nl/default.asp?txtkenteken=&MerkNaam=OPEL&MerkType=ZAFIRA+%28F75%5F%29&usnid=11468&ktypenr=10917″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18092796
      udo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 January 2007

        En mijn ramen achter geblindeerd. Met folie van de Automat.
        Heb het achterraam ook gedaan, maar dat was geen suc6. Binnenkort maar even laten doen.

        #18092797
        vectra208v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 January 2006

          @udo wrote:

          @vectra208v wrote:

          vandaag nieuwe achterruitenwisserarmpje opgehaald bij de dealer.
          Was op de sloop nergens te vinden en het risico dat die ook knapt net als die oude van mij heb ik verschillende automaterialen bedrijven hier in de buurt gebelt maar zijn niet aftermarket te leveren en dus alleen verkrijgbaar bij de dealer.

          prijs voor dat stukje kunstof?? 32,- ex BTW :fy1 oplichters

          Als je hem hier had besteld, had je hem voor de helft !!
          http://www.ruitenwissershop.nl/default.asp?txtkenteken=&MerkNaam=OPEL&MerkType=ZAFIRA+%28F75%5F%29&usnid=11468&ktypenr=10917″ onclick=”window.open(this.href);return false;

          dat zijn alleen de WISSERBLADEN…..niet de WISSER-ARM :thumb
          Zat hier toen ook te kijken maar geen arm te vinden en is ook geen AFTERMARKET product dus alleen verkrijgbaar bij de dealer.

          ps: Ik kreeg hem trouwens voor 31,- INCLUSIEF :D

          #18092798
          Rickyyy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 June 2012

            Netjes ze klauwen en ramen, knapt ie inderdaad vanop!

            Vandaag de zafira weer even lekker gewassen, wel weer wat onderdelen besteld…

            Tijdens het wassen zag ik dat de stip op de rechter achterdeur aan de voorkant begon los te komen. Is hier een speciale lijm, kit, tape voor?

            #18092799
            udo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 January 2007

              @Rickyyy wrote:

              Netjes ze klauwen en ramen, knapt ie inderdaad vanop!

              Vandaag de zafira weer even lekker gewassen, wel weer wat onderdelen besteld…

              Tijdens het wassen zag ik dat de stip op de rechter achterdeur aan de voorkant begon los te komen. Is hier een speciale lijm, kit, tape voor?

              Had ik bij mijn vorige zafira a ook last van, net of hij tegen de deur aan was gekomen. Heb ertoe kit tussen gedaan met een lijmklem. Heeft een half jaar goed gezeten, maar liet toch weer los. Toen een stukje met een mesje eraf gehaald, en dat was beter. Alleen wel ‘lelijker’ . Auto is nu verkocht.

              #18092800
              jurgen boes
                Lid sinds:
                30 May 2013

                vandaag eerst de B van binnen en buiten gewassen en een beetje gepoetst.
                vanmiddag ben ik begonnen aan de tomtom, normaal een kwestie van in het raam plakken en klaar maar ik ben alergies voor losse draden over het dash.
                dus ik heb eerst een extra lange usb besteld en vervolgens achter het dash weggewerkt de tomtom zit nu knus op het linker zijruitje.
                nu nog de micro-USB van mn telefoon door het dash en dan is het weer netjes.

                #18092801
                vfrmarcel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 December 2012

                  Dagrijlampen van Hella geplaatst
                  dit is een speciale uitvoering omdat je deze onder 30 graden mag plaatsen LEDlayline 30
                  http://www.hella.com/ePaper/NL/Dagrijverlichting/index.html#/4/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  makkelijk te plaatsen gleuf maken met dremel , alu strip op maat maken
                  In combinatie met automatische verlichting erg makkelijk en H7 gaat langer mee


                  hier zie je de leds onder een hoek

                  #18092802
                  Toestra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 June 2010

                    Vandaag geprobeerd een originele duplex OPC-einddemper onder m’n Zafira B 2.2 te monteren…

                    De overbrugging m.b.t. het diameter verschil in het uitlaat systeem is te creëren,… maar helaas moet ik dan ook afscheid nemen van het reserve wiel.
                    Dus m’n conclusie is uiteindelijk; Een mooie aanpassing, maar het gaat ‘m niet worden…

                    #18092803
                    vectra208v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 January 2006

                      lukt het niet om om het reserve wiel heen te gaan met de buizen?
                      Als het ook van een B afkomt zou het moeten passen.

                      misschien een foto van het systeem en onderkant auto? misschien dat ik er dan wel uit kom of het door kleine aanpassing wel kan..

                      #18092804
                      Toestra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 June 2010

                        De Zafira B OPC is niet te leveren geweest met een reserve wiel… en de aftakking naar het rechter sierstuk loopt dwars door de plaats van het reserve wiel.

                        Om het reserve wiel heen is wel mogelijk, maar dan kan ik beter een ander systeem als uitgangspunt nemen.
                        Ik ga m’n opties even heroverwegen… Maar bedankt voor je aanbod i.i.g.!

                        #18092805
                        udo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 January 2007

                          @vfrmarcel wrote:

                          Dagrijlampen van Hella geplaatst
                          dit is een speciale uitvoering omdat je deze onder 30 graden mag plaatsen LEDlayline 30
                          http://www.hella.com/ePaper/NL/Dagrijverlichting/index.html#/4/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                          makkelijk te plaatsen gleuf maken met dremel , alu strip op maat maken
                          In combinatie met automatische verlichting erg makkelijk en H7 gaat langer mee


                          hier zie je de leds onder een hoek

                          Ziet hier een duidelijke beschrijving bij hoe je het moet aansluiten ?
                          En hoe je ze gemonteerd hebt bij de roosters ? Ik zit er over te denken om kant en klare te kopen (roosters met dagrij).
                          En hoe heb je deze aangesloten ? Welke lampen branden nu wel en welke niet ?
                          Ik weet dat je met de op-com bijvoorbeeld de verlichting automatisch kan zetten, maar welke heb jij dan gepakt ? Of heb je niets geprogrammeerd en heb je ze bij de stadslichten op ?
                          En als ik vragen mag ? Waar heb je ze vandaan ? Prijs ?
                          Ben even benieuwd !

                          #18092806
                          udo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 January 2007

                            Vorige week kenteken laten graveren in de ramen.
                            Bij carglass, gratis en voor niets.
                            Maakt de auto minder aantrekkelijk om te jatten !
                            Het is geen verplichting volgens verzekering, maar vind het wel een prettig gevoel.

                            #18092807
                            gerben rsv
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 October 2011

                              @Toestra wrote:

                              De Zafira B OPC is niet te leveren geweest met een reserve wiel… en de aftakking naar het rechter sierstuk loopt dwars door de plaats van het reserve wiel.

                              Om het reserve wiel heen is wel mogelijk, maar dan kan ik beter een ander systeem als uitgangspunt nemen.
                              Ik ga m’n opties even heroverwegen… Maar bedankt voor je aanbod i.i.g.!

                              Bij mijn schoonvader zat ook geen reservewiel onder zijn B OPC toen hij hem kocht maar een reparatie setje in de kofferbak was gelukkig wel standaard alleen in de eerste week dat hij hem had op de snelweg door glas gereden en dit gat was dus niet te repareren met het setje!

                              Er ligt nu een thuiskomertje in de kofferbak!!

                              #18092808
                              vfrmarcel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 December 2012


                                Het is erg makkelijk , gleuf maken dan voor de achterkant een strip gemaakt van (foto is van mijn vorige auto zonder mistlamp),de lamp kan je hoog en laag stellen in de houder
                                Dan draden doorvoeren naar relais (alles zit er bij)
                                Relais verbreekt de dagrijlamp spanning als de koplamp aan gaat
                                een draad van stadslicht (door rubberafdekkap heen van de lamp) een draad op massa (accu) een draad in de zekeringkast (moet ik ff kijken )schakelende plus
                                Weet niet meer wat deze kosten maar ff je automaterialen zaak bellen met het nummer 2pt 980 850-801 dan hebben ze wel een prijs voor je
                                Ik heb nog een set van philips liggen maar je moet die 30 graden hebben anders schijnen ze naar buiten of je moet ze er scheef inzetten

                                Mijn lampen gaan automatisch aan dus ik heb totaal geen omkijken meer :D altijd zichtbaar :D

                                #18092809
                                jurgen boes
                                  Lid sinds:
                                  30 May 2013

                                  dat heb je netjes gedaan!
                                  past perfect zo te zien

                                  #18092810
                                  vfrmarcel
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 December 2012

                                      Ik ging naar de bandenboer voor achterbanden balanceren maar er zat een vlak kantje aan voor zat er ook aan te komen
                                    4 nieuwe michelins :thumb €€ auwwww €€

                                    #18092811
                                    udo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 January 2007

                                      @vfrmarcel: http://art.rexbo.net/hella/pdf/460-895-28.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false; hier staat de link dankzij jou part-nummer
                                      Prijs is € 119 per stuk (!!!) bij http://seekpart24.com/hella/daytime-running-light-set-2pt980850801″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                      En op ebay.de http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313.TR0.TRC0&_nkw=2pt+980+850-801&_sacat=0&_from=R40″ onclick=”window.open(this.href);return false; € 159,–
                                      Bedankt voor je goeie uitleg !

                                      Vandaag heb ik mijn speedlock geactiveerd in de op-com.
                                      Ben er nog niet helemaal uit hoe je de verlichting moet regelen, maar ja, dat zoeken we nog even op in het forum !!

                                      #18092812
                                      Family man
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 August 2012

                                        Vandaag orginele Opel dakdragers gekocht (gebruikt), het is de versie voor de dakrails met nokjes (05, 06,07), compleet met alle kapjes (4 grote en 4 kleine) en 2 sleutels en stelsleutel.
                                        Beetje stoffig/vuil dat wel, schoongemaakt en gepast/afgesteld, vond het wel lastig omdat die rubbertjes niet goed over de rails gingen (dubbel zitten), deze zijn tegen krassen op de rail..wat remmenreiniger op deze rubbertjes en buitenzijde roofrail en het gleed/klikte perfect zonder weerstand/krassen.

                                        Blij mee!

                                        #18092813
                                        vectra208v
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 January 2006

                                          @Family man wrote:

                                          Vandaag orginele Opel dakdragers gekocht (gebruikt), het is de versie voor de dakrails met nokjes (05, 06,07), compleet met alle kapjes (4 grote en 4 kleine) en 2 sleutels en stelsleutel.
                                          Beetje stoffig/vuil dat wel, schoongemaakt en gepast/afgesteld, vond het wel lastig omdat die rubbertjes niet goed over de rails gingen (dubbel zitten), deze zijn tegen krassen op de rail..wat remmenreiniger op deze rubbertjes en buitenzijde roofrail en het gleed/klikte perfect zonder weerstand/krassen.

                                          Blij mee!

                                          Ik had ze nog liggen van mijn sintra….de stelgleuf was niet lang genoeg dus die aangepast….nu passen ze gewoon op de zafira….enige is dat er SINTRA op de zijkanten staat…boeijuh :D

                                          maar altijd handig om er bij te hebben :thumbup

                                          #18092814
                                          Family man
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 August 2012

                                            Ik had ze nog liggen van mijn sintra….de stelgleuf was niet lang genoeg dus die aangepast….nu passen ze gewoon op de zafira….enige is dat er SINTRA op de zijkanten staat…boeijuh :D

                                            maar altijd handig om er bij te hebben :thumbup[/quote]

                                            ja het is voor de vakantie, mijn universele alu (lidl, toen 25 nu 35 euro) (staan trouwens ook op MP voor 130 piek nieuw…./andere aanbieder) past op bijna alle auto’s met roofrails (open roofrails) en laat die van de zafira b nou net dicht zijn…dus mijn schoonvader gebruikt mijn uni nu.

                                            Grote koffer op het dak, kinderfietsjes, buggy en meer spul erin..zelf fiets huren of fietsendrager erop..die laatste kan ik lenen, alleen heb geen trekhaak en wil een afneembare, met ori stekker (oris). moet er dan nu wel haast mee gaan maken.

                                            #18092815
                                            jurgen boes
                                              Lid sinds:
                                              30 May 2013

                                              ik had ze ook zien liggen bij aldi maar die passen dus niet? heb ook de dichte..
                                              mooi dat ik dat weet, dan hoef ik er ook niet meer voor langs te gaan!
                                              toch maar even verder zoeken dan

                                              #18092816
                                              Family man
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 August 2012

                                                verlichtingsunit gehaald voor dashboardkastje bij Mettler demontage, kreeg het gratis mee!

                                                #18092817
                                                Toestra
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  8 June 2010

                                                  Vandaag het standaard stuurwiel in m’n Zafira vervangen met een sport stuurwiel.

                                                  Ligt lekkerder in de hand…

                                                  #18092818
                                                  udo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    31 January 2007

                                                    @Toestra wrote:

                                                    Vandaag het standaard stuurwiel in m’n Zafira vervangen met een sport stuurwiel.

                                                    Ligt lekkerder in de hand…

                                                    Misschien een HOW TO maken hiervoor ?
                                                    Of heb je van de montage en demontage geen beeld materiaal !

                                                    #18092819
                                                    Hills
                                                      Lid sinds:
                                                      16 April 2013

                                                      Een paar nieuwe achterlampen geplaatst op mijn Zafira A en zijruitwindschermpjes zowel voor als achter geplaatst. Foto volgt ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 545)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.