Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2009 om 20:29 #17434381AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja daar is dan ook wel weer zo. Ik zie eerst wel hoe de auto rijdt met de nokken en de nieuwe inlaat en kan dan nog kijken waar hij de power mist
3 december 2009 om 20:31 #17434382jupzz
Ben wel benieuwd
Willem
3 december 2009 om 21:44 #17434383origineel gepost door speaker
IS een net aantal pk’s , maar toch heb ik liever m’n Dieseltje : 150pk en 320Nm !! :sleepingdie heeft er dan ook een flinke propellor achter peet ;)
4 december 2009 om 13:33 #17434384Wat heb ik vandaag gedaan?
– Setje Bosch Areotwin Retrofit flatblade wipers van EBAY UK (30 euro incl verzending) gemonteerd
Had niet goed opgelet, het was een setje right hand drive. Maar kwartiertje werk en nu zijn het lefthand driveOok ff nieuwe naaf laten installeren rechts achter vorige week, en gelijk mijn ebay UK Osram NightBreaker (3 setjes, 50 euro incl verz) geinstalleerd in dim-licht.
Ebay, you gotta love it! :wors:wub
4 december 2009 om 15:55 #17434385Vandaag sub aangesloten.
En de Vectra gewassen kan alleen weer klote vogels :fy1
En een lekker stuk gereden.4 december 2009 om 17:34 #17434386origineel gepost door wim-v6
oliepeil sensor eruit, nieuwe pakking er tussen en weer terug bouwen.je kan evt ook de sensor zelf vervangen.
Willem
Weet jij hoe die sensor vast zit Willem ?
Geschroefd, met een klemmetje, of….. :wtf4 december 2009 om 18:11 #17434387dacht met boutjes.
Willem
5 december 2009 om 11:02 #17434388irmscher grill geplaatst:D
6 december 2009 om 15:06 #17434389Vorige eigenaar had hulpveren gemonteerd waardoor de vectra voor een GTS wel een beetje hoog op z’n achterpootjes stond. Wilde eerst alleen deze verwijderen, maar was bijna net zoveel werk (achter tenminste :)) om dan maar gelijk een setje verlagings veren te monteren. Achter ruim 3,5cm omlaag en voor bijna 2.
Jaap
6 december 2009 om 18:38 #17434390Luchtfilter vervangen (op aanraden EDS) en verder genoten van mijn 192 pktjes:wub
Jan
6 december 2009 om 18:58 #17434391origineel gepost door janneman vectra c
Luchtfilter vervangen (op aanraden EDS) en verder genoten van mijn 192 pktjes:wubJan
goed bezig:)
6 december 2009 om 19:35 #17434392vandaag de thermostaat maar eens vervangen van de vec… in januari/februari mag de auto voor de keuring.. spannend!! dit is mijn 3de auto en zoals het eruit gaat zien de eerst die voor de APK moet :)
6 december 2009 om 19:36 #17434393men parrot mki9200 ingebouwd
6 december 2009 om 19:38 #17434394maar waar zit nu de bediening van die parrot?
6 december 2009 om 23:22 #17434395Nou niet helemaal vandaag, maar toch.
Vorige week effe beurtje gegeven aan me veccie 1,8 uit 98. Nieuwe vonkjes, nieuw olie-,lucht-en benzinfilter. En een interieur filtertje. Nieuwe castrol olie, wat koelvloeistof en ruitenwisservloeistof plus nieuwe wissertjes. En wat lucht in de bandjes. Deze stonden op 1,8 en heb ze op 2.2 gezet. Maar ben wel gelijk van het getril af boven de 140. Maar autootje loopt weer heerlijk. Nou binnenkort even vragen voor de distibutie te laten vervangen. En dan de luxe dingetjes langzaam aanpakken. Zoals wat lampjes van de airco, de airco zelf laten vullen. En me sleutel laten inlezen.7 december 2009 om 09:10 #17434396een hele verlanglijst zo te horen :) is het de vec van je avatar? die is wel gaaf, vooral met die velgen eronder
7 december 2009 om 14:21 #17434397Afgelopen zaterdag naar EDS gegaan. Ik had het verhaal al in het Chiptuning-topic staan maar post het hier ook nog even. Nou, komt ie:
Sow, dat is tog fokking nie normaal
Vanmorgen om 9.15 uur de auto in en via de flappentapper naar EDS gereden. Het weer was echt klote en tevens errug druk op de weg. Omstreeks 10.40 uur kwam ik bij EDS het parkeerterrein opgereden en zag aldaar een grijze Vec-C staan met nederlands kenteken. Ik dacht, da’s de C van Janneman. Hij had om 10.00 uur een afspraak en ik dacht, of die van hem is al klaar, of hij staat nog te wachten.
Ik ben naar binnen gelopen en Jan en ik hadden direct oogcontact. Hadden elkaar nog nooit ontmoet maar hadden beide kriebels in de buik. Heren, let wel, EDS-kriebels wel te verstaan. Jan z’n auto moest nog gedaan worden en werd al snel in de touwen gehesen. Ik zal me bij mijn eigen verhaal houden zodat Jan zijn eigen ervaring met jullie kan delen.
Na de vec van Jan was de mijne aan de beurt. De monteur reed de auto naar binnen en deze werd stevig verankert, software werd uitgelezen en na een kwartiertje werd de nieuwe software er weer ingelezen. Fire it up baby. Nou nou, de auto werd gestart en de rollerbank deed zijn werk. Ik moet zeggen dat vanachter een raampje je auto zo te zien stampen doet in het begin best wel pijn aan je ogen en oren. Maar, dit werd goedgemaakt door de eerste meting. Tsjonge, 190pk en een koppel van dik 430Nm. Let wel ik heb een standaard 120pk
Zelfs de monteur zei dat het een beetje aan de hoge kant was. Ook de chef zelf, Heer Schindler, kwam nadat hij lucht had gekregen van deze meting, zelf even poolshoogte nemen. Geen probleem zei hij, we zetten er gewoon iets andere software in zodat het vermogen iets gedempt wordt. Nou klik maar op de link hieronder voor de definitieve details.
http://i227.photobucket.com/albums/dd18/malamutesenna/EDS-Roel.jpg
Na deze nieuwe test alles afgekoppeld en een proefrit gaan maken. Jezus miena, dat ding is echt anders geworden. Wat een power. Trekken als een paard hoor
Om 15.00 uur was ik weer thuis na wederom een errug regenachtige rit. Een leuk dagje uit die ik alle C-rijders kan adviseren.
Greetz Roel met een super-C
7 december 2009 om 15:24 #17434398Vandaag de hele ochtend bezig geweest met de zitting van de achterbank aan te passen.
Veel pas en meet werk , maar HIJ PAST !! Meteen de stoelen en armleuning ook gemonteerd.
( foto’s en uitgebreide uitleg volgt, ben kapot ! :( maar wel blij :D )7 december 2009 om 15:29 #17434399Vandaag de laatste werkzaamheden aan m’n vec gehad, nl. het uitlijnen. De afgelopen weken bijna failliet gegaan aan m’n auto…
Wat is er de afgelopen weken dan allemaal aan gedaan;
* nieuwe schokdempers (Bilstein B4)
* nieuwe veren (Eibach, lekkerlekkerlekker)
* nieuwe banden (Goodyear Eagle F1 asymetric)
* nieuwe draagarmen achter (ivm klapperen)
* nieuwe spoorstangen achter (ivm in rubberbus volkomen vastgelopen excentrische bout)
* nieuwe thermostaat (kwam niet meer boven de 82 graden)
* grote beurt (nummer 4, dus de meest uitgebreide :vertag )
* nieuwe sproeierkoppen (Insignia, leuke en goedkope mod!)
* alle lampjes van de angeleyes vervangen door LED en, ivm tegenvallend resultaat, weer vervangen door gloeilampjes….
* schadeherstel spatscherm en bumper, incl spuiten van de volledige bumper (ivm een eikel die geen briefje achter liet :fy1 )
* En nu dus als laatste volledig uitgelijnd door een expert.
Van mijn vrouw mag ik de komende maanden het woord “auto” en “kosten” niet meer in 1 zin gebruiken, maar het stuurt uiteindelijk fantastisch king:
Groet, Eric
7 december 2009 om 15:45 #17434400origineel gepost door speaker
Vandaag de hele ochtend bezig geweest met de zitting van de achterbank aan te passen.
Veel pas en meet werk , maar HIJ PAST !! Meteen de stoelen en armleuning ook gemonteerd.
( foto’s en uitgebreide uitleg volgt, ben kapot ! :( maar wel blij :D )Hey Peet, gaaf om te lezen dat de set alsnog past. Ben benieuwd naar de pics ervan.
Greetz Roel met een C
7 december 2009 om 15:53 #17434401origineel gepost door sw_reijnders
maar waar zit nu de bediening van die parrot?er zit een afstandsbediening bij:thumbup
7 december 2009 om 16:12 #17434402origineel gepost door gts power
origineel gepost door sw_reijnders
maar waar zit nu de bediening van die parrot?er zit een afstandsbediening bij:thumbup
EN waar heb je die verstopt dan !!!!!! :vertag
:D
7 december 2009 om 17:15 #17434403origineel gepost door speaker
Vandaag de hele ochtend bezig geweest met de zitting van de achterbank aan te passen.
Veel pas en meet werk , maar HIJ PAST !! Meteen de stoelen en armleuning ook gemonteerd.
( foto’s en uitgebreide uitleg volgt, ben kapot ! :( maar wel blij :D )Zonde, had zo gehoopt dat het niet paste….:thumbdown
7 december 2009 om 17:19 #17434404AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag eens even bezig geweest met mn nieuwe inlaattraject en nokkenassen. Heb gekeken wat ik allemaal nog nodig heb, maar moet nog 1 ding weten en dat is:
Waar is dit voor? Want als ik weet wat het is dan kan ik daar de nieuwe pakking voor bestellen! Is het onderste deel van het inlaatspruitstuk van een x16xe en dit zit op de hoek van het spruitstuk bij de egr.
7 december 2009 om 17:32 #17434405origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door gts power
origineel gepost door sw_reijnders
maar waar zit nu de bediening van die parrot?er zit een afstandsbediening bij:thumbup
EN waar heb je die verstopt dan !!!!!! :vertag
:D
deze zit hier verstopt:D:thumbup
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.