Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2009 om 09:29 #17434356
origineel gepost door Edvries
origineel gepost door speaker
origineel gepost door Edvries
kom eraan! (of is het handiger als je hier langs rijd..)Watdenkjij.nl ?
Link doet het niet…:vertag
tuurlijk niet, ik maak niet net als jij een pagina als watsehjij.nl
3 december 2009 om 09:39 #17434357origineel gepost door speaker
origineel gepost door Edvries
origineel gepost door speaker
origineel gepost door Edvries
kom eraan! (of is het handiger als je hier langs rijd..)Watdenkjij.nl ?
Link doet het niet…:vertag
tuurlijk niet, ik maak niet net als jij een pagina als watsehjij.nl
respect voor de Watsehjij he!!:argue
3 december 2009 om 09:47 #17434358origineel gepost door Edvries
respect voor de Watsehjij he!!:argue
Sorry, mooie site hoor !
( vooral de eerst foto , wat een snoepie ! )3 december 2009 om 09:56 #17434359origineel gepost door speaker
origineel gepost door Edvries
respect voor de Watsehjij he!!:argue
Sorry, mooie site hoor !
( vooral de eerst foto , wat een snoepie ! )Ja, dat is mijn broer op dat T-shirt, zal het aan m doorgeven, maar Demi is ook een schatje hoor!
3 december 2009 om 10:38 #17434360origineel gepost door jaap968
origineel gepost door wim-v6
Afgelopen 2 dagen lekker uitgelaten in DuitslandWillem
He willem, ik zit me elke keer weer te verbazen over je onderschrift; 257 km/u :wors Is dit met de standaard v6 motor of had je veel wind mee en berg af :)?
Ik mag me er zelf nog over verbazen..
maar de eerste generatie V6en loopt lekker vlot door inderdaad.
aan de mijne is weinig gedaan!! niks eigenlijk, buiten goed onderhoud.
Of het bergaf was zou ik niet weten, was erg vlak daar..
had wel 110km achter elkaar de ruimte..
autotje gaat iig vlot naar de 230km/u en klimt dan langzaam door.
Let op de Distributie riem staat bij mij met UITERSTE precizie afgesteld, dat in tegenstelling tot de meeste (bijna alle) door een dealer of garage gemonteerde distributie riemen welke vaak met enige afwijking staan afgesteld.
hierdoor is mijn auto echt VEEL beter gaan rijden..
Willem
3 december 2009 om 14:57 #17434361AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat bedoel je precies met ‘uiterste precizie’, willem? Tandwielafstelling ofzo? Want ik moet binnenkort ook een nieuwe distributie, dus ben wel benieuwd:angel
3 december 2009 om 15:04 #17434362AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb in essen nog een nürburgring sticker kunnen scoren, kostte normaal 6 euro! Maar er werden er 100 uitgedeeld, en stond met mn neus vooraan:P
3 december 2009 om 15:09 #17434363origineel gepost door martklanderman
Wat bedoel je precies met ‘uiterste precizie’, willem? Tandwielafstelling ofzo? Want ik moet binnenkort ook een nieuwe distributie, dus ben wel benieuwd:angeljij heb toch geen v6?
3 december 2009 om 15:21 #17434364AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee, maar dat maakt toch ook niet uit? Ik heb ook een distributieriem:P Was wel benieuwd wat hij daar mee bedoelde. Misschien kan ik bij mij de distributie dan ook wel zo afstellen dat ie beter en fijner loopt:thumbup
3 december 2009 om 15:22 #17434365origineel gepost door martklanderman
Nee, maar dat maakt toch ook niet uit? Ik heb ook een distributieriem:P Was wel benieuwd wat hij daar mee bedoelde. Misschien kan ik bij mij de distributie dan ook wel zo afstellen dat ie beter en fijner loopt:thumbuploopt hij niet naar je zin dan?
of moettie nog beter gaan lopen:jerry
3 december 2009 om 15:29 #17434366AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ooohjawel hoor, loopt echt heel fijn! Maar weet niet beter, dus mss kan het nog wel beter:P Maar ga binnenkort wel in vermogen omhoog:wub
3 december 2009 om 16:44 #17434367Bij de V6 motoren kun je de riem op 3 manieren verstellen, en dat vergt een beetje extra tijd, en geduld.
zo moet je de voorste 2 nokkenassen met de achterste 2 gelijk zetten..
en dan moet je nog je nokkenassen met de krukas precies goed zetten…
als ik een riem naar mijn zin heb afgesteld, is de motor wel een keer of 10 rond geweeste met een ratel…
Bij mijn Dealer vervangen riem stonde de nokkenassen van bank 1 bijna een halve tand te vroeg, en de 2e bank bijna een halve tand te laat, let op!! met speciaal gereedschap word deze bij de dealer omgelegd.
bij mij niet, alles met de hand!!
Vaak wel het beste resultaat…
Willem
3 december 2009 om 17:44 #17434368origineel gepost door martklanderman
Ooohjawel hoor, loopt echt heel fijn! Maar weet niet beter, dus mss kan het nog wel beter:P Maar ga binnenkort wel in vermogen omhoog:wubhoezo, ga je er eindelijk een 1800 of toch maar gelijk een 2.5 in leggen:jerry:jerry
3 december 2009 om 17:51 #17434369AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee het blok blijft hetzelfde gewoon een 1600, maar krijg een nieuwe inlaat en nieuwe nokken en later ook nog een nieuw spruitstuk en chippen. Hoop op 150 pk aan het einde
3 december 2009 om 19:03 #17434370Dan mis je alleen nog een hop koppel tov de grotere motoren en zal je veel vermogen op hogere toeren hebben.
maar leuk rijden zal het zeker…
Wat voor inlaat gaat er op dan Mart??
Willem
3 december 2009 om 19:28 #17434371Vandaag m’n 225/40/18 winterbanden laten monteren. Nee meneer, die ronde grote krassen hebben wij niet gemaakt. Gewoon een hele velg met da apparaat naar de klote. Moet je dan toch met een intake formulier je auto inventariseren voor je ‘m overdraagt aan een ‘vak’garage. Nu mag ik maandag bellen met de directeur, dan is ie er weer. Moedeloos word ik er van. Doe je zo je best om je vec mooi te houden, krijg je onder de krassen terug. Shit zooi!:thumbdown:mad:
3 december 2009 om 19:36 #17434372AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
Dan mis je alleen nog een hop koppel tov de grotere motoren en zal je veel vermogen op hogere toeren hebben.maar leuk rijden zal het zeker…
Wat voor inlaat gaat er op dan Mart??
Willem
Koppel maakt mij niet zo heel veel uit, wil gewoon dat ie op de snelweg iets vlotter weg komt bij inhalen enzo:thumbup
Maar komt een lexmaul op met onderste deel van een x16xe. En risse motorsport nokken. En wil ‘m ook nog chippen en zelf een spruitstuk maken want die van supersprint is niet te betalen! Zit alleen nog te twijfelen tussen een 4-2-1 of een 4-1. Wat is het beste denk je, willem (of iemand anders)?
3 december 2009 om 19:39 #17434373dan heb je dus koppel nodig (trekken van onderuit je toeren range) hoog aantal PK’s zegt meer over top snelheid dan over de manier om daar te komen
edit: daarom is een mooi aantal paardjes onder de kap niet minder mooi :jerry :D
3 december 2009 om 19:46 #17434374AnoniemLid sinds:
1 January 1970De specs zijn dan ongeveer 150pk en 185nm koppel (berekend op het werk). Dus dat is opzich wel redelijk. En het maximale koppel zit rond de 3200 toeren en op de snelweg bij 120km/uur rij ik al 3500 toeren. dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen:D Zou in ieder geval wel voor veel lol zorgenking:
3 december 2009 om 19:50 #17434375kump wel goud dus ;)
3 december 2009 om 19:50 #17434376IS een net aantal pk’s , maar toch heb ik liever m’n Dieseltje : 150pk en 320Nm !! :sleeping
3 december 2009 om 19:52 #17434377Dat zijn de waarden van een 2 liter, 185Nm bij 3200 toeren, toch wel errug netjes met een inlaat welke het koppel hoger in toeren zou leggen (zit al op 3200 toeren (150Nm) bij de X16XEL),
bij kleinere motoren met veel vermogen moet je het hebben van het toerental normaal gesproken.
daarom draaien die verrekte vlotte japannertjes vaak zomaar 8000 toeren..
Mooi voorbeeld is dan ook de Civic van ’89 t/m ’91 1.6 16V Vtec (deze is dus zelfs met variabele kleptiming
motorinhoud: 1590cc
Vermogen: 150pk bij 7600 toeren.
Koppel: 155Nm bij 7100 toeren.de Civic 1.6 16V VTi (Vtec) van ’92 t/m ’95 Variabele kleptiming
Motorinhoud: 1590cc
Vermogen: 160pk bij 7600 toeren
Koppel: 150Nm bij 7000 toeren.Ben wel benieuwd, wat de auto op de testbank gaat doen.
Keep us UP posted..
Willem
3 december 2009 om 19:58 #17434378origineel gepost door speaker
IS een net aantal pk’s , maar toch heb ik liever m’n Dieseltje : 150pk en 320Nm !! :sleepingIk ook :200pk en 430Nm:jerry:jerry
Jan
3 december 2009 om 20:08 #17434379AnoniemLid sinds:
1 January 1970Jah idd komt wel overeen met een 2 liter qua koppel. Maar is berekend met een simulator dus of dat helemaal klopt dat zien we pas als het er allemaal op zit. Als eerste gaan de ram induction en nokken erin en dat zou ongeveer 30pk en 20nm koppel moeten leveren.
Maar ik kan ook wel merken dat de auto het vlotst is tussen de 4000 en 6000 toeren en dat het daarna een beetje “inkakt”. Dus dat rijdt ook het fijnst tussen die toerentallen. Dus denk dat ik daarom ook voor een 4-1 spruitstuk ga, omdat dat meer vermogen geeft in hogere toeren en een 4-2-1 meer in lagere toeren. Dit ook omdat de rest van de aanpassingen ook allemaal voor hogere toeren zijn gemaakt.
3 december 2009 om 20:26 #17434380je kan een Combi maken, beetje lager toerental is wel fijn bij een zwaardere auto als de Vectra.
denk toch dat een Corsaatje wel leuker rijdt, met een hoog toeren setup.
Willem
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.