wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 2,251 tot 2,275 (van in totaal 13,528)
  • Auteur
    Berichten
  • #17434356
    speaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2007

      origineel gepost door Edvries

      origineel gepost door speaker

      origineel gepost door Edvries
      kom eraan! (of is het handiger als je hier langs rijd..)

      Watdenkjij.nl ?

      Link doet het niet…:vertag

      tuurlijk niet, ik maak niet net als jij een pagina als watsehjij.nl

      #17434357
      Edvries
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 December 2004

        origineel gepost door speaker

        origineel gepost door Edvries

        origineel gepost door speaker

        origineel gepost door Edvries
        kom eraan! (of is het handiger als je hier langs rijd..)

        Watdenkjij.nl ?

        Link doet het niet…:vertag

        tuurlijk niet, ik maak niet net als jij een pagina als watsehjij.nl

        respect voor de Watsehjij he!!:argue

        #17434358
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          origineel gepost door Edvries

          respect voor de Watsehjij he!!:argue

          Sorry, mooie site hoor !
          ( vooral de eerst foto , wat een snoepie ! )

          #17434359
          Edvries
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 December 2004

            origineel gepost door speaker

            origineel gepost door Edvries

            respect voor de Watsehjij he!!:argue

            Sorry, mooie site hoor !
            ( vooral de eerst foto , wat een snoepie ! )

            Ja, dat is mijn broer op dat T-shirt, zal het aan m doorgeven, maar Demi is ook een schatje hoor!

            #17434360
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              origineel gepost door jaap968

              origineel gepost door wim-v6
              Afgelopen 2 dagen lekker uitgelaten in Duitsland

              Willem

              He willem, ik zit me elke keer weer te verbazen over je onderschrift; 257 km/u :wors Is dit met de standaard v6 motor of had je veel wind mee en berg af :)?

              Ik mag me er zelf nog over verbazen..

              maar de eerste generatie V6en loopt lekker vlot door inderdaad.

              aan de mijne is weinig gedaan!! niks eigenlijk, buiten goed onderhoud.

              Of het bergaf was zou ik niet weten, was erg vlak daar..

              had wel 110km achter elkaar de ruimte..

              autotje gaat iig vlot naar de 230km/u en klimt dan langzaam door.

              Let op de Distributie riem staat bij mij met UITERSTE precizie afgesteld, dat in tegenstelling tot de meeste (bijna alle) door een dealer of garage gemonteerde distributie riemen welke vaak met enige afwijking staan afgesteld.

              hierdoor is mijn auto echt VEEL beter gaan rijden..

              Willem

              #17434361
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Wat bedoel je precies met ‘uiterste precizie’, willem? Tandwielafstelling ofzo? Want ik moet binnenkort ook een nieuwe distributie, dus ben wel benieuwd:angel

                #17434362
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Heb in essen nog een nürburgring sticker kunnen scoren, kostte normaal 6 euro! Maar er werden er 100 uitgedeeld, en stond met mn neus vooraan:P

                  #17434363
                  c-dett16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 March 2005

                    origineel gepost door martklanderman
                    Wat bedoel je precies met ‘uiterste precizie’, willem? Tandwielafstelling ofzo? Want ik moet binnenkort ook een nieuwe distributie, dus ben wel benieuwd:angel

                    jij heb toch geen v6?

                    #17434364
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Nee, maar dat maakt toch ook niet uit? Ik heb ook een distributieriem:P Was wel benieuwd wat hij daar mee bedoelde. Misschien kan ik bij mij de distributie dan ook wel zo afstellen dat ie beter en fijner loopt:thumbup

                      #17434365
                      c-dett16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 March 2005

                        origineel gepost door martklanderman
                        Nee, maar dat maakt toch ook niet uit? Ik heb ook een distributieriem:P Was wel benieuwd wat hij daar mee bedoelde. Misschien kan ik bij mij de distributie dan ook wel zo afstellen dat ie beter en fijner loopt:thumbup

                        loopt hij niet naar je zin dan?

                        of moettie nog beter gaan lopen:jerry

                        #17434366
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Ooohjawel hoor, loopt echt heel fijn! Maar weet niet beter, dus mss kan het nog wel beter:P Maar ga binnenkort wel in vermogen omhoog:wub

                          #17434367
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Bij de V6 motoren kun je de riem op 3 manieren verstellen, en dat vergt een beetje extra tijd, en geduld.

                            zo moet je de voorste 2 nokkenassen met de achterste 2 gelijk zetten..

                            en dan moet je nog je nokkenassen met de krukas precies goed zetten…

                            als ik een riem naar mijn zin heb afgesteld, is de motor wel een keer of 10 rond geweeste met een ratel…

                            Bij mijn Dealer vervangen riem stonde de nokkenassen van bank 1 bijna een halve tand te vroeg, en de 2e bank bijna een halve tand te laat, let op!! met speciaal gereedschap word deze bij de dealer omgelegd.

                            bij mij niet, alles met de hand!!

                            Vaak wel het beste resultaat…

                            Willem

                            #17434368
                            c-dett16v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 March 2005

                              origineel gepost door martklanderman
                              Ooohjawel hoor, loopt echt heel fijn! Maar weet niet beter, dus mss kan het nog wel beter:P Maar ga binnenkort wel in vermogen omhoog:wub

                              hoezo, ga je er eindelijk een 1800 of toch maar gelijk een 2.5 in leggen:jerry:jerry

                              #17434369
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Nee het blok blijft hetzelfde gewoon een 1600, maar krijg een nieuwe inlaat en nieuwe nokken en later ook nog een nieuw spruitstuk en chippen. Hoop op 150 pk aan het einde

                                #17434370
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Dan mis je alleen nog een hop koppel tov de grotere motoren en zal je veel vermogen op hogere toeren hebben.

                                  maar leuk rijden zal het zeker…

                                  Wat voor inlaat gaat er op dan Mart??

                                  Willem

                                  #17434371
                                  jraaf
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 January 2008

                                    Vandaag m’n 225/40/18 winterbanden laten monteren. Nee meneer, die ronde grote krassen hebben wij niet gemaakt. Gewoon een hele velg met da apparaat naar de klote. Moet je dan toch met een intake formulier je auto inventariseren voor je ‘m overdraagt aan een ‘vak’garage. Nu mag ik maandag bellen met de directeur, dan is ie er weer. Moedeloos word ik er van. Doe je zo je best om je vec mooi te houden, krijg je onder de krassen terug. Shit zooi!:thumbdown:mad:

                                    #17434372
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      origineel gepost door wim-v6
                                      Dan mis je alleen nog een hop koppel tov de grotere motoren en zal je veel vermogen op hogere toeren hebben.

                                      maar leuk rijden zal het zeker…

                                      Wat voor inlaat gaat er op dan Mart??

                                      Willem

                                      Koppel maakt mij niet zo heel veel uit, wil gewoon dat ie op de snelweg iets vlotter weg komt bij inhalen enzo:thumbup

                                      Maar komt een lexmaul op met onderste deel van een x16xe. En risse motorsport nokken. En wil ‘m ook nog chippen en zelf een spruitstuk maken want die van supersprint is niet te betalen! Zit alleen nog te twijfelen tussen een 4-2-1 of een 4-1. Wat is het beste denk je, willem (of iemand anders)?

                                      #17434373
                                      sjouke
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 September 2006

                                        dan heb je dus koppel nodig (trekken van onderuit je toeren range) hoog aantal PK’s zegt meer over top snelheid dan over de manier om daar te komen

                                        edit: daarom is een mooi aantal paardjes onder de kap niet minder mooi :jerry :D

                                        #17434374
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          De specs zijn dan ongeveer 150pk en 185nm koppel (berekend op het werk). Dus dat is opzich wel redelijk. En het maximale koppel zit rond de 3200 toeren en op de snelweg bij 120km/uur rij ik al 3500 toeren. dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen:D Zou in ieder geval wel voor veel lol zorgenking:

                                          #17434375
                                          sjouke
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            22 September 2006

                                            kump wel goud dus ;)

                                            #17434376
                                            speaker
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              8 March 2007

                                              IS een net aantal pk’s , maar toch heb ik liever m’n Dieseltje : 150pk en 320Nm !! :sleeping

                                              #17434377
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Dat zijn de waarden van een 2 liter, 185Nm bij 3200 toeren, toch wel errug netjes met een inlaat welke het koppel hoger in toeren zou leggen (zit al op 3200 toeren (150Nm) bij de X16XEL),

                                                bij kleinere motoren met veel vermogen moet je het hebben van het toerental normaal gesproken.

                                                daarom draaien die verrekte vlotte japannertjes vaak zomaar 8000 toeren..

                                                Mooi voorbeeld is dan ook de Civic van ’89 t/m ’91 1.6 16V Vtec (deze is dus zelfs met variabele kleptiming

                                                motorinhoud: 1590cc
                                                Vermogen: 150pk bij 7600 toeren.
                                                Koppel: 155Nm bij 7100 toeren.

                                                de Civic 1.6 16V VTi (Vtec) van ’92 t/m ’95 Variabele kleptiming

                                                Motorinhoud: 1590cc
                                                Vermogen: 160pk bij 7600 toeren
                                                Koppel: 150Nm bij 7000 toeren.

                                                Ben wel benieuwd, wat de auto op de testbank gaat doen.

                                                Keep us UP posted..

                                                Willem

                                                #17434378
                                                janneman vectra c
                                                  Lid sinds:
                                                  19 October 2008

                                                  origineel gepost door speaker
                                                  IS een net aantal pk’s , maar toch heb ik liever m’n Dieseltje : 150pk en 320Nm !! :sleeping

                                                  Ik ook :200pk en 430Nm:jerry:jerry

                                                  Jan

                                                  #17434379
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    Jah idd komt wel overeen met een 2 liter qua koppel. Maar is berekend met een simulator dus of dat helemaal klopt dat zien we pas als het er allemaal op zit. Als eerste gaan de ram induction en nokken erin en dat zou ongeveer 30pk en 20nm koppel moeten leveren.

                                                    Maar ik kan ook wel merken dat de auto het vlotst is tussen de 4000 en 6000 toeren en dat het daarna een beetje “inkakt”. Dus dat rijdt ook het fijnst tussen die toerentallen. Dus denk dat ik daarom ook voor een 4-1 spruitstuk ga, omdat dat meer vermogen geeft in hogere toeren en een 4-2-1 meer in lagere toeren. Dit ook omdat de rest van de aanpassingen ook allemaal voor hogere toeren zijn gemaakt.

                                                    #17434380
                                                    wim-v6
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2005

                                                      je kan een Combi maken, beetje lager toerental is wel fijn bij een zwaardere auto als de Vectra.

                                                      denk toch dat een Corsaatje wel leuker rijdt, met een hoog toeren setup.

                                                      Willem

                                                    25 berichten aan het bekijken - 2,251 tot 2,275 (van in totaal 13,528)
                                                    • Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.