Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2009 om 21:42 #17434256
origineel gepost door wim-v6
nieuwe voorruitals je verzekerd bent . . . ff de ruit ontdooien in de winter met een gasbrander :vertag
27 november 2009 om 09:18 #17434257Net een mailtje gestuurd naar http://www.ms-motor-service.com/ Dit is de maker van het inlaatspruitstuk van de 1,9CDTi 150 ( Pierburg ) . Misschien kan ik de aanstuurstang van de wervelkleppen via hun los bestellen want bij Opel én Fiat kost het ruim 1000 euro ( krijg je er alleen nog een nieuw inlaatspruitstuk bij ! )
FF duimen !!
27 november 2009 om 10:11 #17434258Je maakt er wel werk van Peter.
Ik hoop dat het lukt.Safe driving Jurgen
27 november 2009 om 10:37 #17434259origineel gepost door jraaf
Je maakt er wel werk van Peter.
Ik hoop dat het lukt.Safe driving Jurgen
Jep , ik wil dat de motor perfect loopt. Ondanks dat ie nu ook goed loopt en alleen maar een dipje heeft bij doortrekken in zijn 6 rond de 2000 toeren.
En… ik kan het stangetje wel modificeren, maar ik wil eerst kijken of ik een nieuwe originele kan krijgen ! :P27 november 2009 om 12:08 #17434260origineel gepost door speaker
origineel gepost door jraaf
Je maakt er wel werk van Peter.
Ik hoop dat het lukt.Safe driving Jurgen
Jep , ik wil dat de motor perfect loopt. Ondanks dat ie nu ook goed loopt en alleen maar een dipje heeft bij doortrekken in zijn 6 rond de 2000 toeren.
En… ik kan het stangetje wel modificeren, maar ik wil eerst kijken of ik een nieuwe originele kan krijgen ! :PMaar is het stangetje wel het probleem? Volgensmij is het probleem juist dat er speling zit op de kleppen zelf, hierdoor wipt het stangetje er af plus natuurlijk het feit dat de kogel gaatjes waarop ze in klikken een beetje versleten zijn door de verticale beweging die de wervelkleppen kunnen maken. Aangezien de voet verbinding van de wervelklep in het inlaatspruitstuk zit is dit nu juist alleen op te lossen door het hele spruitstuk te vervangen. Dat stangetje zelf is opzich nog prima in orde lijkt mij. Het is maar een theorie, ik blijf een technische leek.
Safe driving Jurgen.
27 november 2009 om 12:13 #17434261Eigenlijk gewoon het systeem eigenhandig aanpassen is dat niet mogenlijk, heb het nooit in real life gezien (zelf een verbinding ontwikkelen)
Willem
27 november 2009 om 12:56 #17434262waarom zet je er niet gewoon een gemodificeerd inlaatspruitstuk op?
bij mijn zwager zijn c2 is dat ook gedaan.
problem solved.27 november 2009 om 13:11 #17434263Yep die heb ik ook inclusief nieuwe actuator, maar kostte dan ook een dikke 1200 euro,.
Safe driving Jurgen
27 november 2009 om 14:12 #17434264Dadelijk mijn Vec C ophalen. Het jaarlijks onderhoud is weer eens gepleegd: Ik zit nu ongeveer op de 85.000 km en dan krijg je wat kosten hè. :)
De kosten liegen er niet om:
– Distributie riem + Waterpomp
– Nieuwe Accu
– Remblokken achter
– ThermostaatNatuurlijk de beurt zelf, wat kleine dingetjes en een manuurtje extra. (ben vast nog wat vergeten) De kosten liegen er niet om: een dikke €1100 (krieng, krieng):vertag
27 november 2009 om 14:48 #17434265origineel gepost door jraaf
origineel gepost door speaker
origineel gepost door jraaf
Je maakt er wel werk van Peter.
Ik hoop dat het lukt.Safe driving Jurgen
Jep , ik wil dat de motor perfect loopt. Ondanks dat ie nu ook goed loopt en alleen maar een dipje heeft bij doortrekken in zijn 6 rond de 2000 toeren.
En… ik kan het stangetje wel modificeren, maar ik wil eerst kijken of ik een nieuwe originele kan krijgen ! :PMaar is het stangetje wel het probleem? Volgensmij is het probleem juist dat er speling zit op de kleppen zelf, hierdoor wipt het stangetje er af plus natuurlijk het feit dat de kogel gaatjes waarop ze in klikken een beetje versleten zijn door de verticale beweging die de wervelkleppen kunnen maken. Aangezien de voet verbinding van de wervelklep in het inlaatspruitstuk zit is dit nu juist alleen op te lossen door het hele spruitstuk te vervangen. Dat stangetje zelf is opzich nog prima in orde lijkt mij. Het is maar een theorie, ik blijf een technische leek.
Safe driving Jurgen.
Het probleem bij de mijne zit juist wel in het stangetje. De gaatjes in het plastic van het stangetje is ovaal uitgesleten dus die zijn niet rond meer.
De kogeltjes waar ze overheen vallen zijn wel nog goed. En de wervelkleppen zelf zit geen speling in en gaan erg makkelijk heen en weer.
Ik wilde in eerste instantie metalen kommetjes over het plastic heen lijmen , waar de kogeltjes in vallen, maar ben bang dat dat metaal weer de kogeltjes van de werverkleppen afslijt ! Dus……………. dillema !Wat houdt die modificatie van de inlaat eigenlijk in??
Ik kan er niks over vinden.Enige wat ik kan vinden mbt inlaat is:
http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdf27 november 2009 om 15:02 #17434266origineel gepost door jraaf
Yep die heb ik ook inclusief nieuwe actuator, maar kostte dan ook een dikke 1200 euro,.Safe driving Jurgen
maar peter kan dat zelf:thumbup
scheelt in de manuren
27 november 2009 om 15:03 #17434267origineel gepost door speaker
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door speaker
origineel gepost door jraaf
Je maakt er wel werk van Peter.
Ik hoop dat het lukt.Safe driving Jurgen
Jep , ik wil dat de motor perfect loopt. Ondanks dat ie nu ook goed loopt en alleen maar een dipje heeft bij doortrekken in zijn 6 rond de 2000 toeren.
En… ik kan het stangetje wel modificeren, maar ik wil eerst kijken of ik een nieuwe originele kan krijgen ! :PMaar is het stangetje wel het probleem? Volgensmij is het probleem juist dat er speling zit op de kleppen zelf, hierdoor wipt het stangetje er af plus natuurlijk het feit dat de kogel gaatjes waarop ze in klikken een beetje versleten zijn door de verticale beweging die de wervelkleppen kunnen maken. Aangezien de voet verbinding van de wervelklep in het inlaatspruitstuk zit is dit nu juist alleen op te lossen door het hele spruitstuk te vervangen. Dat stangetje zelf is opzich nog prima in orde lijkt mij. Het is maar een theorie, ik blijf een technische leek.
Safe driving Jurgen.
Het probleem bij de mijne zit juist wel in het stangetje. De gaatjes in het plastic van het stangetje is ovaal uitgesleten dus die zijn niet rond meer.
De kogeltjes waar ze overheen vallen zijn wel nog goed. En de wervelkleppen zelf zit geen speling in en gaan erg makkelijk heen en weer.
Ik wilde in eerste instantie metalen kommetjes over het plastic heen lijmen , waar de kogeltjes in vallen, maar ben bang dat dat metaal weer de kogeltjes van de werverkleppen afslijt ! Dus……………. dillema !Wat houdt die modificatie van de inlaat eigenlijk in??
Ik kan er niks over vinden.Enige wat ik kan vinden mbt inlaat is:
http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdfmodificatie is geloof ik,
metalen kleppen ipv kunststof
en andere lagerbussen van de kleppen.27 november 2009 om 15:12 #17434268vandaag de dichte pakking op gehaald bij fiat, goed geregeld daar!
hoefde pas te betalen bij afhaling:thumbup
nieuwe thermostaat gehaald(gates)en
ik ben naar de opel in sliedrecht geweest
magazijn man daar regelde de strip binnen 10min:oheeft een hele uitdraai gemaakt met nummers en tekeningen.
goed bezig daaro.
had niets van me nodig terwijl ze in gorinchem eerst een chassisnummer wilde waar de strip origineel inzit.ook opgelost dus.
levertijd 3-5dagen.
das te overzien:D27 november 2009 om 15:14 #17434269origineel gepost door c-dett16v
vandaag de dichte pakking op gehaald bij fiat, goed geregeld daar!
hoefde pas te betalen bij afhaling:thumbup
nieuwe thermostaat gehaald(gates)en
ik ben naar de opel in sliedrecht geweest
magazijn man daar regelde de strip binnen 10min:oheeft een hele uitdraai gemaakt met nummers en tekeningen.
goed bezig daaro.
had niets van me nodig terwijl ze in gorinchem eerst een chassisnummer wilde waar de strip origineel inzit.ook opgelost dus.
levertijd 3-5dagen.
das te overzien:DZie je wel, zo kan het ook !! :thumbup
origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door jraaf
Yep die heb ik ook inclusief nieuwe actuator, maar kostte dan ook een dikke 1200 euro,.Safe driving Jurgen
maar peter kan dat zelf:thumbup
scheelt in de manuren
Scheelt een uurtje of 5 !!
27 november 2009 om 15:21 #17434270origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
vandaag de dichte pakking op gehaald bij fiat, goed geregeld daar!
hoefde pas te betalen bij afhaling:thumbup
nieuwe thermostaat gehaald(gates)en
ik ben naar de opel in sliedrecht geweest
magazijn man daar regelde de strip binnen 10min:oheeft een hele uitdraai gemaakt met nummers en tekeningen.
goed bezig daaro.
had niets van me nodig terwijl ze in gorinchem eerst een chassisnummer wilde waar de strip origineel inzit.ook opgelost dus.
levertijd 3-5dagen.
das te overzien:DZie je wel, zo kan het ook !! :thumbup
ben daarna gelijk naar gorinchem gereden en heb die papieren met tekeningen en nummers daar laten zien, die jongen bood gelijk zijn excuses aan en zei, had dat dan gezegt want dan had ik het ook wel gevonden.
vage opmerking natuurlijk, moet ik hem vertellen hoe zijn computer werkt:okeek vaag toen ik dat tegen hem zei.:jerry
27 november 2009 om 15:41 #17434271hij zat echt van: :wtf
Jij :vertag
in gedachte: :angel
27 november 2009 om 15:57 #17434272origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
vandaag de dichte pakking op gehaald bij fiat, goed geregeld daar!
hoefde pas te betalen bij afhaling:thumbup
nieuwe thermostaat gehaald(gates)en
ik ben naar de opel in sliedrecht geweest
magazijn man daar regelde de strip binnen 10min:oheeft een hele uitdraai gemaakt met nummers en tekeningen.
goed bezig daaro.
had niets van me nodig terwijl ze in gorinchem eerst een chassisnummer wilde waar de strip origineel inzit.ook opgelost dus.
levertijd 3-5dagen.
das te overzien:DZie je wel, zo kan het ook !! :thumbup
ben daarna gelijk naar gorinchem gereden en heb die papieren met tekeningen en nummers daar laten zien, die jongen bood gelijk zijn excuses aan en zei, had dat dan gezegt want dan had ik het ook wel gevonden.
vage opmerking natuurlijk, moet ik hem vertellen hoe zijn computer werkt:okeek vaag toen ik dat tegen hem zei.:jerry
dat tie het lef nog had om dat te zeggen zeg!!!!
27 november 2009 om 17:12 #17434273origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
vandaag de dichte pakking op gehaald bij fiat, goed geregeld daar!
hoefde pas te betalen bij afhaling:thumbup
nieuwe thermostaat gehaald(gates)en
ik ben naar de opel in sliedrecht geweest
magazijn man daar regelde de strip binnen 10min:oheeft een hele uitdraai gemaakt met nummers en tekeningen.
goed bezig daaro.
had niets van me nodig terwijl ze in gorinchem eerst een chassisnummer wilde waar de strip origineel inzit.ook opgelost dus.
levertijd 3-5dagen.
das te overzien:DZie je wel, zo kan het ook !! :thumbup
ben daarna gelijk naar gorinchem gereden en heb die papieren met tekeningen en nummers daar laten zien, die jongen bood gelijk zijn excuses aan en zei, had dat dan gezegt want dan had ik het ook wel gevonden.
vage opmerking natuurlijk, moet ik hem vertellen hoe zijn computer werkt:okeek vaag toen ik dat tegen hem zei.:jerry
dat tie het lef nog had om dat te zeggen zeg!!!!
ja dat vind ik ook bizar.
zou mijn laatste smoes zijn.
dat had ik ook gekunnen en eerst zeggen dat je geen tijd hebt terwijl het binnen 10min geregeld kan zijn27 november 2009 om 18:50 #17434274Leuk pakje bij de post :wub
een compleet origineel Vectra-B navigatie systeem
Zo kwam ik um tegen op ebay:
Eerst alleen de CID
Vervolgens besloot de beste engelsman alles in de verkoop te gooien :D
En dit heeft hij allemaal opgestuurd!!!
De CID + NCDR unit.
De CDC3 cd-wisselaar (beetje gaar en zonder slede maar goed :))
De GPS antenne (met ingebouwde ruitensproeien . . . jawel :-D) EN complete kabelboom naar de NCDR!!!
De zo compleet mogelijke kabelboom van de radio unit (36 polige ipv 26 polige ISO stekker)
EN nog wat losse goodies :-D
echt . . . . wat er allemaal bij zat, overtrof al mijn verwachtingen!!!!!
Ik ga eerst eens uitpluizen hoe ik die kabelboom moet aanpassen . . . en ja ik zal zoveel mogelijk foto’s maken!!!KEEP YOU POSTED!!!!!
27 november 2009 om 19:04 #17434275Nice Bas. Ziet er goed uit !
27 november 2009 om 19:36 #17434276Zoo netjes.
Is echt een super mooi systeem.27 november 2009 om 20:31 #17434277Uhmm:hmmz Succes ermee:D
Jan
27 november 2009 om 20:45 #17434278WOW BAS gaaf! hou ons op de hoogte ! super vet. Je begint nu een lekker dikke vec te krijgen ! Nu nog een keer een v6 erin, en originele xenon dus! lekker
27 november 2009 om 21:05 #17434279Gaat hemaal lukke jan :D
origineel gepost door Melvivio
WOW BAS gaaf! hou ons op de hoogte ! super vet. Je begint nu een lekker dikke vec te krijgen ! Nu nog een keer een v6 erin, en originele xenon dus! lekkerhehe heb al 2 xenon koplamp units op de plank liggen :D
Ben nog ff aan het wachten op Sjouke voor de originele stekker nummers van de saab dealer zodat ik die netjes in kan bouwen :). En ik moet nog ff een Pilot xenon setje hebben :vertag27 november 2009 om 21:13 #17434280Ja Bas dat geloof ik ook wel , maar ikzelf ben niet zo goed met kabeltjes enzo vandaar:thumbup
Jan
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.