Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2009 om 19:15 #17434079
origineel gepost door wim-v6
alles groter dan de 1.6 16V en geen diesel moet over de 200 lopen.Willem
Mijn 1700 Diesel X17DT haal 197 op GPS ,Pomp is wel bijgevezen, Dan zit ik op 4900 RPM
22 oktober 2009 om 15:37 #17434080origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
had 120 paarden
zou nu 150 moeten hebben.en
van 280Nm naar 350Nm
en dat is echt merkbaar!!:thumbupokeej, ik weet waar je het over hebt. Ik heb de 150pk versie met 320Nm. ( en 6 bak ! ) en hij rijdt het lekkerst met 190km/u in zijn 6 ( was natuurlijk wel in Duitsland ! )
Ooit … gaat ie naar de 200pk en 400Nm bij EDS. Moet nog ff sparen en…………………. m’n vrouwtje overtuigen dat we echt nóg meer pk-tjes nodig hebben !! ( dat schijnen vrouwen niet zo te snappen !! ) :P
Ik ben ook nog steeds van plan om eens een ritje naar EDS te maken, maar de mijne snapt het ook nog niet helemaal. :P
22 oktober 2009 om 19:34 #17434081origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
had 120 paarden
zou nu 150 moeten hebben.en
van 280Nm naar 350Nm
en dat is echt merkbaar!!:thumbupokeej, ik weet waar je het over hebt. Ik heb de 150pk versie met 320Nm. ( en 6 bak ! ) en hij rijdt het lekkerst met 190km/u in zijn 6 ( was natuurlijk wel in Duitsland ! )
Ooit … gaat ie naar de 200pk en 400Nm bij EDS. Moet nog ff sparen en…………………. m’n vrouwtje overtuigen dat we echt nóg meer pk-tjes nodig hebben !! ( dat schijnen vrouwen niet zo te snappen !! ) :P
mijn vrouw vond het wel kicken:)
ach ja.
ik rook niet
drink niet
ga zelden tot nooit uit
werk hard voor het gezindus mag mijn auto best wel wat kosten:D
23 oktober 2009 om 21:25 #17434082Klopt, maar dit is een 1.8 zou geloof net 201-203 moeten lopen of zo, dus op klok vaak nog wel harder. Zat ook nog niet vol aan me toeren, maar kwam ie eigenlijk ook niet aan.
Dus of te weinig lucht, of te weinig vonk lijkt me. Ook gezien het stotteren wat ie doe bij lage toeren vol gas.origineel gepost door wim-v6
alles groter dan de 1.6 16V en geen diesel moet over de 200 lopen.Willem
24 oktober 2009 om 09:31 #17434083aan max toeren kom je nooit op top.
misshcien moet het luiezweet er uit, en zal je eerst een goede rit moeten maken eer die goed harder wil.
Mijne heeft er ook eerst een 100km duitsland voor nodig om los te komen.
Alhoewel de Vectra van mijn buurjongen (1.8 16v Z18XE station top 205 opgegeven) op LPG-G3 soepeltjes de 200 passeerde.
Willem
24 oktober 2009 om 15:58 #17434084Ik heb vandaag ook mijn diesel getuned met een powerbox!
Plug and race:D
Heb een 120PK diesel met een 6 bak, geen idee hoeveel vermoegen hij nu ongeveer heeft maar je kan het echt vernemen!!
Wat een POWER:D
24 oktober 2009 om 18:02 #17434085origineel gepost door wim-v6
aan max toeren kom je nooit op top.misshcien moet het luiezweet er uit, en zal je eerst een goede rit moeten maken eer die goed harder wil.
Mijne heeft er ook eerst een 100km duitsland voor nodig om los te komen.
Alhoewel de Vectra van mijn buurjongen (1.8 16v Z18XE station top 205 opgegeven) op LPG-G3 soepeltjes de 200 passeerde.
Willem
Idd mijn vectra met de x18xe1(115pk)
Loopt mooi naar de 200.En de 1800 zal nooit in de begrenzer lopen.
dit omdat het max vermogen ongeveer bij de 5500 toeren ligt.
hier na neemt het vermogen af en zal de auto ook niet meer kunnen versnellen. De mijne blijft dus ook bij dat toerental hangen.24 oktober 2009 om 21:06 #17434086origineel gepost door predator
Ik heb vandaag ook mijn diesel getuned met een powerbox!Plug and race:D
Heb een 120PK diesel met een 6 bak, geen idee hoeveel vermoegen hij nu ongeveer heeft maar je kan het echt vernemen!!
Wat een POWER:D
Kun je nagaan wat een specialist als EDS met jou motor kan doen ;)
25 oktober 2009 om 06:07 #17434087origineel gepost door predator
Ik heb vandaag ook mijn diesel getuned met een powerbox!Plug and race:D
Heb een 120PK diesel met een 6 bak, geen idee hoeveel vermoegen hij nu ongeveer heeft maar je kan het echt vernemen!!
Wat een POWER:D
hoi predator,
ik geef je het advies om direct de powerbox eruit te halen en heel ver weg te gooien(en niet terug opzoeken) voordat je motorschade krijgt.
er is een groot verschil tussen chippen en een powerbox.
bij chippen wordt de software aangepast en blijft de computer 100% actief, dus als bijvoorbeeld je motortemperatuur te hoog wordt spuit hij minder in en verlaagt de turbodruk zodat schade voorkomen wordt.
dit is slechts een klein voorbeeld.bij de powerbox echter wordt een deel van je software omzeild.
de computer wordt voor de gek gehouden.
zo wordt bijvoorbeeld door de box aangegeven dat de motor een aantal graden kouder is dan dat hij in werkelijkheid is, zodat de computer iets verrijkt.
ook geeft de powerbox door dat de turbodruk iets te laag is, waardoor de computer de turbodruk iets hoger laat oplopen.
de computer werkt dus met valse waarden.
hierdoor kan in het geval dat je motor dus door welke omstandigheden dan ook echt te warm wordt de computer dit niet vernemen en hier ook niet op inspelen, en zo kan hij motorschade niet voorkomen.dus wees wijs, en stop met de powerbox.
het werkt wel maar het houd je computer voor de gek, zodat deze niet meer zijn werk goed kan doen.en wil je meer paarden, laat hem dan gewoon chippen, dat is veilig en de computer heeft dan alles in de gaten wat er gebeurt!!;)
25 oktober 2009 om 08:00 #17434088c-dett16v heeft wel gelijk.
lees onderstaand maar eens
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiptuning#Tuning_via_een_powerbox
fouten in management worden mindersnel ontdekt, waardoor inderdaad motorschade kan ontstaan.
Willem
25 oktober 2009 om 08:32 #17434089mijn vectra A loopt de ene keer wel over de 200 en de andere keer als die er minder zin in heeft blijft hij er net onder hangen, best knap voor zo’n oudere vectra vind ikzelf, mijn pa zijn escort 1.8TD doet het niet veel beter :D
25 oktober 2009 om 09:02 #17434090escort TD, haha die komen de 180nog niet over.
Zijn echt niet vooruit te schijten.
en over het net wel en net niet halen…
dat ligt waarschijnlijk aan de situatie, met tegenwind loopt ie minder hard, heuvelop loopt ie minder hard.
Willem
25 oktober 2009 om 09:19 #17434091origineel gepost door wim-v6
c-dett16v heeft wel gelijk.lees onderstaand maar eens
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiptuning#Tuning_via_een_powerbox
fouten in management worden mindersnel ontdekt, waardoor inderdaad motorschade kan ontstaan.
Willem
inderdaad, duidelijke link!!
Een Powerbox kunt u absoluut niet zien als een uitgebalanceerd professioneel product op maat.
25 oktober 2009 om 11:19 #17434092origineel gepost door wim-v6
escort TD, haha die komen de 180nog niet over.Zijn echt niet vooruit te schijten.
en over het net wel en net niet halen…
dat ligt waarschijnlijk aan de situatie, met tegenwind loopt ie minder hard, heuvelop loopt ie minder hard.
Willem
hij haalt wel de 190 hoor :P
25 oktober 2009 om 16:51 #17434093gister me veerpoot vast gezet … was los gerammeld blijkbaar :hmmz
25 oktober 2009 om 17:01 #17434094origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door wim-v6
escort TD, haha die komen de 180nog niet over.Zijn echt niet vooruit te schijten.
en over het net wel en net niet halen…
dat ligt waarschijnlijk aan de situatie, met tegenwind loopt ie minder hard, heuvelop loopt ie minder hard.
Willem
hij haalt wel de 190 hoor :P
Dan is ie kapot aan het gaan, of de teller erg ijverig!!!
Willem
26 oktober 2009 om 09:05 #17434095origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door wim-v6
escort TD, haha die komen de 180nog niet over.Zijn echt niet vooruit te schijten.
en over het net wel en net niet halen…
dat ligt waarschijnlijk aan de situatie, met tegenwind loopt ie minder hard, heuvelop loopt ie minder hard.
Willem
hij haalt wel de 190 hoor :P
Dan is ie kapot aan het gaan, of de teller erg ijverig!!!
Willem
dan denk ik de teller :P me pa heeft die bak (of mag het een auto genoemd worden?) al 2 jaar en bijna geen problemen, oja alle schokdempers moeten vervangen nadat ze van mij de genade klap kregen, kreeg richting aangegeven van een maat die zei opeens “hier naar rechts!!!” dus ik gooi dat stuur om maar had de drempel die daar lag niet gezien :P
en de teller heeft inderdaad wel last van trillen :P is bij 50 rijden gokken of je 45, 50 of 55 rijd als je langs een flitser komt :P zou dit een sensor probleem zijn ofzo?
26 oktober 2009 om 21:31 #17434096Meestal is het een versnellingsbak die stuk aan het lopen is bij Ford als de teller aan het trillen gaat.
Wij hebben in 150.000km 3 versnellingsbakken versleten met een Escort TD90 IC van ’98
dan dan met een rustige rijstijl
en nog niet zuiniger als 1 op 14 rijden gemiddeld.
Willem
26 oktober 2009 om 22:40 #17434097dus verkopen die hap? :P
29 oktober 2009 om 17:29 #17434098Vandaag m’n nieuwe kabel(boompje ) geplaatst. Zie—-> http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109983&page=3
De kabel loopt over de hemel , maar nu heb ik een paar vraagjes ( voor de experts!! )
* aan de kabelboom zit een stekkertje ( op het lint staat : park-assistent ) waar voor is deze kabel en waarom zit ie boven de hemel.
En vraag 2:
* aan de zelfde kabalboom zit een stekker ( op het lint staat : Mikrofoon ) en past in de contrastekker die vooraan bij de verlichting achter de hemel zit.
Iemand die deze vragen kan beantwoorden???
29 oktober 2009 om 18:16 #17434099origineel gepost door speaker
Vandaag m’n nieuwe kabel(boompje ) geplaatst. Zie—-> http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109983&page=3
De kabel loopt over de hemel , maar nu heb ik een paar vraagjes ( voor de experts!! )
* aan de kabelboom zit een stekkertje ( op het lint staat : park-assistent ) waar voor is deze kabel en waarom zit ie boven de hemel.ik denk dat deze voor de ledlampjes en voor de zoemer van de parkeersensoren is
En vraag 2:
* aan de zelfde kabalboom zit een stekker ( op het lint staat : Mikrofoon ) en past in de contrastekker die vooraan bij de verlichting achter de hemel zit.is dit dan niet voor de microfoon voor ingebouwde telfoon ?
Iemand die deze vragen kan beantwoorden???
29 oktober 2009 om 18:20 #17434100Hoezo ledjes??
Enne…. de mic. komt gewoon via de andere kant omhoog.
Deze contrastekker wordt aangeloten op een stekker van de lintkabel die weer helemaal naar achteren loopt, waar je zekering-unit zit.Dus…..
29 oktober 2009 om 21:21 #17434101Die kabel (platte stekkertje) is voor de parkeersensor speaker (ja DE speaker voor de sensoren achter) :D
De andere is dacht ik voor de microfoon.30 oktober 2009 om 11:08 #17434102Zojuist ook maar een Seicento achterwisser gemonteerd
30 oktober 2009 om 16:15 #17434103Vandaag eindelijk in duitsland eens echt de topsnelheid gereden. 260 op de klok gehaald. onvoorstelbare hardlopers die b1v6en
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.