Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2009 om 16:23 #17434054
17″ lichtmetalen winter velgen zijn inderdaad nogal luxe. Ik had deze velgen toevallig nog liggen van de Astra die op zijn originele velgen op deze Vectra heb ingeruild. Ik kon gebruik maken van een winterbanden actie van mijn verzekeraar waardoor deze banden me ongeveer even veel gekost hebben als dat ik 4 stalen velgen met winterband zou kopen. Het oog wil ook wat, ook in de winter die hier in Nederland toch bijna een half jaar duurt.
Er zitten nu 4 Wintrac Extreme’s van Vredestein op. De banden zijn 205 50 R17. Deze zijn iets smaller dan de originele banden (215). Dit merk je behoorlijk aan het stuurgedrag van de auto, hij stuurt veel lichter en lijkt ook veel directer en nauwkeuriger te sturen. Zou dit ook door het profiel kunnen komen?
Hier nog wat nieuwe pics:
20 oktober 2009 om 19:25 #17434055erg gave velgen :D!
20 oktober 2009 om 19:32 #17434056Blijven mooie velgen dezent f :wub
O zet er ff een beter slot in ;).20 oktober 2009 om 19:36 #17434057Nou niet helemaal vandaag,
Was van het weekend, maar heb m ff naar de 195 km/u gejankt. Viel me eerlijk gezegt een beetje tegen want ik verwachtte m over de 200 te krijgen. Maar wil nog ff me bougies, lucht-, bezine- oliefilters vervangen, scheelt misschien ook wel wat.
20 oktober 2009 om 19:42 #17434058origineel gepost door scirocco92
Nou niet helemaal vandaag,Was van het weekend, maar heb m ff naar de 195 km/u gejankt. Viel me eerlijk gezegt een beetje tegen want ik verwachtte m over de 200 te krijgen. Maar wil nog ff me bougies, lucht-, bezine- oliefilters vervangen, scheelt misschien ook wel wat.
Wat voor blok heb je in de vectra dan ??
20 oktober 2009 om 19:46 #17434059alles groter dan de 1.6 16V en geen diesel moet over de 200 lopen.
Willem
20 oktober 2009 om 19:59 #17434060vanavond men winterwielen schoongemaakt dus nu klaar voor montage:thumbup
21 oktober 2009 om 18:11 #17434061origineel gepost door arjontje
Blijven mooie velgen dezent f :wub
O zet er ff een beter slot in ;).THNX!
Waarom zijn deze sloten dan niet goed?
21 oktober 2009 om 18:14 #17434062Gister alweer:
Thermostaat vervangen !M’n C-tje werd eigenlijk zolang ik hem heb niet echt heel warm. Hooguit 85 graden bij flinke belasting.
En van de week op de weg terug bij Ronald (Vecstation) vandaan bleef schommelen tussen de niks en de 70 graden !
Niet goed dus ! Dus maar ff advies ingewonnen. En conclusie: thermostaat kaduuk.
Meteen ff een nieuwe gehaald bij de VOD ( koste incl. huis en sensor 74,55 ! Dus dat viel mee )
De nieuwe:
Was een hoop werk om ff ruimte te maken , want hij zit best lastig weggewerkt.
De oude thermostaat:
En de nieuwe:
Wat me op viel was dat het een ander merk was en ook anders in elkaar zit, dus ff anders werkt. De VOD had de oude ook niet meer, dit is een nieuw nummer geworden.Maar… resultaat: de vec is binnen een paar kilometer op temperatuur en blijft netjes rond de 85 en de 90 hangen. ( zowel in de file , met rustig rijden en met volle belasting ! )
Dus weer helemaal tevreden. :thumbup
21 oktober 2009 om 18:16 #17434063origineel gepost door Erwin
origineel gepost door arjontje
Blijven mooie velgen dezent f :wub
O zet er ff een beter slot in ;).THNX!
Waarom zijn deze sloten dan niet goed?
Deze zijn zeer gemakkelijk los te halen.
21 oktober 2009 om 18:19 #17434064origineel gepost door speaker
Gister alweer:
Thermostaat vervangen !M’n C-tje werd eigenlijk zolang ik hem heb niet echt heel warm. Hooguit 85 graden bij flinke belasting.
En van de week op de weg terug bij Ronald (Vecstation) vandaan bleef schommelen tussen de niks en de 70 graden !
Niet goed dus ! Dus maar ff advies ingewonnen. En conclusie: thermostaat kaduuk.
Meteen ff een nieuwe gehaald bij de VOD ( koste incl. huis en sensor 74,55 ! Dus dat viel mee )
De nieuwe:
Was een hoop werk om ff ruimte te maken , want hij zit best lastig weggewerkt.
De oude thermostaat:
En de nieuwe:
Wat me op viel was dat het een ander merk was en ook anders in elkaar zit, dus ff anders werkt. De VOD had de oude ook niet meer, dit is een nieuw nummer geworden.Maar… resultaat: de vec is binnen een paar kilometer op temperatuur en blijft netjes rond de 85 en de 90 hangen. ( zowel in de file , met rustig rijden en met volle belasting ! )
Dus weer helemaal tevreden. :thumbup
hey peter,
dat heb ik ook met mijn vectra.
komt nooit boven 85
en smorgens in de kou nooit boven 80duurt sowieso 5-10 min voor dat de wijzer loskomt.
moet dus ook een nieuwe monteren
alleen bij de h-base kost hij al 118,- bruto
zal zo rond de 70 netto ex zitten.groeten
21 oktober 2009 om 18:21 #17434065origineel gepost door speaker
Gister alweer:
Thermostaat vervangen !M’n C-tje werd eigenlijk zolang ik hem heb niet echt heel warm. Hooguit 85 graden bij flinke belasting.
En van de week op de weg terug bij Ronald (Vecstation) vandaan bleef schommelen tussen de niks en de 70 graden !
Niet goed dus ! Dus maar ff advies ingewonnen. En conclusie: thermostaat kaduuk.
Meteen ff een nieuwe gehaald bij de VOD ( koste incl. huis en sensor 74,55 ! Dus dat viel mee )
De nieuwe:
Was een hoop werk om ff ruimte te maken , want hij zit best lastig weggewerkt.
De oude thermostaat:
En de nieuwe:
Wat me op viel was dat het een ander merk was en ook anders in elkaar zit, dus ff anders werkt. De VOD had de oude ook niet meer, dit is een nieuw nummer geworden.Maar… resultaat: de vec is binnen een paar kilometer op temperatuur en blijft netjes rond de 85 en de 90 hangen. ( zowel in de file , met rustig rijden en met volle belasting ! )
Dus weer helemaal tevreden. :thumbup
jij sleutelt ook met tengtools?!
21 oktober 2009 om 18:22 #17434066Ik had ook eerst gekeken voor een niet originele en kwam uit op 150 euro incl. btw!!
Bij Opel kost ie dus 74,55 !!! incl btw.21 oktober 2009 om 18:23 #17434067origineel gepost door c-dett16v
jij sleutelt ook met tengtools?!Zie je dat aan die ene ratel??
21 oktober 2009 om 18:25 #17434068heb hem vandaag trouwens ook nog laten chippen.
helemaal top
alleen voor het mooie zijn de versnellingen te kort.het lekkerst rijd hij in zun 4 en 5 tussen 1500 en 2500 toeren.
trekt dan lekker stevig door.
net een stuk snelweg gereden(heb een irmscher dakspoiler gekocht) en dat reed heerlijk.echt een aanrader.
hij is onderin toeren een stuk sterker.
21 oktober 2009 om 18:26 #17434069origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
jij sleutelt ook met tengtools?!Zie je dat aan die ene ratel??
Ja dat kan je aan die ratel zien.
alleen tengtools heeft die vorm.O.a snap-on zit geen kunststof op het had vat.
en andere gebruiken ronde handvatten21 oktober 2009 om 18:30 #17434070origineel gepost door c-dett16v
heb hem vandaag trouwens ook nog laten chippen.helemaal top
alleen voor het mooie zijn de versnellingen te kort.het lekkerst rijd hij in zun 4 en 5 tussen 1500 en 2500 toeren.
trekt dan lekker stevig door.
net een stuk snelweg gereden(heb een irmscher dakspoiler gekocht) en dat reed heerlijk.echt een aanrader.
hij is onderin toeren een stuk sterker.
Hoeveel pk’s had je dan?? en heb je nu?? Koppel??
Heb je trouwens geen 6-bak??
21 oktober 2009 om 18:31 #17434071origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
jij sleutelt ook met tengtools?!Zie je dat aan die ene ratel??
jep.
heb zelf ook tengtools
21 oktober 2009 om 18:34 #17434072origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
heb hem vandaag trouwens ook nog laten chippen.helemaal top
alleen voor het mooie zijn de versnellingen te kort.het lekkerst rijd hij in zun 4 en 5 tussen 1500 en 2500 toeren.
trekt dan lekker stevig door.
net een stuk snelweg gereden(heb een irmscher dakspoiler gekocht) en dat reed heerlijk.echt een aanrader.
hij is onderin toeren een stuk sterker.
Hoeveel pk’s had je dan?? en heb je nu?? Koppel??
Heb je trouwens geen 6-bak??
had 120 paarden
zou nu 150 moeten hebben.en
van 280Nm naar 350Nm
en dat is echt merkbaar!!:thumbup21 oktober 2009 om 18:34 #17434073en ik wel een 6-bak ja!
21 oktober 2009 om 18:35 #17434074origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
jij sleutelt ook met tengtools?!Zie je dat aan die ene ratel??
jep.
heb zelf ook tengtools
Werkt heerlijk en lekker complete wagen !!
21 oktober 2009 om 18:37 #17434075origineel gepost door c-dett16v
had 120 paarden
zou nu 150 moeten hebben.en
van 280Nm naar 350Nm
en dat is echt merkbaar!!:thumbupokeej, ik weet waar je het over hebt. Ik heb de 150pk versie met 320Nm. ( en 6 bak ! ) en hij rijdt het lekkerst met 190km/u in zijn 6 ( was natuurlijk wel in Duitsland ! )
Ooit … gaat ie naar de 200pk en 400Nm bij EDS. Moet nog ff sparen en…………………. m’n vrouwtje overtuigen dat we echt nóg meer pk-tjes nodig hebben !! ( dat schijnen vrouwen niet zo te snappen !! ) :P
21 oktober 2009 om 18:38 #17434076foto van mun garage(en vrouw en mun zoontje nathan:angel)
21 oktober 2009 om 18:41 #17434077origineel gepost door c-dett16v
foto van mun garage(en vrouw en mun zoontje nathan:angel)Zo mooie sleutel ruimte. :thumbup
Hoop ooit ook zo iets te hebben.
21 oktober 2009 om 18:41 #17434078Lekker zo’n ruimte !! Zelf ben ik bevoorrecht om een mattie te hebben die een garagebedrijf heeft !!
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.