Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2009 om 06:31 #17433577
origineel gepost door Melvivio
Zo, vandaag het moment der waarheid. Zoals velen van jullie weten is mijn auto slachtoffer geworden van mishandeling tijdens carnavals nacht in eindhoven. Ik was hiertegen niet verzekerd, en dit is een les die ik nu leer.Zo ben ik momenteel stage aan het draaien in een schade herstel plaats, waar ik voor een stage plek veel mag doen ! De beginsels weet en kan ik wel. Alleen zien mijn begeleiders het mij niet trekken om zowel het plaatwerk, als voorbewerken van mijn auto zelf te doen.
Het doen onder begeleiding, is helaas geen optie, want er is werk te veel, en dus zou er maar een ding opzitten. Het werk uitbesteden (waar ik wel zelf de en montage doe)
Nu dan het kosten plaatje, de grove schatting kwam ongeveer hier op neer. Voor het Herstellen plaatwerk (alles uitdeuken, nieuwe delen voor roest inzetten) Het voorbewerken, en het spuiten zelf van hoe de auto nu is, 2 – 2.500 euro.
Alleen ik had het idee nog, om de sierlijsten, uit te schuren, en zwart metalic te spuiten, zowel met een aantal andere dingen. Met het extra werk erbij 3 – 3.500 euro.
Dus helaas, is mijn auto, ondanks de opties die er op zitten, Total loss, net. Want buiten het feit om dat ik als student zijnde zo’n bedrag niet op kan hoesten, is het idd de invesrot misschien niet waard.
Kortom, nog maar eens goed nadenken, maar ik zie het somber in. Verkoop slaagt natuurlijk ook niet in de staat waarin deze nu is, Dus kan er mee door rijden totdat deze van de roest uit elkaar valt.
Denk dat dit nog wel de slimste optie is, Op naar de 400Dkm ? :P
Is het geen optie om nieuwe / gebruikte onderdelen er op te zetten en daarna te laten spuiten ( ik weet niet precies meer wat er allemaal beschadigd was ). Maar Zijschermen kosten nieuw bij bijv. Winpparts.nl 35 euro per stuk, een motorkap kost 100 euro en een stel 2e hands deuren hoeven ook niet al te veel te kosten even als een kofferbak. Dan heb je in iedergeval het uitdeukwerk etc. niet en hoeft ie alleen ( !) maar gespoten te worden.
ps. krijg je niks van je verzekering ??
9 juni 2009 om 07:29 #17433578origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door stefan m.
:( gvd, hadk idd niet opgelet!houd cker in dat ik het niet langer voor je hoef te reserveren
:hmmznetjes dat je dat ff gemeld hebt
en ik het niet hier hoef te lezen;);)maar voor 10 euro zo,n setje vinden gaat zelfs op ebay erg moeilijk worden vrees ik
en dan komen de versendkostten van zo,n 16 euro er ook nog bij :o;)
Sorry louwe! maar ik ben niet al te veel online geweest gisteren/eergisteren ivm leren voor een examen voor morgen!(vaksopleiding).
9 juni 2009 om 17:15 #17433579origineel gepost door Melvivio
Kortom, nog maar eens goed nadenken, maar ik zie het somber in. Verkoop slaagt natuurlijk ook niet in de staat waarin deze nu is, Dus kan er mee door rijden totdat deze van de roest uit elkaar valt.Denk dat dit nog wel de slimste optie is, Op naar de 400Dkm ? :P
Zit je al over de 3 ton heen ? Dan ging ik voor een vervanger kijken….
Maar als je nog een tijd met de vectra wil rijden, waarom ga je dan niet (buiten je werkuren om) zelf aan de slag ?
Dan kun je je denk ik een hoop geld besparen.Ik heb de schade gezien, de deukjes vond ik nog wel meevallen maar de krassen die erop zitten zijn niet misselijk….
9 juni 2009 om 17:22 #17433580origineel gepost door PAASHAAS
origineel gepost door Melvivio
Kortom, nog maar eens goed nadenken, maar ik zie het somber in. Verkoop slaagt natuurlijk ook niet in de staat waarin deze nu is, Dus kan er mee door rijden totdat deze van de roest uit elkaar valt.Denk dat dit nog wel de slimste optie is, Op naar de 400Dkm ? :P
Maar als je nog een tijd met de vectra wil rijden, waarom ga je dan niet (buiten je werkuren om) zelf aan de slag ?
Dan kun je je denk ik een hoop geld besparen.Ik heb de schade gezien, de deukjes vond ik nog wel meevallen maar de krassen die erop zitten zijn niet misselijk….
3ton, dan is de motor niet eens ingelopen joh.
die kan nog wel een tonnetje of 2 mee hoor…
Willem
10 juni 2009 om 16:59 #17433581AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door sw_reijnders
ik heb 2 van die raamwerkjes (radio/ecc) op ebay gewonnen voor 2 euro per stuk :angel :Doke oke, wel excl verzend kosten. maar toch . . . kooppie :D
das inderdaad erg goeiekoop
maar at van mij is n compleet setje
incl asbak
en pookknop
en dat zie je niet snel voor heel weinig weggaan op ebaynet als n setje titanium kleur
die worden ook vrij prijzigook wou ik wel n zwarte asbak console
die ipv bekerhouders n opberg vakje heeftmaar die krengen gaan voor grof geld weg meest
heb ze wel voor 60 eurie zien gaan:o10 juni 2009 om 17:08 #17433582moet ik een gil geven als ik een zwarte tegen kom?
projectje ligt een beetje op z’n gat.
Maar ik een rol carbon vezel mat in de schuur liggen en die wil ik op die units plakken (kachelpaneel, asbak, rond de schakelpook en wellicht muntenplaatje-handrem)10 juni 2009 om 17:12 #17433583AnoniemLid sinds:
1 January 1970ebay houd ik zelf redelijk in de gaten
tjah folie wordt bij mij op 1 of andere manier nooit echt mooi
mischien dat dat systeem met
het onderdompelen wel zou kunnencarbon zou ik wel mooi vinden
maar ben ook nog met n setje titanium bezigdat zwarte is nu wel erg gewoon na de houtlook:hmmz
maar dat houtlook was gewoon niet mijn dingdus eerst maar ff gewoon zwart:P
10 juni 2009 om 17:29 #17433584geen folie he!!!! Echte vezel mat!!
en ik denk dat titanium op een wit dashbord te flets wordt :hmmz . . . zilver moet je denk al helemaal niet doen
10 juni 2009 om 17:31 #17433585AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah zou je best gelijk in kunnen hebben
ach we zien wel
t kan er altijd weer uitmet die vezelmat
hoe bedoel je dat dan??????
ga je het dan namaken
of toch overtrekken??in t laatste geval wordt het dan niet een te dikke laag
ivm met het passen ???10 juni 2009 om 17:37 #17433586overtrekken inderdaad :)
eerst zwartspuiten.
koolstofvezel is niet zo dik als bv glasvezel en dan een paar laagjes polyester er overheen.
De boel goed glad schuren met WP schuurpapier tot 1000 en dan blanke lak er overheen.
Het wordt niet zoveel dikker hoor.Van de asbak en bekerhouders wil ik alleen de frontjes doen bv.
10 juni 2009 om 19:17 #17433587origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door PAASHAAS
origineel gepost door Melvivio Op naar de 400Dkm ? :P
3ton, dan is de motor niet eens ingelopen joh.
die kan nog wel een tonnetje of 2 mee hoor…
Willem
Nou ik zit nog geneens aan de 200Dkm, net de 190 gepasseert.
Buiten werkuren om, zien ze niet echt zitten in dat bedrijf, plus het bij komend feit dat de kans vrij groot is dat ik het plaatwerk verknal. Voorbewerken zal nog we lukken, maar de rest. Zeker aangezien er nieuwe delen gelast moeten worden.
Alles bestellen via winparts is ook niet echt een optie, aangezien het alle panelen betreft (behalve Lv en Rv scherm)
11 juni 2009 om 06:43 #17433588Broertje wou graag poetsen :vertag
11 juni 2009 om 09:40 #1743358910-06-09: XENON setje 6000K Koplampen in laten bouwen. :kewlpics volgen nog.
11 juni 2009 om 12:35 #1743359009-06-09 : Xenon setje 6000K uit gebouwd! Ik had toch wel het idee dat ik mensen verblinde ( en Willem bevestigde dat ook nog eens )
En vandaag de Vec apk gekeurd: Weer lachend goed gekeurd !! 0 aanmerkingen !! ;)
11 juni 2009 om 12:41 #17433591netjes peet!!!
kun je weer met wat minder zorgen op naar de 4 ton!! ;)
12 juni 2009 om 21:01 #17433592Gewoon heerlijk gereden :thumbup
13 juni 2009 om 13:26 #1743359313 juni 2009 om 14:34 #17433594Nou, het is me het weekje wel.
Eerst wordt mijn tv onterecht afgesloten (3 dagen geen tv, halve dag vrij nemen om niks..)
Vervolgens begeeft de wasmachine het vanochtend.Nou heb ik de was maar bij mijn ouders gedaan en dacht ik even slim te zijn.
De Vectra was hard toe aan een wasbeurt. Dus ik in de weer met schuim en veel water.
Zie ik ineens dat er een barst in de voorruit zit…Ik had niet verwacht dat het temperatuurverschil tussen water uit de regenton en de voorruit erg genoeg was om dat te veroorzaken. De barst is wel duidelijk begonnen bij een mini sterretje (meer een putje in de bovenste laag) op 2 cm van de bovenkant van de ruit. Dus dat zal dan wel door temperatuurverschil zijn gekomen.
Maar het mooie is dat de ruit zonder kosten vervangen wordt. Dus dat loopt nog aardig mooi af. Nieuwe voorruit is niet zo’n ramp. En de auto is wel weer mooi schoon geworden. Al heb ik de rest, na de voorruit niet meer zo aandachtig schoongepoetst…
14 juni 2009 om 18:57 #17433595een xenon koplamp gewoon en een verloren :hmmz
dus op zoek naar een goed-koopje van een linker koplamp :angel
14 juni 2009 om 19:32 #17433596alfred0118 een rondje in de V6 laten rijden om de pijn een beetje te verzachten.
Willem
14 juni 2009 om 19:56 #17433597origineel gepost door Hawke
Ik had niet verwacht dat het temperatuurverschil tussen water uit de regenton en de voorruit erg genoeg was om dat te veroorzaken. De barst is wel duidelijk begonnen bij een mini sterretje (meer een putje in de bovenste laag) op 2 cm van de bovenkant van de ruit. Dus dat zal dan wel door temperatuurverschil zijn gekomen.
das mooi balen jah:thumbdown
maarre….. was jij met regenwater:hmmz
14 juni 2009 om 20:34 #17433598AnoniemLid sinds:
1 January 1970jep is best goed :thumbup
krijg je geen lelijke vlekken van als t opdroogt;)en dat scheelt weer zemen:P
15 juni 2009 om 08:57 #17433599De vec vandaag voor de keuring gegooid, en er zonder op of aanmerkingen weer een jaar apk op zit. :thumbup
15 juni 2009 om 09:07 #17433600Vandaag de draagarmrubbers met WD40 ingespoten tegen het gekraak en heb zwarte wielmoerkapjes erop gezet. Was wel nodig wat zonder zag het er niet uit.
15 juni 2009 om 15:52 #17433601origineel gepost door louwe 16 klepper
jep is best goed :thumbup
krijg je geen lelijke vlekken van als t opdroogt;)en dat scheelt weer zemen:P
Precies :). Alleen jammer van zo’n barst… die poetst je er niet meer uit…
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.