Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2016 om 21:03 #17445324richard-gts-v6 wrote:De wieldoppen van m’n winterset ge-plasti-dipped.
Verstuurd met Tapatalk[/quoteStaat em goed :thumbup
19 februari 2016 om 16:08 #17445325Vandaag de oliewissel gedaan.Was wel nodig ook.De laatste keer was een jaar geleden.De vorige eigenaar deed het keurig elk jaar,gelijk met de APK.Persoonlijk vindt ik dat te lang.5 á 6000 km vindt ik een mooie afstand.
Was m’n eerste echte klus aan de auto sinds m’n ongeluk.Gelukkig gaat dit weer als vanouds!!!!
19 februari 2016 om 22:18 #17445326@saluma wrote:
Vandaag de oliewissel gedaan.Was wel nodig ook.De laatste keer was een jaar geleden.De vorige eigenaar deed het keurig elk jaar,gelijk met de APK.Persoonlijk vindt ik dat te lang.5 á 6000 km vindt ik een mooie afstand.
Was m’n eerste echte klus aan de auto sinds m’n ongeluk.Gelukkig gaat dit weer als vanouds!!!!jij hebt mazzel met zo`n blikje.. ik heb vandaag ook mijn olie ververst.. en met 2 man en een brug geprobeerd het oliefilterhuisje los te krijgen…
is gelukt overigens na was brainstormen ( zat goed vast.. ik heb de afdruk van ring/steeksleutel 24 in mijn hand staan)en toen het huisje weer vast gezet , nieuwe seal aan het dekseltje gedaan , nieuwe filter erin en 5 liter olie erbij ( eigenlijk 4,75 maar dat beetje daar maak ik me niet zo druk om)nu de lampjes van het dashboard nog.. specifiek het controle lampje van het mistlicht achter ( was een afkeur puntje)
en dan herkeuren en hopen dat hij er doorheen komt20 februari 2016 om 08:13 #17445327@bart-gsi wrote:
@saluma wrote:
Vandaag de oliewissel gedaan.Was wel nodig ook.De laatste keer was een jaar geleden.De vorige eigenaar deed het keurig elk jaar,gelijk met de APK.Persoonlijk vindt ik dat te lang.5 á 6000 km vindt ik een mooie afstand.
Was m’n eerste echte klus aan de auto sinds m’n ongeluk.Gelukkig gaat dit weer als vanouds!!!!jij hebt mazzel met zo`n blikje.. ik heb vandaag ook mijn olie ververst.. en met 2 man en een brug geprobeerd het oliefilterhuisje los te krijgen…
is gelukt overigens na was brainstormen ( zat goed vast.. ik heb de afdruk van ring/steeksleutel 24 in mijn hand staan)en toen het huisje weer vast gezet , nieuwe seal aan het dekseltje gedaan , nieuwe filter erin en 5 liter olie erbij ( eigenlijk 4,75 maar dat beetje daar maak ik me niet zo druk om)nu de lampjes van het dashboard nog.. specifiek het controle lampje van het mistlicht achter ( was een afkeur puntje)
en dan herkeuren en hopen dat hij er doorheen komtHad inderdaad wel mazzel dat het filter redelijk goed losging.De nieuwe ingesmeerd met wat olie en toen erop gedraaid .Handvast is genoeg.Wat het lampje betreft,dan zul je je tellerklok eruit moeten halen.Is ook niet zo gek veel werk.Het regent toch,dit weekend.
Succes!!!20 februari 2016 om 13:02 #17445328De multiriem vervangen. Begon me wat te ergeren aan het bij geluid. Niet piepen maar een heel licht getjilp.
Er zit trouwens een aardig rare maat multiriem op
Heb hem speciaal moeten bestellen. :wtf
Alle grosiers daar we zaken mee doen hadden hem niet.21 februari 2016 om 20:36 #17445329Gister heeft mijn maat de UHP module er in gemaakt die ik nog had leggen.
Alles ging voorspoedig, alleen na het programmeren met de op-com kregen we deze melding! :cryDit bleef er in staan, en we weten tot nu toe nog steeds niet wat we hier mee moeten! :hmmz
Ik wist ook niet dat de UHP ook beveiligd was? :wtf21 februari 2016 om 22:02 #17445330AnoniemLid sinds:
1 January 1970Jazeker is de ook beveiligd. Weet het niet 100%. Er staat mij bij. Daar dan clima en radio vrij gezet dienen te worden. En dan de uhp inleren. Hij werkt ook samen met de clima en radio.
Clima gaat zachter blazer wanneer er gebeld word. Even als de radio dimt bij een tel gesprek21 februari 2016 om 22:03 #17445331Moet met techII aangemeld worden :thumb
22 februari 2016 om 09:50 #17445332Bedankt mannen! :thumb
22 februari 2016 om 16:01 #17445333Nieuwe achterruitenwisser gemonteerd .
27 februari 2016 om 15:35 #17445334Vandaag de voorwielen eraf gehaald om te kijken wat er zo klapperde met het sturen…
1 reactiestang tussen de stabilisatorstang en schokdemper was los gekomen… 2 nieuwe erop gehad met veel vloeken en een verbandje (ja ik was uitgeschoten)
Ze zaten wel goed vast want een steeksleutel kon ik weggooien omdat de bek wijder werdt…Maargoed trillingen in het stuur zijn nu ook weg
27 februari 2016 om 16:53 #17445335@bart-gsi wrote:
Vandaag de voorwielen eraf gehaald om te kijken wat er zo klapperde met het sturen…
1 reactiestang tussen de stabilisatorstang en schokdemper was los gekomen… 2 nieuwe erop gehad met veel vloeken en een verbandje (ja ik was uitgeschoten)
Ze zaten wel goed vast want een steeksleutel kon ik weggooien omdat de bek wijder werdt…Maargoed trillingen in het stuur zijn nu ook weg
Je moet ook de ring kant gebruiken ;) king:
27 februari 2016 om 22:03 #17445254@Opeltje17 wrote:
@bart-gsi wrote:
Vandaag de voorwielen eraf gehaald om te kijken wat er zo klapperde met het sturen…
Je moet ook de ring kant gebruiken ;) king:
had ik ook gedaan… maar aan de kogelzijde past geen ring op.. dus dan blijft er weinig keus over
maargoed het rijdt weer lekker stil
27 februari 2016 om 22:12 #1744533628 februari 2016 om 09:09 #17445337Alle vieze pekel van de auto gewassen
Hij is nu weer mooi schoon :D3 maart 2016 om 13:43 #17445338eventjes gas erop gegeven met het fixen van de vectra
eergisteren avond de auto weggebracht naar een garage
druklager, koppelingen drukgroep aan gelevert en voor 430 euro voor 2 dagen wordt het erin gebouwd
tijdens de keuring een roestende remleiding achterlangs het subframe gevonden.. die wordt op geschuurt en behandeld en de tank ventilatie ( kleine slang naar vulhals) vast gemaakt.. en dan kan ik er weer voor een jaar tegenaanvanavond kan ik de auto ophalen
3 maart 2016 om 16:53 #17445339@bart-gsi wrote:
eventjes gas erop gegeven met het fixen van de vectra
eergisteren avond de auto weggebracht naar een garage
druklager, koppelingen drukgroep aan gelevert en voor 430 euro voor 2 dagen wordt het erin gebouwd
tijdens de keuring een roestende remleiding achterlangs het subframe gevonden.. die wordt op geschuurt en behandeld en de tank ventilatie ( kleine slang naar vulhals) vast gemaakt.. en dan kan ik er weer voor een jaar tegenaanvanavond kan ik de auto ophalen
Je bent zelf monteur hoezo breng je je auto weg??
3 maart 2016 om 17:07 #174453402dagen voor de koopeling???
Dan ben ik in slow motion (relax modus) nog vlot.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 maart 2016 om 18:23 #17445341Was voor die monteur voor het eerst… En hij was alleen.. Dus ik gaf hem de tijd..
Koste 500 euro voor koppeling , remleiding tektieleren en een verse apk en de benodigde vloeistoffen
Koppelt een stuk lichter als voorheenHij had zich ook verkeken op het subframe
3 maart 2016 om 22:22 #17445342Motor eruit gaat veel sneller.
3 maart 2016 om 22:26 #17445343ja dat had ik hem al verteld.. maar hij liet de motor erin hangen… toen het subframe eronderuit en de versnellingsbak eraf..
hij heeft pas een garage geopent… en dit was voor het eerst dat hij een vectra v6 binnen kreeg..de koppeling voelt wel heel licht aan… ik kan de koppeling nog net niet in beweging krijgen door er tegen aan te zuchten… maar wel erg fijn nu om geen remvloeistof sporen achter te laten
3 maart 2016 om 23:06 #17445344Haha, goed om te horen dat het weer functioneerd.
Bij klussen als stuurhuis, uitlaatspruitstukken, koppeling etc etc kan je het best de motor eruit halen.
Op een 2kolommer met 4assteuntjesprima te doen.
18 maart 2016 om 17:15 #17445345Gisteren de Eibach’s er onder, vandaag de zomervelgen er weer op (ja, erg vroeg) en morgen de spons er maar even overheen.
Dan is hij weer netjes voor het ritje naar de Tank-s rally Emmeloord.18 maart 2016 om 17:24 #17445346@Opeltje17 wrote:
Je bent zelf monteur hoezo breng je je auto weg??
Ik werk wel graag aan me auto maar ik kan op straat niet de bak en koppeling eruit halen… Anders had ik dat wel gedaan… Hier worden doe het zelf garages gesloten door de gemeente
Dus toen maar de keus gemaakt om het maar te laten doen
18 maart 2016 om 22:34 #17445347Vandaag de Irmscher grill erin gezet.
Het moet misschien ff wennen, maar ik denk niet dat ie lang blijft zitten.
Nieuwe lampjes in de dimlichten gedaan, aangezien ik welgeteld 1,5 uur van de 4300K lampjes heb mogen genieten.
En de afdekplaat over de radiateur passend gemaakt.
Nu nog de bevestiging regelen.
Dan staat de afdekplaat voor de motor nog op de planning. -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.