Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2009 om 11:55 #17433377
Vandaag m’n dakspoiler er af gehaald. Hij moet ff geplamuurd worden en opnieuw gespoten ( nu in de goede kleur !! )
Maar schrok toch wel ff wat er onder de spoiler zat.
Heel veel groene aanslag en ook heel wat roest.
Dus meteen maar ff schoongemaakt en als de zon weer gaat schijnen (!) de roestplekken behandelen !! :thumbdown6 mei 2009 om 12:32 #17433378origineel gepost door speaker
Vandaag m’n dakspoiler er af gehaald. Hij moet ff geplamuurd worden en opnieuw gespoten ( nu in de goede kleur !! )
Maar schrok toch wel ff wat er onder de spoiler zat.
Heel veel groene aanslag en ook heel wat roest.
Dus meteen maar ff schoongemaakt en als de zon weer gaat schijnen (!) de roestplekken behandelen !! :thumbdownzo dan.. dat is idd wel ff schrikken.
hoe zit zón spoiler eigenlijk vast? gekit ofzo.
kreeg je hem makkelijk los?6 mei 2009 om 13:54 #17433379Gekit en op 2 plekken geschroefd. Gelukkig is ie nu weer schoon en moet ik alleen ff de roestplekjes aanpakken, daarna kan de spoiler er weer op !
6 mei 2009 om 16:30 #17433380heb net met claykit binnen:thumbup
nu nog wachten tot men waxlaag eraf is en dan lekker kleienking:
6 mei 2009 om 17:13 #17433381origineel gepost door gts power
heb net met claykit binnen:thumbupnu nog wachten tot men waxlaag eraf is en dan lekker kleienking:
blijft toch altijd zeer dubieus om iemand te horen dattie gaat kleien :hmmz
maar dat meguiars spul is rete goed!!!!
nadeel is wel dat je dan ook gelijk alle oneffenheden (vogelschijt e.d.) en andere tekenen van de vorige MISbruiker weer veel beter ziet op je lak :mad:6 mei 2009 om 19:15 #17433382Is er ergens te vinden hoe die hele Megiuarshandel werkt ,want dat schijnt het toch wel helemaal te zijn
6 mei 2009 om 19:21 #17433383origineel gepost door ahrend
Is er ergens te vinden hoe die hele Megiuarshandel werkt ,want dat schijnt het toch wel helemaal te zijnyoutube
http://www.meguiars.nl/forum/ (ook daar is onze blauwe smurf gespot ;))
en natuurlijk de poetsclinic bij alex :)die klei is vooral goed om boomsappen/hars en andere zooi van je auto af te halen!!
Zoek maar eens naar het 5 stappen plan.
6 mei 2009 om 19:39 #17433384origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door gts power
heb net met claykit binnen:thumbupnu nog wachten tot men waxlaag eraf is en dan lekker kleienking:
blijft toch altijd zeer dubieus om iemand te horen dattie gaat kleien :hmmz
maar dat meguiars spul is rete goed!!!!
nadeel is wel dat je dan ook gelijk alle oneffenheden (vogelschijt e.d.) en andere tekenen van de vorige MISbruiker weer veel beter ziet op je lak :mad:ik heb er 0,0 ervaring mee maar ga het gewoon proberen.
het schijnt zo makkelijk te zijn dat er niets kan misgaan:thumbupen mocht het eventueel zo tegenvallen dat je zoveel kunt zien dan kan ik em altijd nog laten poetsen/polijsten:thumbup
nooit geschoten is altijd mis:vertag7 mei 2009 om 06:27 #17433385klopt,
maar je als je het een doet, moet je wel het andere doen.
die clay bv, die trekt letterlijk alles uit je lak. Verontreiniging en alle restanten Wax.daarna moet je dus je auto echt in de wax zetten.
ik was voor een basis setje bij Alex toch al een 150 euro kwijt (duur spul). Daarin zat:
Clay kit
SwirlX (krasjes verwijderen)
goldclass shampoo en wax
Quik detailer
Leather Cleaner
Leather Conditioner
MicroFibre poetsdoeken 3st7 mei 2009 om 06:43 #17433386Ik heb zo ongeveer het zelfde setje als Bas. Super spul! Wilde hem eerst laten poetsen door een bedrijf omdat ie zo gruwelijk smerig was, maar Bij Alex ( met z’n workshop ) was ik snel overtuigd !!
Kost wat, maar dan heb je ook zeker wat !!
Hier een filmpje van de clay !
7 mei 2009 om 08:04 #17433387@ GTS power
Rijssen ligt om de hoek bij Nijverdal . . . rij eens bij Alex langs.
Die kan je er genoeg over vertellen en verkoopt het spul ook.
7 mei 2009 om 08:38 #17433388:hmmz… intressant produkt!
Alex zou een online store moeten beginnen (als die er nog niet is.):cool:
Ik ben vandaag met de VEC naar een shop gegaan in A’dam, om te zien hoe de lichtopbrengst zou zijn van Xenon. Jammer genoeg:( had hij enkel 8000K nog staan en derest zou met een bestelling later op de dag komen.
Alleen ben ik er niet uit welke kleur ik moet hebben, de 6000K: waarvan iedereen zegt dat het veel lichtopbrengst heeft of
10000K met een blauw gloedje: hiervan wordt weer vertelt dat het minder licht afgeeft:hmmz. Dit laatste heb ik dus niet mee mogen maken:swear maar ik wil het zelf eerst zien. Dan ga ik aanschaffen.:)7 mei 2009 om 13:41 #17433389origineel gepost door sw_reijnders
klopt,maar je als je het een doet, moet je wel het andere doen.
die clay bv, die trekt letterlijk alles uit je lak. Verontreiniging en alle restanten Wax.daarna moet je dus je auto echt in de wax zetten.
ik was voor een basis setje bij Alex toch al een 150 euro kwijt (duur spul). Daarin zat:
Clay kit
SwirlX (krasjes verwijderen)
goldclass shampoo en wax
Quik detailer
Leather Cleaner
Leather Conditioner
MicroFibre poetsdoeken 3stheb ook de wax hiervan en dat was ik zeker wel van plan:thumbup
anders is je auto nog onbeschermd:thumbup7 mei 2009 om 13:43 #17433390origineel gepost door sw_reijnders
@ GTS powerRijssen ligt om de hoek bij Nijverdal . . . rij eens bij Alex langs.
Die kan je er genoeg over vertellen en verkoopt het spul ook.
zit er nog over na te denken om ook met die swirlx te behandelen(als ik toch bezig ben:thumbup)mocht ik het doen ga ik alex effe pm-en:thumbup
want de krasstraat heeft ie eigelijk al teveel gezien:P
7 mei 2009 om 14:46 #17433391origineel gepost door DOCTOR007
:hmmz… intressant produkt!Alex zou een online store moeten beginnen (als die er nog niet is.):cool:
Kijk ff hierzo. Is wel geen online winkel, maar je kan hem alles vragen !!
http://www.lowcustoms.nl/forum/7 mei 2009 om 14:50 #17433392Ik ben vandaag met de VEC naar een shop gegaan in A’dam, om te zien hoe de lichtopbrengst zou zijn van Xenon. Jammer genoeg:( had hij enkel 8000K nog staan en derest zou met een bestelling later op de dag komen.
Alleen ben ik er niet uit welke kleur ik moet hebben, de 6000K: waarvan iedereen zegt dat het veel lichtopbrengst heeft of
10000K met een blauw gloedje: hiervan wordt weer vertelt dat het minder licht afgeeft:hmmz. Dit laatste heb ik dus niet mee mogen maken:swear maar ik wil het zelf eerst zien. Dan ga ik aanschaffen.:)10000k is wel heel erg blauw/paars en het mag ook niet!!!
heb zelf 6000k en het bevalt mij heel goed omat het lekker veel icht geeft en het is nog duidelijk(lees:duidelijk)als xenon herkenbaar:thumbup
8000k vind ik zelf te blauw.
8 mei 2009 om 14:18 #17433393Na van de week mijn dak-spoiler te hebben verwijderd , met een vreselijk resultaat er onder !!
Heb ik de afgelopen dagen de boel weer in goede staat gebracht.
En de spoiler in de juiste kleur gespoten
En met spoiler is ie toch een stuk mooier !!
:thumbup8 mei 2009 om 15:52 #17433394origineel gepost door gts power
Ik ben vandaag met de VEC naar een shop gegaan in A’dam, om te zien hoe de lichtopbrengst zou zijn van Xenon. Jammer genoeg:( had hij enkel 8000K nog staan en derest zou met een bestelling later op de dag komen.
10000K met een blauw gloedje: hiervan wordt weer vertelt dat het minder licht afgeeft:hmmz. Dit laatste heb ik dus niet mee mogen maken:swear maar ik wil het zelf eerst zien. Dan ga ik aanschaffen.:)10000k is wel heel erg blauw/paars en het mag ook niet!!!
heb zelf 6000k en het bevalt mij heel goed omat het lekker veel icht geeft en het is nog duidelijk(lees:duidelijk)als xenon herkenbaar:thumbup
8000k vind ik zelf te blauw.
inderdaad!!!!!
10000K is geen blauw gloedje meer, dat is echt knal blauw/paars. En nog vreselijk irritant ook.ik zou voor 6000K gaan.
dat blauwe gloedje is echt niet fijn hoor.8 mei 2009 om 17:35 #17433395@SPEAKER: het ziet er inderdaad leuker mooier en beter uit met spoiler.
@sw_reijnders + GTS POWER: hoezo is 10000K verboden? ze zijn gewoon tekoop als aftermarket en dat voor een ieder die er een wil.Daarnaast is de keus duidelijk voor mij dat ik toch voor een 6000K als ik er 1 moet hebben. Aangezien die door de meeste een voorkeur hebben.
ps moeilijk hoor al die rare regels wat wel en niet mag!
8 mei 2009 om 18:04 #17433396origineel gepost door DOCTOR007
@SPEAKER: het ziet er inderdaad leuker mooier en beter uit met spoiler.
@sw_reijnders + GTS POWER: hoezo is 10000K verboden? ze zijn gewoon tekoop als aftermarket en dat voor een ieder die er een wil.Daarnaast is de keus duidelijk voor mij dat ik toch voor een 6000K als ik er 1 moet hebben. Aangezien die door de meeste een voorkeur hebben.
oh verboden geen idee.
maar irritant zekerweten.bij mij in de buurt rijdt een Benz met echt KNAL TINKYWINKY paars (denk 12.000 ofzo). Als die gast achter mij zit zit ik me toch zo te ergeren!!!!
8 mei 2009 om 18:22 #17433397origineel gepost door DOCTOR007
Tot en met 10.000K is toegestaan vanaf 12.000 k is het verboden.(heb ik mij laten vertellen)
Al zal meneer met de pet 10.000k niet leuk vinden omdat dat echt blauw is met een paarse gloed.
8 mei 2009 om 18:29 #17433398origineel gepost door arjontje
origineel gepost door DOCTOR007
Tot en met 10.000K is toegestaan vanaf 12.000 k is het verboden.(heb ik mij laten vertellen)
Al zal meneer met de pet 10.000k niet leuk vinden omdat dat echt blauw is met een paarse gloed.
ik meende dat 10000k ook al niet meer mocht:hmmz
maarja deze kleur heeft weinig met blauw te maken:agent8 mei 2009 om 21:43 #17433399Tuurlijk iedereen mag voor de show de auto zoveel verbouwen als dat je zelf wilt, Heck, al zet je 6 ikettingzagen op de motorkap vinden ze dat nog geen probleem, echter wanneer je er de straat mee op gaat zullen ze je er snel vanaf plukken.
Over de xenon verlichting met de abnormale kleuren, Denk ik dat deze niet worden goedgekeurd aangezien blauwe verlichting alleen maar gedragen mag worden door overheids voertuigen, en gezien wordt als gevaren lampen. Politie mag deze dus ook niet altijd dragen.
8 mei 2009 om 23:31 #17433400Vandaag laten doen king:
Distributie-set + multiriem-spanner (laten) vervangen :)
Stellema Bedankt :thumbup
9 mei 2009 om 16:41 #17433401Vandaag afscheid genomen van mijn A Vectra.:cry:cry:cry
Jullie zien ‘m deze zomer nog terug, in de winter gaat de nieuwe eigenaar verder waar ik gebleven was.:jerry
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.