Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2009 om 20:51 #17433327
zondag te bewonderen in klazinaveen
:D
verders niks veranderd tov vroegah
Willem
24 april 2009 om 20:57 #17433328nog steeds een “ouwe lulle bak” met rondom spatlappen :P
25 april 2009 om 16:05 #17433329AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb vandaag valeo flatblades op de vec gezet:thumbup Wist toch een stuk beter dan die standaard dingen
25 april 2009 om 16:14 #17433330Jupz, heb de mijne er al 2.5 jaar op, wissen nog als nieuw!!
heb ze van Valeo.
Willem
25 april 2009 om 16:27 #17433331Me2
ben erg tevreden over die valeo´s
25 april 2009 om 16:28 #17433332vErvangings indicators zijn wel Geler dan Geel
25 april 2009 om 16:31 #17433333lekker laten zitten dan wim ;)
vandaag ook maar eens mijn begonnen met mijn velgen eens grondig te cleanen!!!
eerst goed polishen met commandant 4 en daarna even lekker in de wax zetten.
MAAR WAT EEN KLERE WERK IS DAT ZEG!!!!
volgend weekend de achterste 2 maar.25 april 2009 om 17:43 #17433334origineel gepost door wim-v6
vErvangings indicators zijn wel Geler dan GeelEen watervaste stift doet wonderen:jerry
25 april 2009 om 18:04 #17433335origineel gepost door sw_reijnders
lekker laten zitten dan wim ;)vandaag ook maar eens mijn begonnen met mijn velgen eens grondig te cleanen!!!
eerst goed polishen met commandant 4 en daarna even lekker in de wax zetten.
MAAR WAT EEN KLERE WERK IS DAT ZEG!!!!
volgend weekend de achterste 2 maar.groot he 18”
25 april 2009 om 18:13 #17433336origineel gepost door Silver
origineel gepost door sw_reijnders
lekker laten zitten dan wim ;)vandaag ook maar eens mijn begonnen met mijn velgen eens grondig te cleanen!!!
eerst goed polishen met commandant 4 en daarna even lekker in de wax zetten.
MAAR WAT EEN KLERE WERK IS DAT ZEG!!!!
volgend weekend de achterste 2 maar.groot he 18”
ja nou!!!
het is meer alle asfalt en teer resten die zo ontzettend vast zitten!!!25 april 2009 om 20:15 #17433337Weer gewassen.
Willem
26 april 2009 om 08:51 #17433338Ikzelf niet, maar vrouwlief; rolgordijntjes gekocht en geplaatst voor onze kleine meid. Zit ook zij weer uit de zon.
26 april 2009 om 09:23 #17433339Gezien ik op het laatste moment toch niet naar klazienaveen kon heb ik de 2000 maar even in de was gezet. (niet echt een straf) :P
26 april 2009 om 14:35 #17433340Zoals beloofd de foto’s van de Signum grille en de beige matten;
26 april 2009 om 16:20 #17433341Niet vandaag, maar vorige week zaterdag bij Sjouke langsgeweest voor de cruise control. Voor wie dat topic (van een paar weken terug) niet gevolgd heeft: Ik had op een website een how-to gevonden om cruise control in te bouwen. Spullen waren binnen, maar ik kreeg de module er niet in. Kwam niet eens in de buurt van de plek waar ie terecht hoort te komen. Van WimV6 begrepen dat de ABSpomp/rembekrachtiger eruit moet.:fy1
Toen kwam dus dat topic langs van een paar weken terug, waarin hierover gesproken werd en waarin Sjouke zei dat hij met dezelfde auto (x18xe, B1) het er “zo” in kon schuiven. En dat mocht hij natuurlijk wel eens even voordoen dan! Want ik heb het geprobeerd, maar kwam er met geen mogelijk bij. Dus ik naar Friesland vorige week zaterdag! Lekker over de dijk (stond nog een flitser, maar reed niet te snel…)
En wat blijkt: een automaat (mijne) is dus veel groter dan een handbak. Dat is dus net de ruimte die je nodig hebt. Fijne constat-ering maar hoe nu verder? Toch het remspul eruit?
De module zit in een beugel, en aan elkaar geschroefd wordt dat sowieso niets. Dan is het veel te groot om van bovenaf erin te zetten. Dus hebben we de beugel eraf geschroefd, en die is door het wiel te verwijderen, en stuur naar links te zetten erin gegaan. Daarna de module van bovenaf naar beneden geduwt, en dankzij de slanke en soepele armen van Sjouke kreeg hij het voor elkaar om het op de tast terug in elkaar te bouten en daarna vast te zetten in de auto. En daarna ging alles vrij voorspoedig, op een plastc kabelbindertje na die, geheel vakkundig en zachtzinnig door Teun V6 (die liet ook even van zich horen…) met een breekijzer :o verwijdert werd.
Daarna bakkie koffie voor Sjouke en Teun en testen… ennnnn….. niet werken…. grrrr…:( Probleem gezocht in de koppelingsschakelaar, en dat was het niet. Uiteindelijk met de voet op t gas terug naar Amsterdam :(. Daarna nagezocht op internet en ook op suggestie van Sjouke toch aandacht gericht op de remlicht schakelaar. Bleek een 2 polige in te zitten, das 2 te weinig. Alles was wel voorbekabeld, dus voor 15 euro 4 polige schakelaar gekocht bij de VOD. Afgelopen zaterdag binnengekomen enn….. verkeerde…. Remlichten blijven branden dus dat werd niets. Kan er maar op 1 manier in door een plastc T. Deze verzocht op te zouten (weggeknipt) nu kan ie er op 2 manieren in: enn… t doet het! Eindelijk hoef ik niet meer mn been continu te strekken! En vooral met een automaat is het vrij lastig om constant te rijden, ene keer rij je 90, herstel je dat, kijk je 500m later: 110. Gevoel in je gaspedaal wordt door de koppelomvormer enzo wat wazig, denk ik. Maar ik ga lekker op vakantie binnenkort op de cruise control! Helemaal top! Met grote dank aan Sjouke voor zijn doorzetting en hulp!26 april 2009 om 16:33 #17433342:thumbup eindelijk maar het WERKT :D
26 april 2009 om 18:26 #17433343Vandaag terug gekomen uit breda waar ik armaturen van de b2 lampen opgehaald heb :) Zijn helderder en dus beter beeld met idd mijn xenon peertjes.
Maar welk van de 2 is nou groot licht, en welke dim ? Met de aansluiting bruin geel dimlicht ? of degene bij het stadslicht ?
En ja, fototjes komen als ik een voeding heb waar ik 2 stekkertjes af kan knippen. Heb nu nog geen donor gevonden. :P
26 april 2009 om 18:36 #17433344hoi mel,
buitenste lampen zijn dim licht en de binnenste lampen zijn groot licht (bij de stadslichjes dus)
je zou eens kunnen kijken om er PC/Molex stekkertjes op te zetten26 april 2009 om 20:07 #17433345Ah zo hete die dus :) Ja die molex pc dingen ga ik doen, Morgen even naar computer shop, en die van een kapotte voeding afslopen. Maar de buitenste dim. kijk heb ik ze toch al in de goeie gezet :)
Heeft die knuppel uit engeland (van how to) ze in de verkeerde gezet :P
26 april 2009 om 20:22 #17433346je kan ze idd van een voeding af slopen, maar je kan ook gewoon voor minder dan 5 euro verloop kabeltjes kopen. daar zitten ze ook aan ;)
26 april 2009 om 21:34 #17433347morgen/maandag ff langs mijn garage.. ik ruik ineens een olielucht in de auto na een rit.. motorkap open, aan de rechterkant van motorblok is het een beetje nat van de olie, net onder het kleppendeksel, en het lekt zo op de versn. bak. ben benieuwd, kleppendekselpakking denk ik?
27 april 2009 om 15:13 #17433348ffen olie ververst
kan hij er weer een jaartje tegen aan27 april 2009 om 15:52 #17433349origineel gepost door chrisvocht
ffen olie ververst
kan hij er weer een jaartje tegen aanhahaha, bij mij loopt het er vanzelf uit.
27 april 2009 om 16:29 #17433350origineel gepost door Silver
origineel gepost door chrisvocht
ffen olie ververst
kan hij er weer een jaartje tegen aanhahaha, bij mij loopt het er vanzelf uit.
zo’n kleppendeksel pakking vervangen is niet zo moeilijk
sjouke heeft ert al eens een topic over gemaakt dacht ik
zal hem zo even zoekenmijn kleppendeksel begint nu ook heel licht te lekken:sleeping
27 april 2009 om 16:31 #17433351is idd erg makkelijk te doen (mijn how 2 staat wel op de site van Haas ;))
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.