Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2013 om 21:36 #17442939
Als ik een keer een zaterdagje vrij heb, kom ik wel richting het westen.
Het is niet bepaald om de hoek, maar dat mag geen probleem zijn.
Je krijgt dan vanzelf een PM’tje.5 februari 2013 om 21:36 #17442940het verschil tussen wim en een garage is dat wim niet bang is om iets te onderzoeken, je kan iets aken maar wat is de oorzaak ervan.. dan trek je een onderdeel uit elkaar en bekijk je wat de mankementen kunnen zijn zodat je in de toekomst daarmee rekening kan houden.. een garage haalt een onderdeel eraf.. schroeven er iets nieuws op in de hoop dat het de oorzaak is en dan is de kous ermee af…
5 februari 2013 om 21:39 #17442941Dat hebben we wel weer geleerd van onze duitse studente, daar wou de Opel wel even voor 900 euri’s bijde assen gaan vervangen.
Ze wisten alleen niet of dat het was.
Ik had 5minuten nodig om te vinden dat de lange as kapot was (binnenste homokineet).Bij mij een gebruikte erin, en de jongedame was voor 75 euro klaar.. (inclusief lampstekker repareren en remmen gangbaar maken), het autootje reed weer als niet, en had weer licht aan de voorkant
Willem
5 februari 2013 om 22:00 #17442942Wim,
Wij weten allemaal dat jij gewoon een auto-expert bent en zeker op het gebied van Opel.
Als 1 persoon (met maar 33 post nota bene) een auto opzoekt op Google en zo denkt dat ie het beter weet moet hij dat weten. Wij hier van het Opel-forum en Vectra-forum weten wat jou kennen en kunnen is.
Bovenop alles voeg jij de daad bij het woord, en dat allemaal met het grootste plezier en zorg voor eender wie en DAT is wat jou ook zo begeert en onmisbaar maakt bij ons. Er zijn ECHT niet veel mensen dat dat nog zouden doen. En enkel daarvoor alleen al heb je mijn volledige respect! :wors
Grtz Seth
5 februari 2013 om 22:05 #17442943Ja ik rotzooi maar wat aan, en heus ik maak ook fouten.
Ik doe dit trouwens niet allemaal alleen hoor, ik heb ook hulp, van onder andere Ex Dealer monteur Carlo (Carloastra), en mede hobbyïsten Ron (Bombeer), Jeroen (Jerremy), Arjan (Usbstick), en mijn zwager Erick, en nog anderen..
Back ontopic:
Mudflaps geplaatst:
Willem
5 februari 2013 om 22:18 #17442944AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat irritant die reacties moeten lezen seg :shock:
5 februari 2013 om 22:24 #17442945Geeft niet, mijn Mudflaps maken alles weer goed vandaag….
ik heb die dingen altijd op mijn Voertuigen gehad, hoort een beetje bij me… dus….. moesten ze hier maar ook onder..
Willem
6 februari 2013 om 07:21 #17442946Vectra geruild met mijn broer. Rijd nu voor een weekje een astra gtc 1,7 diesel.
@usbstick wrote:
het verschil tussen wim en een garage is dat wim niet bang is om iets te onderzoeken, je kan iets aken maar wat is de oorzaak ervan.. dan trek je een onderdeel uit elkaar en bekijk je wat de mankementen kunnen zijn zodat je in de toekomst daarmee rekening kan houden.. een garage haalt een onderdeel eraf.. schroeven er iets nieuws op in de hoop dat het de oorzaak is en dan is de kous ermee af…
Gelukkig zijn niet alle garages zo.
Ik wil ook weten wat de oorzaak ergens van is. En Blijf vaak na een reparatie met mijn compagnon brainstormen wat er nou de oorzaak van is geweest. Om zo idd in de toekomst evt sneller een diagnose kan stellen, of het weet te voorkomen. wat dan weer voor de klant scheelt.Helaas worden dit soort garages idd schaars.
6 februari 2013 om 07:29 #17442947Uit sneeuw gegraven, beetje opgewarmd, vies naar werk gereden gereden.
6 februari 2013 om 20:24 #17442949vandaag geprobeerd op advies van wim onze opel-goeroe remlichtschakelaar door te verbinden ivb cc is niet gelukt,alles weer terug geplaatst.
Bij kooy Maassluis maar bestaat niet meer en schiedam ook niet,dus maar bij dealer
Naaldwijk besteld.
en dan nog eens proberen.
Ook knipperlicht hendel ligt nog los dus prutsen maar.ton- Honserlersdijk.
6 februari 2013 om 20:56 #17442950AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag de vectra weer opgehaald.
de distributieriem is vervangen. de garage zei om de 10 jaar. Toch blij dat ik ff in het boekje keek ;) . 10 jjar of 100000km. Dat was dus de afleverbeurt. Scheelt toch weer
7 februari 2013 om 10:15 #17442951Afgelopen maandag een nieuwe voorruit erin laten zetten. Diverse offertes gevraagd, bleek bij carlgass toch echt € 540 te moeten kosten (ergens anders kan het niet goedkoper meneer, wij kopen de ruiten collectief in en zijn daarom goedkoper) terwijl ik in België net over de grens voor € 190 een nieuwe ruit gemonteerd kreeg… WA+ blijkt ook een wassen neus: voor pakweg € 5 per maand meer (het schijnt nu te kunnen) kan ik voor een eigen risico van € 140 een nieuwe ruit krijgen. Tja, zo heeft verzekeren ook weinig zin hè? ;)
7 februari 2013 om 10:33 #17442952Tja, na de banken en de overheid zijn de verzekeraars de grootste oplichters… En die willen geen concurrentie ;)
7 februari 2013 om 11:01 #17442953wat moet ik nog doen aan de vectra….. kan je beter zeggen.
Ben druk bezig voor een eindemper(rvs of course) maar geen idee. :hmmz
Weet iemand een adresje in buurt van R’dam. :wors7 februari 2013 om 12:42 #17442948Gewassen, opgeruimd van binnen.
En wat dingetjes op de sloop gevonden.
-kapjes voor het afdekzeil te vergrendelen
-kledinghaakje LA
-bijna nieuw afdekzeil8 februari 2013 om 17:30 #17442954opel is gewassen, en schoongemaakt van binnen.
Nu nog opzoek naar een stootrand voor de achterdeur, die heeft de wasstraat niet overleefd.
booskijker pas gemaakt, staat nu in de grondverf
8 februari 2013 om 17:49 #17442955Auto voor een check naar de garage geweest. Hebben hem (hopelijk) opnieuw uitgelijnd achter. Over de climacontrol zeiden ze dat deze goed werkte en niks bijzonders had. Het moet toch bloedheet worden in de auto als je hem op 24 graden instelt….. :hmmz :-o
De leenauto die ik meehad (splinternieuwe Astra met X kenteken) had ook veel bandenlawaai. Weet niet of die auto “mishandeld” was door vorige leners of dat het zo hoort.
Mischien maak ik me wel druk in de Vectra om geluiden die je nu pas hoort, daar de rest zo stil is. :( Zou weleens willen testen/vergelijken met iemand anders die ook een Vectra C GTS heeft met ook climacontrol.
Morgen in ieder geval de auto wassen, hij is erg vies door het weer.:)
9 februari 2013 om 10:58 #17442956@ Wagnas: Ik ben X-VECTRA C rider 2004. Als je (dualzone) cc aanzet op 24 graden dan hoort het aardig heet te woorden en niet lauw of beetje warm. Ik weet dat het soms ff wat minuutjes kan duren, maar dan toch zal het op een gegeven moment lekker (sub)tropisch aan voelen qua temp.
Astra’s zijn tig keer slechter geisoleerd dan een VECTRA, ik rij nu een H en u in een J model. H maakt vrij veel lawaai terwijl de bandjes eronder door de VOD in Hellevoetsluis zijn geplaats en middels 2K km hebben gereden.
In de VECTRA was zelfs mijn gehele kofferbak perfect geisoleerd, al moet ik zeggen dat ik dat wel heel bijzonder vond en niet echt weet of het ook zo hoorde. Hopelijk heb je wat aan mijn vergelijking.9 februari 2013 om 13:23 #17442957Originele zwarte achterlichten er terug opgezet :)
9 februari 2013 om 14:30 #17442958gasveren kofferbak vervangen
9 februari 2013 om 16:11 #17442959Motorruimte schoongespoten met de hogedrukspuit, niet helemaal helder schoon, maar goed genoeg naar mijn mening.
9 februari 2013 om 18:57 #17442960voorpoten vervangen
9 februari 2013 om 21:28 #17442961@Klopper wrote:
Motorruimte schoongespoten met de hogedrukspuit, niet helemaal helder schoon, maar goed genoeg naar mijn mening.
Krijg je geen last van slechte contacten door corrosie e.d.? Of is dat tegenwoordig anders? Mijn motorruimte was al schoon toen ik ’em kocht, maar de kofferbak daar heb het nodige moeten stofzuigen.
9 februari 2013 om 21:41 #17442962AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag gasklephuis schoongemaakt, carterventilatie opgeboord, piece of cake, auto rijdt perfect! Ook nog een AUX in gesoldeerd.. vandeweek testen als de jack kabel binnen is..
9 februari 2013 om 22:01 #17442963@DOCTOR007 wrote:
@Klopper wrote:
Motorruimte schoongespoten met de hogedrukspuit, niet helemaal helder schoon, maar goed genoeg naar mijn mening.
Krijg je geen last van slechte contacten door corrosie e.d.? Of is dat tegenwoordig anders? Mijn motorruimte was al schoon toen ik ’em kocht, maar de kofferbak daar heb het nodige moeten stofzuigen.
Ik heb de motor kort na het schoonspuiten aan gezet, en hij was al enigszins warm van de rit naar de wasbox, dus al het water verdampt binnen enkele minuten :)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.