Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2013 om 15:20 #17442914
Foto’s van de nieuwe achterlichten: persoonlijk vind ik ze net iets te maar ik ben al zeker in orde voor de technische keuring en daarna kan ik zien of ik de andere er terug opzet :)
Grtz Seth
2 februari 2013 om 18:03 #17442915@Seth: opzich niet slecht hoor :thumb ! Zolang er maar geen mini raketten afvuurt! king: :agent
2 februari 2013 om 22:28 #17442916Eindelijk maar eens de constante spanningen aangesloten op de Trekhaak stekker..
Constant+
en Geschakeld+ (alleen als de motor draait).Willem
3 februari 2013 om 16:07 #17442917De wintervelgen ( 17 inch lichtmetaal ) grondig gewassen.
Dit was wel nodig na de vorstperiode van afgelopen januari.
Helaas nog geen tijd voor de Vec. zelf.
dit moet later maar weer gebeuren.3 februari 2013 om 17:31 #17442918Niet aan mijn eigen Vectra, maar wel een zojuist door een bekende aangeschafte Vectra geknutseld.
Betreffende een B2 V6 Caravan CDX
t ding liep slecht, en stonk naar benzine bij het starten.Effe grondig onderzoek utgevoerd.
Hieruit bleek dat iemand met bijzonder weinig kennis aan deze auto heeft gesleuteld.
Vrijwel ALLES wat Vacuum heet zat verkeerd!!!!– Zo zat er een slang van de gasklephuis (voor de gasklep) naar Rembekrachtiger slang (dit was valse lucht van de 1e klasse / verklaard rot lopen)
– Benzine drukregelaar zou op de aansluiging van de Tankventilatie klep moeten zitten
– Tankventilatie klep zat op de aansluiting van de benzinedruk regelaar (geen vacuum, dus geen dampafzuiging in de tank (verklaard benzine stank)
– Carterventilatie pijpje op zowel Carterventilatiehuis als op de gasklep zat dicht (Gevolg: inlaat slang vol met olie, gasklep ernstig vervuild, Inlaat sterk vervuild)
– Carterventilatie Vacuum slang lag onder het inlaat geprakt, en lag daardoor tegen de EGR pijp aan, deels smeltplek in de slang, gelukkig niet door
– Slang bediening kachel klep binnencirkulatie zat Gasklep in plaats van op rembekrachtiger slang (Flink verlengd ook)na alles weer op zijn plek te hebben gelegd, en voor de zekerheid de brandstofdrukregelaar te hebben vervangen, ook gelijk maar:
– de EGR afgedopt
– Stappenmotor gereinigd
– Overal weer originele boutjes in gedraaitMotor loopt weer als een nieuwe…
Kan soms zo simpel zijn.
ik kan niet bevatten dat als je de motor uit elkaar hebt, en je gaat m weer in elkaar zetten, dat je dan niet uitkomt met je slangen, dat je ze dan maar gaat verlengen en inkorten…
dan klopt het toch gewoon niet, en motorvacuum is een belangrijk iets!!! dat snappen velen niet..
Ook de Carterventilatie is een belangrijk iets, dan hebben we hier ook wel weer gezien… alles onder de oliedrapWillem
Willem
3 februari 2013 om 17:50 #17442919AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig Willem. Er zijn zat mensen die beter niet aan auto’s kunnen gaan sleutelen :shock:
3 februari 2013 om 17:58 #17442920Inderdaad, t blijft me verbazen, Zelfs dealers.
had van de week een Wel ogende jongedame op bezoek, waarvan haar Corsa ging schudden bij het optrekken.., deze jongedame was bij de dealer geweest, welke zegt, ja we kunnen het niet vinden, maar we gaan uit van een of 2 kapotte aandrijfassen, deze willen we samen vervangen voor slechts 900 euro. toen zat ze natuurlijk van :shock:Ze werd door een Collega van haar op ons afgestuurd, nadat haar collega en bekende van ons dat natuurlijk had gemeld, deze had al gemeld dat het een jongedame betrof in nood, deze helpen we met plezier.
haar met haar tuutje langs laten rijden en na een proefrit, en een kijkje onder de auto al snel gevonden dat het de lange aandrijfas betrof waarvan de binnenste homokineet kapot was.
Compleet asje gescoord (valt nog niet mee, van de 1.0 12V is weer anders als van de 4cilinders) voor weinig, en gemonteerd, (een kleine 40minuten werk).
Remmetjes voor zaten wat vast, ook gelijk gangbaar gemaakt, en een stekker op de koplamp gerepareerd,
Proefritje samen met deze Dame gemaakt, helemaal tevreden.
en voor 75 euri verliet ze glimlachend de garage bij ons..Dus ook een dealer is niet zaligmakend..
Willem
3 februari 2013 om 18:11 #17442921ja vandaag lekker geknutseld aan mijn nieuwe vectra 2.5 v6 caravan, zoals wim al verteld,alles weer zo gemonteerd zoals het hoort, en dashbord kastje ook vervangen voor een dicht exemplaar ipv een voor een cd wisselaar..carterventilatie zat echt goed verstopt, ikmoest m met een boortje door prikken..maar wat loopt ie lekker nu :thumb
gr arjan
3 februari 2013 om 18:55 #17442922@wim-v6 wrote:
Inderdaad, t blijft me verbazen, Zelfs dealers.
had van de week een Wel ogende jongedame op bezoek, waarvan haar Corsa ging schudden bij het optrekken.., deze jongedame was bij de dealer geweest, welke zegt, ja we kunnen het niet vinden, maar we gaan uit van een of 2 kapotte aandrijfassen, deze willen we samen vervangen voor slechts 900 euro. toen zat ze natuurlijk van :shock:Ze werd door een Collega van haar op ons afgestuurd, nadat haar collega en bekende van ons dat natuurlijk had gemeld, deze had al gemeld dat het een jongedame betrof in nood, deze helpen we met plezier.
haar met haar tuutje langs laten rijden en na een proefrit, en een kijkje onder de auto al snel gevonden dat het de lange aandrijfas betrof waarvan de binnenste homokineet kapot was.
Compleet asje gescoord (valt nog niet mee, van de 1.0 12V is weer anders als van de 4cilinders) voor weinig, en gemonteerd, (een kleine 40minuten werk).
Remmetjes voor zaten wat vast, ook gelijk gangbaar gemaakt, en een stekker op de koplamp gerepareerd,
en voor 75 euri verliet ze glimlachend de garage bij ons..Dus ook een dealer is niet zaligmakend..
Willem
Zo zie je maar weer Wim, niet alleen op fora ben je naam aan het maken :P
Ben vandaag ook lekker snugger bezig geweest… Even gauw wat olie bijgooien (checkcontrol begon na lange tijd te zeuren), en dan compleet vergeten de dop er weer op te draaien. Heel de rit naar het zuiden niets gemerkt omdat ik constant op 120 of daarboven zat qua snelheid. Begint weer de checkcontrol te zeuren en pas net nadat ik aan was gekomen, begon het te stinken in de auto :P
Morgen dus een aardig schoonmaak-klusje in het vooruitzicht… -_-3 februari 2013 om 19:16 #17442923@Wim-V6: je bent ook niets voor niets goeroe :thumb En helemaal mee eens als je niet weet hoe en wat doe dan ook niets stoms.
3 februari 2013 om 19:48 #17442924Koplampsproeiers gemonteerd en met de opcom geactiveerd ,
Ook een irmscher lip geplaatst
3 februari 2013 om 20:09 #17442925@wim-v6 wrote:
Willem
als je niet zo ver weg woonde was ik graag een keertje lang gekomen.. ben zelf heel leergierig maar heb weinig lef
hulde hoe goed jij klaar staat voor anderen!3 februari 2013 om 20:12 #17442926Ik heb vandaag de bluetooth UHP module ingebouwd en hij werkt :)
Vorige week ik heb mijn CD70 vervangen voor een DVD90 uit de overleden Astra H van mijn zwager.
En ook de thermostaat vervangen.3 februari 2013 om 20:15 #17442927@yentl5552 wrote:
@wim-v6 wrote:
Willem
als je niet zo ver weg woonde was ik graag een keertje lang gekomen.. ben zelf heel leergierig maar heb weinig lef
hulde hoe goed jij klaar staat voor anderen!Afstand is geen Excuus!!!!
4 februari 2013 om 17:06 #17442928De Vec weggebracht naar de schadehersteller.
Mischien morgen of overmorgen klaar.Als leenauto een swiftje :???:
5 februari 2013 om 18:45 #17442929Nog niet klaar :(
In die swift valt niet fatsoenlijk te rijden zeg.
Op de snelweg lijkt het of je 160 rijdt terwijl je 120 rijdt :D5 februari 2013 om 19:10 #17442930Hahah, ach dan weet je weer waarom je Vectra rijdt Tom ;)
Weet je al wat het geintje gaat kosten?
5 februari 2013 om 19:14 #17442931@CAlberts wrote:
Hahah, ach dan weet je weer waarom je Vectra rijdt Tom ;)
Nou inderdaad. Nu pas weet ik weer wat voor comfort ik heb en wat voor extra luxe erin zit :thumb
Het schadebedrag is nog niet helemaal bekent maar het zal rond de 450 a 500 ex btw liggen.
Aangezien er waarschijnlijk ook een nieuwe onderlip onder komt kan ik er nog 100 bij op tellen.
Maar…… Gelukkig ben ik all risk verzekerd king:5 februari 2013 om 19:16 #17442932@GTS Power wrote:
@CAlberts wrote:
Hahah, ach dan weet je weer waarom je Vectra rijdt Tom ;)
Nou inderdaad. Nu pas weet ik weer wat voor comfort ik heb en wat voor extra luxe erin zit :thumb
Het schadebedrag is nog niet helemaal bekent maar het zal rond de 450 a 500 ex btw liggen.
Aangezien er waarschijnlijk ook een nieuwe onderlip onder komt kan ik er nog 100 bij op tellen.
Maar…… Gelukkig ben ik all risk verzekerd king::swear dure grap.
5 februari 2013 om 21:05 #17442933@wim-v6 wrote:
Niet aan mijn eigen Vectra, maar wel een zojuist door een bekende aangeschafte Vectra geknutseld.
Betreffende een B2 V6 Caravan CDX
t ding liep slecht, en stonk naar benzine bij het starten.Effe grondig onderzoek utgevoerd.
Hieruit bleek dat iemand met bijzonder weinig kennis aan deze auto heeft gesleuteld.
Vrijwel ALLES wat Vacuum heet zat verkeerd!!!!– Zo zat er een slang van de gasklephuis (voor de gasklep) naar Rembekrachtiger slang (dit was valse lucht van de 1e klasse / verklaard rot lopen)
– Benzine drukregelaar zou op de aansluiging van de Tankventilatie klep moeten zitten
– Tankventilatie klep zat op de aansluiting van de benzinedruk regelaar (geen vacuum, dus geen dampafzuiging in de tank (verklaard benzine stank)
– Carterventilatie pijpje op zowel Carterventilatiehuis als op de gasklep zat dicht (Gevolg: inlaat slang vol met olie, gasklep ernstig vervuild, Inlaat sterk vervuild)
– Carterventilatie Vacuum slang lag onder het inlaat geprakt, en lag daardoor tegen de EGR pijp aan, deels smeltplek in de slang, gelukkig niet door
– Slang bediening kachel klep binnencirkulatie zat Gasklep in plaats van op rembekrachtiger slang (Flink verlengd ook)na alles weer op zijn plek te hebben gelegd, en voor de zekerheid de brandstofdrukregelaar te hebben vervangen, ook gelijk maar:
– de EGR afgedopt
– Stappenmotor gereinigd
– Overal weer originele boutjes in gedraaitMotor loopt weer als een nieuwe…
Kan soms zo simpel zijn.
ik kan niet bevatten dat als je de motor uit elkaar hebt, en je gaat m weer in elkaar zetten, dat je dan niet uitkomt met je slangen, dat je ze dan maar gaat verlengen en inkorten…
dan klopt het toch gewoon niet, en motorvacuum is een belangrijk iets!!! dat snappen velen niet..
Ook de Carterventilatie is een belangrijk iets, dan hebben we hier ook wel weer gezien… alles onder de oliedrapWillem
Willem
Kan ik niet een keer met mijn B1 station langskomen voor een check van de Forum-goeroe?
Aangezien je op elk probleem wel een passend antwoord weet.
En je ook weet waar je over praat.Misschien dat je dan zelfs wat kennis kunt delen….. :jerry
5 februari 2013 om 21:16 #17442934-offtopic Nee hoor, ik ben maar een een Klojo, en de Dealer weet het allemaal, tenminste dat denkt meneer Acor vanaf het Meriva gedeelte :jerry :jerry :jerry: -offtopic
Het is maar effe dat je het weet haha…
Ik ben trouwens nog steeds van mening dat er ook een Ontopic smilie moet komen…
===================================================================================================================
Maar effe ontopic dan maar.
Je mag gerust langskomen hoor, Koffie staat klaar…
We hebben zojuist een nieuw koffieapparaat aangeschaft voor bijna 13 euro!!!! dus het is nog vers haha..
stuur maar eens een PM als het zover is..
Willem
5 februari 2013 om 21:21 #17442935en de koffie smaakt goed uit het apparaatje :jerry
5 februari 2013 om 21:27 #17442936@wim-v6 wrote:
-offtopic Nee hoor, ik ben maar een een Klojo, en de Dealer weet het allemaal, tenminste dat denkt meneer Acor vanaf het Meriva gedeelte :jerry :jerry :jerry: -offtopic
Het is maar effe dat je het weet haha…
Ik ben trouwens nog steeds van mening dat er ook een Ontopic smilie moet komen…
===================================================================================================================
Maar effe ontopic dan maar.
Je mag gerust langskomen hoor, Koffie staat klaar…
We hebben zojuist een nieuw koffieapparaat aangeschaft voor bijna 13 euro!!!! dus het is nog vers haha..
stuur maar eens een PM als het zover is..Willem
Als iemand denkt dat WIM-V6 een prutser of wat dan ook is dan zal ie toch eens deze topic moeten lezen en zien hoeveel hij niet bijdraagt aan het goede hier. Ik zie niet iemand ff snel slangen en leidingen in een mum v.e. tijd herstellen. WIM-V6 :wors hoor!!!
5 februari 2013 om 21:31 #17442937Irritante vent die acor :jerry
5 februari 2013 om 21:33 #17442938Tja, kan die V6 blokken wel dromen van lieverlee..
Willem
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.