Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2012 om 11:05 #17442588
Ik ben in totaal 4 keer moeten gaan. Telkens voor een ander probleem…
De eerste keer was mijn uitlaat niet gecertificeerd (wat ik kan begrijpen)
De tweede keer was ineens mijn rechts licht te laag terwijl dit de vorige keer (2 dagen ervoor) perfect in orde was.
De derde keer was de sporing van mijn banden met 0,2…% buiten tolerantie. Vorige keren zeiden ze er totaal niets van. Ben toen direct naar de bandenspecialist Donckers gereden en die vonden dit een BELACHELIJKE rode kaart.En vandaag, de volgende dag van de 3de keuring en 1.5 week na de eerste keuring begon het al.
De keurmeester liet mij ipv een herkeuring een hele nieuwe keuring doen, wat al totaal niet hoeft. Bestudeerd heel mijn verlaging die de vorige dag al goedgekeurd was en vraag na een kwartier aan mij of ik een meetlint had. Uiteraard niet dus moest keurmeester 2 erbij komen met een meetlint.Beide keurmeesters hebben een half uur alles onderzocht en vonden een nummer niet op mijn achterste dempers en vroegen keurmeester 3 waar deze kon staan. Die heeft na een kwartier zoeken mij meegedeeld dat dit een rode kaart zou worden mits de nummer enkel op papier gevonden kon worden en niet op de dempers zelf.
Flink op mijn geduld getrapt heb ik geëist om de stationschef de spreken en mits die er vandaag niet was door een vergadering oid heb ik hem laten opbellen en verteld dat hij direct naar zijn keuringsstation moest komen of ik dreigde met BTC GOCA op te bellen.
Na een kwartier was hij er en heb ik hem het verhaal gedaan dat ik elke keer wordt afgekeurd voor een ander opmerking die ze de vorige keren nooit hebben gezien. Dit heeft mij al 2x €40 gekost voor een keuring, plus €47 voor een keuring na ongeval (wat in België verplicht is na een verlagingskitmontage), plus €7.5 voor een tuningrapport die zelfs nog niet volledig was, plus elke keer 60 km heen en terug rijden om naar de keuring te gaan. Ook waren de vorige opmerkingen niet van mijn controlekaart die wel reeds opgelost waren, ook de sporing van de wielen heb ik vermeld met de reactie van garage Donckers.
Daarbij vroeg de stationschef naar mijn papieren en moest mij na onderzoek van nog eens een kwartier van de wagen gelijk geven. Hij vond de nummer wel aan de achterkant van de demper.
Toen ik mijn papieren ging halen aan de kassa zag ik een groene kaart en was even gelukkig tot de mevrouw zei: “Dat is dan €57 alstublieft.” Verschoten vroeg ik hoe het kwam dat dit zo’n hoge prijs was waarop de dame zei dat dit kwam omdat dit een HERkeuring is na ongeval.
Was toch al in men element dus ik roep daar de stationschef bij en heb hem gezegd dat ik niet voor een volledige herkeuring had gevraagd maar enkel de uitlijning waarop mijn wagen was “gebuisd”. De eerste keurmeester heeft deze zonder boe of ba helemaal opnieuw gekeurd. Waarop de stationschef droog antwoord dat het standaard zo gebeurd. Mijn “franke teut” antwoorde: “Mensen hun geld aftroggelen ofwa?”. Maar heb gezegd dat ik geen zin meer heb in een half uur discussie en dit de laatste keer is dat ik naar dat keuringsstation ga.
Seth
5 september 2012 om 16:32 #17442589@Seth wrote:
Ik ben in totaal 4 keer moeten gaan. Telkens voor een ander probleem…
De eerste keer was mijn uitlaat niet gecertificeerd (wat ik kan begrijpen)
De tweede keer was ineens mijn rechts licht te laag terwijl dit de vorige keer (2 dagen ervoor) perfect in orde was.
De derde keer was de sporing van mijn banden met 0,2…% buiten tolerantie. Vorige keren zeiden ze er totaal niets van. Ben toen direct naar de bandenspecialist Donckers gereden en die vonden dit een BELACHELIJKE rode kaart.En vandaag, de volgende dag van de 3de keuring en 1.5 week na de eerste keuring begon het al.
De keurmeester liet mij ipv een herkeuring een hele nieuwe keuring doen, wat al totaal niet hoeft. Bestudeerd heel mijn verlaging die de vorige dag al goedgekeurd was en vraag na een kwartier aan mij of ik een meetlint had. Uiteraard niet dus moest keurmeester 2 erbij komen met een meetlint.Beide keurmeesters hebben een half uur alles onderzocht en vonden een nummer niet op mijn achterste dempers en vroegen keurmeester 3 waar deze kon staan. Die heeft na een kwartier zoeken mij meegedeeld dat dit een rode kaart zou worden mits de nummer enkel op papier gevonden kon worden en niet op de dempers zelf.
Flink op mijn geduld getrapt heb ik geëist om de stationschef de spreken en mits die er vandaag niet was door een vergadering oid heb ik hem laten opbellen en verteld dat hij direct naar zijn keuringsstation moest komen of ik dreigde met BTC GOCA op te bellen.
Na een kwartier was hij er en heb ik hem het verhaal gedaan dat ik elke keer wordt afgekeurd voor een ander opmerking die ze de vorige keren nooit hebben gezien. Dit heeft mij al 2x €40 gekost voor een keuring, plus €47 voor een keuring na ongeval (wat in België verplicht is na een verlagingskitmontage), plus €7.5 voor een tuningrapport die zelfs nog niet volledig was, plus elke keer 60 km heen en terug rijden om naar de keuring te gaan. Ook waren de vorige opmerkingen niet van mijn controlekaart die wel reeds opgelost waren, ook de sporing van de wielen heb ik vermeld met de reactie van garage Donckers.
Daarbij vroeg de stationschef naar mijn papieren en moest mij na onderzoek van nog eens een kwartier van de wagen gelijk geven. Hij vond de nummer wel aan de achterkant van de demper.
Toen ik mijn papieren ging halen aan de kassa zag ik een groene kaart en was even gelukkig tot de mevrouw zei: “Dat is dan €57 alstublieft.” Verschoten vroeg ik hoe het kwam dat dit zo’n hoge prijs was waarop de dame zei dat dit kwam omdat dit een HERkeuring is na ongeval.
Was toch al in men element dus ik roep daar de stationschef bij en heb hem gezegd dat ik niet voor een volledige herkeuring had gevraagd maar enkel de uitlijning waarop mijn wagen was “gebuisd”. De eerste keurmeester heeft deze zonder boe of ba helemaal opnieuw gekeurd. Waarop de stationschef droog antwoord dat het standaard zo gebeurd. Mijn “franke teut” antwoorde: “Mensen hun geld aftroggelen ofwa?”. Maar heb gezegd dat ik geen zin meer heb in een half uur discussie en dit de laatste keer is dat ik naar dat keuringsstation ga.
Seth
Waar heb je hem laten keuren?
5 september 2012 om 17:28 #17442590Vandaag de windabweisers ontvangen en natuurlijk gelijk gemonteerd.
gr erik
5 september 2012 om 19:10 #174425916 september 2012 om 11:02 #17442592Einddemper en middendempervervanger er terug onder geknald. :thumb
6 september 2012 om 16:44 #17442593Beugel voor m’n iPhone op z’n nieuwe plek gezet. Netjes rechts naast de radio :)
6 september 2012 om 18:08 #17442594Voor de tweede keer mijn kachelweerstand gemaakt.
Had de boutjes iets te lang gehouden. en is tegen de kachelradiator of de verdamper gekomen. Gevolg weer geplofte transistors. :(maarja heb nu als nog flink bespaart, tegenover een nieuwe kachelweerstand. :)
6 september 2012 om 21:01 #17442595Waterpomp van de 3.0L LATEN! vervangen haha…
Wel onder toeziend oog van mijzelf
6 september 2012 om 21:12 #17442596Wat is dit? Wordt je lui Wim? haha
6 september 2012 om 21:25 #17442597Nee, er zijn ook leergierige mensen… die laat ik graag rommelen, zodat ze wat opsteken.
Ook bij een V6 is dit een aardige klus (motor ligt niet in de auto, dus gaat wel soepeler maartoch), Klus is evengroot als Distriwissel, het enige dat werkelijk blijft zitten is de distriset, verders moet alles wat weg moet voor een distri wissel gewoon weg voor een waterpomp wissel.
Willem
6 september 2012 om 21:33 #17442598Okee, had ik niet verwacht van jou, maar met deze uitleg wel haha
6 september 2012 om 21:35 #17442599Ik laat graag mensen leren, zeker als ze er Schik van hebben..
Willem
6 september 2012 om 21:41 #17442600Koppeling en vliegwiel geplaatst:
7 september 2012 om 09:15 #17442601AnoniemLid sinds:
1 January 1970Eindelijk maar toch. Grote operatie zo te zien. Alles weer opbouwen en de Corsa kan weer aan de kant :jerry
7 september 2012 om 10:11 #17442602Ja heel rap corsa aan de kant dan!
Die mag binnenkort op de operatietafel voor nieuwe wiellagers voor.
Rijd nu al niet echt lekker meer, dus blij als station weer klaar is.7 september 2012 om 14:59 #17442603AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat is autorijden toch mooi he nooit geen onderhoud :jerry
7 september 2012 om 15:01 #17442604Tis geweldig! Whahah
7 september 2012 om 16:59 #17442605irmsher kofferklep spoiler erop gezet
7 september 2012 om 17:31 #17442606Garage en zolder opgeruimd en alles op het forum gezet wat ik niet meer nodig heb :) Dat heeft me ook een halve dag gekost :D
Grtz Seth
7 september 2012 om 18:44 #17442607AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed ruimte gemaakt zo te lezen Seth :thumbup :D .
Vreemde zaak dat met jou auto keuren. nooit meer heen gaan. Mooi opzoek gaan naar een goede en eerlijke zaak
7 september 2012 om 19:46 #17442608Tnx, Volgende keer idd naar Antwerpen ;)
7 september 2012 om 19:50 #17442609AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee Nederland nog veel makkelijker :jerry
8 september 2012 om 06:59 #17442610@Helmer opelfan wrote:
Nee Nederland nog veel makkelijker :jerry
Dat zit er aan te komen. Altans ze willen dat je, je auto overal in Europese unie kan laten keuren.
8 september 2012 om 07:14 #17442611AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja had ik ook gelezen. Er zijn al een aantal landen waar onze apk ook geldig is?
8 september 2012 om 07:26 #17442612@Helmer opelfan wrote:
Ja had ik ook gelezen. Er zijn al een aantal landen waar onze apk ook geldig is?
Voor zover ik weet niet.
Wat wel mogelijk is, dat als je in duitsland ee auto koopt met nieuwe tuv. Dat bij de import de keuringsdatum over genomen kan worden. -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.