Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2012 om 20:50 #17442538
– Vliegwiel gedemonteerd
– ashoezen motorzijde en bakzijde vervangen28 augustus 2012 om 05:53 #17442539Ashoezen vervangen het meest favoriete klusje van de auto monteur. :puke :jerry
Ik zelf heb gevloekt op de vectra.
Eerst een wiellager.
Toen het achteruitrijschakelaar de geest gegeven.(die kost geen drol maar toch)
En nu mijn kachel weerstand :argue
Eens kijken of ik mijn soldeer kunsten nog heb. :angel28 augustus 2012 om 06:41 #17442540De 2 heren waren met de eerste ashoes flink aan het klote en de 2e die ik mocht doen had ik in 5 min. klaar :jerry
28 augustus 2012 om 08:46 #17442541Ik denk dat er maar weinig vrouwen zo gek zijn op het sleutelen zoals jij. :jerry :jerry
28 augustus 2012 om 09:48 #17442542En toch moedig ik het heel erg aan :)
28 augustus 2012 om 10:09 #17442543@Gupy wrote:
Ik denk dat er maar weinig vrouwen zo gek zijn op het sleutelen zoals jij. :jerry :jerry
Hahah kan ook niet wachten tot komende week alle restant onderdelen binnen komen
28 augustus 2012 om 14:31 #17442544Auto uit laten lijnen en airco laten controleren op lekken… Gelukkig geen lekken gevonden :D
28 augustus 2012 om 14:39 #17442545AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig klopper :thumb
28 augustus 2012 om 22:06 #17442546lief dagboek
Stap ik vanmorgen in de auto.
doe de auto open .. hmm C.V klinkt slomer…:???:
zet de auto op contact hey de lampjes zijn minder vel…
:shock:
start de auto…. heeft er moeilijk mee …:wors maar hij laat baasje niet in de steek!
maar nu blijven me temp / benzine meter onderaan staan…
op me condisator staat met motor aan 14.5 volt motor uit 10 voltMe accu is dus aan het dood gaan….
echt heb nu 4 auto’s gehad en al 3 x een accu kunnen vervangen…. zit me niet mee :cry29 augustus 2012 om 07:08 #17442547rij je veel korte stukjes???
accu’s gaan nu eenmaal op een gegeven moment kapot.
ik zou de laadstroom van de dynamo wel in de gaten houden
het is nog niet (veel) te hoog, maar hij hoort 13,5 a 14 volt te zijn.een te hoge laadstroom is ook slecht voor accu’s
29 augustus 2012 om 11:15 #17442548ja die 14.5 volt haal ik bij lang stationair draaien zonder iets aan te hebben. bij normaal gebruik is dit een stuk lager.
Opel dealer gebeld 225 euro voor origineel 70ah accu en 109 euro voor een ZAP 75ah accu…de accu is volgens mij gewoon dood had hem gisteren tijdens auto wassen aan gelaten om op te laden 5 min uit en weer moeilijk
de temp/benzine meter werkte wel weerik rij idd veel korte stukjes maar eens per week ook wel grotere afstanden. laatste tijd de airco vaak aangehad ook
29 augustus 2012 om 12:28 #17442549@yentl5552 wrote:
…
ik rij idd veel korte stukjes maar eens per week ook wel grotere afstanden….en daarom gaan accu’s kapot ;)
in die leasebakken die 50dkm per jaar rijden, zit vaak nog de eerste originele accu.
waarom, die worden goed opgeladen na een start.29 augustus 2012 om 13:14 #17442550Sow! Dat zijn stevige prijzen. Afgelopen februari nog een nieuwe 70 Ah Bosch accu gehaald voor m’n Vectra A, daarna meegenomen en overgezet in de B en was daar € 99 voor kwijt. De vorige was een cheap ass van kwik fit die het toch, gek genoeg, een jaar of 6 heeft uitgehouden.
Vandaag nog even de oude portieren gestript, glas + elektrisch raammotor en van ‘t achterportier even het raam eruit gehaald, deurgrepen en een CV slot. Dat staat nu fijn op marktplaats. :)
29 augustus 2012 om 13:27 #17442551@sw_reijnders wrote:
@yentl5552 wrote:
…
ik rij idd veel korte stukjes maar eens per week ook wel grotere afstanden….en daarom gaan accu’s kapot ;)
in die leasebakken die 50dkm per jaar rijden, zit vaak nog de eerste originele accu.
waarom, die worden goed opgeladen na een start.De accu heeft niks te verwijten,
Was nog de originele accu die hij mee kreeg uit de fabriek, 1996 dus.
Heb er nu 192.000 km op staan dus echt een snelweg vreter was het nietheb nu de 75ah accu erin zitten en zo soepel heeft hij me nog nooit gestart haha king: startmotor opvoeren.nl :jerry
oude accu moet nu 18 uur op de lader staan … kan hem altijd nog wegsmijten
30 augustus 2012 om 13:57 #17442552Vandaag mijn kachelweerstand gerepareerd.
Kachel ventilator doet het nu weer perfect. :D30 augustus 2012 om 19:14 #17442553Creme leder stoelen en achterbank ingebouwd.
Resultaat:
30 augustus 2012 om 19:46 #1744255430 augustus 2012 om 23:19 #1744255531 augustus 2012 om 14:15 #17442556AnoniemLid sinds:
1 January 1970recirculatieklep/motor in het handschoenenkastje vervangen, wat een ROTJOB!
grtz
31 augustus 2012 om 21:06 #17442557@gtsmaniak wrote:
recirculatieklep/motor in het handschoenenkastje vervangen, wat een ROTJOB!
grtz
Is het moeilijk dan?
Ik moet er denk ik ook een keer aan… ik heb een voordeel hij blijft volgens mij contunu open staan…dicht is beroerder dan beslaat de boel..
Ben benieuwd
Kost het motortje duur?Gr Arnold
31 augustus 2012 om 21:08 #17442558Getankt :jerry , prijzen schijnen weer flink te gaan stijgen :thumbdown
31 augustus 2012 om 21:15 #17442559Alvast de voorste veren vervangen voor de Eibach verlagingsveren.
Oude vering tegenover Eibach verlagingsveer:
1 september 2012 om 06:54 #17442560AnoniemLid sinds:
1 January 1970zo op het oog bijna geen verschil. En als alles er weer onder zit ook bijna geen verschil. Heeft een tijdje nodig om in te zakken. En dan word het mooi :thumb
1 september 2012 om 10:10 #17442561@Helmer opelfan wrote:
zo op het oog bijna geen verschil. En als alles er weer onder zit ook bijna geen verschil. Heeft een tijdje nodig om in te zakken. En dan word het mooi :thumb
Zodra die Eibach’s onder de Vec zitten zie je gelijk verschil :thumbup
Zou raar zijn als tie een paar uur tot dagen nodig heeft om ‘ in te zakken’ Dan zouden het wel erg slappen veren zijn :hmmzHeb mijn Vec ook verlaagd met Eibach veren zo als zo velen hier. Verschil is toch echt direct zichtbaar. Scheelt al gauw 3CM
Groet jraaf
1 september 2012 om 10:17 #17442562We zullen het volgend weekend wel gaan zien aangezien die lui in Engeland maandag pas mn koppeling op gaan sturen ipv vandaag.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.