Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2012 om 17:52 #17442411
AFL aan het proberen werkend te krijgen…
Nu ff snel naar Gupy crossen en TIS raadplegen, want zijn nog paar stapjes onduidelijk, dus maar ff verduidelijken voor we zomaar gaan knippen en plakken!
Gekeken voor plekkie voor catch can, maar past nergens!!!
31 juli 2012 om 17:58 #17442412@yzf1kr wrote:
Heb je de wielomtrek aangepast met de OP-COM?
Merk je ook wat aan het verbruik?Ik heb ook nog eens voor 18″ wielen zitten kijken. Het ziet er mooi uit, en lijkt me lekker rijden, maar de banden zijn 2x zo duur, en ik weet niet of ik het dat waard vind.
Ik heb hem idd aangepast met opcom !
Qua verbruik weet ik nog niet , omdat ik van de week de achterbanden alleen in die maat had , voorop had ik nogsteeds 215/40/18.
Maar qua optrekken merk je er niks van.Ik heb deze set via MP gekocht! Waren nieuwe banden die van een nieuwe wagen afkwamen omdat de eigenaar winterbanden op die velgen wilde. Dus ik heb ze van iemand die bij de dealer werkt. Hij vroeg 350 euro voor de 4 banden. Dat vond ik een mooie prijs omdat ik ze kon bestellen voor 210 euro per stuk !! Dus ik heb aardig wat verdient vorige week !! :thumb
31 juli 2012 om 18:53 #17442413@speaker wrote:
Mijn voorbanden ook maar vervangen voor 225/45/18 Dunlops… De oude waren toch wat slecht afgesleten ( Maleis-merk ) :hmmz
Rijd 1000x beter en hij komt nu ineens met een dikke centimeter ruimte de brug af , ipv met de oude er net aan overheen schurend !Minpuntje van deze actie : Aan beide zijde zijn de ashoesen bakzijde aan het scheuren ( eentje is al bijna door ). :swear
Dus meteen maar de dealer gebeld en 2 stuks x 38euro p/st. besteld … En dan van de week alles maar loshalen…. :sleepingDie accelera banden zijn vrij stug in de wang.
Moet je van houden.De dunlops zijn wat soepeler. Geeft idd een comfortabele rij gedrag.
31 juli 2012 om 19:05 #17442414@arjontje wrote:
@speaker wrote:
Mijn voorbanden ook maar vervangen voor 225/45/18 Dunlops… De oude waren toch wat slecht afgesleten ( Maleis-merk ) :hmmz
Rijd 1000x beter en hij komt nu ineens met een dikke centimeter ruimte de brug af , ipv met de oude er net aan overheen schurend !Minpuntje van deze actie : Aan beide zijde zijn de ashoesen bakzijde aan het scheuren ( eentje is al bijna door ). :swear
Dus meteen maar de dealer gebeld en 2 stuks x 38euro p/st. besteld … En dan van de week alles maar loshalen…. :sleepingDie accelera banden zijn vrij stug in de wang.
Moet je van houden.De dunlops zijn wat soepeler. Geeft idd een comfortabele rij gedrag.
Klopt ! Was idd Accelera… Slijten als een gek ( maar mss vinden ze het niet zo fijn om zo’n zware diesel om zich te hebben ipv een licht sportwagentje ! )
31 juli 2012 om 21:31 #17442415@kimmiej666 wrote:
Nu ff snel naar Gupy crossen en TIS raadplegen, want zijn nog paar stapjes onduidelijk, dus maar ff verduidelijken voor we zomaar gaan knippen en plakken!
Sfr hier op het forum kan je misschien ook helpen, die heeft het ook ingebouwd in zijn vec.
31 juli 2012 om 22:08 #17442416Vandaag reed ik het richting m’n werk en bij het wegrijden schokte de auto wat erger. Dus meteen in Waardenburg even een andere bobine gehaald (euvel met de gesneuvelde bougiekabel). Meteen doorgereden naar het werk en precies toen ik het terrein op reed, liep de auto op 3 cilinders. Dus de auto maar gauw geparkeerd en de bougies eruit gedraaid. Zo laten staan tot ik er tijd voor kreeg van de chef, en toen de bobine vervangen…
Auto rijdt nu weer als een zonnetje :D
1 augustus 2012 om 04:52 #17442417@Spacejam wrote:
@kimmiej666 wrote:
Sfr hier op het forum kan je misschien ook helpen, die heeft het ook ingebouwd in zijn vec.
Oke, thanks voor de tip!
1 augustus 2012 om 18:37 #17442418Toch maar even gauw de distributieketting vervangen van de Vectra.
Hij begon pas ineens bij het starten gigantisch te ratelen :swear
Nieuwe ketting balansassen, de spanner is hier ook goed te zien.(metaalkleurig ding met 2 boutjes)
Nogmaals de balansasketting.
Het bovenste tandwiel linksboven is van de waterpomp.
De 2e ketting van de nokkenas-aandrijving ligt op zijn plek.
Inlaatnokkenas op tijd zetten.
Uitlaatnokkenas op tijd zetten.
Krukas op merkteken zetten.
Timing controleren met speciaal gereedschap.Gelijk verse olie erin met nieuw oliefilter en 4 nieuwe bougie´s.
Rijdt weer als een zonnetje!! :thumbup1 augustus 2012 om 18:43 #17442419De dakkoffer erop gezet.
effe testgereden en met 160 nog steeds geen extreem gezuis :thumbupvrijdagavond gaan we weer naar italie :thumbup :thumbup :thumbup
2 augustus 2012 om 11:50 #17442420veel plezier :thumb :thumb :kewlpics
2 augustus 2012 om 12:02 #17442421@Klopper wrote:
@jraaf wrote:
Vec klaar gemaakt voor de vakantie;
Ik wil niet vervelend doen, maar ik doe het lekker toch :P in veel landen is een brandblusser in de auto verplicht, binnen handbereik van de bestuurder…
Het is niet iets waar ze streng op controleren, maar ze kunnen er wel degelijk voor gaan schrijven.Bas, Seth, Helmer, Tom en Jurgen, :thumb Thanks.
Ben weer heel en veilig thuis gekomen afgelopen nacht. Hierbij een paar pics van het stof :jerry
@ Klopper :sleeping :sleeping :sleeping Alleen in Rusland en verwegistan :jerry :jerry
Groet jraaf
2 augustus 2012 om 12:04 #17442422@GTS Power wrote:
De dakkoffer erop gezet.
effe testgereden en met 160 nog steeds geen extreem gezuis :thumbupvrijdagavond gaan we weer naar italie :thumbup :thumbup :thumbup
Veilige reis en veel plezier :thumb
Groet jraaf
2 augustus 2012 om 12:28 #17442423Gisteren de vec nagekeken…
Rijdt ie eindelijk weer is de koppeling nu de geest aan het geven :fy1
2 augustus 2012 om 12:59 #17442424AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ha ja lekker is dat. Geluk is met de dommen. Gaat het net weer goed. Nu dit. En nog nieuws over de afl?
2 augustus 2012 om 13:33 #17442425Nope nog niet bepaald verder gekomen gister wel eea nog geprobeerd, maar moet pinnen bijsteken in mn uec en ben daar beetje voorzichtig mee
Maar ja die AFL is nu weer ff hetgeen dat me het minst interesseerd
2 augustus 2012 om 14:23 #17442426AnoniemLid sinds:
1 January 1970Idd koppeling is belangrijker.
2 augustus 2012 om 16:41 #17442427Alsjeblieft, onderaan de pagina :)
http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws-en-tips/archief,/buitenland/2008/juni/Verkeershesjes-Frankrijk-verplicht.html” onclick=”window.open(this.href);return false;@jraaf wrote:
@Klopper wrote:
@jraaf wrote:
Vec klaar gemaakt voor de vakantie;
Ik wil niet vervelend doen, maar ik doe het lekker toch :P in veel landen is een brandblusser in de auto verplicht, binnen handbereik van de bestuurder…
Het is niet iets waar ze streng op controleren, maar ze kunnen er wel degelijk voor gaan schrijven.Bas, Seth, Helmer, Tom en Jurgen, :thumb Thanks.
Ben weer heel en veilig thuis gekomen afgelopen nacht. Hierbij een paar pics van het stof :jerry
@ Klopper :sleeping :sleeping :sleeping Alleen in Rusland en verwegistan :jerry :jerry
Groet jraaf
2 augustus 2012 om 21:26 #17442428@Klopper wrote:
Alsjeblieft, onderaan de pagina :)
http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws-en-tips/archief,/buitenland/2008/juni/Verkeershesjes-Frankrijk-verplicht.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Precies wat ik zeg…..
Wit rusland, Litouwen, Verwegistan, liggen nu niet echt op de route naar Italie :jerry
Groet jraaf.2 augustus 2012 om 21:52 #17442429Nee, maar België wel ;)
4 augustus 2012 om 07:33 #17442430gisteren bij stellema een duplex systeem laten maken, met mijn steinmets eindstukken. ook is de trekhaakknobbel er onderuit maar nog geen foto van
stellema custom
4 augustus 2012 om 08:15 #17442431Ziet er super uit!! :thumbup
4 augustus 2012 om 09:35 #17442432Staat heel mooi onder je vectra. :thumbup
4 augustus 2012 om 09:57 #17442433Stappenmotor vervangen van de Vectra, loopt weer netjes 850 toeren stationair ipv 1500 a 2100 toeren…
4 augustus 2012 om 10:04 #17442434AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig klopper :thumbup
4 augustus 2012 om 10:38 #17442435Heb je het zelf gedaan??
Of dealer Opel…
Wel intresant om die foto’s te zien..maar hoop nog lang met mijn orgineele kettingen te doen.
Heb je ook gelijk de waterpomp vervangen of hoeft dat niet, dat je niet als straks je waterpomp stuk is je weer je ketting kunt vervangen.
Hoeveel heeft de auto gelopen?
En wat kost zoiets nu?Hoorde je hem helemaal binnen in de motor?
Ja ik sta niet altijd buiten met moterkap open met starten wil geen neuroot worden ;)
En moeten die geleiders ook vervangen, ik zie dat deze kunstof zijn..dat slijt toch ook …zodat het kunststof steeds dunner wordt…en de geleider niet genoeg meer kan aanspannen@jsgsi wrote:
Toch maar even gauw de distributieketting vervangen van de Vectra.
Hij begon pas ineens bij het starten gigantisch te ratelen :swear
Nieuwe ketting balansassen, de spanner is hier ook goed te zien.(metaalkleurig ding met 2 boutjes)
Nogmaals de balansasketting.
Het bovenste tandwiel linksboven is van de waterpomp.
De 2e ketting van de nokkenas-aandrijving ligt op zijn plek.
Inlaatnokkenas op tijd zetten.
Uitlaatnokkenas op tijd zetten.
Krukas op merkteken zetten.
Timing controleren met speciaal gereedschap.Gelijk verse olie erin met nieuw oliefilter en 4 nieuwe bougie´s.
Rijdt weer als een zonnetje!! :thumbup -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.