Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2012 om 21:42 #17442262
@Lemmens wrote:
Helaas deze week voor de 2e keer getrakteerd op het welbekende MM lampje. Morgen maar weer terug naar de garage… :( Dinsdagochtend al een Land Rover door de remmen heen getrapt, ‘s middags Vectra probleem #1, vandaag probleem #2… Ik rij Opel, geen Citroën! :swear king:
Zou een andere garage zoeken.
– Storing LMM word NOOIT gegeven bij een kapotte Krukassensor
– bij een kapotte Krukassensor start en draait deze motor niet.
– Als de storing nokkenassensor word gegeven vervang deze dan maar, Krukassensor storing word in 9 van 10 gevallen ook meegegeven bij deze storing.
– als de motor nog gewoon start en je leest bij draaiende motor een kapotte krukassensor uit, ook dan is de nokkenassensor de boosdoener.— VERVANG DEZE ALLEEN VOOR EEN ORIGINEEL EXEMPLAAR!!!! —
Willem
6 juli 2012 om 09:43 #17442263Gistermiddag ging het goed, gisteravond was het weer prijs. Het lampje ging weer vrolijk branden maar reed verder perfect. Wat mij werd verteld is dat bij het vervangen van de krukassensor de LMM en nokkenassensor in sommige gevallen een storing kunnen veroorzaken zonder dat deze daadwerkelijk kapot zijn. Dat is ook puur wat mij verteld is.
Wat in ieder geval wel was met de kapotte sensor (ik laat dan even in het midden welke het precies was) is dat er een toerenbegrenzing was bij 4000 rpm. Daarboven was niets meer. Daar ben ik in ieder geval sinds het vervangen van de sensor vanaf.
Gisteravond heb ik even de accuklem eraf gehad en even een simpele reset gedaan. Kijken of dat helpt. Mocht er meer kapot zijn dan ga ik wel weer terug richting garage… Helaas. Op de roest na was m’n Vectra A nog niet zo gek. ;)
6 juli 2012 om 16:01 #17442264De X18XE is ook zo gek nog niet hoor, meestal heb je op een nokkenassensortje na, weinig sores aan zo’n motor…
Oja, Accu los doet niks bij zo’n motor, Computer houd het geheugen vast..
Willem
10 juli 2012 om 17:46 #17442265Vandaag even bezig geweest met een catch-can te instaleren. Mooi plekje gezocht zodat de originele slang gewoon in takt kan blijven.
10 juli 2012 om 22:44 #17442266@wim-v6 wrote:
De X18XE is ook zo gek nog niet hoor, meestal heb je op een nokkenassensortje na, weinig sores aan zo’n motor…
Oja, Accu los doet niks bij zo’n motor, Computer houd het geheugen vast..
Willem
Ok, dank voor de tip. Dan rij ik binnenkort nog wel even langs de garage. :)
Voor de rest doet ie ‘t ook prima, rijdt een stukje prettiger en rustiger dan m’n oude C18NZ in de A. Al had die eigenlijk nóóit iets kapot. king:
11 juli 2012 om 04:43 #17442267@speaker wrote:
Vandaag even bezig geweest met een catch-can te instaleren. Mooi plekje gezocht zodat de originele slang gewoon in takt kan blijven.
Leuk doosje… Maar wat doet ie ?
11 juli 2012 om 05:26 #17442268@tuinmeubel wrote:
@speaker wrote:
Vandaag even bezig geweest met een catch-can te instaleren. Mooi plekje gezocht zodat de originele slang gewoon in takt kan blijven.
Leuk doosje… Maar wat doet ie ?
Olie opvangen die via je carterventilatie normaalgesproken weer terug je inlaat in loopt !
11 juli 2012 om 08:42 #17442269Oke. Dus je filtert dan die olie ?
11 juli 2012 om 08:48 #17442270Nee, daar heb je een oliefilter voor. Hier vang je alle troep mee op die uit je carterventilatie komt en normaal het inlaattraject vervuilt (gasklep, inlaatspruitstuk, wervelkleppen e.d.)
11 juli 2012 om 12:29 #17442271Software update laten geven bij de dealer.
12 juli 2012 om 13:44 #17442272Net even geprobeerd de pakking tussen de kat en de middendemper te vervangen. Wat daar nog tussen zat was niet veel, slechts een gapend gat opgevuld met de troep genaamd gungum (waarom?). Nieuwe pakking gehaald, gemonteerd en je raadt het al: nòg meer herrie. Dus pakking weg en de boel aangesloten zonder pakking. Nu weer een zacht brommend motortje! king:
Helaas is ‘t sleutelen aan een B eerlijk gezegd @#*$#&$* vergeleken met een Vectra A. Daar had je altijd plek als het überhaupt al nodig was ooit ergens iets te moeten vervangen.
12 juli 2012 om 15:32 #17442273Net de originele twee-straals ruitensproeiers vervangen door een nevelsproeiers. Of eigenlijk waaiersproeiers. Doen het perfect. Was ongeveer 10 minuten werk waarbij het föhnen van het slangetje het meeste tijd heeft gekost. En gelijk maar vloeistof bijgevuld.
12 juli 2012 om 16:30 #17442274Bumpers helemaal strak geschuurt, moeten nog enkel in de grondlaag en laklaag gezet worden. Elke carrossier hier in de buurt is in verlof. :wtf
Grtz Seth
12 juli 2012 om 18:24 #17442275@Lemmens wrote:
Net even geprobeerd de pakking tussen de kat en de middendemper te vervangen. Wat daar nog tussen zat was niet veel, slechts een gapend gat opgevuld met de troep genaamd gungum (waarom?). Nieuwe pakking gehaald, gemonteerd en je raadt het al: nòg meer herrie. Dus pakking weg en de boel aangesloten zonder pakking. Nu weer een zacht brommend motortje! king:
Helaas is ‘t sleutelen aan een B eerlijk gezegd @#*$#&$* vergeleken met een Vectra A. Daar had je altijd plek als het überhaupt al nodig was ooit ergens iets te moeten vervangen.
Begin dan maar niet aan een nog modernere auto.
Aan de b vectra is het heel makkelijk sleutelen.Ik zelf, vandaag mijn brandstof filter vervangen.
12 juli 2012 om 23:08 #17442276Mwah, Land Rover discovery uit 2003 is redelijk makkelijk sleutelen. Weinig problemen mee ondervonden. Bij de Vectra zit het alleen zo dicht op elkaar dat je allerlei niet relevante zooi eruit moet slopen voordat je eindelijk eens aan het onderdeel komt, zonder dat dat eigenlijk echt nodig was. Dat is gewoon jammer en niet doordacht (ook niet voor monteurs). Een klein bovenkapje van de distributieriemkap loshalen was in principe voldoende geweest. Nee, daar moet een hele kap op waarvoor je de luchtfilterbak (die deels onder een remleiding en twee aircoleidingen vast zit) loshalen, samen met de multiriem. Dat is gewoon echt dom ontworpen. Maargoed, zo zitten er wel meer dingen die in de Vectra A beter geregeld waren dan in de B. Als m’n vectra zonder storingen rijdt is ‘t verder een prima bakkie hoor. ;)
13 juli 2012 om 19:54 #17442277Van de week kwam het laatste onderdeel binnen. Vandaag alles geplaatst en geprogrammeerd. Slechts een kleine aanpassing maar ik miste het wel!
14 juli 2012 om 14:57 #17442278Net even een nieuw goed functionerend TID besteld voor m’n karretje. ‘t Oude display was nagenoeg dood zoals zovelen. Ik ga nog even proberen of ik ‘m kan repareren als ik m’n nieuwe van Ebay binnen heb. In dat geval kan de oude op reserve of marktplaats. ;)
14 juli 2012 om 20:29 #17442279Dis, bougiekabels en bougies vervangen van de 2.5
16 juli 2012 om 15:59 #17442280Bumpers en spoiler binnengebracht bij de spuiter :thumb
19 juli 2012 om 16:26 #17442281Heb vandaag mijn kachelmotor maar eens uitgebouwd.
Zat een behoorlijk vervelende piep in.
Even alles schoongemaakt en ingespoten, en weer terug gebouwd.
En tada, de piep is weg :DGroeten,
Patrick19 juli 2012 om 17:15 #17442282AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er is niks vervelender dan piepjes en kraakjes :swear :D
19 juli 2012 om 21:19 #17442283Xenon 6000k en Stadsverlichting led 6000k erin gezet.
Blijkbaar is het normaal dat een canbus led enkele seconden blijft knipperen na het uitzetten van de auto, vergrendelen en ontgrendelen. Ik dacht dat er iets mis was en heb de leds weer eruit gehaald. Dus erin en eruit. Tips om dat knipperen tegen te gaan zijn welkom….
20 juli 2012 om 06:49 #17442284– Drukregelaars vervangen op brandstofpomp
– motor weer dichtgebouwd
– brandstof filter vernieuwd20 juli 2012 om 07:57 #17442285AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Baba wrote:
Xenon 6000k en Stadsverlichting led 6000k erin gezet.
Blijkbaar is het normaal dat een canbus led enkele seconden blijft knipperen na het uitzetten van de auto, vergrendelen en ontgrendelen. Ik dacht dat er iets mis was en heb de leds weer eruit gehaald. Dus erin en eruit. Tips om dat knipperen tegen te gaan zijn welkom….
Daar zijn canbus-leds voor. Daar zitten standaard weerstanden in. Zodat ze niet knipperen of melding geven van lamp defect.
20 juli 2012 om 08:01 #17442286@Helmer opelfan wrote:
@Baba wrote:
Xenon 6000k en Stadsverlichting led 6000k erin gezet.
Blijkbaar is het normaal dat een canbus led enkele seconden blijft knipperen na het uitzetten van de auto, vergrendelen en ontgrendelen. Ik dacht dat er iets mis was en heb de leds weer eruit gehaald. Dus erin en eruit. Tips om dat knipperen tegen te gaan zijn welkom….
Daar zijn canbus-leds voor. Daar zitten standaard weerstanden in. Zodat ze niet knipperen of melding geven van lamp defect.
Hey helmer, ik heb juist canbus LEDs gekocht hiervoor. Ik krijg idd geen BC melding. Het geknipper gaat echter door :(
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.