Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2012 om 07:33 #174418891 april 2012 om 07:45 #17441890
@speaker wrote:
@DOCTOR007 wrote:
Na maanden lopen rommelen heb ik het voorelkaar. Klapsleutel voor mijn vectra. Toch de dealer uitgel****, zij zeiden het kan niet tis niet mogelijk en een hoop andere smoesjes. En me auto gisteren afgespoeld in de wasstraat bij de Shell.
Slechte wasstraat vind ik dat !! Koud water / vaak kapotte slangen(lekkende)
Wel goed dat je een klapsleutel hebt nu ! :thumbup
Als die wasstraat nou zo slecht is heb je vast een alternatief in de buurt gevonden(?) of was je ’em met de hand?
1 april 2012 om 09:42 #17441891En waar kan ik dat laten stralen en verzinken laten doen?
Grtz Seth
1 april 2012 om 09:59 #17441892verchromen . . . ook leuk :roll:
glimt tie wat meer ;)waar . . . moet je even in de buurt kijken
bij elke verchromerij kunnen ze dat doen.
google is your best friendverzinken zou ik niet doen, dan krijg je van die druppels eraan
9 van de 10 gooien het in een bak vloeibaar zink (kijk maar naar die heras hekken)1 april 2012 om 10:15 #17441893Tot de ontdekking gekomen dat ik een mogelijke lekkage heb in de koelsysteem. Ik moet koelvloeistof bijvullen als ik een dag eerder de auto heb uitgelaten. Er verschijnt dan een melding op mijn display een symbool wat op een bak met water lijkt.
Maar zover ik het weet dacht ik dat de koelsysteem een gesloten systeem was/is?! Iemand enig idee?1 april 2012 om 17:37 #17441894vandaag de voorkant voorzien van een schroefset
de achterkan doen we vande week nog ff ,voorkant zat erg tegen
o.a. stuur scheef en r.v. wiel te ver naar binnen dus vijlen en proefrijden todat ie acceptabel is
als alles goed is ff op het werk uitlijnen.
maar zover zijn we nog niet :shock:
staat nu hetzelfde als voorheen met de sport edition schokdenmpers en veren
alleen na 18.000 km een veer gebroken
1 april 2012 om 17:52 #17441895@erosnl wrote:
remblokken achter vervangen .
nog te doen r.v. veer vervangen
aircopomp vervangen :fy1Grap your self a bargain :afro
http://www.ebay.de/itm/160771462629?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_500wt_1413″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Groet jraaf
1 april 2012 om 19:01 #17441896@jraaf wrote:
@erosnl wrote:
remblokken achter vervangen .
nog te doen r.v. veer vervangen
aircopomp vervangen :fy1Grap your self a bargain :afro
http://www.ebay.de/itm/160771462629?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_500wt_1413″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Groet jraaf
Bedankt voor de link
Maar ik heb hem hier in de buurt voor 160€
Incl 2 jaar garantie ook nieuw in de doos.
Ik heb het niet zo op ebayEdit ik zie net dat het onderdeel nr niet de goede is
Gr ErikIk moet me toch maar eens in dat ebay gaan verdiepen :thumb
1 april 2012 om 22:24 #17441897Gewssen, en wat delen gepoetst
2 april 2012 om 03:51 #17441898@zzattack wrote:
@Navy wrote:
@zzattack wrote:
Ik kan mijn subwoofer eenvoudig (2 keer op een knopje drukken) regelen met mijn HU. Kan dat bij jou niet?
Nope niet echt. Sub zit ook op de versterker dus dan zou de HU al over de tulp moeten versterken
In mijn JVC zit de mogelijkheid om het signaal naar de subversterker te regelen, dus harder of zachter. Had mijn Sony ook.
Zit gewoon in het menu.2 april 2012 om 06:54 #17441899@DOCTOR007 wrote:
Als die wasstraat nou zo slecht is heb je vast een alternatief in de buurt gevonden(?) of was je ’em met de hand?
9 van de 10 keer met de hand. die ene keer in we wasbox bij autoradam. De heeft tenminste water wat 60graden is. Overigens ben ik daar ook een keer zeiknat vandaag gekomen hoor. Blijft altijd r*k met die slangen !
@DOCTOR007 wrote:
Maar zover ik het weet dacht ik dat de koelsysteem een gesloten systeem was/is?! Iemand enig idee?
Hou ff je koelvloeistofpijl ‘op het oog’ in de gaten. Ik heb dat pas geleden ook gehad, kreeg een melding terwijl er niks aan de hand was. Bleek een sensortje die zijn dag niet had ofzo. Als je koelvloeistofniveau precies op de dikke rand in het midden van je reservoir zit , dan is ie goed ! ( dus niet zoals ‘sommige’ vullen tot aan het streepje onder het woord ‘ COLD’ . want dat is te hoog !!
2 april 2012 om 10:44 #17441900@speaker wrote:
@DOCTOR007 wrote:
Als die wasstraat nou zo slecht is heb je vast een alternatief in de buurt gevonden(?) of was je ’em met de hand?
9 van de 10 keer met de hand. die ene keer in we wasbox bij autoradam. De heeft tenminste water wat 60graden is. Overigens ben ik daar ook een keer zeiknat vandaag gekomen hoor. Blijft altijd r*k met die slangen !
@DOCTOR007 wrote:
Maar zover ik het weet dacht ik dat de koelsysteem een gesloten systeem was/is?! Iemand enig idee?
Hou ff je koelvloeistofpijl ‘op het oog’ in de gaten. Ik heb dat pas geleden ook gehad, kreeg een melding terwijl er niks aan de hand was. Bleek een sensortje die zijn dag niet had ofzo. Als je koelvloeistofniveau precies op de dikke rand in het midden van je reservoir zit , dan is ie goed ! ( dus niet zoals ‘sommige’ vullen tot aan het streepje onder het woord ‘ COLD’ . want dat is te hoog !!
Wasstraat gedoe: Tijd denk ik voor een HDR en zelf gaan wassen
Koelvloeistof: ik had het een tijd terug helemaal een weekend stil laten staan en gekeken toen was ie gewoon goed (gevuld tot dikkerand) volgende dag auto uitgelaten op div. A-wegen heen en terug. Na 24u wou ik toen weer gaan rijden en kreeg die melding. Bleek dat het 2-3 cm onder die dikkerand was. Toen had ik het bijgevuld tot de dubbele pijlen/dikkerand en ging het goed. In principe als ik weer de auto zou uitlaten verwacht ik weer dit te gebeuren. Moet alleen weer bedenken wanneer ik ’em uit ga laten. En dan weer kijken of het weer gaat gebeuren.
Weet je toevallig hoeveel die sensor kost of zou moeten kosten en of je het zelf ook kan vervangen? Iig bedankt voor de tip.
2 april 2012 om 10:58 #17441901@erosnl wrote:
vandaag de voorkant voorzien van een schroefset
de achterkan doen we vande week nog ff ,voorkant zat erg tegen
o.a. stuur scheef en r.v. wiel te ver naar binnen dus vijlen en proefrijden todat ie acceptabel is
als alles goed is ff op het werk uitlijnen.
maar zover zijn we nog niet :shock:
staat nu hetzelfde als voorheen met de sport edition schokdenmpers en veren
alleen na 18.000 km een veer gebroken
bekent setje ;) heeft onder mijn vec gezeten ooit :D had hem zelf alleen een stuk lager -12 cm ongeveer.
Maar staat hem goed :thumb :thumb
2 april 2012 om 12:19 #17441902AnoniemLid sinds:
1 January 1970@sw_reijnders wrote:
verchromen . . . ook leuk :roll:
glimt tie wat meer ;)waar . . . moet je even in de buurt kijken
bij elke verchromerij kunnen ze dat doen.
google is your best friendverzinken zou ik niet doen, dan krijg je van die druppels eraan
9 van de 10 gooien het in een bak vloeibaar zink (kijk maar naar die heras hekken)Verzinken zou ik inderdaad ook niet doen. Ik heb de mijne gewoon opgeboend met een lamellenschijf op de boormachine.
2 april 2012 om 14:45 #17441903Gasklephuis schoon gemaakt.
En mijn egr klep afgedopt.2 april 2012 om 17:28 #17441904@ronnie opel boy wrote:
he hoi ga je de vectra ook nog wat op pimpen :thumbup steevens
Hij is toch al mooi genoeg :lol:
Hebben jullie nog tips dan?Grt
2 april 2012 om 17:34 #17441905@bastiaan1981 wrote:
@erosnl wrote:
vandaag de voorkant voorzien van een schroefset
de achterkan doen we vande week nog ff ,voorkant zat erg tegen
o.a. stuur scheef en r.v. wiel te ver naar binnen dus vijlen en proefrijden todat ie acceptabel is
als alles goed is ff op het werk uitlijnen.
maar zover zijn we nog niet :shock:
staat nu hetzelfde als voorheen met de sport edition schokdenmpers en veren
alleen na 18.000 km een veer gebroken
bekent setje ;) heeft onder mijn vec gezeten ooit :D had hem zelf alleen een stuk lager -12 cm ongeveer.
Maar staat hem goed :thumb :thumb
ik heb hem hetzelfde afgesteld als de sport edition veren, maar ik ga nog wel lager.
nu kan het ook makkelijk :)2 april 2012 om 18:09 #17441906Veccie verlaagd !
Almere-style !! :mrgreen:
Na de vuilstort was ie weer ‘normaal’ verlaagd !
2 april 2012 om 18:18 #17441907AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waar een vectra station al niet makkelijk voor is :thumb
3 april 2012 om 18:10 #17441908tja de een mikt het in een station en de ander hangt gewoon een kar achter zn auto :jerry
3 april 2012 om 18:30 #17441909@sw_reijnders wrote:
tja de een mikt het in een station en de ander hangt gewoon een kar achter zn auto :jerry
Die heb ik ook BAS !! Maar dan moet ik die eerst ophalen. Trekhaak er onder !
Dit was 10x sneller !
En………….. de vec kan het hebben !! king:3 april 2012 om 18:37 #17441910vandaag me motorsteun vervangen van me vec b1 x16xel 5mins werken,ook gelijk me hitteschild en me EGRklep steun opnieuw gespoten,ziet er allemaal weer netjes uit. auto uitgestofzuigt,kenteken lampje vervangen. alle rubers nagelopen volgende week andere uitlaat rubbers er op.deze hebben hun beste tijd gehad. zal morgen is foto’s maken
3 april 2012 om 18:38 #17441911en ook niet effe een kleedje erin ofzo….. :sleeping
3 april 2012 om 18:39 #17441912vandaag en onderlip aan elkaar gelijmd(zijn 2 delen) omdat ik regelmatig in het midden 1 kant eruit klikt.
als hij er nu weer afgaat ligt men bumper ook op straat :D3 april 2012 om 19:09 #17441913 -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.