Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 13,527 reacties, 578 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2016om 14:56 door ketel1.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2012 om 20:25 #17441790
Idd dit heb ik ook met mijn neon interieurverlichting gedaan :) Rechtstreeks een kabel van de batterij naar een NOS-knop en van daar vertakken naar de neon. Heb deze wel afgezekerd voor het geval dat ;)
Maak ans eens een paar :kewlpics van @ night
Grtz Seth
23 maart 2012 om 21:51 #17441791Gewassen en de zomerslofjes er onder.
24 maart 2012 om 12:17 #17441792nieuwe blokjes gezet
het was weer nodig :roll:24 maart 2012 om 12:50 #17441793Wow ! dat was precies wel dringend nodig :jerry
24 maart 2012 om 13:06 #17441794ja ze begonnen idd al tegen me te grommen ;)
24 maart 2012 om 14:37 #1744179524 maart 2012 om 14:44 #17441796Vandaag de B-stijl rubbers vervangen en de CDX rubbers op de achterportieren gemonteerd.
@Hezel: Die heb ik er een tijdje geleden ook opgezet! :)24 maart 2012 om 15:06 #17441797@Hezel wrote:
nieuwe ruitenwisser gemonteerd.
Uploaded with ImageShack.us
Hoi Hezel,
waar heb je die ruitenwisser vandaan? is dit gewoon een kwestie van uitwisselen of het helemechanisme vervangen?
ziet er mooi uit man!
gr. greg
24 maart 2012 om 15:16 #17441798ik heb de ruitenwisser van de fiat dealer en is eigenlijk voor een fiat stilo driedeurs maar past ook op een vectra B station.
het typenummmer weet ik niet meer maar dat moet hier nog wel ergens op het forum staan.
ik heb de complete wisser vervangen. zit maar met 1 schroefje vast.
deze doet het beter dan de standaard wisser die erop zat. kosten 40 euro24 maart 2012 om 16:45 #17441799Vandaag zijn de draagarmrubbers links en rechts vervangen. Achterkant dweilde iets.
En de verbindingstangen links en rechts voor vervangen.
4 banden uitgebalanceerd.Kosten €250,- incl onderdelen
Dirkjan
24 maart 2012 om 16:50 #17441800vandaag laten uitlijnen en weer gewassen en de achterlichten eruit gehaald en schoongemaakt en de kofferbak schoon gemaakt en aanstalte gemaakt om m te verkopen.. king:
24 maart 2012 om 17:03 #17441801AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig geweest. Verkopen? :hmmz dat word fietsen zeg maar :D
24 maart 2012 om 17:14 #17441802haha nee hoor…er komen er 2 voor terug.. ;)
24 maart 2012 om 17:58 #1744180324 maart 2012 om 22:07 #17441804AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zozo toe maar weer. Wel Opel wat ervoor terugkomt neem ik aan :argue :jerry
@usbstick wrote:
haha nee hoor…er komen er 2 voor terug.. ;)
24 maart 2012 om 22:11 #17441805AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zo was ook niks meer van over. Goed getimed. Tot op de laatste milimeter :jerry
@sw_reijnders wrote:
nieuwe blokjes gezet
het was weer nodig :roll:24 maart 2012 om 22:17 #17441806dat hoor je vanzelf hoor helmer
en eigenlijk was ik al te laat . . . hij was al heel de week aan het mopperen tegen me met remmen :angelmaar rechts buiten was wel de ergste
links zat er nog een 2 à 3 mm op.24 maart 2012 om 22:24 #17441807AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja ik ken het geluid :swear haha goede remmen zijn heel wat waard :thumb
25 maart 2012 om 00:39 #17441808vandaag nieuwe velgen plus bandjes
25 maart 2012 om 05:38 #17441809netjes ronnie
25 maart 2012 om 05:47 #17441810@yentl5552 wrote:
@svelst85 wrote:
Vandaag de B-stijl rubbers vervangen en de CDX rubbers op de achterportieren gemonteerd.
@Hezel: Die heb ik er een tijdje geleden ook opgezet! :)wat is er special een CDX rubbers? [gewoon nieuwsgierig] :angel
Ik hoop dat ook niet-leden het kunnen lezen…
25 maart 2012 om 06:56 #17441811@Helmer opelfan wrote:
Zozo toe maar weer. Wel Opel wat ervoor terugkomt neem ik aan :argue :jerry
@usbstick wrote:
haha nee hoor…er komen er 2 voor terug.. ;)
jazeker! er komt in ieder geval een combo,ik was gister al even bij de opel dealer geweest maar die begon gelijk met insignia’s en vivaro’s te gooien.. volgens mij had die man het niet door wat die dingen samen kosten.. de bedoeling is een combo dus en misschien een signum,maar dat kan nog veranderen.
25 maart 2012 om 09:55 #17441812Ik ken nog wel iemand met een Combo B voor 500,-… Alleen even distributieriem vervangen ;)
/sarcasme
@svelst85: topic is niet te zien ivm registratie…25 maart 2012 om 10:57 #17441813@svelst85 wrote:
@yentl5552 wrote:
@svelst85 wrote:
Vandaag de B-stijl rubbers vervangen en de CDX rubbers op de achterportieren gemonteerd.
@Hezel: Die heb ik er een tijdje geleden ook opgezet! :)wat is er special een CDX rubbers? [gewoon nieuwsgierig] :angel
Ik hoop dat ook niet-leden het kunnen lezen…
dan maken we die zichtbaar :)
DISCLAIMER: I take no responcibility for any damage done to your car from reading this guide!
Right, Hey All!
This ‘How2’/Guide will hopefully show you how to apply the rear door seals found on the CDX models to your car. Its not too difficult, with a bit of time and confidence youll get on fine :) So lets get started! First off, heres some seals to show you what they look like, as youll need a pair with inserts!
Okeydokey, lets go!
Tools Needed
Drill
4mm Metal Drill Bit
Mallet
Sillicon Sealant / Matching Colour Pen===================================================
The Guide
Righto, first off open the back doors and look down the outer side, you will notice small pin head indents all the way down the curve of the door, there should be 9 in total. Watch not to confuse them with the other indents, as I mentioned the ones you are after are like a prod from a pin. In this picture some of them are circled in green:
Now, carefully drill into these indents with the 4mm bit – keeping the drill flush to the metal as best you can. (start of slow and gradually build up speed as the drill bit digs in) Try not to wiggle the drill too much either, you dont want to make the hole too big! Also be carefully once you break through the metal not to drill too much into the other side :D
Reapet for all 9 spots down the door, once finished it should a little like this:
If, like my doors, they are a bit dirty now is the time to give them a quick clean-up especially at the areas around the holes. (this is so the silicon/paints bonds well to the metal, and not the dirt :D) Once thats done, you can either use a touch-up paint pen or silicon sealant (clear) to act as an anti-rust barrier. Or, if you have your own prefered method, use that now! This is how mine looked at this point:
Nearly done now! As you go to push in each insert from the seals, you may notice it can be a tight fit, this is where you may need to use the mallet. If you do then gently hold the seal to the door, align up the hole to the plastic insert and gently tap on the back of the seal. After one or two taps the insert should go in and feel nice and solid due to the tight fit!
Again, repeat these steps for the rest of the seal inserts untill the whole seal is firmly inplace! Once done, wipe away any excess paint/silicon, stand back and admire your new seals! :D
=======================================================
Job done! Obviously you will have to repeat for the other door but I’m sure you’ve worked that one out yourself lol :D
If you have any comments, suggestions, complaints etc. pass them on!
Cheers.
BRON: http://www.vvoc.com/forum/newreply.php?do=newreply&p=2935319″ onclick=”window.open(this.href);return false;
25 maart 2012 om 11:01 #17441814Leuke how-to, maar wat is de meerwaarde hiervan?
Minder geluid in de wagen ofzo? :wtf -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.